Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - hoe vaak loop ik meer dan 30 km bij voorbereiding marathon
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

hoe vaak loop ik meer dan 30 km bij voorbereiding marathon

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Mon 07-08-2017 7:16    Post subject: hoe vaak loop ik meer dan 30 km bij voorbereiding marathon Reply with quote

Wil een marathon lopen rond de 4u, heb lang geleden ( in mijn jonge jaren 27 j geleden) een marathon gelopen ( 2u55)
Loop 5 x per week en ben nu bezig aan week 10 van 17 weken. Elke week doe ik 1 LSD loop waarbij ik 1 ŕ 2 km verder ga. Heb ondertussen al 1x 30 ; 1 x 31 en 1 x 32 km gedaan. Hoe vaak moet ik over de 30 km gaan volgens jullie? Of ben ik me aan het leeglopen? Ik deed op die 32 km zo'n 3u30 op rustig tempo ( felle wind)
Back to top
View user's profile Send private message
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Tue 08-08-2017 8:36    Post subject: Reply with quote

Nu ben ik geen ervaren marathonloper, maar conventionele wijsheid is dat je vanaf 4 weken van te voren gaat taperen. Dan vult je schema zich min of meer vanzelf en kan je er eigenlijk maximaal nog 3 inpassen. Ik zou het persoonlijk beperken tot 1 of 2. Ik ben toch al niet zo'n fan van langer als 3 uur trainen en rust is ook trainen.

Succes met je marathon. Hopelijk wordt het genieten.
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Tue 08-08-2017 11:45    Post subject: Reply with quote

thx Eide
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 09-08-2017 17:29    Post subject: Re: hoe vaak loop ik meer dan 30 km bij voorbereiding marathon Reply with quote

juniorke wrote:
Loop 5 x per week
.......
Of ben ik me aan het leeglopen?

Het zou zomaar kunnen. Ik ken je verdere activiteiten de afgelopen 27 jaar niet, maar het klinkt alsof je een paar maanden geleden besloten hebt om, enigzins plompverloren, die marathon te gaan lopen. Dan is 5x trainen per week behoorlijk veel voor iemand rond z'n 50e.

Wat die 30 km betreft zou ik op internet een schema zoeken dat bij m'n leeftijd, instapniveau en ev. ambitie past.
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Wed 09-08-2017 19:21    Post subject: Re: hoe vaak loop ik meer dan 30 km bij voorbereiding marathon Reply with quote

Hens wrote:
juniorke wrote:
Loop 5 x per week
.......
Of ben ik me aan het leeglopen?

Het zou zomaar kunnen. Ik ken je verdere activiteiten de afgelopen 27 jaar niet, maar het klinkt alsof je een paar maanden geleden besloten hebt om, enigzins plompverloren, die marathon te gaan lopen. Dan is 5x trainen per week behoorlijk veel voor iemand rond z'n 50e.

Wat die 30 km betreft zou ik op internet een schema zoeken dat bij m'n leeftijd, instapniveau en ev. ambitie past.

nee hoor Hens, ik bleef sporten en liep de laatste 3 jaar terug enkele halve telkens onder de 1u 45
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 09-08-2017 21:20    Post subject: Reply with quote

In dat geval zou ik nog steeds dat schema zoeken en misschien toch nog een keer minder gaan trainen. Of je moet zeggen dat je 5 trainingen/week écht goed verteerd, dan mag je natuurlijk gewoon doorgaan. Very Happy
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-08-2017 17:49    Post subject: Reply with quote

ok ik verteer zonder problemen 5 trainingen per week. Maar mijn specifiek probleem is: hoeveel maal in jullie schema van pakweg 16 weken, lopen jullie meer dan 30 km ?
Back to top
Walt
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-08-2017 18:35    Post subject: Reply with quote

Ik eigenlijk maar 2x. 5 weken van tevoren een keer 32km, 3 weken van tevoren 35km.
Voor de rest schommelt het vanaf week 2, tussen de 26 en 30.
Zoals Eide ook al aangaf, ben ik ook niet zo van die 3+ uur trainingen. De hersteltijd daarvan duurt mij te lang. Maar dat is persoonlijk.
De omvang per week geloof ik meer in, en dat zit bij jou met 5 trainingen per week wel goed.
Back to top
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-08-2017 18:49    Post subject: Reply with quote

ik kreeg een schema via energy lab maar wijzigde de lsd ttz 1 x per week deed ik een langere afstand dan voorzien omdat ik twijfel of ik wel de volle 42 aan zal kunnen . ik liep derhalve in mijn marathonschema tem week 10 : 31 ; 32 ; 30; 28; 26,5; 26,6 ; 25; 23 ; 22; 21 km ;
net voor aanvang schema liep ik wekelijks 1 x 20; 23; 25,6 ;23; 20,1; 21,5
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum