Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - gewicht vs snelheid
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

gewicht vs snelheid
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
uniq
Lid
Lid

PostPosted: Fri 24-01-2014 8:43    Post subject: Re: gewicht vs snelheid Reply with quote

uniq wrote:
hallo allemaal,

naar een aantal jaren recreatief lopen, ben ik sinds dit jaar wedstrijden gaan lopen.
aangezien ik al 6 jaar fanatiek in de gewichten hang op de sportschool ben ik voor een loper vrij zwaar(85 kg. 14% vet).
mijn snelste tijd op de 10km is 44:59 en op de 5km 22:32.
het loop virus heeft mij nu ook te pakken en wil volgend jaar graag de 10km sneller gaan lopen.

in hoeverre heeft mijn gewicht invloed om mijn snelheid?

stel dat ik rond de 80kg zou wegen, zou dit en groot verschil maken als ik conditioneel op hetzelfde niveau zit? of kan ik beter mijn huidige gewicht behouden en meer aan mijn conditie gaan werken?

Voor de mensen die dit topic vanaf het begin volgen een update van de topic starter Wink
Zoals ik in het begin van het topic al beschreef ik had als doelstelling om in gewicht te zakken en massa te behouden. Nu na 3 maanden verder kan ik zeggen dat dit deels geluktis en deels ook niet. Ik weeg op dit moment 79 kg dus er is 6 kg af. Helaas ontkom je er met hardlopen niet aan om alleen vet kwijt te raken maar ook massa. Zeker als je hoger zit in de intensiteit spreekt je lichaam ook spier als voedings bron aan. Vet percentage zit nu op 12% (gemeten met knijper).
Wel ben ik nu al (zonder een wedstrijd te lopen) 2x net boven mij PR tijd op de 10 km uitgekomen. Die 6 kg maakt dus zeker verschil.

Over eiwitten gesproken als je eiwitten effectief gebruikt voor herstel dan zijn het geen dikmakers. Eet je veel eiwitten en lig je elke dag op de bank en doe je niets aan sport dan is het eenander verhaal. Voor de mensen die s'avonds trainen heb ik een nog een tip, magere fransekwark hier in zitten langzame eiwitten (casseines) het lichaam doet er 5 tot 6 uur over voor dit helemaal is afgebroken en opgenomen in het lichaam. Net voor het slapen gaan is dit ideaal dan heeft je lichaam in de nachtverwerking continu eiwitten tot zijn/haar beschikking.

Om even terug te komen op eitwitten
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum