www.duursport.nl

Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Feedback
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie

www.duursport.nl

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Circuit
. Uitslag enquete
. Reglement
. Deelnemers
. Inschrijfformulier
. Klassement
. Uitslagenformulier
. Calculator
. Kalender
. Reacties

ChatnRun: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Lopen op blote voeten...
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Lopen op blote voeten...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 215, 216, 217 ... 223, 224, 225  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abik
Lid
Lid

PostPosted: Sat 24-07-2010 12:23    Post subject: Reply with quote

Nu even een ander niewtje, door het plekje waar ik overigens niet echt meer last van heb ben ik veel daan oefenen op verschillende techniekjes, de afgelo[pen dagen ben ik dat bewust aan het oefenen op fakirasfalt, ik heb daartoe een prachtige strook tussen 2 wateren voor tot mijn beschikking, en die duizend meter kan ik nu zonder al te veel moeite en vooral pijnloos rennend overbruggen, deze houden we erin, is sowieso ook een soort loopscholing, naast het fakirasfalt ligt een dijk, en op hobbelig terrein steek ik juist weer een grotere versnelling, ik voel hier een prachtige training voor tussendagen aankomen op de kleinste versnelling zo snel mogelijk over de fakirstrook om dan na even uit te puffen op het buitenblad over het dijkje weer terug te spoeden. Wat vooral vermeldenwaard is, is dat ik nu ik de techniek enigszins onder de knie heb ik het juist plezierig vind om ermee te oefenen, als een jongetje dat een nieuw trucje met het skeetbord geleerd heeft. Voor de quadricepsen en alle andere spieren in de bovenbenen is het ook erg goed.
abik
Lid
Lid

PostPosted: Sun 25-07-2010 17:51    Post subject: Reply with quote

Zojuist een prachtige duurloop van 1uur en vijftig minuten gelopen vanuit eelde, een route waarvoor ik Pieter moet bedanken, en daarom ook maar de route Vanuit de beethovenweg naar de vosbergen en daar door allerlei paadjes richting het tunneltje onder de A 28 het zand was mul, aan de andere kant van de drentse Aa nog meer zand en de hartslagmeter kon dit prima registreren, haren in en via de meerweg er weer uit, bij de brug over het noord willemskanaal weer even kramp bij de middenvoetsspier die achter mijn rechter grote teen aanhaaktdaarna de dijk achter het friesche veen gepakt daar lag wel maaisel met distels die gemener leken te zijn dan die bij muiden in de buurt nog wat rondgecrossd rondom het friesche veen en wat leuk was, de paden waren droog maar toch meende ik dat het veerde (veen dus) vervolgens de Braak in, een echt parkbos hier ook gekriskrasd en daarna terug naar mijn ouderlijk huis, dik een uur en drie kwartier gelopen benieuwd hoe het dinsdag gaat als ik met de "cracks" ga lopen.
jenk
Lid
Lid

PostPosted: Sun 25-07-2010 18:06    Post subject: Reply with quote

Klinkt goed Matthijs, altijd lekker om in de natuur te lopen!
Heb vandaag zelf ook een lange duurloop rond en om Venray gedaan van 2 uur, lekker door de bossen gekuierd, lag nog veel rommel op de paden van de storm laatst, maar kan merken dat ik alweer dik 2 jaar op blote voeten loop, met de juiste techniek kun je er probleemloos overheen.
Een km of 20 afgelegd in de 2 uurtjes en na afloop geen centje "pijn"aan de voeten, het ging erg gemakkellijk vandaag(waren alle dagen maar zo Wink )

De groeten en de wind van achteren
Back to top
View user's profile Send private message
blotevoetenlope
Lid
Lid

PostPosted: Mon 26-07-2010 20:20    Post subject: Reply with quote

Afgelopen zaterdag vanuit m'n huis in Haarlem naar Scheveningen gelopen: via de duinen naar 't strand en vervolgens een marathon langs de zee. Na 5 uur en tien minuten had ik de ruim 50 kilometer overbrugd.
Hartstikke leuk om dat hele strand langs te lopen, langs de badplaatsen, plat Zandvoort, klassiek Noordwijk, de uitwatering van Katwijk en lange, lange stukken duin/strand/zee. Kilometers voor Scheveningen wordt het strand levendig, veel meeuwen, groepjes sterns, wandelaars, hardlopers -waarvan veel blootsvoets. Prachtige kleurspikkels tegen geel in de verte.
Het was heerlijk loopweer en had aan een 1/2-liter flesje water genoeg. Na 30 km begon het lopen moeizaam te worden. De laatste 10 km was echt afzien.
Ondanks de zachte ondergrond uiteindelijk veel last van m'n linkerzool, bal vd. voet aan overgehouden en rechts een hele vreemde blessure (nieuw!): bovenop mijn middenvoet een ontsteking van de peesschede van de heffers van de vier kleine tenen. Leerzaam zo'n uitspatting: onvermoede zwakke plekken komen aan het licht. De spieren en de conditie zijn gelukkig goed. Goed om te merken dat onderweg eten niet zo belangrijk is, alleen 's ochtends een dikke boterham met notenpasta, die me na 10 km niet meer in de weg zat. Ik denk dat je vooral vet aan het verbranden bent op zo'n tocht.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dijkloper
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Mon 26-07-2010 21:31    Post subject: Reply with quote

Mooi verhaal Marco, knap gedaan. Misschien toch maar niet te overmoedig worden, maar afijn, dat hebben je voeten je al medegedeeld.
A.s. donderdag vertrek ik zelf voor bijna twee weken naar Vlieland, daar hoop ik ook weer de nodige kilometers langs het strand te maken. Verslag volgt!
abik
Lid
Lid

PostPosted: Mon 26-07-2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Zo marco, nu ben je dus een ultraloper, proficiat!!!!

Deze middag iets compacter getraind Wink Gisteren een leuke duurloop van een uur en drie kwartier gelopen maar ik was vandaag voordat ik ging werken nogal ongedurig, heb een minutenpiramide van 12344321 met volledig herstel gedaan op flinke snelheid, gek genoeg bleek ik geen enkele warming up nodig gehad te hebben, dus ik bij de eerste drie minuten begon ik hard te lopen over strak zwart asfalt. bij de drie en vier minutenstukken heb ik het laatste minuutje lekker afgezien, ik kon echter wel strak reactief op de voorvoeten lopen, erg kort grondcontact. denk wel dat ik voor mijn doen ook voor die korte stukken behoorlijk snel geweest ben. . vooral het laatste intervalletje was heerlijk, 1 minuut het vgevoel dat ik vloog, daarna naar huis gewandeld, dus niet eens rustig hardgelopen. ook mooi dat ik volledig hersteld was van de crossloop van gisteren, en ook fijn dat als je goede benen hebt een heel kort traininkje ook voldoening kan schenken, Achter de computer gloeiden mijn zolen en mijn benen lekker na van uiteindelijk precies twintig minuten rennen. Ik ben wel eens sneller geweest en ook heb ik verder gelopen dan afgelopen week, maar fijn dat nu mijn langere afstanden lekker lopen en ook de korte en middenafstanden lekker soepel gaan, het voelt op de een of andere manier beter dan voorheen.
Nu ben ik voornemens als mijn benen het goed blijven doen een mooie duurloop langs het pieterpad te gaan doen in drente komend weekeinde.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006

PostPosted: Tue 27-07-2010 16:51    Post subject: Reply with quote

abik wrote:

Nu ben ik voornemens als mijn benen het goed blijven doen een mooie duurloop langs het pieterpad te gaan doen in drente komend weekeinde.

Heb je al een traject in gedachten? Mijn favoriete deel van het Pieterpad in Drente is Zuidlaren-Rolde. Prachtig, door het stroomdal van de Drentse Aa

De halve marathon Lauwersoog-Ulrum is welliswaar geen Pieterpad maar misschien ook een optie?

Idea
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
abik
Lid
Lid

PostPosted: Tue 27-07-2010 17:50    Post subject: Reply with quote

Het wordt waarschijnlijk niet Zuidlaren Rolde, Maar Rolde Zuidlaren,Wink Dat stroomdal is inderdaad geweldig misschien zelfs rolde haren, wel wat ver 32 kilometer, maar in die omgeving is het ook niet erg om een stukje te wandelen Smile Lauwersoog ulrum lijkt me ook aardig, maar qua OV wat lastiger, ouderlijk huis in Eelde (overigens doe je over eelde rolde met OV ook een stuk langer dan met de fiets, maar dat geheel terzijde.

Last edited by abik on Tue 27-07-2010 20:34; edited 1 time in total
Back to top
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006

PostPosted: Tue 27-07-2010 20:29    Post subject: Reply with quote

abik wrote:
Het wordt waarschijnlijk niet Zuidlaren Rolde, Maar Rolde Zuidlaren,Wink Dat stroomdal is inderdaad geweldig misschien zelfs rolde haren, wel wat ver 32 kilometer, maar in die omgeving is het ook niet erg om een stukje te wandelen Smile

Inderdaad, het Noordlaarderbos en Appèlbergen/Glimmen meepakken is ook niet verkeerd! Veel plezier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
abik
Lid
Lid

PostPosted: Tue 27-07-2010 21:04    Post subject: Reply with quote

Ben al met de voorpret bezig, rolde haren moet het worden, ook omdat de tempoduurloop die vanavond eigenlijk een langere intervaltraining was goed ging, ov gecheckt, is te doen, Verslag volgt, ik mis drente overigens wel een beetje qua lopen, amsterdam is eigenlijk toch een betere uitvalsbasis voor fietsen of schaatsen. Al met al dus even de krachten sparen om komend weekeinde mooie dingen te doen, als ik de psychologische barriere van dertig kilometer kan slechten is dat een mooie marathonvoorbereiding, ook lijkt het drentsche land beter voor een flinke LSD trip dan het eveneens wonderschone waterland, daar staan de kerktorentjes aan de horizon je tempo omhoog te trekken.

@Kouketer, is dat pieterpad eigenlijk een beetje makkelijk aangegeven?
jenk
Lid
Lid

PostPosted: Wed 28-07-2010 6:48    Post subject: Reply with quote

Gisteravond lekker gelopen ,een km of 13, ik heb al heel lang een plekje onder mijn rechtervoet zitten wat altijd gevoelig is en blijft .Ik heb er met lopen geen echte last van maar toch.
Dat plekje komt doordat ik mijn rechtervoet bij het neerzetten iets verdraai waardoor er een wrijving ontstaat, na het lopen is dat plekje altijd een beetje wit van kleur daardoor kun je goed zien hoe je hebt gelopen.
Zo zie je maar na 2 jaar blootvoets lopen is mijn techniek nog altijd voor verbetering vatbaar.

Groeten en de wind van achteren
Back to top
jenk
Lid
Lid

PostPosted: Wed 28-07-2010 20:25    Post subject: Reply with quote

Hebben jullie trouwens de nieuwe site (ik kende hem tenminste niet) van
www.natuurlijkhardlopen.nl al gezien voor diegene die misschien nog op zoek zijn naar minimalistische schoenen is dit misschien wel iets.
Er staan nieuwe hardloopschoenen op van vivobarefoot.
Succes en ik hoor wel of iemand er iets aan heeft gehad.

Groeten en de wind van achteren
Back to top
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006

PostPosted: Wed 28-07-2010 20:55    Post subject: Reply with quote

abik wrote:

@Kouketer, is dat pieterpad eigenlijk een beetje makkelijk aangegeven?

Over het algemeen is het Pieterpad prima gemarkeerd. Zie HIER voor de uitleg van de wit-rode LAW markering.

Op sommige plekken wordt wel eens gebruik gemaakt van een plaatselijk route, bijvoorbeeld met gele paaltjes. Ik weet dat dit tussen Noordlaren en Glimmen ook het geval is bij Appèlbergen. Op www.wandelnet.nl staan de routes ook in google.maps ondergrond weergegeven.

Ook zijn er wel ergens GPS tracks van beschikbaar, maar dat kunnen ook oudere routevarianten zijn.
Back to top
abik
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-07-2010 10:21    Post subject: Reply with quote

Bedankt, ik zal het gaan zien, gelukkig kan ik daar in het gebied niet echt verdwalen, en wellicht kan ik nog wat printjes meenemen.

Verder heb ik nu duidelijk spierpijn en stijfheid in de kuiten, dit door de tempoduurloop van dinsdag die eigenlijk bestond uit langerekte intervallen,
1000 1200, daarna 6 minuten hard op gras lopen en vervolgens 800 600 400, op de eerste 1000 na allemaal voluit gegaan, nogal hoog op de voorvoet.
Daarom overigens zeker niet getreurd, het is spierpijn zonder "draden en klontjes" Vanavond zoek ik bij de intervaltraining stiekum een slachtoffer uit waar ik dan niet voorbij mag.
Als alles goed gaat ben ik zelfs voornemens om een serie van 2000 meters te gaan lopen volgende week, volgens mijn trainer was dat een goed idee, en voor de 10 engelse mijlen van tilburg is het ook zaaks om het hard over asfalt lopen te trainen.
abik
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-07-2010 20:56    Post subject: Reply with quote

Zo, de vorm blijft lekker aanwezig, de intervaltraining kwam na de middenafstanden wat krakend op gang, maar de spierpijn in mijn kuiten werdween 1x 1000 1x 600 en drie x 400, daarna ben ik nog even op de fakirstrook (categorie 4 met stukjes 5 erin) heb daar nog 4x 200 gelopen met een redelijk snelle erin, 44 seconden, opgezweept door guns'nroses live, rocket queen. De gekte begint nu wel redelijk toe te nemen, dat ik intervallen op fakirasfalt loop, maar ik vind het leuk om er een spelletje van te maken. Ook helpt het volgens mij om de techniek meester te worden om zoiets in korte stukjes op te delen en die zo hard als het pijnloos lukt af te leggen, de hartslag lag wel op de 170 bij dat snelle interval, en hoe onbenullig het ook lijkt; mij geeft het enorm veel voldoening dat ik op het onderdeel fakirasfaltlopen zulke vorderingen maak, ook is het enorm goed voor mijn looptechniek, als ik het plekje verkeerd belast krijg ik daar onmiddelijk feedback op Smile Binnenkort de hel van ouderkerk maar even oefenen, lijkt me fijn om die al een paar keer gelopen te hebben alvorens ik aan de start verschijn van de Marathon.
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 215, 216, 217 ... 223, 224, 225  Next
Page 216 of 225

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum