Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Garmin... steeds meer keuze, nieuwe opties... Wat kiezen?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Garmin... steeds meer keuze, nieuwe opties... Wat kiezen?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 17-07-2017 12:09    Post subject: Reply with quote

Nieuwsgierig als ik ben, nog een paar vragen voorgelegd aan eGlobal.
Over duur van de verzending en invoerrechten:

eGlobal Central - Flora (eGlobal Central (Netherlands))
17 jul. 17:09 CST

Beste Bertus,

Bedankt voor je bericht.

Hierbij willen wij graag bevestigen wanneer bestellingen die zijn geplaatst op onze site, vanuit Hong Kong worden verzonden, aangezien wij een bedrijf zijn uit Hong Kong.

De factuur die wij versturen is alleen gebaseerd op de prijs van het item, belasting- of BTW-bedragen zullen niet op de factuur worden aangegeven.

Wij verzenden onze bestellingen met speciale logistiek regeling en de prijs die je op de website ziet is de uiteindelijke prijs dat je betaalt.

Geen BTW, import kosten noch verborgen kosten die betrokken zijn voor de klant op een willekeurige volgorde.

Gemaakte BTW of douane rechten zullen worden voldaan door eGlobaL.

Artikelen die op voorraad zijn, worden binnen 24-72 werkuren (tijdens onze werkdagen) verzonden.

Zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten, duurt de verzending 6 tot 8 werkdagen.

Kijk voor meer informatie op de volgende website:

http://www.eglobalcentral.nl/verzending-en-verzekering.html

Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Met Vriendelijke Groet,
eGlobal Central - Flora

Benieuwd naar onze aanbiedingen?
https://www.eglobalcentral.nl/aanbiedingen/
View user's profile Send private message
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Mon 17-07-2017 13:41    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
Nieuwsgierig als ik ben, nog een paar vragen voorgelegd aan eGlobal.
Over duur van de verzending en invoerrechten:

eGlobal Central - Flora (eGlobal Central (Netherlands))
17 jul. 17:09 CST

Beste Bertus,

Bedankt voor je bericht.

Hierbij willen wij graag bevestigen wanneer bestellingen die zijn geplaatst op onze site, vanuit Hong Kong worden verzonden, aangezien wij een bedrijf zijn uit Hong Kong.

De factuur die wij versturen is alleen gebaseerd op de prijs van het item, belasting- of BTW-bedragen zullen niet op de factuur worden aangegeven.

Wij verzenden onze bestellingen met speciale logistiek regeling en de prijs die je op de website ziet is de uiteindelijke prijs dat je betaalt.

Geen BTW, import kosten noch verborgen kosten die betrokken zijn voor de klant op een willekeurige volgorde.

Artikelen die op voorraad zijn, worden binnen 24-72 werkuren (tijdens onze werkdagen) verzonden.

Zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten, duurt de verzending 6 tot 8 werkdagen.

Kijk voor meer informatie op de volgende website:

http://www.eglobalcentral.nl/verzending-en-verzekering.html

Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Met Vriendelijke Groet,
eGlobal Central - Flora

Benieuwd naar onze aanbiedingen?
https://www.eglobalcentral.nl/aanbiedingen/

Als dit echt fatsoenlijk gaat werken zal het de doodsteek zijn voor nederlandse winkels Sad De marges op deze producten is ruk. Dankzij de inkoopprijs bij de nederlandse importeur is meegaan in de Hongkong prijs onmogelijk Sad

En hoe gaat het met garantie?
Mijn ervaring is dat met huidige generatie sporthorloges er toch regelmatig wel iets is in de eerste 2 jaar. Mijn eigen Fenix 5 gaat nu ook terug naar de nederlandse importeur voor onderzoek.
Of ga je me nu vertellen dat dit ook fatsoenlijk (procedure en kosten) is geregeld bij E-central Crying or Very sad Mad
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
max09
Lid
Lid

PostPosted: Mon 17-07-2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Ik geloof dat ik hier een paar jaar geleden een camera kocht. Ik had ook twijfels maar de camera kwam keurig bij me aan, goede model etc.

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 17-07-2017 17:08    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:
Als dit echt fatsoenlijk gaat werken zal het de doodsteek zijn voor nederlandse winkels Sad De marges op deze producten is ruk. Dankzij de inkoopprijs bij de nederlandse importeur is meegaan in de Hongkong prijs onmogelijk Sad

En hoe gaat het met garantie?
Mijn ervaring is dat met huidige generatie sporthorloges er toch regelmatig wel iets is in de eerste 2 jaar. Mijn eigen Fenix 5 gaat nu ook terug naar de nederlandse importeur voor onderzoek.
Of ga je me nu vertellen dat dit ook fatsoenlijk (procedure en kosten) is geregeld bij E-central Crying or Very sad Mad

Met name de garantie is natuurlijk het hete hangijzer aangezien dat normaal gesproken altijd via de verkopende winkel verloopt. Aan de andere kant, alleen omdat het klokje niet in Nederland is gekocht betekent niet dat de producent geen verplichtingen heeft.

Feitelijk ontduikt eGlobal de Nederlandse wet. Ik kennelijk is de pakkans dusdanig laag dat zo'n bedrijf dit lachend oppakt. Tegelijkertijd gaat het om forse bedragen. Lastig hoor.
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Mon 17-07-2017 21:57    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:
Met name de garantie is natuurlijk het hete hangijzer aangezien dat normaal gesproken altijd via de verkopende winkel verloopt. Aan de andere kant, alleen omdat het klokje niet in Nederland is gekocht betekent niet dat de producent geen verplichtingen heeft.

Feitelijk ontduikt eGlobal de Nederlandse wet. Ik kennelijk is de pakkans dusdanig laag dat zo'n bedrijf dit lachend oppakt. Tegelijkertijd gaat het om forse bedragen. Lastig hoor.

Laatst meegemaakt dat een op vakantie gekocht artikel ook hier in Nederland bij de producent cq importeur recht op garantie geeft. Echter mogen ze dan wel onkosten in rekening brengen. En dan blijkt bijv. dat verzenden behalve portokosten ook inpaktijd en wegbrengtijd, en ook algemene servicekosten in rekening mogen worden gebracht. Liep aardig op
Shocked

Maar welke wet ontduiken ze? Of doel je op de invoerrechten omdat ze zogenaamd vanuit GB dus binnen de eu leveren?
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Tue 18-07-2017 8:03    Post subject: Reply with quote

loopgek wrote:
Maar welke wet ontduiken ze? Of doel je op de invoerrechten omdat ze zogenaamd vanuit GB dus binnen de eu leveren?

Ze ontduiken de belastingwet vooral volgens mij. Voor alle pakketen van buiten de EU met een waarde van 22 euro of meer is het verplicht om BTW af te dragen. Bij een waarde van 150 euro of meer ook invoerkosten. Ook binnen de EU behoor je BTW te betalen. Invoerkosten kijk ik niet eens naar.

BTW kosten meeneemt a 21% op een klokje van 540 euro kom je griezelig dicht bij de prijzen die in Nederland ook betaald worden. Dat is namelijk rond de 115 euro over de Fenix 5 waarmee je toch wel dicht bij "Nederlandse" prijzen komt. Kortom, deze bedragen zijn alleen mogelijk omdat deze webshop the belastingwet ontduikt doordat ze de BTW voor het gemak wegcijferen.

Ik oordeel verder niet. Iedereen moet deze afweging zelf maken. Maar aangezien we dan toch praten over hoe dit soort bedragen mogelijk zijn vind ik het wel aardig daar in te duiken. Ik kan niet anders dan concluderen dat je door bij eGlobal te bestellen de belastingwet omzeilt.

Maar misschien zijn er mensen die hier veel beter inzitten die mij nu kunnen vertellen dat dat absoluut niet klopt. Ik hoor het graag. Ik vind het namelijk best interessant. Smile
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Tue 18-07-2017 20:38    Post subject: Reply with quote

Ok, bedrijf is gevestigd in Hong Kong.
Ik bestel bij dit bedrijf en krijg het klokje geleverd via Engeland.

Wat via Engeland naar Nederland komt hoeft geen invoerrechten over betaald te worden. Bedrijf geeft aan daarvoor een speciale constructie te hebben ontwikkeld met Engeland.

Ontduik ik dan belasting als ik zo'n klokje koop??

Question

Quote:

Eide
Lid
Lid

PostPosted: Wed 19-07-2017 6:44    Post subject: Reply with quote

Qua invoerrechten niet, maar als ik de site van de belastingdienst bekijk zijn de invoerkosten over een horloge wel 0,80 euro per klokje.... het is die 21% BTW waar ze volgens mij het enige prijsverschil mee maken.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Wed 19-07-2017 16:10    Post subject: Reply with quote

Ze geven aan dat zij die kosten op zich nemen en niet op de klant afwentelen.
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Wed 19-07-2017 17:28    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
Ze geven aan dat zij die kosten op zich nemen en niet op de klant afwentelen.

Ja vast,
ze bedoelen : wij weten dusdanig zeker dat we hiermee effectief de boel omzeilen, dat wij dat risico dragen ...
En bovendien, de klant krijgt de rekening. En dan kan je die opsturen aan ze en dan maken ze het aan je over? Geloof ik niets van.

Ik had gister een leuk gesprek met een loopmaatje over dit soort zaken.
Hij vond het marktwerking, hij kon er ook niets aan doen dat het mogelijk was en maakte er gewoon dankbaar gebruik van.

Een kwartier later stond hij zich wel op te winden toen hij vertelde dat hij een klus niet kreeg (hij is aannemer), maar dat een soort klus uitzendbureau met vooral Bulgaren in dienst ermee vandoor ging. En die omzeilden met allerlei trucjes met korte contracten de nederlandse wet.

Maar ik ben zelf nauwelijks een haar beter : ik heb allemaal principes maar als het nadeel in mijn portemonnee te groot is ben ik opeens veel minder principieel ... Rolling Eyes

ethische dillema's Confused
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Wed 19-07-2017 22:33    Post subject: Reply with quote

Nog maar eens een quote....
Quote:

Welke fout maak ik als klant indien ik - mede op basis van deze informatie - zwart op wit - een bestelling bij deze firma doe?
Een verschil van Ä 210 voor hetzelfde product bij een firma in Nederland vind ik aanzienlijk! Maar de/een wet overtreden doe ik liever niet.
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Thu 20-07-2017 10:23    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
Welke fout maak ik als klant indien ik - mede op basis van deze informatie - zwart op wit - een bestelling bij deze firma doe?

Jij overtreedt geen wet. Je bent niet strafbaar.
Je koopt bij een bedrijf dat de wet omzeilt.
En het zijn ethische keuzes of je hieraan mee wilt werken of niet. Net als kleding kopen bij de Primark, een auto van een emissie-sjoemelaar, plofkip, namaak merkartikelen op vakantie, etc. etc.
Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Overigens komt er over een paar weken waarschijnlijk een 5X te koop. Rolling Eyes
De mijne gaat retour Garmin Nld, en ik vermoed dat ik een nieuwe terugkrijg. Deze verkoop ik dan , ik kies zelf nu toch voor de 935
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Thu 20-07-2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Ethische keuze.... hmmm.
Zoals niet kopen bij bedrijven die in de loop der jaren hun productie naar China en andere lage lonenlanden hebben overgeheveld (zoals onze hardloopschoenen) Geen producten kopen bij bedrijven die vallen onder multinationals die alleen voor het belastingvoordeel hun hoofdkantoor in Amsterdam hebben. Geen muziek van de Stones luisteren die een vergelijkbare constructie hanteren. Geen groente en fruit uit Nederlandse kassen waar goedkope arbeidskrachten uit voormalige Oostbloklanden zijn aangetrokken.... en zo kan ik nog wel even doorgaan als het om ' ethische' afwegingen gaat.
Bewondering voor de mensen die bij elke aankoop deze afweging willen/kunnen maken.
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Thu 20-07-2017 23:27    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
Ethische keuze.... hmmm.
Zoals niet kopen bij bedrijven die in de loop der jaren hun productie naar China en andere lage lonenlanden hebben overgeheveld (zoals onze hardloopschoenen) Geen producten kopen bij bedrijven die vallen onder multinationals die alleen voor het belastingvoordeel hun hoofdkantoor in Amsterdam hebben. Geen muziek van de Stones luisteren die een vergelijkbare constructie hanteren. Geen groente en fruit uit Nederlandse kassen waar goedkope arbeidskrachten uit voormalige Oostbloklanden zijn aangetrokken.... en zo kan ik nog wel even doorgaan als het om ' ethische' afwegingen gaat.
Bewondering voor de mensen die bij elke aankoop deze afweging willen/kunnen maken.

Dat zeg ik.
de meeste mensen zijn, net als ik, te weinig principieel Sad
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Fri 21-07-2017 6:51    Post subject: Reply with quote

Absoluut Boco. Ik denk ook niet dat iemand hier een waardeoordeel zal uitspreken over de keuze linksom of rechtsom. Maar het is wel interessant om uit te vogelen hoe dit soort bedrijven kunnen aanbieden wat ze aanbieden.
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum