| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 12:28 Post subject: |
|
|
Hallo Iwan,
Die harde borstband is niet waterdicht. Tenminste de laatste die ik heb gehad, die is verdronken in de waddenzee.
Als ik iets bestel doe ik dat bij Van Leeuwen Sport in Assen. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 12:40 Post subject: |
|
|
Duidelijk Hans.
Hopelijk komt Garmin op termijn met een goed alternatief !! |
|
| Back to top |
|
 |
remco Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 14:09 Post subject: |
|
|
| Heb ook wel eens gehoord dat mensen de polar band gebruiken. Het garmin kastje kun je daar gewoon opklikken. Ik heb overigens geen problemen met mijn garmin softstrap band |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 14:22 Post subject: |
|
|
| ChatnRunner wrote: |
Het suffe is dat ik met de eedere versie, die zonder die gladde polen, dit probleem niet had.
@ Rob met welke heb jij die problemen? De strap met die gladde polen? _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Robisrunning ChatnRunCircuit

|
Posted: Thu 29-03-2012 16:38 Post subject: |
|
|
| Hans43 wrote: | | ChatnRunner wrote: |
Het suffe is dat ik met de eedere versie, die zonder die gladde polen, dit probleem niet had.
@ Rob met welke heb jij die problemen? De strap met die gladde polen? |
Ja, ik heb een nieuwer type band (de bovenste op onderstaande foto), waarbij de band met een gespsluiting vastgezet kan worden. De transmitter zit dan wel weer met drukknopen op de band vast.
Ik gebruik nu weer de band van de 305.
 _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Thu 29-03-2012 20:35 Post subject: |
|
|
Helder antwoord Rob. Die scherpe rand van je transmitter wijst als je de band om hebt naar beneden? Zoals je hem afgebeeld hebt zou die bij mij ondersteboven zitten. Mijn transmitter heeft juist aan de onderkant (die jij aanwijst als scherpe rand)) een minder scherpe rand dan de bovenkant. Maar ik krijg die schuurplekken van de gladde polen op de band zelf. Een eerdere versie van de zachte band heeft andere polen van een wat minder glad materiaal. Ik ben met de klacht naar de dealer geweest, hij heeft garmin gebeld en die hebben beloofd zo'n andere op te sturen. Ik hou je op de hoogte. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 09-05-2012 13:49 Post subject: |
|
|
Update: na een paar weken kwam er inderdaad een nieuwe borstband. Helaas was het zo'n zelfde met die gladde polen. De oudere versie hadden ze niet meer op voorraad en die komt dus ook niet meer. Aangezien ik geen behoefte had aan de band die was toegestuurd heeft van Leeuwen weer met Garmin gebeld. Hierop hebben ze zo'n harde band toegezonden met het verhaal dat hij wel waterdicht is. Nou ik ben benieuwd. Ik heb inmiddels een paar keer gelopen met die harde band en ik heb er geen schuurplekken van . (had ik ook niet verwacht) _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
marcel61 Lid

|
Posted: Tue 22-05-2012 20:14 Post subject: |
|
|
In een jaar tijd inmiddels 3 softstrap banden met die gladde plastic contactvlakjes versleten, vanwege indentieke klachten, absurd hoge HF waarden op onverwachte momenten en nu structureel opstart problemen, dwz de 1e paar km belachelijk hoge waarden, daarna langzaam zakkend naar de realiteit.
Overigens werden de banden steeds onder garantie en kosteloos opgetsuurd, maar ben het nu dus spuugzat. Vandaag de polar-band gebruikt, geen enkel probleem....  |
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Tue 22-05-2012 21:31 Post subject: |
|
|
Let wel op, Marcel, dat je de band, en dan vooral de drukknoppen goed schoon houdt. Geldt ook voor de contactknoppen op de transmitter van Garmin.
Ik kreeg namelijk na een maand of 4 toch weer gekke waarden met de polarband. Twee weken geleden heb ik de genoemde drukknoppen en contactknoppen in schoonmaakazijn laten weken. Alles werkt weer perfect
In algemene zin is die zachte hartslagband van Garmin wel een dramatisch product, zegt een verder tevreden Garmingebruiker. _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
RunBart Lid

|
Posted: Tue 22-05-2012 21:59 Post subject: |
|
|
| gzomer wrote: | Let wel op, Marcel, dat je de band, en dan vooral de drukknoppen goed schoon houdt. Geldt ook voor de contactknoppen op de transmitter van Garmin.
Ik kreeg namelijk na een maand of 4 toch weer gekke waarden met de polarband. Twee weken geleden heb ik de genoemde drukknoppen en contactknoppen in schoonmaakazijn laten weken. Alles werkt weer perfect
In algemene zin is die zachte hartslagband van Garmin wel een dramatisch product, zegt een verder tevreden Garmingebruiker. |
Even afkloppen, maar tot nu toe verbazingwekkend snel hartslagmeting bij mijn Garmin en ook zeer precies en absoluut geen uitschieters.
Ik maak de contactpuntjes en de verdere hartslagmeterband wel na elke training droog en schoon met een zachte handdoek, misschien dat dat daardoor komt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 23-05-2012 6:06 Post subject: |
|
|
Gek, die uitschieters in waarden heb ik nooit gehad. De zachte Garmin band beviel mij niet wegens het slechte draagcomfort. Ik kreeg er gewoon schuurplekken van. De harde borstband die ik heb ontvangen op garantie bevalt erg goed. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
pukkie Lid

|
Posted: Wed 23-05-2012 8:07 Post subject: |
|
|
net zoals alle anderen ook niet tevreden van de zachte hartslagmeter-band (onrealistische hartslagwaardes)
gebruik bij m'n 310xt nu m'n hartslagmeterband die ik nog over had van m'n 305 _________________
Mijn Blog: Peter, de endorfine junkie  |
|
| Back to top |
|
 |
|