Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - 33 km Veluwezoomtrail, zo kan het ook!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

33 km Veluwezoomtrail, zo kan het ook!

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Runnerd
Lid
Lid

PostPosted: Mon 19-06-2017 9:14    Post subject: 33 km Veluwezoomtrail, zo kan het ook! Reply with quote

Afgelopen zondag 33 km gelopen/gesjouwd vanuit Dieren.
Mooie route, maar warm! Als het een loopafspraak was geweest had ik hem gecancelled maar ja... het was al betaald! Smile

Van te voren was aangekondigd dat je minstens 1,5 liter water bij je moest hebben. Geen water = niet starten! En terecht, gezien de warmte.
Toch heb ik wel wat mensen met pet-flesjes zien rennen maar iedereen had inderdaad water mee.
Er was 1-2 km van het parcours afgehaald, hoorden we. Dat was een stuk asfalt met alleen maar zon. Goede beslissing, het was al warm genoeg.

Gestart, het begon lekker. Redelijk wat bos en dus schaduw. Windje was wel warm maar so far, so good.
Een loopmaatje wilde rustig aan doen (ze traint voor de Eiger-trail), het idee was om bij elkaar te blijven. Dat ging niet, ze loopt nu eenmaal ook sneller dan ik. Geen probleem, we zien elkaar bij de finish!

Goed bijgevuld bij de 10 KM post (waarom sommige mensen daar zonder iets te pakken voorbij liepen is me een raadsel maar goed... ieder z'n uitdaging of zo). Volgende VP is bij 25 KM dus we gaan er voor.

Dan komt er een mooi stuk hei, lekker open, geen schaduw... Echt een mooie route waar je normaal gesproken van kan genieten. Vandaag niet echt, ik wil er gewoon langs. Doorlopen dus! Daarna in de bossen begint het wandelen. Ik zit er aardig doorheen, de voorbereiding is dan ook niet optimaal (is nooit echt goed bij mij, lijkt het Confused) Smile en ik heb een hekel aan warmte. Zeker als ik aan het rennen ben!

De bossen geven weer wat lucht, dan nog richting Posbank. Klapzand en heuvels en geen schaduw. Niet echt optimaal dus.

Ondertussen begin ik me zorgen te maken om mijn water. Ik ben gestart met 1.5 liter en een goed gevulde softflask. Die laatste heb ik bij de 10KM bijgevuld, maar alles begint op te raken. Ik begin me doemscenario's in mijn hoofd te halen.. 'Als er straks maar water is!' Geen water meer = stoppen, besluit ik dan. En moeizaam sjok ik omhoog...

De 25KM VP staat heerlijk in de schaduw! Blije vrijwilligers en EHBO-mensen letten goed op je, en er is echt meeeeeer dan voldoende water. Buf natgemaakt, fles gevuld, waterzak gevuld, beetje cola, wat ontbijtkoek, sinaasappel en meloen.. Geweldig!
Iedereen is behoorlijk vermoeid, en er stappen wat mensen uit door oververhitting of algehele malaise. Ik trek helemaal bij en heb het idee dat die laatste 7 km ook nog wel gaan. Doen dus! En vol goede moed ga ik weer op weg.

Laatste loodjes zijn een stuk minder zwaar. Geen open stukken meer maar voornamelijk bos met wat heuvels. 'Lekker' doorlopen en niet teveel laten afleiden door andere wandelaars/hardlopers. Ik ben blij dat ik doorgelopen ben...

Als ik finish zie ik mijn loopmaatje weer ('net onder de drie uur'), kletsen met andere Eiger-gangers. Ikzelf zit op 3.31 oid. Ik had er van te voren voor getekend, in deze hitte.

Goed georganiseerde loop, prima uitgezet (slechts 1 x BIJNA verkeerd, verder altijd goed), goede verzorging.
Prima om de loop 2 km in te korten met een 'slecht' stuk, + de voorwaarde van water mee. Mooie omgeving ook. Aanrader!!

Jan

Garmin: https://connect.garmin.com/modern/activity/1805044357

Hij is even op pauze gegaan blijkbaar, eindtijd is dus niet correct. En waarschijnlijk is de gelopen route 500 meter langer... ach ja.
Back to top
View user's profile Send private message
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Mon 19-06-2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Leuk verslag Jan!

Was inderdaad een erg mooie loop en super georganiseerd. Met name in het open terrein was het een beetje warm, de laatste 8km in het bos vond ik wel weer meevallen. Zonder camelbag oid moest ik met van die petflesjes rennen maar dat was niet lekker lopen dus heb het meeste water de eerste kilometers over m'n hoofd gegooid. Bij de verzorgingsposten kon ik wel weer wat drinken.

Vond het wel een beetje jammer dat ie ingekort was, want net na de 30km stond ik opeens bij het finish gebied terwijl ik dacht nog 3 km te mogen.
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum