@dreddie: nog even afgezien van het feit dat fysiotherapie géén wetenschappelijke opleiding is en dus dat authoriteitsargument vervalt wat mij betreft,
ff snel gegoogeld. (ik weet niet waar hij zijn master heeft gehaald)
Zover ik weet is de term master overal hetzelfde en dus een wetenschappelijke opleiding.
Tja, sinds HBO-opleidingen ook een master mogen aanbieden is er dus juist wel verschil.
Ik doe geen uitspraak over het beter of slechter zijn van HBO-masters in vergelijking met WO-masters;
maar de vraag ging nu precies over het al dan niet wetenschappelijk zijn van een fysio-opleiding.
HBO-masters zijn niet gericht op wetenschappelijke vaardigheden maar op de beroepspraktijk:
Quote:
Hbo-bachelors en hbo-masters hebben een beroepsgerichte oriëntatie. Dit houdt in dat de opleidingen gericht zijn op het ontwikkelen van vaardigheden die nauw aansluiten op de beroepspraktijk. Wo-bachelors en wo-masters hebben een wetenschappelijke oriëntatie. Zij bereiden voor op het zelfstandig doen van onderzoek en op het oplossen van vraagstukken op wetenschappelijk niveau.
Toen ik begon te studeren was ik nog van de oude garde, toen ik stopte was dit nieuwe systeem begonnen. Ik ben dus van de WO-versie.
Dus als je zo kijkt naar het woord wetenschappelijk kan je idd onderscheid maken. Voor een physio lijkt het me wat moeilijk allemaal zonder praktijkgericht te denken
Maar of zo'n master wetenschappelijk is of niet, was voor mij niet de vraag die er toe doet. Het ging mij om de referentie. En voor mij geld dat als physio na zijn hbo studie nog een master heeft gedaan van 3 jaar ( 1 1/2 jaar fulltime, de master van mijn studie duurt maar 8 maanden ofzo) dat hij enige kennis in huis heeft en op de hoogte is van de laatste wetenschappelijke onderzoeken.
Als men Yoga alleen ziet als rekken en strekken dan zal het weinig toevoegen aan de te leveren sportprestatie.
Doet men Yoga ter ontspanning dan zou het herstel bevorderend kunnen werken na inspanningen.
Groet Tante_Bep _________________ Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
All times are GMT + 1 Hour Goto page Previous1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum