Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - SallandTrail2016 - jubileumeditie!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

SallandTrail2016 - jubileumeditie!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sil
Lid
Lid

PostPosted: Mon 02-11-2015 7:56    Post subject: Reply with quote

Vorig jaar vanwege een blessure de 50km moeten annuleren. Dit jaar een herkansing, maar dan dit jaar ook maar extra lang genieten. Dus dit jaar voor de 75km gekozen. Wordt gelijk een hele grote uitdaging want mijn langste afstand tot nu toe is de zestig van Texel geweest.
Back to top
View user's profile Send private message
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Mon 02-11-2015 8:29    Post subject: Reply with quote

75 km is voor mij te kort op de halve JKM (60 km) daar wil ik een goede klassering lopen voel me thuis op het strand.
Ook 2 weken na de JKM is de marathon van Rotterdam dus een 50 km trail is voldoende het gaat me daar puur om het genieten het is bizar mooi daar.
Back to top
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Tue 03-11-2015 8:58    Post subject: Reply with quote

Is de 25 km zwaarder dan de 25 km bij de midwinter marathon?

Ik twijfel of ik de afstand wel aan kan.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Tue 03-11-2015 11:56    Post subject: Reply with quote

Vind ik niet omdat je zo ie zo geniet van de mooie omgeving en de klimmetjes zijn minder lang dan de midwinter.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Thu 05-11-2015 17:10    Post subject: Reply with quote

De inschrijving voor de 50 en 75 km.SallandTrail loopt nog mooi even door.
In vorige jaren was het maximumaantal inschrijvers meestal binnen een dag bereikt en kon alleen nog op reservelijsten ingeschreven worden.
Dat is nu (nog) niet nodig. Doordat de maximumaantallen zijn verhoogd loopt het nu, na de eerste drukte bij de start van de inschrijving, rustig door.

Op dit moment staan er 219 trailers ingeschreven voor de 50 km. (max. 300)
Voor de 75 km.SallandTrail staat dat aantal op 114. (max. 200)
Dat betekent dat de belangstelling voor de ultra-afstanden zeker net zo groot is als de vorige jaren.
De laatste dagen groeit vooral de belangstelling vanuit Duitsland! Tientallen Duitse ultralopers - maar ook Belgen - zullen aan de start verschijnen.

Ik verwacht dat het aantal inschrijvingen nog toe zal nemen de komende weken/maanden. Hopen maar dat reservelijsten niet nodig zullen blijken te zijn.

Komende zondag 8 november start om 20:00 uur de inschrijving voor de 25 km. SallandTrail. Zal ongetwijfeld erg druk worden direct na de start!
Ook daar is het max. aantal deelnemers verhoogd (max. 500)
Of dat voldoende zal zijn om alle belangstellenden mee te laten doen?
Ik hoop van wel. Laughing
theWarrior
Lid
Lid

PostPosted: Thu 05-11-2015 18:58    Post subject: Reply with quote

Mooi dat het goed gaat met de inschrijvingen Bertus. Zelf zou ik ook graag meelopen maar ik kan nu nog onmogelijk zeggen of ik dan wel of niet thuis zal zijn. Ik heb goede herinneringen aan de eerste editie waar ik wel thuis was om de 50 km te lopen. Al diverse keren, vanwege mijn werk, niet kunnen starten hoewel ik wel ingeschreven stond. Deze keer wacht ik nog even af tot ik wat meer duidelijkheid heb. Het zou jammer zijn indien ik een andere loper een startplaats zou onthouden.

De Sallandtrail is een mooie en op een sympathieke wijze goed georganiseerde loop, dat deze hierdoor populair is, is dan ook goed te begrijpen. Wat ik me echter wel afvraag is waarom min of meer vergelijkbare lopen zo moeilijk aan inschrijvingen komen. Als voorbeeld: afgelopen zaterdag heb ik de Drentsche Aa gelopen, behorend bij de Runforestrun organisatie. Een week voor de start ontving ik een mail dat deze loop misschien niet eens door zou gaan vanwege onvoldoende inschrijvingen op de lange afstand (44km). Uiteindelijk zijn er nog enkele lopers ingeschreven en gingen we van start met een man/vrouw of 26.
Ook dit was een mooie loop, eveneens goed georganiseerd en dan zo'n verschil. Dit verbaast me dus. Ik wil niet gaan speculeren en kan geen mogelijke verklaring hiervoor bedenken.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Thu 05-11-2015 23:26    Post subject: Reply with quote

Peter, bedankt voor de complimenten!
Kan me goed voorstellen dat je nog even afwacht voordat je in gaat schrijven. Gezien jouw werkzaamheden zul je er nog geen peil op kunnen trekken of je tegen die tijd land onder de voeten hebt, en al helemaal niet of dat Sal-land kan zijn! Very Happy

Laten we afspreken dat je hoe dan ook contact met me opneemt, zodra er een reŽle kans bestaat dat je op 12 maart van de partij kunt zijn; OK?
Ik geloof vast dat er dan een mogelijkheid gevonden kan worden zodat je toch aan de start kunt verschijnen! Wink

Wat de achteruitgang betreft in aantal deelnemers aan enkele trails van het RunForestRun-circuit heb ik ook geen sluitende verklaring. Het was me al wel opgevallen dat er, vlak voor de datum van de trail, nog maar iets meer dan de helft van het aantal van vorig jaar ingeschreven stond bij de Drentse AA-trail. Erg jammer voor de organisatie natuurlijk! Hoop dat op enig moment duidelijk wordt wat hiervan de achterliggende reden is. Aan de mooie omgeving kan het niet liggen volgens mij.

Ik vermoed dat - in het algemeen gesproken - door het sterk stijgende aanbod van nieuwe trails (of loopjes die onder die noemer gepresenteerd worden) de potentiŽle deelnemers meer keuzemogelijkheden hebben gekregen en nieuwsgierig worden naar trails die ze nog niet eerder gelopen hebben. Met andere woorden: de spoeling wordt dunner.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een aantal van die (nieuwe) trails geen lang leven beschoren is. Deelnemers zullen uiteindelijk kiezen voor trails die kwaliteit leveren en in een uitdagende omgeving plaatsvinden. Een trail die bijvoorbeeld voor 30 of 40% over verharde ondergrond loopt, en nauwelijks hoogtemeters telt, zal na ťťn of twee afleveringen geen serieuze traillopers meer aantrekken. Trails waarop deelnemers herhaaldelijk te maken krijgen met gebrekkig aangegeven routes, zullen deelnemers verliezen. (dan bedoel ik niet opzettelijk weggehaalde pijlen etc.) Deelnemers willen best afzien op een pittige trail van bijv. 30 km. Ze willen zich echter niet ergeren, verkeerd lopen en afzien als gevolg van slecht aangegeven routes waardoor de afstand niet 30 km. maar 35 km. blijkt te zijn geworden. Da's balen en zoiets blijft hangen; en niet alleen bij kanshebbers voor de overwinning!

Uiteindelijk zal er een beperkt aantal aansprekende, goed georganiseerde, uitdagende trails overblijven in Nederland. De groep traillopers die Ťcht de smaak te pakken heeft gekregen zul je steeds vaker zien uitwijken naar (zwaardere) trails in het buitenland.

Zoiets; denk ik.
Smokin' Wink

Last edited by boco on Thu 05-11-2015 23:38; edited 1 time in total
Back to top
Thunnissen
Lid
Lid

PostPosted: Thu 05-11-2015 23:38    Post subject: Reply with quote

Peter, volgens mij was RFR organisator Winfried Bats heel tevreden met het aantal deelnemers aan de Drentsche Aa trail. In totaal deden er 216 mensen mee. Vergeet niet dat RFR meer trails in een jaar organiseert. Met de Holtingerveld en Besthmerberg trail die in november/december nog worden gelopen, komt RFR voor het hele jaar in totaal op iets van 2000 deelnemers uit. Een mooie prestatie in een gebied wat toch wat minder centraal ligt. RFR wordt daarbij steeds bekender wat een positieve invloed zal hebben op de deelname. Het aantal deelnemers aan de langste afstanden blijft wat achter. De hoogste aantallen ultra- c.q. marathon lopers haalde RFR in januari, een periode waarin er minder wedstrijd aanbod is.

De datum is ook een sterk punt van de Salland Trail, op 12 maart is er gewoon veel minder concurrentie op de wedstrijdkalender.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Fri 06-11-2015 0:11    Post subject: Reply with quote

Thunnissen wrote:
De datum is ook een sterk punt van de Salland Trail, op 12 maart is er gewoon veel minder concurrentie op de wedstrijdkalender.

Niet mee eens!
Concurrentie komt natuurlijk niet alleen van trails en andere populaire wegwedstrijden die op dezelfde datum gepland staan! Er is maar een beperkte groep ervaren traillopers die binnen een periode van enkele weken twee keer een ultratrail van ca. 50 of 75 km. zoals van de SallandTrail kan lopen. Er moet in die periode dus een keuze gemaakt worden uit het snel groeiende aanbod.
Alleen al in de periode van ca. 14 dagen vůůr en 14 dagen nŗ de SallandTrail2016 tel ik op de Trailkalender van MudSweatTrails, in Nederland en BelgiŽ al zo'n 25 wedstrijden waar traillopers uit kunnen kiezen. Dan neem ik nog niet eens het aanbod mee van trails in de aangrenzende delen van Duitsland!

Als duidelijk voorbeeld: Eťn week nŗ de komende SallandTrail vindt de Vuurtorentrail plaats op Ameland. Vorig jaar voor het eerst georganiseerd en ik vind het een geweldige aanwinst! Ik kon daar mooi meedoen want ik had niet zelf de 50 of 75 km. SallandTrail in de benen!
De tweede aflevering is gepland op 19 maart; een week na de SallandTrail. De organisatie had niet veel mogelijkheden voor een andere datum. Ik geef je op een briefje dat er geen of hooguit slechts enkele traillopers zullen zijn die zowel aan de SallandTrail als de Vuurtorentrail zullen deelnemen. Zitten daarvoor gewoon te dicht op elkaar!

Hoewel de trails niet op dezelfde dag plaatsvinden, zullen traillopers een keuze moeten maken voor de ene of de andere aantrekkelijke trail.
Vind ik persoonlijk erg jammer maar 't is niet anders.
Thunnissen
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-11-2015 1:31    Post subject: Reply with quote

Bertus, voor de kortere trails is het aanbod groot, maar de hoeveelheid deelnemers ook. Wat de ultra afstanden betreft, heb jullie dit jaar de pech dat in BelgiŽ de trail Cretes de Spa en de nieuwe trail de la Primavera Andenne ook op 12 maart zitten. Die laatste trail is nieuw en zal z'n klantenkring vooral uit BelgiŽ halen, maar aan de Cretes de Spa (in 2015 2 weken na jullie) deden 68 Nederlanders mee.

Wat de Vuurtorentrail (60 km op 20 maart) betreft, daar finishten dit jaar 44 mensen op de 60 km. 5 van die 44 liepen bij jou de 50 of 75 km. Dat kan prima, zeker voor de minder competetief ingestelde lopers/loopsters. Het weekend voor jullie is de North C trail, daar deden vorig jaar 7 Nederlanders mee.

Maar van concurrentie wordt je niet slechter. Jullie leveren gewoon een goed product tegen een lage prijs, dan blijven de mensen wel terug komen. Daarbij maken jullie goed gebruik van je sociale netwerk.

Het aanbod in wedstrijden groeit op dit moment wel erg snel ook in de periode waar vroeger niet zoveel te doen was. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Het aantal ultralopers in Nederland is de afgelopen jaren gestegen van 400 in 2008 tot 1500 in 2015. Dan is het toch sterk van jullie dat je op dit moment al 333 van de 500 startplekken hebt ingekleurd. Bedenk dat het voor jullie een voordeel is dat er in 2016 geen Zestig van Texel is. Dit jaar hadden jullie op de 50/75 km 239 finishers (300 startplekken). Jullie gaan dus heel ruim over dat aantal heen voor de 50 en 75 km.
Back to top
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 06-11-2015 8:58    Post subject: Reply with quote

Thunnissen wrote:

.... Het aantal ultralopers in Nederland is de afgelopen jaren gestegen van 400 in 2008 tot 1500 in 2015...

Hoe tel je dat? Ik loop wel eens een lange afstand, maar heb mij nergens laten registreren als ultraloper.

Thunnissen wrote:

... Bedenk dat het voor jullie een voordeel is dat er in 2016 geen Zestig van Texel is...

Ik vond vorig jaar de 50km Salland een prima voorbereiding op de 60km Texel. Ik denk zelfs dat ik het moeilijk had gekregen op Texel zonder die 50km.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-11-2015 9:42    Post subject: Reply with quote

Klopt ja ik heb Salland ook gelopen als duurloop voor Texel en dat was op Texel te merken 41 minuten van mijn tijd af van twee jaar eerder.
Komt ook door de trainingen van Joop Keizer....
Back to top
Thunnissen
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-11-2015 10:26    Post subject: Reply with quote

Miep Miep, voor 2008 en 2009 heb ik zelf tellingen gedaan voor het aantal ultralopers. Die van 2008 staat op Ultraned: http://www.ultraned.org/n_item/f4516_2009_02.php Ik kwam toen op minimaal 400 lopers/loopsters uit, waarbij ik er een paar gemist zal hebben. Interessant in 2008 is dat er toen een kwart van die 400 mensen was die geen wedstrijden in Nederland liep. Dat was de groep die trails liep of alleen lopen als de Two Oceans/Comrades/Marathon des Sables. De groep die alleen trails liep kan nu in Nederland zelf ook goed terecht.

Maar ook op het onvolprezen statistische website van de DUV staan tellingen van het aantal ultralopers per land. De DUV kwam voor 2008 op 397 uit. Voor 2015 is de stand nu 1472: http://statistik.d-u-v.org/summary.php?country=NED&Submit.x=13&Submit.y=9 De DUV verwerkt bijna alle uitslagen. Hier en daar mist wat en de nationaliteiten kloppen niet voor 100%. Is een bron van informatie waar ik veel gebruik van maak. Reden ook waarom we op Ultraned bijna geen uitslagen meer verwerken. Vroeger verwerkten we elk jaar zo'n 150 uitslagen, maar de DUV doet er 2500-3000!

En ja, waar vroeger veel mensen alleen de Zestig van Texel liepen, zien we nu dat steeds meer mensen van die groep ook andere ultralopen doen. Het wedstrijdaanbod is nu veel aantrekkelijker. Iets waar we best trots op mogen zijn in Nederland. Een klein landje, maar een groot divers wedstrijdaanbod met daarbij relatief veel kwalitatief goede lopen.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 08-11-2015 15:30    Post subject: Reply with quote

Thunnissen wrote:
Maar van concurrentie wordt je niet slechter. Jullie leveren gewoon een goed product tegen een lage prijs, dan blijven de mensen wel terug komen. Daarbij maken jullie goed gebruik van je sociale netwerk.

Ben ik wel met je eens Henri, maar feit blijft dat potentiŽle deelnemers een keuze moeten maken als er in aansluitende weken meer (trail)wedstrijden gehouden worden. Uitzonderingen daargelaten van doorgewinterde trail/ultralopers die wel na een week voldoend hersteld zijn om de volgende ultraloop/trail aan te pakken.
Dat maken van keuzes geldt ook voor andere wedstrijden. Zo vindt het NKCross in 2016 op 13 maart plaats; ťťn dag na de SallandTrail. De datum is door de AtletiekUnie verschoven naar half maart! Mede daardoor is het verplaatst van Kerkrade naar het hier nabij gelegen Oldenzaal (Hulsbeek)
Ik weet zeker dat er verschillende sterke traillopers zijn die nu niet de SallandTrail zullen lopen maar in plaats daarvan het NKCross kiezen.
Van concurrentie word je niet slechter zeg je, maar dit vind ik wel erg jammer! Wink
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Sun 08-11-2015 20:04    Post subject: Reply with quote

Yee, gelukt Smile Dit keer lag de server niet direct plat Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 4 of 10

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum