Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Running Streak / elke dag (een stukje) hardlopen
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Running Streak / elke dag (een stukje) hardlopen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AdP
Lid
Lid

PostPosted: Thu 01-09-2016 22:11    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:
Het werkt goed op die manier Ad, ik zou het ook zo willen alleen blijkt mijn lijf net iets kwetsbaarder.

In 2011 liep ik ruim 3800km en daar zaten enkele rustdagen tussen. Die regelmaat leverde me als nét niet 45 jarige oa 53.31 op de zevenheuvelenloop op.
In mei 2012 begon mijn linkerachillespees te klooien, zoals nu de rechter dat doet. Toen ook 3 maanden rust genomen en dat deed helemaal niets, misschien werd het er juist wel slechter (slapper) van. Mede daarom kies ik nu voor dagelijks even losbewegen.

Blijkbaar heb ik idd geluk met een sterk lichaam, wat na 35 jaar wedstrijdlopen wel prestatieverval kent, maar geen grote problemen. De klachten die ik soms heb (b.v. hamstrings of onderrug) komen juist niet door het lopen, maar door het zittend werk (of b.v. lange reizen met auto of vliegtuig).
Achillespeesklachten kunnen iedereen overkomen heb ik om me heen helaas gezien. Zulke klachten zijn ook niet eenduidig en representeren eigenlijk een heel spectrum. Moeilijk. Rust werkt bij sommige klachten een beetje, bij sommige erg goed, en soms ook helemaal niet. Als leek durf ik daar niks over te zeggen. Ik hoop natuurlijk dat de streak je over het probleem heen helpt! Dan kunnen we weer eens tegen elkaar lopen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Thu 01-09-2016 23:28    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:
Toen ook 3 maanden rust genomen en dat deed helemaal niets, misschien werd het er juist wel slechter (slapper) van. Mede daarom kies ik nu voor dagelijks even losbewegen.

Herkenbaar. Maar als het mis dreigt te gaan (zoals nu, na 2 heel goede maanden) dan pak ik toch graag een dag met crosstraining (mtb/fiets) ipv lopen
Back to top
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 02-09-2016 6:50    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:
zandloper wrote:
Dus in Dusseldorf, na de douane met allerlei tegensputterende gedachten begonnen met joggen, terwijl suunto zei dat hij geen gps signaal had....uiteindelijk piepte hij toch bij 1 km, dus maar verder rondjes gelopen (het scheelde dat ik van te voren niet wist dat je in Dusseldorf veel minder ruimte hebt om te lopen na de douane).
Gestopt met 2 km, kleren verwisseld en we konden zo doorlopen naar het vliegtuig. Nog nooit met zo'n wakker lijf en hoofd in vliegtuig gezeten Very Happy

Haha. Net zo gek als Dries die tijdens een trektocht hoog in de bergen nog weer heen en weer gaat rennen. Rolling Eyes

Mhihihi

Inderdaad, hoe maf kun je zijn?
Wij zijn net terug van bijna 6 weken India. we zijn voornamelijk in het noorden geweest, bergachtig gebied en de basis was op 3500m hoogte (Leh). Ik heb vele dagen meegemaakt dat het niet meeviel om te blijven streaken... soms door de lange wandel en/of reisdag, of door het hijgen door de hoogte (van Delhi naar Leh per vliegtuig is relaxed, maar voor je lichaam is gewend aan de hoogte, pfff). We hebben ook geslapen op 4900m hoogte en ook daar 'moest' worden hardgelopen. Grappig als je dan hijgende wandelaars ziet die naar het dorpje wandelen, en ik dan joggend langs kom lopen... verbaasde, bewonderende, maar zeker ook meewarig kijkende gezichten waren mijn deel Mhihihi
Diverse keren heb ik overwogen te stoppen, want het was soms echt niet meer van "leuk, even lopen" maar iets waar ik de hele reis- of wandeldag al wat van baalde... 'ik moet straks nog, bleh'.
Tijdens deze vakantie hebben we heel veel gewandeld/geslenterd, en normaal gesproken word ik daar behoorlijk stram van, en heb vaak last van de achillespezen gehad.
Deze vakantie totaal geen last van de achillessen! en ik vermoed/weet vrij zeker dat dat komt door de dagelijkse mijl/2km.

Ik stuitte ook nog op een hardloopwedstrijdje (werd voor het eerst georganiseerd). ik liep de 5km (bleek uiteindelijk 3,8, en was daar niet rouwig om Wink ) en deed dat met ongeveer 12 anderen. We waren inmiddels al een week of 4 op hoogte, dus stiekem droomde ik ervan als winnaar over de streep te komen. Het startsignaal klonk en er sprintten (ja, echt sprinten!) 4 jongens weg. Overmoed, dacht ik, maar ze bleven maar gaan Shocked
Ik hijgde me suf en klokte een eerste km van 5:00. Wow, ongeveer 1m15s langzamer dan in NL. En daarna kon ik al hijgend wel iets versnellen, maar niet veel... uiteindelijk 4:55/km gemiddeld geloof ik, en wat een moeite moet je daar voor doen. Die jongens waren echt vele minuten voor me binnen, hoe snel zouden die wel niet in Nederland zijn? Leuke belevenis in ieder geval!
Over een paar weken is de Ladakh marathon... groot respect voor de toeristen die daar een hele marathon gaan lopen.

Toen we gisteren thuiskwamen 'moest' ik nog een rondje en toen heb ik voor het eerst sinds weken weer eens een versnellinkje geprobeerd, wat voelde dat ongemakkelijk zeg. ik vrees dat de vorm dus behoorlijk om zeep is, maar goed, we pakken de draad van trainen maar gewoon op. afgelopen weken had het dus weinig meer met trainen van doen, maar meer in beweging blijven en voldoen aan de eisen vd streak.
Zou ik het weer doen? denk het wel, want zeker het 'feit' dat ik nu geen achillesklachten heb gehad na veel wandelen/slenteren is me veel waard.

Lefty rulez!

GasGeben!

Last edited by LazyD on Sun 04-09-2016 14:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zandloper
Lid
Lid

PostPosted: Fri 02-09-2016 10:30    Post subject: Reply with quote

Goed gedaan! Goed gedaan! Goed gedaan! Laughing
Back to top
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 26-10-2016 7:12    Post subject: Reply with quote

Nu ook met Leaderbord Jan-Willem! We zitten al bijna in de top 10 Cool
(bij jou geeft ie overigens 632 runs aan... iets misgegaan met registreren?)

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Wed 26-10-2016 8:19    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:
Nu ook met Leaderbord Jan-Willem! We zitten al bijna in de top 10 Cool
(bij jou geeft ie overigens 632 runs aan... iets misgegaan met registreren?)

Hij werkt alleen bij op het moment dat je inlogt, dus telt niet automatisch door.
Ik had dit dus 10 dagen geleden bekeken Cool
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 29-06-2017 8:35    Post subject: Reply with quote

Zo... voor mij zit het er op!

888 dagen!

met 0 blessures (en nooit meer last van de achillessen), maar wel regelmatig uitdagingen (op grote hoogte, na lange wandelingen, of voor een zware en lange mtb-wedstrijd, na een vermoeiende dag etc etc).
De afgelopen maanden (meer accent op fietsen, en geen leuke hardloopwedstrijdjes gedaan) was het steeds vaker één grote sleur. ik voelde ook de loopvorm verslechteren (of is het de ouderdom/aftakeling Shocked ) en na het zoeken naar een mooi moment, dacht ik... 888 zal het zijn!

Vandaag is de eerste dag dat ik niet hoef hard te lopen, gek genoeg heb ik nu juist wel zin om te gaan Surprised
Maar nee, 't is mooi geweest!
Ik denk dat als mijn sport alleen hardlopen zou zijn, ik nog wel zin zou hebben en door zou kunnen gaan, maar door de combi met fietsen heb ik simpelweg te vaak het gevoel nog te moeten gaan, terwijl ik al voldaan/moe ben. Voelt dan teveel als belasting ipv ontspanning.

Ik geef het stokje dus door aan iemand die me jaren op de hielen zat, en er nog wél zin in heeft: Loopgek Goed gedaan!

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-06-2017 10:21    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:

Vandaag is de eerste dag dat ik niet hoef hard te lopen, gek genoeg heb ik nu juist wel zin om te gaan Surprised

Juist , dat bedoel ik nou precies.
Vandaag niet lopen en het zorgt voor maandenlang spijt ...
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 29-06-2017 18:03    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:

in plaats van dat je denkt...
Top, ik stijg een plaatsje!
ga je me pogen over te halen Mhihihi

minder dan 5 uur, dan weet je genoeg Wink

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-06-2017 21:38    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:
loopgek wrote:

in plaats van dat je denkt...
Top, ik stijg een plaatsje!
ga je me pogen over te halen Mhihihi

minder dan 5 uur, dan weet je genoeg Wink

Dan ben ik de enige die overblijft, een loner, een weirdo.
In plaats van een virtueel maatje te hebben ...
Kom op joh, ga gauw nog een blokkie rennen!
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 30-06-2017 6:44    Post subject: Reply with quote

Sorry mate, you're on your own now! Razz

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Page 16 of 16

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum