Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Resultaten afgelopen week(end)!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Resultaten afgelopen week(end)!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 734, 735, 736

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eline
Lid
Lid

PostPosted: Wed 07-12-2016 9:46    Post subject: Reply with quote

Dank je!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sun 12-03-2017 19:15    Post subject: Reply with quote

Eindelijk onder de 1:30 gelopen op de halve marathon. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik bij de CPC die doelstelling zou halen na weinig trainingskilometer door m'n verhuizing en een lichte blessure.

De insteek was 1:32 eigenlijk met het idee 4:20/km te gaan lopen en dan gaandeweg te zien waar het schip zou stranden. Na een rustige eerste kilometer (vooral door de drukte) ging het daarna heel makkelijk in ongeveer 4:10 per kilometer. Dat ging tot kilometer 17 ongeveer.

Op de boulevard van Scheveningen moest ik het tempo laten zakken. Vals plat, de wind en de temperatuur zorgden ervoor dat.de laatste kilometers in 4:20 (ongeveer) gingen. Uiteindelijk binnen in 1:29:11 wat een verbetering van ruim 3 minuten van m'n officieuze PR (en ruim 10 minuten van m'n officiële PR). Dik tevreden dus.
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Sun 12-03-2017 19:45    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:
Eindelijk onder de 1:30 gelopen op de halve marathon. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik bij de CPC die doelstelling zou halen na weinig trainingskilometer door m'n verhuizing en een lichte blessure.

Gefeliciteerd, Frank!
Zonder verwachtingen gaan lopen levert soms de mooiste resultaten op Smile

Zelf heb ik vandaag de marathon van Barcelona gelopen en mijn verwachtingen zijn zelfs overtroffen.
Ik was van plan om een rustige sub-4 te lopen; maar heb onderweg nauwelijks op mijn snelheid gelet maar met op de foto- en film-mogelijkheden.
Mooie stad en een enthousiast publiek.
Nog nooit heb ik zo relaxed in de laatste 10 km allemaal mensen ingehaald.

Uiteindelijk een 1:49:20, dus het doel gehaald; met een negatieve split van maar liefst 5 seconden... Laughing

Mark
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sun 12-03-2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Knap hoor. Wegwedstrijden werken op mij als een rode lap. Ik vind het echt knap dat je een wedstrijd bewust rustig kan lopen. Ook nog genoten hoor ik en dat is altijd goed.

Last edited by Eide on Mon 13-03-2017 7:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 13-03-2017 7:21    Post subject: Reply with quote

qmark wrote:
Uiteindelijk een 1:49:20, dus het doel gehaald; met een negatieve split van maar liefst 5 seconden... Laughing

Mark

Wat een wereldtijd! je bent ook zo bescheiden gebleven Twisted Evil Wink

@Eide: mooi!
1:29 klinkt weer heel anders hè?

Ik heb gisteren meegedaan aan de altijd mooie Warnsborncross in Arnhem. Ik heb m'n maximale hartslag met 1 punt verbeterd, en was ook niet ontevreden over de wedstrijd (1 rondje, 5,5km).
't Gevoel vooraf was zwaar knudde, maar ik ben blij dat ik heb meegedaan en het er redelijk heb afgebracht (6e plek).

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Mon 13-03-2017 9:51    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:
qmark wrote:

Mark

Wat een wereldtijd! je bent ook zo bescheiden gebleven Twisted Evil Wink

Ja, daar vist Nike met z'n Breaking 2 toch mooi achter het net! Laughing

Jammer dat die onbetrouwbare media dit bericht weer niet oppikken.
Ik zie mijn record nergens terug in de kranten....

Mark

(ik bedoelde natuurlijk 3:49:20)
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 25-03-2017 20:11    Post subject: Reply with quote

Vandaag de trail van 57km van Cretes de Spa gelopen. Mooie loop. Mij iets te veel verharde paden maar desondanks echt een prachtig evenement. Goede organisatie met prima bevoorradingsposten, mooi parcours in een schitterende omgeving en natuurlijk fantastisch weer.

De eerste 23 kilometer vlogen voorbij. Lekker ontspannen onderweg om na 2 uurtjes al de eerste 23 erop te hebben zitten. Vanaf dat moment werd het ook wel harder werken maar op de.ravita op 28.7 (halverwege) voelde ik mij best goed. Binnen 2 kilometer na die ravito stortte ik behoorlijk in. Tussen kilometer 31 en 34 heb ik nog geen kilometer in totaal hardgelopen. Het liep voor geen meter. Op kilometer 34 heb ik toen al het voedsel wat ik bij me had soldaat gemaakt. Daarna ging het wat beter en ging het redelijk okay tot ravito 3 op 39 kilometer.

Daar aangekomen heel bewust veel gegeten. Ik had het idee dat ik een hongerklop had gehad. Dus veel eten, veel drinken en daarna door. De eerste 2 kilometer had ik nodig om het eten te laten zakken maar daarna ging het snel beter. Ik heb heel lekker gelopen richting ravito 4 op 51 kilometer.

Daar alleen wat fruit gegeten en de softflasks bijgevuld en meteen verder. Ik vetrok tegelijkertijd met een "collega" Trailrunners Brabant loper en we besloten samen het laatste stuk te lopen. Heerlijk keuvelend hebben we die laatste 6 kilometer afgelegd.

57km en 2100 hoogtemeters en ik voel me vrij goed. De kuiten zijn natuurlijk gespannen en de dijbenen zullen morgen ook wel gevoeig zijn maar al met al het ik best lekker gelopen. Eindtijd 6:41 nog iets.
tOOter
Lid
Lid

PostPosted: Sun 14-05-2017 11:38    Post subject: Reply with quote

13-5-2017 Eemmeerloop 50 km

De laatste maanden krijg ik mezelf maar niet goed (consequent) aan het trainen. Daarom bedacht ik van de week dat ik vandaag wel eens mee kon doen met de Eemmeerloop (50 km solo) om nog een beetje kilometers te maken deze week. In 2014 liep ik deze saaiste ronde van Nederland ook al eens; toen was het mijn allereerste ultraloop, nu was het mijn achtste ultra.
Ik weet nu ook zeker (nòg zekerder) dat mijn lijf echt blijer met me is als ik wèl fatsoenlijk train voor een wedstrijd. Normaal gesproken hebben mensen het over de opbouw van een race … bij mij was er sprake van een heel mooie lineaire afbouw van de race. Ik startte weer eens veel te snel, want het liep zo lekker met dit heerlijke weer en na een week niks doen. Dat ging best lang goed, zo'n 25 km. Daarna daalde mijn tempo gestaag en vanaf zo'n 35 km liep ik continu met dreigende kramp in mijn kuiten, voeten, tenen, nou ja, alle onderdelen die zo hard moeten werken tijdens hardlopen en die daar de afgelopen tijd maar slecht in geoefend zijn. Ik kon dus echt geen tempo houden, want zodra ik iets wilde afzetten schoten er gelijk knikkers door mijn kuiten. Als ik maar voorzichtig aan deed, kon ik wel blijven lopen en daar was ik al blij mee want ik was intussen wel uitgekeken op dit parcours.
Mocht ik drie jaar geleden nog een paar minuten wachten voor de openstaande brug in Eemdijk …. helaas ging de brug nèt weer dicht toen ik aan kwam lopen en kon ik gewoon door. En ik had nog wel zo graag even pauze gehad. Die kwam al heel snel daarna, want na dat bruggetje werden we over een stukje hots-knots-knollengras gestuurd en ja, dàt ging niet helemaal goed met die knikkerkuiten van mij. Daar moest ik dan toch maar een klein stukje wandelen totdat de onderdaantjes weer voldoende functioneerden. Het was gelijk een goede mogelijkheid om nog even rustig wat te eten.
De laatste 15 km liep ik onder mijn motto “gewoon dom doorlopen tot je er bent”, want ik was er eigenlijk wel klaar mee voor vandaag. Maar ja, omkeren en teruglopen was geen goede oplossing.
Het akeligste van dit parcours zit ook nog eens in de laatste 10 km verstopt: kilometers lang k*tklinkers en kl*tekeien. Dat is niet fijn als je enkels al zeer doen van de stijfheid en als je kuiten op scherp staan en bij de minste of geringste misstap in een keiharde knoop kunnen schieten. Dus voorzichtig lopen, goed kijken waar ik mijn voeten neer zou zetten en steeds de meest gunstige positie op de weg (lees: zo vlak mogelijk) zien te vinden, uiteraard wel rekening houdend met overig verkeer.
De laatste 2 km over de geasfalteerde dijk naar Bunschoten waren een verademing. Dan nog een heel klein klinkerstukje naar de haven en finish, maar daar staat zoveel enthousiast publiek, dat lukt makkelijk. Voor de finish werd ik aangekondigd door de speaker en hij vertelde dat ik tweede was geworden bij de dames. Ik wilde hem niet geloven, dat vond ik echt niet nodig met zo'n belabberde race en ik wil helemaal niet op de foto. Maar ja, met maar drie dames die solo de 50 km lopen, kwam ik er echt niet onderuit. Wel grappig dat ik drie jaar geleden 3e werd en nu 2e. Ik heb nu in ieder geval weer drie jaar om een beetje serieus te gaan trainen, haha. Nu heb ik dus een bekertje erbij èn het Spakenburgs hart van de winnares. Yay! Zij lust het niet en ik ben te beleefd om 'nee' te zeggen. Laughing
Tijdens de loop en na de finish heb ik in het zonnetje en in afwachting van de prijsuitreiking nog met diverse mensen nagebabbeld, bijna allemaal mede-sololopers. Er waren er vandaag maar 23, en we hebben iets gemeen.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sun 25-06-2017 14:32    Post subject: Reply with quote

Marathon Szczecin (Polen)
Zondag 25 juni 2017

Ik ben momenteel vanwege werk in Polen. Tijdens een normaal trainingsrondje zag ik een bannier voor een marathon in Szczecin (Stettin). Efin, als je er dan toch bent.... Verre van ideaal natuurlijk. Ik zat in een normale trainingscyclus en was zelfs bezig met een pittige week met fors veel hoogtemeters. Maar goed, met 2 trailultra's in de benen in november en maart moet zo'n marathon ook wel te doen zijn toch?

Dan een compliment voor de organisatie. Briljant. No-nonsense maar wel superstrak. Geen poespas, geen speciale dingen, gewoon een goede wedstrijd zonder allerlei broodjes speciaal. Bovendien ook buitengewoon veel waar voor je geld. Voor omgerekend 28 euro een startbewijs, t-shirt, medaille, tasje, elke 2.5km een verzorgingspost met elke 5km sportdrank en banaan en aan de finish water, sportdrank, een lunchpakket (!) en massage. Bovendien nog gratis OV in de stad en busvervoer van de finish naar de start. Die 28 euro was trouwens het een na duurste pakket (ik wilde een t-shirt). Je kon hier voor 12 euro de marathon lopen waarbij je alleen niet de goodies en de medaille had gekregen.

Ik kende het parcours niet maar op basis van het hoogteprofiel was wel duidelijk dat het 2e deel aanzienlijk zwaarder was als het eerste deel vanwege klimmetjes. Volgens mijn Garmin in totaal 216 hoogtemeters wat toch fors is als 2/3 daarvan in het laatste deel zit.

Maar goed, zonder kennis van het parcours besloten rond de 4:30/km weg te gaan en dan te zien waar het schip zou stranden. De eerste 10km vlogen pijnvrij voorbij in het beoogde tempo. De tweede 10km gingen eigenlijk hetzelfde waarbij ik langzamerhand steeds meer lopers opraapte die sneller waren gestart. Toen kwam toch een verrassing, want plotseling een stuk onverhard. Dat bleek uiteindelijk een stuk van 2km te zijn waarna er na een kort stuk asfalt een stuk van 1.5km semi-verhard met grind tegen een vervelende klim aan. Hierdoor werd al op het 25km punt werken wat ik eigenlijk had willen uitstellen tot het 30km punt.

Toch bleef het tempo prima en voelde het ook nog behoorlijk goed. Rond het 30km punt weer klimmen waardoor het tempo omlaag moest maar nog steeds okay. En toen besloot moeder natuur een steentje bij te dragen. Op het 33km punt stak de wind plotseling op, vanzelfsprekend vol op de kop. Gelukkig duurde dat slechts 1 kilometer waarna er ook horizontale regen bij kwam. Wind vol tegen, koude regen op de benen en het was eigenlijk meteen klaar. Daarna dus balend met een sukkeldrafje van 5:20/km door omdat de benen gewoon vol zaten. Nog altijd veel klimmen ook en eigenlijk zat ik te wachten tot tot er allerlei lopers mij voorbij zouden komen. Tot mijn verrassing werd ik die laatste 8km maar door 1 loper bijgehaald. Ik was kennelijk niet de enige die een behoorlijke pof van de hamer kreeg door de weersomstandigheden.

Op kilometer 38 werd het droog en kwamen we beschut te lopen maar je maakt dan niets meer goed. In de laatste kilometer zag ik plotseling nog een loper voor me waar je dan heerlijk naar toe kan lopen.

Uiteindelijk over de finish in 3:19:33.

De tijd valt me wat tegen maar gezien de omstandigheden en voorbereiding ben ik eigenlijk best heel tevreden. Bovendien was het gewoon een leuk, goed georganiseerd evenement. Aanrader als je een keer in juni in de buurt bent.

Edit: 25e van 416 starters geworden.
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Wed 23-08-2017 14:04    Post subject: Reply with quote

Ik heb gister bij de Wolfsvenloop m'n officieuze 10km PR aangescherpt tot 38:55 op een parcours met zand, boomwortels, harde bospaden en asfalt. Ik denk dat het op een snel wegparcours nog wel wat rapper moet kunnen. Ik ben wel hartstikke tevreden. Vooral lekker gelopen en genoten.
anderson
Lid
Lid

PostPosted: Wed 23-08-2017 20:47    Post subject: Reply with quote

proficiat ik moet nog onder de 40 minuten duiken.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 734, 735, 736
Page 736 of 736

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum