Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Welke minimalistische schoenen zal ik nemen?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Welke minimalistische schoenen zal ik nemen?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DickB
Lid
Lid

PostPosted: Fri 21-01-2011 12:09    Post subject: Reply with quote

Wat vinden jullie van deze?

Inov-8 evoskin kost ca 55 euro
View user's profile Send private message
loopgekHarry
Lid
Lid

PostPosted: Fri 21-01-2011 13:00    Post subject: Reply with quote

Hoi Dick,
In ieder geval een heel acceptable prijs voor een soort vifefingers. Heb je ze al uitgeprobeerd? Zouden er geen steentjes en dergelijke in de schoen komen tijdens het lopen?
achterhoekrunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 21-01-2011 14:11    Post subject: Reply with quote

Volgens mij zijn die Evoskins bedoeld voor veilig voetje vrijen Laughing

Nog niet te koop voorlopig, ik vind de VVF wel wat stoerder om te zien. Voor het lopen maakt dat natuurlijk niet uit. Helemaal blote pootjes blijft het stoerst natuurlijk Wink
amarins
Lid
Lid

PostPosted: Tue 01-02-2011 11:32    Post subject: Reply with quote

De evoskins van INOV-8 zijn inderdaad ook wel erg spannend. Ik ben benieuwd hoe ze zitten. Ik heb ze al wel kunnen voelen bij de distributeur in Nederland. Voel erg rubberig aan. Best Kek.

Zelf loop ik regelmatig op de Evo van Terra Plana. Deze is ook helemaal plat (zero drop) en heeft geen demping of ondersteuning. Hebben jullie de Neo al gezien van Terra Plana? Dit is ook een supermooie minimalistische hardloopschoen voor het nieuwe voorjaar. De opvolger van de Evo. Ik heb ze net binnen:

Kijk maar eens voor meer afbeeldingen en info op de webshop van www.natuurlijkhardlopen.nl
Back to top
franskem
Lid
Lid

PostPosted: Tue 01-02-2011 12:52    Post subject: Reply with quote

In het dagelijks leven loop ik op de Dharma van Viviobarefoot.
Superschoenen!
Deze week een stel KSO van vibram5fingers gekocht. Nog niet uitgeprobeerd.
Back to top
Oli4
Lid
Lid

PostPosted: Tue 01-02-2011 20:22    Post subject: Reply with quote

Die neo's zijn erg fijn, blijven alleen wel schoenen voelt zwaar aan de voet, wel minder zwaar dan de kso's van vibram maar blotenvoeten blijft toch veel fijner. Neo's zijn wel ok voor niet hardloop gebtruik.
Back to top
amvandenberg
Lid
Lid

PostPosted: Sat 19-02-2011 8:51    Post subject: Somnio NADA Reply with quote

Heeft hier iemand ervaring met de Somnio NADA ?

Ik vind 'm er lekker normaal uit zien, toch erg minimalistisch en lichter dan de VFF's. Die review site is ook erg positief. Nadeel is alleen dat er bijna geen dealers zijn...

Ik zit eigenlijk ook te denken om gewoon een sportzaak binnen te lopen en daar de sneakers met de dunste zolen te kopen... beetje Gordon Pirie style (zonder de achterkant eraf te halen)
Back to top
franskem
Lid
Lid

PostPosted: Fri 04-03-2011 8:25    Post subject: Reply with quote

Is er al iemand die iets kan zeggen over de Nike Free Run?
Zou iets minimalistischer zijn dan de 5.0, maar iets meer stevigheid dan de 3.0.
Lopen op de VFF is me nog te minimaal.
Back to top
PeterV
Lid
Lid

PostPosted: Mon 07-03-2011 20:16    Post subject: Reply with quote

Ik loop sinds eind december op Vibram (originele, geen neppers) en ben er zeer tevreden over. Ik heb de vibram fivefingers speed.

Ik liep al lange tijd op asics, maar als ik daarmee langere afstanden liep kreeg ik steevast 1 blaar onder m'n rechtervoet, steeds op dezelfde plek. ook bij langere duurlopen kreeg ik wat last van m'n knieën. met de Vibram schoenen heb ik geen blaar meer en geen last van mn knieën meer.
Heb wel veel pijn in m'n kuiten gehad, zeker de eerste week. Heb dan ook niet eerst een kleine stukjes ermee gelopen, maar ben gelijk volledig overgestapt.

Nu zit ik ook weer met een kuitblessure. Dit heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ik voor de marathon aan het trainen ben en langere afstanden loop en ook vaker loop. Dat ben ik niet gewend.

Ben er zeer tevreden mee tot nu toe.
Back to top
kokoloco
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-03-2011 20:46    Post subject: Reply with quote

Ik heb om eerst een paar Nike Free 3.0 gekocht om later over te stappen op de Vibram KSO's.
Opzich is zijn de Nike free een comfortabele lichte schoen maar ik vind dat de zool te zacht is. Mijn voet zoekt soms naar stevigheid die er niet is waardoor het heel soms wat onstabiel aan voelt. Verder tot nu toe wel een prima schoen! Zeker voor normaal dagelijks gebruik super. Denk dat de 5.0 of 7.0 een betere hardloopschoen is.

De Vibrams zijn een hemels geschenk voor mij, ik voel me heel licht in de vibrams en heb veel meer plezier in het lopen. In het begin veel spierpijn gehad en problemen met aantrekken maar dat zijn begin kwaaltjes.

De INOV-8 F-Lite 195 staan nu op mijn verlanglijstje en daarna wil ik een tweede paar vibrams aanschaffen.

Zie ook: http://minimalistrunningshoes.org/reviews

Last edited by kokoloco on Sat 12-03-2011 17:28; edited 1 time in total
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sat 12-03-2011 0:11    Post subject: Reply with quote

Misschien geeft dit nog een beetje extra info? http://giventofly.nl/post/2812508739/barefoot-for-dummies
StevenSteven
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2011 23:27    Post subject: Reply with quote

@ Franskem,

Ik ben in bezit van de Nike Free 5.0 en de 3.0 en ik heb onlangs ook de Run gekocht. Ik kan dus goed vergelijken. De Run zit heel dicht bij de 5.0. Voor mij is er geen echt verschil. De 3.0 is daarentegen wel echt een heel andere klasse.

Mijn hart ligt echt bij de 3.0. Ik loop over een maand in Rotterdam de marathon op deze schoenen. Na de marathon ga ik op zoek naar een schoen die nog net iets minimalistischer is. Ik weet nog niet welke het gaat worden. Misschien wel: http://www.youtube.com/watch?v=Xk3eMpEECMw
DickB
Lid
Lid

PostPosted: Wed 30-03-2011 6:06    Post subject: Reply with quote

Sinds ik begin dit jaar mijn Vibram-KSO's verkocht omdat ik ze een maatje te groot had, zat ik zonder..... De VFF's waren bijna overal uitverkocht.

Tot begin deze maand Smile de collectie 2011 is nu overal binnen. Dit zijn mijn nieuwe VFF's

Het gewone klassieke (sprint) model.

Voor het eerst ook gekocht op het web, vorige keer bij Kathmandu kreeg ik absoluut geen goede voorlichting. Nu gekocht bij http://www.natuurlijkhardlopen.nl en dat is prima bevallen. Goede voorlichting, en ook makkelijk te ruilen. (Ik had ze nu weer een maatje te klein gekocht Embarassed , maar ruilen was geen probleem)

Gisteren weer de eerste km's afgelegd op VFF en dat liep heerlijk...

Last edited by DickB on Mon 18-04-2011 6:32; edited 1 time in total
Back to top
alcudia
Lid
Lid

PostPosted: Wed 06-04-2011 21:44    Post subject: Reply with quote

Ik heb gisteren de Merell Trail Glove schoenen ontvangen. Vandaag 12km in gelopen. Fantastische schoenen. Aanrader!

http://www.merrell.com/US/en-US/Product.mvc.aspx/22875M/50390/Mens/Barefoot-Trail-Glove

Alcuda
Back to top
DickB
Lid
Lid

PostPosted: Fri 12-08-2011 7:00    Post subject: Reply with quote

Zojuist 2 paar nieuwe schoenen aangeschaft. Voor de korte stukken een zeer minimalistisch model:

INOV-8 Evoskin

En voor de langere stukken een iets minder minimaal model (maar de naam maakt dat goed)

New Balance Minimus Trail

Tzt zal ik hier mijn ervaringen delen Very Happy
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum