Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - [BFR] Lopen op blote voeten...
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

[BFR] Lopen op blote voeten...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 601, 602, 603  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Thu 16-04-2009 10:57    Post subject: Reply with quote

Ik heb wel vaker gemerkt dat niet-BV-ers heel anders naar de begaanbaarheid van paden kijken dan wij. Wink
pieter99
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-04-2009 11:41    Post subject: Reply with quote

barefootwalker wrote:
......grove steen- en puinpaden. Toch genoten, zit nu met gloeiende (blote) voeten weer achter mijn werkbureau ...

Heeft ook wel iets lekkers, toch, dat gloeien? Mits het niet té hard gloeit
Back to top
View user's profile Send private message
barefootwalker
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-04-2009 12:22    Post subject: Reply with quote

Nee hoor, het gloeit zeker niet te hard, is erg lekker gevoel zo Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pieter99
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-04-2009 11:54    Post subject: Reply with quote

Ik denk altijd dat het gloeien komt van huidgroei van zool, je krijgt dus dikke zolen. Als je vaak op puin en rotsen loopt gloeien je voeten niet meer na afloop. Wat is jouw ervaring Barefootwalker?
Back to top
barefootwalker
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-04-2009 12:03    Post subject: Reply with quote

ik denk zelf alrtijd dat het door de doorbloeding komt, in combinatie met ruwe ondergrond. Een soort massage-effect dus. Of het minder wordt wanneer je langdurig op puin en rotsen loopt? Dat is niet mijn ervaring, maar misschien heb ik daarvoor wel te weinig op puin en rotsen gelopen. Hoewel: vorig jaar in Frankrijk op de naturistencamping waar ik was, was het terrein wel heel stenig... en dat bleef op de lange duur toch gevoelige zolen opleveren Mhihihi
Back to top
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Fri 17-04-2009 14:27    Post subject: Reply with quote

"Meneer, waarom zie ik u altijd (!) op blote voeten lopen?". Spreker was een jongen van een jaar of 14-15 die met zijn vrienden langs fietste. De vragensteller was serieus en echt geïnteresseerd. En of ik mijn voeten dan nooit ergens aan bezeerde. Toen ik vertelde dat dat soms wel gebeurde, maar toch eigenlijk heel weinig wenste hij me nog succes en fietste weer verder.

De temperatuur was behoorlijk gedaald sinds woensdag, maar dat was om te lopen beslist niet erg. De eerste paar honderd meter vond ik het zelfs wat fris, maar dat ging uiteraard vanzelf over. Ik begon droog maar na ongeveer een km begon het steeds harder te regenen. Het zette echter niet door, en ik heb zelfs nog een vaag zonnetje gezien.

Een wisselduurloop van 10 km is het geworden. Eens kijken of ik in het weekend nog een gaatje kan vinden om te lopen. Vandaag over een maand is de halve marathon in Leiden, dus ik moet zo langzamerhand de afstanden maar eens wat verder gaan uitbouwen.
pieter99
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-04-2009 16:57    Post subject: Reply with quote

barefootwalker wrote:
ik denk zelf alrtijd dat het door de doorbloeding komt, in combinatie met ruwe ondergrond. Een soort massage-effect dus. Of het minder wordt wanneer je langdurig op puin en rotsen loopt? Dat is niet mijn ervaring, maar misschien heb ik daarvoor wel te weinig op puin en rotsen gelopen. Hoewel: vorig jaar in Frankrijk op de naturistencamping waar ik was, was het terrein wel heel stenig... en dat bleef op de lange duur toch gevoelige zolen opleveren Mhihihi

Hmmm.... zo had ik nooit tegenaan gekeken

Trouwens, over naturisten en blote voeten gesproken: ik heb wel eens gelezen dat op naturistencampings de meeste mensen WEL schoenen/sandalen aanhebben.

Anders gezegd: Er zijn meer mensen die met ontbloot geslachtsdeel rondlopen dan met blote voeten.

Nog anders gezegd: voeten zijn de schaamstreek van de 21e eeuw. "Het laatste taboe"

Shocked

Of klopt dit niet, barefootwalker?
Back to top
barefootwalker
Lid
Lid

PostPosted: Sun 19-04-2009 12:20    Post subject: Reply with quote

Jazeker, daar kan ik mij ook zo over verbazen. Voeten lijken er gewoon niet bij te horen, voor sommigen. "Ik was helemaal bloot" zeggen ze dan, en dan hadden ze wel sokken en schoenen aan. Iets anders is, dat ik met een groep mensen ga klussen op het terrein van vrienden in Frankrijk die daar op hun landgoed diverse culturele zomercursussen op naturistische basis organiseren (Wie geïnteresseerd is: www.natuactiv.nl). Bij verschillende klussen (stenen sjouwen, ladders beklimmen, etc.) is het dan verstandig om wel iets aan hje voeten te doen - hoewel ik dan altijd iedereen blijf verbazen door de meeste dingen toch blootsvoets te blijven doen. Maar ja, that's me Very Happy
Back to top
pieter99
Lid
Lid

PostPosted: Sun 19-04-2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Als je gaat zagen, boren en timmeren zou ik i.d.d. mijn voeten beschermen (maar zeker ook bepaalde andere lichaamsdelen Shocked Wink Laughing Laughing )
Back to top
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Mon 20-04-2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Het is mijn voornemen om deze week elke dag tussen de middag te gaan lopen, en bij voorkeur op de weekenddagen ook nog, maar dat is vreemd genoeg soms wat lastiger te realiseren.
Voor vandaag had ik een wisselduurloop van 12 km bedacht, en dat heb ik keurig uitgevoerd. Ik liep zelfs, zonder dat het veel moeite leek te kosten, sneller dan meestal op dit soort afstanden. Vaak zit ik zo rond de 6:15 min/km, en vandaag kwam dat gemiddeld net onder de 6 min/km uit. Dit, opgeteld bij het heerlijke weer, geeft een lekker, voldaan gevoel.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 20-04-2009 16:39    Post subject: Reply with quote

Peter, ik volg je verrichtingen met de nodige belangstelling en vraag me langzamerhand af wanneer je met de langere afstanden gaat beginnen. De trainingen blootsvoets opbouwen naar ca. 35 km. is nog een hééél eind. Ik vind m.a.w. jouw opbouw erg voorzichtig. Zal vast een goede reden voor zijn...?
pieter99
Lid
Lid

PostPosted: Mon 20-04-2009 16:45    Post subject: Reply with quote

Is verstandig! Ik zelf laat zien hoe het niet moet. Sinds vorige herfst zomer zijn opeens mijn pezen bij de linker knie gevoelig voor het Iliotibiaal Frictie Syndroom, oftewel 'lopersknie'.

Recept: rust nemen en dan héél langzaam opbouwen.

Hoe doe ik het? Even rust nemen en dan lekker 5 km gaan rennen --> meteen weer een week snerpende pijn Crying or Very sad

Nee, rustig aan doen!
Back to top
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Mon 20-04-2009 17:51    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
De trainingen blootsvoets opbouwen naar ca. 35 km. is nog een hééél eind.

Dat is waar. Aan de andere kant heb ik nog wel iets minder dan een half jaar. Dus het is m.i. niet zo dat de tijd begint te dringen.

boco wrote:

Ik vind m.a.w. jouw opbouw erg voorzichtig. Zal vast een goede reden voor zijn...?

Misschien wel te voorzichtig? Het zou kunnen. Ik was iig wel van plan om vanaf deze week het aantal km per week te gaan verhogen. Ik denk dat ik dat beter kan doen door vaker te gaan lopen, dan per keer veel meer. Ik denk, en dat sluit wel een beetje aan bij de opmerking van Pieter, dat ik bang ben het te verknallen. Blessures als gevolg van te hard van stapel lopen kosten ook een hoop tijd.
Bedankt in elk geval voor het signaal!
jenk
Lid
Lid

PostPosted: Mon 20-04-2009 18:39    Post subject: Reply with quote

Ik ben het helemaal met je eens Peter, volgens mij kun je eigenlijk niet te voorzichtig zijn.
Het blote voeten lopen is echt super Very Happy Very Happy , maar het is ook veel gevoeliger voor blessures, en dan bedoel ik vooral door te snel te veel te willen.De voeten, botten, pezen en spieren die je al jaren en jaren niet gebruikt hebt of op zijn minst niet zo intensief, hebben gewoon veel tijd en geduld nodig om aan te sterken. Ik loop nu zelf bijna een jaar, maar soms blijft het frustrerend dat je niet die km. kunt maken die je misschien eigenlijk zou willen gewoonweg omdat de spieren pezen enz... dit niet aankunnen.Toen ik nog op schoenen liep deed ik ongeveer een 40 km. in de week, maar ben nu al blij als ik de helft of net iets meer doe.
De voeten is(bij mij tenminste) niet het probleem die zijn nu "hard" Wink genoeg!
Zelf probeer ik vooral lekker te genieten, want blote voeten wandelen/hardlopen is echt super lekker en fijn, vooral het gevoel van ultieme vrijheid, HEEEEEEEERLIJK!!
No more shoes for me!
Back to top
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Mon 20-04-2009 20:20    Post subject: Reply with quote

jenk wrote:
volgens mij kun je eigenlijk niet te voorzichtig zijn.

Tja, en dat ben ik nou weer niet helemaal met jou eens. Wink
Het is ook een beetje een karakterkwestie denk ik. Ik heb wel eens de neiging om te voorzichtig te zijn. Daarom is zo'n por van Bertus ook wel goed, omdat het me even wakker maakt, en ik me er daardoor meer toe dwing om over de voortgang na te denken.

Aan de andere kant (ook zo'n karakterkwestie) had ik op de middelbare school altijd al de neiging om huiswerk dat pas voor over twee weken was ook pas over twee weken (min een beetje) te gaan maken. Zo'n marathon die pas over een half jaar (min een paar dagen) is lijkt wel wat op huiswerk voor over een heeele lange tijd. Laughing
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 601, 602, 603  Next
Page 111 of 603

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum