Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Trainingsschema 10 km
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Trainingsschema 10 km
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
esther
Lid
Lid

PostPosted: Sun 03-08-2014 9:21    Post subject: Reply with quote

Inmiddels al een paar keer een 8 km op de loopband gelopen. Loopband omdat ik dan beter op het gewenste tempo loop.

Voor vandaag stond er weer een 8 km op het programma. Ditmaal ervoor gekozen om buiten te gaan lopen om te zien of ik dan ook rustiger kan lopen. En ik moet zeggen dat is redelijk goed gelukt.

8,04 km in 62:22 min, gem 7:45/km. Had nog wat langzamer gemoeten eigenlijk, maar aangezien ik anders buiten altijd 7:15/km of sneller loop ben ik hier al heel tevreden mee.
Back to top
View user's profile Send private message
max09
Lid
Lid

PostPosted: Sun 03-08-2014 9:26    Post subject: Reply with quote

Goed gedaan! Hoe vond je het buiten? Lekkerder dan op de loopband?
Heb je er wel eens aan gedacht om de training in stukjes te splitsen? Google eens op run walk run van Jeff Galloway. Ik doe vaak de langere trainingen via RWR. Stuk sneller dan continu.

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
esther
Lid
Lid

PostPosted: Sun 03-08-2014 22:00    Post subject: Reply with quote

Het is zeker lekkerder om buiten te lopen. Alleen uit praktisch oogpunt is de loopband een goede vervanger.
Het is nu zoeken naar leuke routes om te lopen. In de directe nabijheid niet echt een groengebied waar je kunt lopen.

Mijn routes lopen nu voornamelijk langs het industrieterrein en een aantal grote doorgaande wegen. Dat betekent ook dat ik qua tijdstip goed moet opletten wanneer ik ga lopen i.v.m. de verkeersdrukte. Vandaar dat ik nu ook regelmatig van de loopband gebruik maak. Anders wordt het erg laat voordat ik kan gaan lopen als ik vantevoren nog moet eten.

De run walk run methode die je noemt daar heb ik hier wel al iets over gelezen. Daar ga ik me eens in verdiepen om te kijken of dat wellicht interessant zou kunnen zijn voor me als ik dit schema heb afgerond.
Back to top
esther
Lid
Lid

PostPosted: Tue 05-08-2014 21:52    Post subject: Reply with quote

Vanavond weer een andere route uitgestippeld die wat meer door de natuur gaat.
Uiteindelijk was het 8,49 km in 1:07:43. Gem dus 7:59/km . Heel lekker gelopen. Volgende keer alleen iets vroeger gaan, want nu was het op sommige stukken toch al donker.
Back to top
Attitude
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-08-2014 9:31    Post subject: Reply with quote

Leuk om te lezen dat je nu ook buiten aan het lopen bent! En de 10 km komt steeds dichterbij! De voortgang zit erin, nu nog volhouden!
Back to top
esther
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-08-2014 9:54    Post subject: Reply with quote

De 10 km heb ik inmiddels ook al in de benen. Stond eigenlijk niet zo in het schema, maar ach af en toe afwijken moet kunnen.

Was eigenlijk op weg gegaan voor een rondje van 8 km, maar onderweg toch besloten een andere route te lopen en dat resulteerde in 10 km in 1:14:13. En ik moet zeggen dat dit relatief gemakkelijk ging.

Nu toch al voorzichtig aan het zoeken naar een 10 km wedstrijd in september. Heb de 10 km tijdens de Ten Miles Tilburg op het oog. Voor een 1e 10 km wedstrijd lijkt het me wel prettig als er meerdere lopers zijn die in mijn tempo lopen en als ik zo naar de uitslagen van voorgaande jaren kijk is dat het geval tijdens deze wedstrijd.
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Tue 19-08-2014 0:06    Post subject: Reply with quote

esther wrote:
Anders wordt het erg laat voordat ik kan gaan lopen als ik vantevoren nog moet eten.

Dat is niet zo slim, als de twee bijna samenvallen, kun je beter ná het lopen pas eten.
Lopen direct na het eten valt bij velen slecht, dus moet je een tijd (uren) wachten. Na het lopen heb je meestal best wel trek, als je dan toch nog moet eten is dat 2 vliegen in 1 klap. Daarnaast kun je eerder van huis en heb je dus (voorlopig) minder last van de schemering. Nóg een vlieg! Very Happy
esther
Lid
Lid

PostPosted: Sun 07-09-2014 20:12    Post subject: Reply with quote

Inmiddels mijn 1e 10 km wedstrijd erop zitten. Het aangemaakte trainingsschema was gebaseerd op een wedstrijd op 19 okt, maar nadat ik tijdens een training al een 10 km liep begon het te kriebelen. En zo schreef ik me half augustus in voor de 10 km tijdens de Tilburg Ten Miles.

De laatste twee weken niet kunnen trainen zoals ik wilde. Eerst een behoorlijke reactie op een insectenbeet, waardoor ik een dikke voet kreeg en sportschoenen absoluut niet lekker zaten. En daarna door drukte op het werk weinig energie om te trainen.

Ben dan ook van start te gaan met als hoofddoel om de 10 km uit te lopen, tijd was minder belangrijk. Na de start kwam ik er al snel achter dat mijn horloge geen gps-fix had, dat was even een tegenvaller omdat ik nu mijn snelheid niet in de gaten kon houden.

Tot km 6 liep het heel erg lekker, daarna werd het iets zwaarder. Ik heb een paar korte stukjes gewandeld. Met een eindsprintje uiteindelijk gefinished in 1:14:56. En daar ben ik heel tevreden mee.

Nu eerst weer lekker trainen en wat de volgende wedstrijd gaat worden zie ik nog wel.
Back to top
Rasheed
Lid
Lid

PostPosted: Sun 07-09-2014 20:24    Post subject: Reply with quote

Ik heb bij de start van de Ladies Run staan aanmoedigen, van de eerste tot de laatste loper geklapt. Ben blij dat je hem onder deze zware omstandigheden uitgelopen hebt!
esther
Lid
Lid

PostPosted: Fri 08-02-2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Een heel oud topic van mezelf weer eens teruggelezen.
Ruim vier jaar later toch wel leuk om terug te lezen.

Vorig jaar september mijn eerste HM gelopen in Haarlem. Bedoeling was eigenlijk om in Eindhoven de 1e te lopen, maar de trainingen liepen zo lekker dat ik dat wat vervroegd heb. En maar goed ook aangezien Eindhoven nogal warm was zullen we maar zeggen.

Mijn overgewicht heb ik grotendeels overboord gegooid. Hiervoor was wel een maagverkleining nodig, op eigen kracht lukte het niet wegens medische oorzaken.
Dit heeft wel als consequentie dat ik nu nog heel erg zoekende ben hoe ik voldoende energie binnen kan krijgen om een halve marathon te lopen.

Mijn eerstvolgende HM wordt de Venloop.
Back to top
Psychorunner
Lid
Lid

PostPosted: Mon 11-02-2019 17:29    Post subject: Reply with quote

esther wrote:
Een heel oud topic van mezelf weer eens teruggelezen.
Ruim vier jaar later toch wel leuk om terug te lezen.

Vorig jaar september mijn eerste HM gelopen in Haarlem. Bedoeling was eigenlijk om in Eindhoven de 1e te lopen, maar de trainingen liepen zo lekker dat ik dat wat vervroegd heb. En maar goed ook aangezien Eindhoven nogal warm was zullen we maar zeggen.

Mijn overgewicht heb ik grotendeels overboord gegooid. Hiervoor was wel een maagverkleining nodig, op eigen kracht lukte het niet wegens medische oorzaken.
Dit heeft wel als consequentie dat ik nu nog heel erg zoekende ben hoe ik voldoende energie binnen kan krijgen om een halve marathon te lopen.

Mijn eerstvolgende HM wordt de Venloop.

Wat goed Esther, dan heb je letterlijk en figuurlijk echt stappen gezet. En als geboren Venlonaar kan ik de Venloop uiteraard alleen maar van harte aanbevelen Smile.

Loop-ze,

Bart
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum