| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Thu 29-07-2010 22:13 Post subject: |
|
|
Hier werd als verklaring gegeven dat er veel "binnenvet" rond de organen zou zijn.
Ik vind dat een vreemd iets, wat hebben andere mensen, die ook mager zijn, maar met een laag vetpercentage, dan rond hun organen hangen? |
|
| Back to top |
|
 |
lourenskl Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 9:50 Post subject: |
|
|
@ Hens
Niet van die lastige vragen stellen
@ Henk
Misschien moet je meer romp-oefeningen doen. En doe je aan krachttraining?
@ Abik
Wordt liposuctie vergoed door de verzekeraar? |
|
| Back to top |
|
 |
jjmeijer66 Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 12:22 Post subject: |
|
|
| lourenskl wrote: | | Wordt liposuctie vergoed door de verzekeraar? | Weet ik niet, maar is liposuctie van binnenvet überhaupt mogelijk?
Andere - minder interessante - vraag is of de term "binnenvetter" iets met bovenstaande te maken heeft
Groet'n JJ _________________ Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 12:50 Post subject: |
|
|
| evelyne wrote: | | Ik sprak toevallig vanavond een jonge man, rond 35 jr., die m.i. echt heel mager was. Hij wilde nog een paar kilo afvallen omdat de vetweegschaal ook bij hem een hoog percentage vet aangaf nl. 23. |
Daarom zijn die vetweegschalen ook zo gevaarlijk!
De meetmethode is absoluut zeer onbetrouwbaar en kan mensen ten onrechte ongerust maken. 'Magere' personen kunnen trouwens beter spiermassa bijtrainen dan afvallen om vet kwijt te raken.
Er zijn meer van die onzinmeters in de markt waarvan de uitkomsten voorzichtig geinterpreteerd moeten worden. Een voorbeeld is activiteitenmonitors gebaseerd op 3D-acceleratiemeters, die je wel als indicatie maar niet als sturing kunt gebruiken. |
|
| Back to top |
|
 |
kouketer Mister Chat'n'Run 2006

|
Posted: Fri 30-07-2010 13:59 Post subject: |
|
|
| lourenskl wrote: |
@ Henk
Misschien moet je meer romp-oefeningen doen. En doe je aan krachttraining?
|
Daar valt voor mij inderdaad wel 'winst' te halen..  _________________ PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..." |
|
| Back to top |
|
 |
jleeuwer Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 14:04 Post subject: |
|
|
| Quote: | | 'Magere' personen kunnen trouwens beter spiermassa bijtrainen dan afvallen om vet kwijt te raken. |
ehh, is dat om je vetpercentage te verlagen? Als in: Meer massa dat geen vet is, en evenveel vet, daarom een lager vetpercentage?
In dat geval denk ik dat je beter kunt spreken over de hoeveelheid vet die je hebt, en niet over het percentage. Anders zou het betekenen dat een enorm getrainde bodybuilder een lager vetpercentage zou hebben dan een enorm getrainde marathonloper. |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 14:19 Post subject: |
|
|
| jleeuwer wrote: | | Quote: | | 'Magere' personen kunnen trouwens beter spiermassa bijtrainen dan afvallen om vet kwijt te raken. |
ehh, is dat om je vetpercentage te verlagen? Als in: Meer massa dat geen vet is, en evenveel vet, daarom een lager vetpercentage?
In dat geval denk ik dat je beter kunt spreken over de hoeveelheid vet die je hebt, en niet over het percentage. Anders zou het betekenen dat een enorm getrainde bodybuilder een lager vetpercentage zou hebben dan een enorm getrainde marathonloper. |
Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer verbrandingscapaciteit je kunt inzetten, wat goed is voor je vetpercentage.
Inderdaad kunnen bodybuilders een lager vetpercentage hebben dan marathonlopers!
In het algemeen is het kweken van spiermassa beter voor je gezondheid dan afvallen. Bij magere mensen is afvallen sowieso een vreemd idee, toch? Extra spiermassa krijg je door meer sporten, waarbij hardlopen wel een behoorlijk eenzijdige sport is, met gelukkig ook positieve zijeffecten. |
|
| Back to top |
|
 |
jleeuwer Lid

|
Posted: Fri 30-07-2010 14:23 Post subject: |
|
|
Je hebt gelijk hoor.
Het enige wat ik vreemd vond, is om te proberen je vetpercentage te verlagen door ehhh, een rugzak op te doen  |
|
| Back to top |
|
 |
|