| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gerry Lid

|
Posted: Tue 06-07-2010 11:57 Post subject: |
|
|
| Iwanowitsch wrote: | | Goed gelopen Gerry !!! |
En jij ook Iwan!!!
(al helemaal voor een eerste keer!) _________________ We zien wel, het wordt vast leuk!
http://www.toptext.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Mister Chat'n'Run 2008

|
Posted: Tue 06-07-2010 12:08 Post subject: |
|
|
Bedankt,
ik ben eigenlijk nu in voorbereiding voor de wedstrijd van vanavond.
Met m'n Assen-50-muts op lekker kijken.
Zo nog even een zak chips kopen, "light" dat dan weer wel uiteraard !!!
Oei, verkeerde topic ...  |
|
| Back to top |
|
 |
randonneur Lid

|
Posted: Sun 18-07-2010 20:28 Post subject: |
|
|
Zaterdagavond heb ik (evenals in 2008) in Diever de Midzomeravondmarathon gelopen. Vrij kleine, gezellige maar qua zwaarte niet te onderschatten loop met 4 rondjes voor een groot deel over zand- en grindpaadjes door het bos en over de heide, waarin veel vals plat.
Goed weer, wat wind maar niet te warm. Heb lekker doorgelopen wat resulteerde in 3:51:10. Tweede helft een stuk sneller dan de eerste.
De rest van het weekend was een Drents voorproefje op de vakantie.  _________________ De helft van 100 is 60 |
|
| Back to top |
|
 |
achterhoekrunner Lid

|
Posted: Tue 27-07-2010 20:28 Post subject: |
|
|
Vanavond de Besselinkschansloop gelopen. Een leuke zomeravond crossloop van 5,7 km. Lekker eenvoudig van opzet: een paar lange stukken zandpad (beetje vals plat), een klein stukje verhard en een klein stukje cross door het bos. En dat dan 3 rondjes. In totaal deed er een man/vrow of 90 mee, maar dat is incl. de deelname van de 1 en 2 km denk ik. Volgens mij kende ik bijna iedereen wel, in ieder geval van gezicht. We hadden met de hele trainingsgroep afgesproken om mee te doen, dus er was ook nog wat onderlinge strijd uit te vechten.
Het ging vanaf het begin eigenlijk best goed voor mijn doen. Ik liep op de top van mijn huidige vorm, maar wist dat goed gecontroleerd uit te lopen tot het eind. Dat goede gevoel had ik al een hele tijd niet meer gehad In 23:46 (zelf geklokt) kwam ik heel tevreden over de streep. Mijn tevredenheid werd nog versterkt door het feit dat ik een aantal clubgenoten die me in de training tegenwoordig vaak voorblijven eindelijk weer eens klop kon geven
André _________________ Wee völle zeg, mot ok völle wetten. |
|
| Back to top |
|
 |
qmark Lid

|
Posted: Fri 06-08-2010 12:35 Post subject: |
|
|
Alweer 2 week geleden, maar inmiddels thuis van vakantie:
Zaterdag 24 juli liep ik de Tour des Bourlaches.
Een trail bij het Lac de Vouglans (Jura, Frankrijk). Zo'n trail is een mooie combinatie tussen 2 hobby's: hardlopen en bergwandelen.
Ik heb rustig aan gedaan, om mezelf niet kapot te lopen op de hoogteverschillen; onderweg veel foto's gemaakt.
Desondanks gefinished als eerste Nederlander
helaas geen apart klassement voor deze categorie
De 'echte' trail bij deze race is natuurlijk de Trail du Lac zelf: 57 kilometer rondom het meer.
Wie weet ooit nog eens? Ik kan deze in ieder geval aanbevelen voor de ultra's onder ons ... _________________ "Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec) |
|
| Back to top |
|
 |
mvergeer Lid

|
Posted: Sun 08-08-2010 22:44 Post subject: |
|
|
Na een aantal weken niet veel getraind te hebben, besloten Niels en ik gisteren mee te doen met de bradelierloop, een loop in de lier net onder rotterdam. Ik had een aantal weken niet veel gedaan en had vorige week tijdens een vakantie in de ardennen de draad weer opgepakt, 60 km in een omgeving met erg veel heuvels. Gisteren was de test hoe ik ervoor zou staan, voor het komende naseizoen.
Ik ging erg hard van start, km 1 in 3.18. Toch had ik er niet veel last van en kon ik het tempo hoog houden. Ik kwam steeds door onder het schema van 3.36 dat ik wilde lopen op de 10 km. Omdat het deelnemersveld sterk was kon ik steeds stukken met andere lopers lopen. Ik finishte uiteindelijk in een tijd van 35.33, 18e tijd totaal.
Ik ben hier content mee, aangezien ik bijna 2 maanden geen in terval heb gedaan en mijn PR op de 10 niet ver van 35.33 af ligt. Dit motiveert me weer om nog in 2010 een poging te doen om onder de 35 minuten te komen.......
Niels liep trouwens erg sterk en finishte als 7e in 33.51!!!!!!
Groetjes,
Martijn |
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Fri 20-08-2010 21:25 Post subject: |
|
|
Gerben Zomer zit achter de chips en wijn intens na te genieten van een super 10 km in Baambrugge. Vet PR van ca. 36:55 (kom van 38:26). Geen officieel parcours natuurlijk, Garmin gaf precies 10 km, maar het was warm, dus ik tel ´m
RunBart mogen ontmoeten. Nogmaals aangenaam!
We liepen in het begin in een behoorlijke groep, weliswaar wat te hard (1e km in 3:34 ), maar ik besefte dat ik bij deze groep moest blijven. Vooraf bedacht dat ik ontspannen op een pasfrequentie van 190 ging lopen en dat lukte heel aardig. Helaas brak een scherp keerpunt onder een viaduct het ritme wat (hoe verzin je het). RunBart haakte verstandig af (liep uiteindelijk ook een PR), maar ik dacht laat ik maar gewoon proberen zo lang mogelijk bij te blijven. Gelukkig had RunBart daar begrip voor, zo´n groep moet je niet laten gaan. Kilometers gingen rond de 3:40 en we liepen met een zo´n 6 man en 1 vrouw achter drie man die al te ver vooruit waren. Bij kilometer vijf gingen de kilometers richting 3:50 en ging de dame met wind tegen kop nemen. Ik dacht of ik nu vierde of achtste wordt, ik wil een goede tijd lopen, dus ook maar kopwerk gedaan en ook nog iemand anders aan het werk gekregen. De kilometers bleven daardoor nog keurig op 3:45 hangen. Soepel ging het niet meer echt: de pasfrequentie ging terug naar ongeveer 185. De laatste twee kilometer liepen er twee man een beetje weg, maar ik had niet meer de puf om bij ze te blijven. Dat is echt nog een punt: de mentale hardheid om er bij te blijven, maar wat kan 30 meter dan ver zijn ... kon de laatste kilometers wel op 3:48 houden, zodat ik uiteindelijk wel nog wat mensen los liep om als 6e te eindigen. Lekker, hoor!
De nieuwe trainingsaccenten (verhogen pasfrequentie, opbouw in intervallen van weinig rust en extensief naar veel rust en sneller naar een wedstrijd toe) lijken voor nu het eerste effect gehad te hebben. Ik ben heel benieuwd wat ik kan op de HM van Nieuwkoop over 2 weken. _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Mister Chat'n'Run 2008

|
Posted: Fri 20-08-2010 21:48 Post subject: |
|
|
Prachtig P.R. Gerben gefeliciteerd !!!
Gr. Iwan. _________________ M'n activiteiten !!! |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Fri 20-08-2010 22:02 Post subject: |
|
|
| gzomer wrote: | | Vet PR van ca. 36:55 (kom van 38:26). |
Knappe prestatie! Mooi gedaan; proficiat! _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
coen Lid

|
Posted: Fri 20-08-2010 23:31 Post subject: |
|
|
Erg lekker Gerben! Klinkt alweer een stuk mooier, een 36-er. Als je nog zoveel ruimte hebt om je te verbeteren zit er vast nog meer in het vat!
Geniet nog even verder  |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Sat 21-08-2010 6:47 Post subject: |
|
|
klasse, gerben '
al die nijvere arbeid moest toch eens worden uitbetaald, niet  _________________ Ben ik nu du oder wass!?
Mijn Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
achterhoekrunner Lid

|
Posted: Sat 21-08-2010 9:36 Post subject: |
|
|
Van een 38'er naar een 36'er, zo dat is een flinke klap die je gemaakt hebt. Erg goed bezig dus, benieuwd hoe deze progressie zich doorzet....
André _________________ Wee völle zeg, mot ok völle wetten. |
|
| Back to top |
|
 |
Dick Site Admin

|
Posted: Sat 21-08-2010 10:34 Post subject: |
|
|
| gzomer wrote: | Soepel ging het niet meer echt: de pasfrequentie ging terug naar ongeveer 185. ...
De nieuwe trainingsaccenten (verhogen pasfrequentie, opbouw in intervallen van weinig rust en extensief naar veel rust en sneller naar een wedstrijd toe) lijken voor nu het eerste effect gehad te hebben. |
Op welke frequentie houd jij je pas dan normaal? 185 is prima, volgens mij. _________________ Ik ben DE LOPER. |
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Sat 21-08-2010 12:20 Post subject: |
|
|
@Allen: dank! Ga nu wel aan de grenzen komen na twee jaar hardlopen, maar we zullen zien ... ik zie anderen ook na twee jaar nog wel wat vooruit gaan.
@Dick: ik liep mijn vorige HM op 175. Ik vond dat een tikkeltje te laag in vergelijking met de lopers van mijn niveau en ben de afgelopen maanden gaan trainen om dit te verhogen. Ik heb vanuit het wielrennen hele goede ervaringen met het verhogen van de cadans. Duurlopen op 180 en intervallen tussen 190-200, naarmate het tempo hoger ligt. Om die reden besloten om als oefening te starten met 190 en dit liep in de eerste drie kilometer helemaal goed en vooral licht en soepel. Met het lager worden van het tempo en vooral vermoeidheid moest ik echt moeite gaan doen om rond de 185 te blijven. Toch ben ik zeer tevreden, voor mijn gevoel heb ik echt een stap gemaakt. Mocht ik blessurevrij blijven, dan ga ik 1x per week of twee weken een bruggentraining "heuvelop" inlassen (wel geleidelijk) om nog wat sterker te worden en hiermee te proberen de pas weer wat te vergroten (bij gelijke frequentie). Ook mooi voor 7^^  _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
FionaM Lid

|
Posted: Sat 21-08-2010 17:24 Post subject: |
|
|
De ravijnloop zonder kleerscheuren uitgelopen. De 10.8km (75% bos én een trap van 60 treden!) gelopen in een tijd van 56.24. Had zelfs nog veel energie over en op de trap pakte ik telkens mijn winst. Het crossseizoen kan wat mij betreft niet vroeg genoeg beginnen! Hiermee werd ik bij de dames ook nog eens tweede en mocht ik het ereschavot betreden. Ben best wel trots vandaag.  |
|
| Back to top |
|
 |
|