| View previous topic :: View next topic |
| animo voor dit topic, of houden zoals het was? |
| ja, goed idee |
|
88% |
[ 70 ] |
| nee, af en toe wat andere sporten in "hoe heb je..." is prima |
|
11% |
[ 9 ] |
|
| Total Votes : 79 |
|
| Author |
Message |
Kobus Lid

|
Posted: Thu 02-07-2009 11:55 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: | ben net terug van een mooi rondje, en heb geen zin meer om van schoen te wisselen...
maar iets zegt me dat het niet zo verkeerd zal zijn, dus...
toch maar even de nike's aan ('k begin me al een echt duatleet te voelen kooske ) |
Goed gevoel he . Volgende keer koppeltraining? Ik heb gisteren ook op de fiets gezeten. De warmte ipv de wind deed de beentjes pijn. |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Thu 02-07-2009 13:56 Post subject: |
|
|
| Kobus wrote: | Goed gevoel he . Volgende keer koppeltraining? |
Wie weet... weglopend zwabberde ik alle kanten op, met lood in de schoenen. gaandeweg kwam ik weer wat los, en uiteindelijk weer redelijk soepel thuisgekomen. (nog) geen last van de kuit, aparte ervaring (2,5 km met 5x100).
't fietsen was ook weer heerlijk. rondje otterlo en hoenderlo. 50 km @ 28,1 gemiddeld, het wordt nog eens wat
| coen wrote: | | Ik wacht met spanning op de eerste alternatieve Train'n'Greetz. |
Ik ben ook voor! Misschien wil Koos(wannabeeMoerenhout) een leuk rondje uitzetten? niet te lang, heuveltjes geen bezwaar. En aangezien je dé fietser van het clubje bent mag je ook kopwerk doen  _________________ 10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
Gas geben! |
|
| Back to top |
|
 |
Appie-B Benefactor

|
Posted: Thu 02-07-2009 14:01 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: |
| coen wrote: | | Ik wacht met spanning op de eerste alternatieve Train'n'Greetz. |
Ik ben ook voor! Misschien wil Koos(wannabeeMoerenhout) een leuk rondje uitzetten? niet te lang, heuveltjes geen bezwaar. En aangezien je dé fietser van het clubje bent mag je ook kopwerk doen  |
Als ik kan, doe ik mee; voorwaarde is dat het in totaal niet verder dan zo'n 100km wordt. Anders is het me te ver. Moet eigenlijk m'n racefiets even oplappen, want doe nu nog alles op de MTB...  |
|
| Back to top |
|
 |
MasterRunner Lid

|
Posted: Thu 02-07-2009 15:20 Post subject: |
|
|
Horden training... als alternatief onderdeel van een training.
Erg goed voor houding/bekken/stabiliteit e.d. Je maakt aan de ene kant de zaak goed los (beenzwaai / heup) , maar het vergt ook heel veel van de stabiliteit (standbeen), en van de concentratie. Vanuit rustig opbouwen werk je naar een tik-tik snelle reactie toe waarbij je de techniek niet uit het oog mag verliezen.
Je doorbreekt daarmee toch de vast patronen van de normale trainingen, je krijgt nieuwe prikkels (net als in het bos trainen ook meer prikkels geft dan op de baan).
Niet doen net voor een wedstrijd als het de 1e keer is.... |
|
| Back to top |
|
 |
shoeff Benefactor

|
Posted: Thu 02-07-2009 17:24 Post subject: |
|
|
| Appie-B wrote: | | LazyD wrote: |
Ik ben ook voor! Misschien wil Koos(wannabeeMoerenhout) een leuk rondje uitzetten? niet te lang, heuveltjes geen bezwaar. En aangezien je dé fietser van het clubje bent mag je ook kopwerk doen  |
Als ik kan, doe ik mee; voorwaarde is dat het in totaal niet verder dan zo'n 100km wordt. Anders is het me te ver. Moet eigenlijk m'n racefiets even oplappen, want doe nu nog alles op de MTB...  |
Vandaag weer weg geweest op de bikestepper, was kapot na 45 minuten.
Train 'n greetz, starten vanaf bezoekerscentrum de posbank, veel heuveltjes, boven aan de heuvel weer verzamelen en samen verder? En wie niet meer kan/wil is altijd binnen 10 kilometer van het startpunt.
Ik ken de weg daar inmiddels wel een beetje. Opteer voor een zaterdag of zondag, maar wel vroeg in de ochtend. Na 11 uur wordt het al aardig druk op de posbank _________________ Not all those who wander are lost |
|
| Back to top |
|
 |
Pietje Lid

|
Posted: Thu 02-07-2009 17:48 Post subject: |
|
|
| 24 kilometer op de racefiets gezeten. |
|
| Back to top |
|
 |
Kobus Lid

|
Posted: Thu 02-07-2009 22:16 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: |
De Moer zal er eens over nadenken  |
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Thu 02-07-2009 23:02 Post subject: |
|
|
Vanavond weer naar de fitness. Het was er echt super-rustig. Alleen bij het spinnen was de normale "harde kern" . Op de cardio-apparaten zat slechts een enkeling en bij de kracht-apparaten hooguit een tiental.
Eigenlijk toch wel vreemd, je zou het andersom verwachten; als ik een vast spinning-klant zou zijn, zou ik deze avond lekker buiten gaan fietsen.
Na mijn rondje 4 x buik - 4 x benen - 4 x armen nog 40 minuten op de loopband voor mijn 2e opbouwronde : 10 x 2 minuten rennen. Maar dat staat al in het andere topic  |
|
| Back to top |
|
 |
Hens Benefactor

|
Posted: Thu 02-07-2009 23:32 Post subject: |
|
|
Misschien heeft het spinningzaaltje wél airco?
Zoiets is het bij ons in ieder geval. Verder was het inderdaad erg rustig, maar dat heeft toch vooral veel voordelen.  _________________ Red Ons Bos! Don't Panic Get a Mac ov-chipklacht |
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Fri 03-07-2009 9:01 Post subject: |
|
|
| Hens wrote: | Misschien heeft het spinningzaaltje wél airco?
Zoiets is het bij ons in ieder geval. Verder was het inderdaad erg rustig, maar dat heeft toch vooral veel voordelen.  |
Het spinningzaaltje zit (open) vast aan de rest. Dat is wel prettig, dan heeft iedereen plezier van de muziek, want de muziek die normaal gedraaid wordt is gewoon radio, en dan staat het geluid ook nog eens heel zacht.
Overal hebben we lekker airco, dus geen reden voor sporters om niet te komen. Maar ik denk dat gewoon een heleboel mensen vakantie hebben of gewoon lamlendig zijn door de hitte. Gisteravond om 7 uur was het nog 30 graden. |
|
| Back to top |
|
 |
frederica Benefactor

|
Posted: Fri 03-07-2009 10:57 Post subject: |
|
|
Pilates. De airco trok het niet helemaal, ondanks dat deze op 'high' stond vond ik het erg warm. Normaal neem ik geen water mee naar de Pilates, het is immers geen cardio, maar nu is er een 750 ml fles doorheen gegaan. Echt puffen.
Misschien dat ik vanmiddag nog een flink stuk (ca. 40 km) ga fietsen. _________________ http://www.frederica.weblog.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Noortje Lid

|
Posted: Fri 03-07-2009 17:29 Post subject: |
|
|
Grüß Gott,
Nog steeds geen hardlopen voor me.
Maar wel flinke lichamelijke inspanning in het warme Bayrische land.
Vandaag weer een tiental dozen uitgepakt, kasten schoongeboend, spullen versleept. Er komt geen eind aan, alhoewel...... de dozen die nog moeten zijn nu te overzien.
Maar ik begin al stiekem te denken wanneer ik mijn eerste hardlooptraining weer ga oppakken.
groetjes / servus |
|
| Back to top |
|
 |
ingridhanou Lid

|
Posted: Fri 03-07-2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Noortje wrote: | Grüß Gott,
Nog steeds geen hardlopen voor me.
Maar wel flinke lichamelijke inspanning in het warme Bayrische land.
Vandaag weer een tiental dozen uitgepakt, kasten schoongeboend, spullen versleept. Er komt geen eind aan, alhoewel...... de dozen die nog moeten zijn nu te overzien.
Maar ik begin al stiekem te denken wanneer ik mijn eerste hardlooptraining weer ga oppakken.
groetjes / servus |
Dat is pas een alternatieve training.
Heb je ook al stiekem een looproute uit gestippeld?
Succes met de laatste dozen |
|
| Back to top |
|
 |
Noortje Lid

|
Posted: Fri 03-07-2009 20:52 Post subject: |
|
|
| ingridhanou wrote: |
Dat is pas een alternatieve training.
Heb je ook al stiekem een looproute uit gestippeld?
|
BINGO Ingrid, inderdaad wat routes uitgestippeld zo tussen de dozen door.
Conclusie: een leuk rondje is veeeeel kilometers, dus ik moet letterlijk mijn horizon gaan verbreden
Wanneer ik de makkelijkste wegen neem, kom ik in de buurt van de prachtige vergezichten van Boco. Dit gaat echt genieten worden
groetjes |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Fri 03-07-2009 22:58 Post subject: |
|
|
| Noortje wrote: | | Wanneer ik de makkelijkste wegen neem, kom ik in de buurt van de prachtige vergezichten van Boco. |
Zoiets bedoel je??
 _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
|