| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
AdP Lid

|
Posted: Wed 14-07-2010 8:38 Post subject: |
|
|
| Pietje wrote: |
Nee deze bedoelde ik, ik wil ook nog een keer een loopanalyse doen dan ga je op een loopband lopen met een kapje op je mond zo kunnen ze precies je uithoudingsvermogen meten.
De maximale inspanningstest die ik gedaan heb was op de fiets. |
Voor een medische keuring zie ik de meerwaarde van VO2max bepaling niet in. Het medisch zinvolle kan de ECG onder inspanning zijn.
VO2max kun je ook heel goed zelf schatten met behulp van recente wedstrijdrestultaten. Op basis daarvan kun je dan de trainingstempo's bepalen voor de diverse trainingsvormen. Ik heb zelf heel wat VO2max testen op loopband en fiets gehad, maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Wedstrijden geven denk ik een bruikbaarder beeld.
Kortom, ik zou zo'n medische keuring alleen op gezondheid richten. Zeer zinvol, zeker als je wat ouder wordt. |
|
| Back to top |
|
 |
MasterRunner Lid

|
Posted: Wed 14-07-2010 15:16 Post subject: |
|
|
Mooi overzicht, alleen voor OZF Achmea klopt het niet. Die tekst kan ik niet in mijn voorwaarden terugvinden.
In het pdf-je staat:
| Quote: | AV Compact / AV Royaal / AV Top (collectief):
sportmedisch onderzoek(m.u.v. (verplichte) sportkeuringen).
1 x pp per 2 kj. Vergoeding maximaal: Basis € 85,-; Basis Plus € 100,-; Groot € 135,- |
Bij navraag bleek dat mijn voorwaarden niet veranderd zijn:
| Quote: | | Vanuit onze aanvullende verzekering AV Top kennen wij geen vergoeden voor de kosten van een sportmedisch onderzoek dat wordt uitgevoerd door een sportarts ter beoordeling van de geschiktheid om een specifieke sport uit te oefenen (zie uitsluiting artikel 31.1) |
Geen woord over bovenstaande tekst....
Er staat dan ook in het pdfje...:
| Quote: | | ..Hoewel de grootst mogelijke zorg aan de inhoud is besteed, kan een eventuele fout helaas niet worden uitgesloten........ |
|
|
| Back to top |
|
 |
kouketer Mister Chat'n'Run 2006

|
Posted: Wed 14-07-2010 16:40 Post subject: |
|
|
Vanmorgen een afspraak gemaakt voor een Groot Medisch Onderzoek (zonder VO2 max)
Bedankt voor het meedenken! _________________ PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..." |
|
| Back to top |
|
 |
*Edwin* Lid

|
Posted: Wed 14-07-2010 21:13 Post subject: |
|
|
Vanmorgen de test ondergaan mét Vo2Max. Ben erg blij dat ik het gedaan heb want niet alleen meet je de waarde hiervan maar wat veel interessanter is ook je verzuringsgrens. Zo heb ik geleerd dat mijn verzuringsgrens (veel) hoger is dan 3 jaar geleden en dat ik in wedstrijden dus (veel) dieper zou kunnen gaan. Ben ook wel zo reëel dat dit een testomgeving is dus moet het nog maar zien maar ik vind het een erg prettige gedachte. _________________ Voorspellen is moeilijk, vooral de toekomst! |
|
| Back to top |
|
 |
Ladyrun Lid

|
Posted: Wed 14-07-2010 21:37 Post subject: |
|
|
Ik heb voor 23 juli een test gepland.
Optie 4. Voor mij is het alweer 10 jaar geleden en met mijn "achteruitgang" ben ik wel benieuwd wat er uit zal rollen deze keer. Ik probeer altijd mijn trainingen goed te plannen en houd daarbij rekening met mijn hartslag, maar zie juist daar het laatste jaar een verschuiving die ik niet goed kan verklaren. Verder ben ik toch wat zoekende door allerlei vage klachten waarvan ik nog niet wil horen dat ik toch ook wel ouder wordt.  _________________ Run like hell, feel like heaven
www.ladyrun.nl |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon 26-07-2010 16:46 Post subject: |
|
|
Vanmorgen heb ik het Groot Medisch Onderzoek gehad.
Conclusie: Er is geen reden om niet verder te gaan op de ingeslagen weg
Wat ik wel vrij opmerkelijk vind is het gemeten vetpercentage: 26%
Een behoorlijk stuk boven de norm. Als ik dat aan anderen vertel denken ze dat ik een geintje maak. Ik ben nou niet direct tonnetje rond. Maar ook al zien anderen dat niet direct (door mijn lengte). Rond mijn middel zou het ietsje minder kunnen.. Maar dat wordt dan wel heel plaatselijk trainen.... _________________ PR-lijst
DW67H6G
|
| Back to top |
|
 |
abik Lid

|
Posted: Thu 29-07-2010 16:26 Post subject: |
|
|
Gewoon doortrainen met dat gewicht om je middel en dan de dag voor de wedstrijd liposuctie, dan ga je als een speer  _________________ Go lightly. Eat heavy. |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Thu 29-07-2010 16:39 Post subject: |
|
|
geen reden... niet verder gaan...
euh, da's dus goed nieuws, henk?
de gemiddelde vetmeting zegt me weinig (zelfs m'n weegschaal kan het, hoe bestaat 't!?). hoe betrouwbaar was deze?
ik zou (denk ik) eerder uitgaan van je eigen blik op je lijf! _________________ Ben ik nu du oder wass!?
Mijn Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Thu 29-07-2010 17:21 Post subject: |
|
|
Net zoals bij Henk, is bij mij de vetmeting ook altijd aan de hoge kant, tenminste op de weegschaal bij de fitness.
Als ik hem instel op normaal persoon kom ik rond de 32 uit, maar als ik hem instel op atletisch persoon, wordt het ineens een heel stuk minder, nl. 23 op 24 of zo iets, weet niet precies meer. |
|
| Back to top |
|
 |
lourenskl Lid

|
Posted: Thu 29-07-2010 18:09 Post subject: |
|
|
In mijn 'goede tijd' woog ik 75 kilo bij 1.87. En ook toen scoorde ik altijd een vetpercentage boven de 15 procent. Terwijl mijn BMI goed te noemen was.
Ik denk dat het je bouw is, Henk. En misschien moet je iets minder graanjenever drinken.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hens Benefactor

|
Posted: Thu 29-07-2010 20:27 Post subject: |
|
|
Misschien stond de vetmeting bij Henk nog op "vrouw"? 26 is beschaafd voor een vrouw, 15 beschaafd voor een man. Niks mis mee Lourens. Of was het vér boven de 15%?  _________________ Red Ons Bos! Don't Panic Get a Mac |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu 29-07-2010 21:03 Post subject: |
|
|
| lourenskl wrote: | In mijn 'goede tijd' woog ik 75 kilo bij 1.87. En ook toen scoorde ik altijd een vetpercentage boven de 15 procent. Terwijl mijn BMI goed te noemen was.
Ik denk dat het je bouw is, Henk. En misschien moet je iets minder graanjenever drinken.  |
Graanjenever is voor mij hooguit een winterdrankje en dan heeeel af en toe In het weekend drink ik wel eens een gerstewijn , maar de bouw... Lijkt mij niet erg fors: Momenteel 80 kg bij een lengte van 1.92 (BMI 21,7)
Maar ik zal de komende tijd wat vetverbrandingsloopjes doen
 _________________ PR-lijst
DW67H6G
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Thu 29-07-2010 21:36 Post subject: |
|
|
| Ik sprak toevallig vanavond een jonge man, rond 35 jr., die m.i. echt heel mager was. Hij wilde nog een paar kilo afvallen omdat de vetweegschaal ook bij hem een hoog percentage vet aangaf nl. 23. |
|
| Back to top |
|
 |
DRUM Mister Chat'n'Run 2007

|
Posted: Thu 29-07-2010 22:03 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: | | ik zou (denk ik) eerder uitgaan van je eigen blik op je lijf! |
Het valt mij op dat niemand in deze discussie ingaat op verstandige opmerkingen
Idereen blijft maar gefocust op de harde cijfers  _________________ Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
MasterRunner Lid

|
Posted: Thu 29-07-2010 22:09 Post subject: |
|
|
| evelyne wrote: | | Ik sprak toevallig vanavond een jonge man, rond 35 jr., die m.i. echt heel mager was. Hij wilde nog een paar kilo afvallen omdat de vetweegschaal ook bij hem een hoog percentage vet aangaf nl. 23. | Van een deskundige hoorde ik dat zulke mensen vaak (dus hoeft niet dit geval te zijn) te weinig spieren hebben. En dat zou kunnen komen door een gebrek aan eiwit....
Per persoon vast verschillend, dit is dus generiek!
PS: of "eten ze hun spieren op" agv hun te zware training (mijn toevoeging..), wat dus ook kan gebeuren bij de sterke ammoniak stinkers onder ons... |
|
| Back to top |
|
 |
|