Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

 
Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - [BFR] Lopen op blote voeten...
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

[BFR] Lopen op blote voeten...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 599, 600, 601
 
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keimpe
Lid
Lid


Joined: Sep 30, 2010
Posts: 660

PostPosted: Mon 30-01-2017 8:22    Post subject: Reply with quote

Jooost wrote:
Ik dacht aan zaterdag 7 oktober 2017 om dan een Blote-voeten-marathon te gaan organiseren . Hier in Rotterdam .


Lijkt me geweldig, Joost! Het is aan jou wel toevertrouwd om ons langs alle highlights te gidsen en ik loop in de voorbereiding graag met je mee om het parcours te verkennen.
Back to top
View user's profile Send private message
Le_nageur
Lid
Lid


Joined: May 24, 2013
Posts: 106

PostPosted: Tue 31-01-2017 12:01    Post subject: Ironman Dubai 70.3 : Schoenen kwijt Reply with quote

Een atlete vond haar schoenen niet meer tijdens de wissel van het fietsen naar het lopen.
Ze is dan maar zo vertrokken zonder te wachten op een passende oplossing.

Deel van wedstrijdverslag op Triathlon.be

"Daniela Ryf kwam, zag en overwon in Dubai. Net zoals vorig jaar stond er geen maat op de wereldkampioene Ironman. De Zwitserse fietste de hele tijd mee voorin en maakte het vlot af in het lopen. Achter haar pakte Ellie Salthouse verrassend de tweede plaats voor Sarah Crowley. BMC-Ettix atlete Emma Pallant liep met de snelste looptijd nog naar de vierde plaats. Achter haar volgde Kaisa Lehtonen. Haar loopschoenen waren verloren gegaan in de wissel. De Finse wachtte niet op een oplossing maar begon blootsvoets aan de halve marathon."
_________________
Le mieux est l'ennemi du bien.
Back to top
View user's profile Send private message
Menno
Lid
Lid


Joined: Oct 19, 2015
Posts: 25

PostPosted: Wed 01-02-2017 22:17    Post subject: Reply with quote

Joost prima idee lijkt me leuk!

Hier ook met sockwa's de deur uit een eenmaal warm gewoon blootsvoets. Soms op huarache's; duurloop jes door de pekel werkt echt niet. De voetzolen lossen op in dat spul☺
Maar intervallen over besneeuwde zandpaden zijn wel weer leuk voor het blote voeten werk. Ach het wordt vanzelf weer warmer en dan is het behelpen weer voorbij want dat is het wel in de winter.
Back to top
View user's profile Send private message
Jooost
Lid
Lid


Joined: Aug 02, 2011
Posts: 373

PostPosted: Wed 15-02-2017 22:49    Post subject: Reply with quote

Begon t bijna normaal te vinden om kwakkelend door t leven te gaan , als een afgetrokken versie van mezelf .
Afgelopen zaterdag na 3 weken verkoudheid m'n eerste moeizame ( spierpijn ! ) meters gemaakt met sockwa's en 4 lagen bovenkleding . Grappig , dat m'n conditie gelijk opgaat met het weer , elke dag een beetje beter , vandaag heerlijk ( en best snel ) gelopen in korte broek en t-shirt .
O ja , Dijkloper , Keimpe en Menno , nog bedankt voor jullie reactie .
Als loper die niet loopt had ik er nog niet zo'n zin in , maar binnenkort ( ja echt ) ga ik aan de slag .
Back to top
View user's profile Send private message
Maartun
Lid
Lid


Joined: May 31, 2012
Posts: 58
Location: Noord-Limburg

PostPosted: Mon 20-03-2017 11:59    Post subject: Reply with quote

Voor degene die het wil weten:

Het parcours van de Ooievaarstrail in Goirle is zeer geschikt voor blote voeten. Zoals beloofd was het parcours zeer nat en modderig.

Afgezien van de eerste en de laatste kilometer, dan moet je over een gruwelijk grindpad.

Nu overweeg ik me in te schrijven voor het Bergrace Trailrun Event op 9 april in het Wekeromse zand van Lunteren.

Wie kent dit gebied?
Back to top
View user's profile Send private message
Marsja
Lid
Lid


Joined: Dec 21, 2014
Posts: 18

PostPosted: Sat 29-04-2017 22:15    Post subject: Reply with quote

Niet op blote voeten, maar vrijdag vff gekocht. Eigenlijk wilde iets 'normalers', maar ze zaten zo lekker dat ik ze niet kon laten liggen. Alle opbouwschema's gaan uit van de eerste maanden max 15 min afwisselend wandelen/hardlopen. Kan ik dit gewoon combineren met mijn rondje op schoenen van 5 tot 10km? En is het dan beter om op Vibrams te starten of eindigen? Ik loop normaal maar 1x in de week naast 3x fietsen. Zou ik beter nog een keer extra kort op de Vibrams kunnen lopen of is 1x in de week ook wel handig omdat alle spieren tijd hebben om te herstellen? Rondom huis draag ik al jaren zo min mogelijk schoenen, misschien helpt dat al een beetje bij het opbouwen met hardlopen (uhh joggen, zo hard ga ik niet Smile)

Het loopt heerlijk, zo lekker licht. En gelukkig ben ik van nature geen haklander. Maar ik vind het er nog wel erg vreemd uitzien.
_________________
Blog over Lange afstand fietsen
Back to top
View user's profile Send private message
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid


Joined: Apr 18, 2013
Posts: 173
Location: Brugge (BelgiŽ)

PostPosted: Sun 30-04-2017 8:54    Post subject: Hoe opbouw trainen blote voeten? Reply with quote

@ Marsja

Bij de lange looptraining starten met vibrams met opbouwend steeds langere stukken, middenstuk schoenen en als het kan de allerlaatste meters toch op volledig blote voeten uitlopen.

Voor de rest een maal per week een extra gewone kortere looptraining inbouwen met vibrams alleen.

En daarnaast een maal per week een superkort loopje op blote voeten, kan je zelfs met gewone kledij doen (geen sportkledij). Het is niet de bedoeling van sport te doen of te zweten. Het is enkel een herhalingsprikkel om de voeten te activeren.

Dit is de opbouwmethode die ongeveer twee jaar vergt om daarna alles volledig op blote voeten te kunnen doen, of eventueel met vibrams indien je dit verkiest.
_________________
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Marsja
Lid
Lid


Joined: Dec 21, 2014
Posts: 18

PostPosted: Mon 01-05-2017 8:18    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor je reactie Patrick. Gisteren bij mijn duurloop gestart op de fivefingers en daarna mijn normale loopschoenen aangedaan. Wat voelt dat gek, net of je op kussentjes loopt. Merk wel dat ik dacht dat ik een goede midden/voorvoetlanding had, maar daar valt nog wel wat te verbeteren. Ik voel nu precies wat ik doe.

Klopt het dat je bij normaal wandelen op blote voeten of de fivefingers ook op moet letten minder (niet) via de hak te lopen? Dus dat je toch net wat anders loopt dan op schoenen?

Het is dat ik nog steeds vind dat schoenloos lopen er gek uitziet, maar het voelt zo goed Smile Vooral het rustig opbouwen is een uitdaging voor mij, maar ik weet hoe belangrijk het is. Merk wel dat ik nu mijn kuitspieren wat voel, terwijl ik echt heel rustig gedaan heb. Is dat normaal?

Superkort loopje zonder schoenen, moet dat hardlopen of is gewoon wandelen ook al een prikkel voor de ontwikkeling van de spieren van de voeten? De impact op spieren is bij hardlopen groter, maar gebruik je bij hardlopen ook echt andere spieren dan bij wandelen op blote voeten of minimaal schoeisel?
Back to top
View user's profile Send private message
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid


Joined: Apr 18, 2013
Posts: 173
Location: Brugge (BelgiŽ)

PostPosted: Mon 01-05-2017 9:42    Post subject: Opbouw naar blotevoeten (vibram) - hardlopen Reply with quote

@ Marsja

Wandelen: doorrol van hiel naar tenen
Hardlopen (NL)/ Lopen (BE): van tenen naar hiel met nadruk middenvoet
Sprinten: Middenvoet en tenen zonder gebruik te maken van de hiel

Kort samengevat: het maakt inderdaad een verschil over je loopt of wandelt. Dit is niet dezelfde beweging.

Veel gewoon wandelen is uiteraard prima op zich om de voet te stimuleren en te activeren.

Belangrijke tip: bij hardlopen op het laatste altijd zeer kort de grond met de hiel raken!!
-> vermijden shinsplints
-> minder belasting kuitspieren
-> extra energie die terugkomt vanuit de Achillespees
_________________
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dijkloper
Site Admin
Site Admin


Joined: Oct 23, 2003
Posts: 4492
Location: Dordrecht

PostPosted: Tue 02-05-2017 13:34    Post subject: Re: Opbouw naar blotevoeten (vibram) - hardlopen Reply with quote

Patrick_Dhaenens wrote:

Wandelen: doorrol van hiel naar tenen

...

Kort samengevat: het maakt inderdaad een verschil over je loopt of wandelt. Dit is niet dezelfde beweging.


Op een vlakke, gladde ondergrond land ik wandelend inderdaad eerst op de hak en rol door, zoals je beschrijft. Maar ik merk ook dat ik bij een ruwere ondergrond meer 'tastend' loop (ik bedoel dus wandel Wink ), en dan land ik eerst op de voorvoet. Dat gaat volkomen automatisch, hoef er niet over na te denken.
_________________
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dijkloper
Site Admin
Site Admin


Joined: Oct 23, 2003
Posts: 4492
Location: Dordrecht

PostPosted: Sat 27-05-2017 19:52    Post subject: Reply with quote

Jooost wrote:
Als loper die niet loopt had ik er nog niet zo'n zin in , maar binnenkort ( ja echt ) ga ik aan de slag .


En? Echt? Je bent erg stil Joost. En Sparta is niet gedegradeerd, dus daar kan het niet aan liggen. Smile
Zelf loop ik geregeld een klein rondje, en de last die mijn peesje (aanhechting achillespees aan hiel) mij bezorgde lijkt redelijk onder controle.
_________________
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:    View previous topic :: View next topic  
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 599, 600, 601
Page 601 of 601

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001-2006 phpBB Group

Version 2.0.20 of PHP-Nuke Port
Forums ©
Chat'n'Run is het grootste en gezelligste hardloopforum van Nederland en BelgiŽ.
Alles over hardlopen, blessures, accessoires, schoenen, trainingen en hardloopevenementen.
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Pagina Rendering: 0.09 Seconden