Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Rotterdam marathon 2018
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Rotterdam marathon 2018
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Thu 28-09-2017 8:09    Post subject: Rotterdam marathon 2018 Reply with quote

Wie loopt er ook deze wedstrijd volgend jaar, wat is aan te raden om kwa tijdstip in het startvak te gaan staan, ik loop hem namelkijk voor het eerst.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Thu 28-09-2017 8:37    Post subject: Reply with quote

Ik heb een aantal keer in Rotterdam gelopen.
Het tijdstip dat je het startvak in gaat, is erg afhankelijk van je ambitie en waar je in het startvak wilt staan. Hoe verder je naar voren wilt staan, hoe vroeger je het vak in moet (maar dat is logisch).

Als je in vak A, B of C staat (alleen met bewijs van snelle tijd) kun je rond 30 minuten voor de start het vak in gaan.
Als je vooraan in vak D wilt staan (D is eerste vak zonder kwalificatie tijd) dan moet je wel ca. 1 uur voor de start in het vak gaan staan.
Voor de overige vakken is tussen 30 en 60 minuten wel genoeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Fri 29-09-2017 7:49    Post subject: Reply with quote

En hoe is dan de instroom het parkoers op? Is het breed genoeg dat je niet heel veel last hebt van al die mensen of moet je de eerste kilometers filelopen?

Ik begrijp overigens dat de start dit jaar is verplaatst naar de Eramusbrug.

Ik zit eraan te denken in het voorjaar een marathon te lopen in het kader van de voorbereiding op de Zugspitze Ultra. Ik wilde eigenlijk het liefst in Leiden lopen maar die ligt dit jaar gewoon te dicht op de Zugspitze Ultra. Leiden is 27 mei, de Zugspitze Ultra is 15-17 juni. Daar zit maar 3 weken tussen en dat vind ik te kort. Dan komt Rotterdam toch wel in beeld. Begin april is een mooi moment denk ik.
Runnerd
Lid
Lid

PostPosted: Fri 29-09-2017 18:52    Post subject: Reply with quote

Eide:
de boco-run oftewel Salland trail? Evt. Enschede?
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Fri 29-09-2017 19:02    Post subject: Reply with quote

Runnerd wrote:
Eide:
de boco-run oftewel Salland trail? Evt. Enschede?

Of de Trail du Grand Ballon. Die valt ook goed is heeft ook de hoogtemeters die ik ook moet maken. Ik wil alleen ook die marathon om een prettige tijd te zetten Laughing

Die 3:19 van juli was om aan parkoers met relatief veel klimmeters, stukken onverhard en een weersomslag in de laatste 10km. Minimaal onder de 3:10 heb ik nu stiekem ook op de wensenlijst staan. Laughing
Appie-B
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sat 30-09-2017 7:18    Post subject: Reply with quote

Runnerd wrote:
Evt. Enschede?

Volgend jaar in Enschede de 50e editie, wellicht telt dat nog mee in de afweging?
Lid
Lid

PostPosted: Sat 30-09-2017 13:31    Post subject: Reply with quote

De doorstroming op het parcours is best goed. De wegen zijn breed genoeg. Pas op het fietspad in zuid (na ca 7km) wordt het wat smaller. Voor een 3h10' tijd moet je vooraan in vak D staan en dan moet je er op tijd zijn.
Op zich kan een marathon 3 weken voor een ultra wel, maar dan moet je de marathon rustig lopen en niet op PR tempo. Voor een ultra moet je immers voldoende km's lopen.

Eide wrote:
En hoe is dan de instroom het parkoers op? Is het breed genoeg dat je niet heel veel last hebt van al die mensen of moet je de eerste kilometers filelopen?

Ik begrijp overigens dat de start dit jaar is verplaatst naar de Eramusbrug.

Ik zit eraan te denken in het voorjaar een marathon te lopen in het kader van de voorbereiding op de Zugspitze Ultra. Ik wilde eigenlijk het liefst in Leiden lopen maar die ligt dit jaar gewoon te dicht op de Zugspitze Ultra. Leiden is 27 mei, de Zugspitze Ultra is 15-17 juni. Daar zit maar 3 weken tussen en dat vind ik te kort. Dan komt Rotterdam toch wel in beeld. Begin april is een mooi moment denk ik.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 30-09-2017 18:52    Post subject: Reply with quote

HennyV wrote:
Op zich kan een marathon 3 weken voor een ultra wel, maar dan moet je de marathon rustig lopen en niet op PR tempo.

Deze ultra is 100km met D+5400m. Nu ben ik geen ervaren marathonloper, maar ik weet wel dat ik na m'n vorige marathon 3 weken nodig had om weer fris te worden. Een wedstrijd rustig lopen kan ik niet. Zodra de klok loopt moet en zal ik knallen. Ik denk dat ik mezelf gewoon in bescherming moet nemen en Leiden te laten voor wat het is. Rotterdam of Grand Ballon denk ik, met dan de CPC nog als lekkere tempoloop ervoor.
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Mon 02-10-2017 7:37    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:
Deze ultra is 100km met D+5400m. Nu ben ik geen ervaren marathonloper, maar ik weet wel dat ik na m'n vorige marathon 3 weken nodig had om weer fris te worden. Een wedstrijd rustig lopen kan ik niet. Zodra de klok loopt moet en zal ik knallen. Ik denk dat ik mezelf gewoon in bescherming moet nemen en Leiden te laten voor wat het is. Rotterdam of Grand Ballon denk ik, met dan de CPC nog als lekkere tempoloop ervoor.

Juist voor een ultra van dat kaliber is het belangrijk om je te beheersen en de krachten goed te verdelen. Een rustige marathon kan dan een goede oefening in beheersing zijn. Ik neem aan dat je in de voorbereiding voor de ultra diverse marathons en hele lange duurlopen loopt.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 02-10-2017 12:33    Post subject: Reply with quote

HennyV wrote:
Juist voor een ultra van dat kaliber is het belangrijk om je te beheersen en de krachten goed te verdelen. Een rustige marathon kan dan een goede oefening in beheersing zijn. Ik neem aan dat je in de voorbereiding voor de ultra diverse marathons en hele lange duurlopen loopt.

Waarschijnlijk geen marathons, anders dan misschien Rotterdam. Meer een verscheidenheid aan trails en een eenzame wegwedstrijd. Ik loop in december een trail van 80km in BelgiŽ en wil in het voorjaar nog een keer 60 a 70km aantikken op een parcours met veel hoogtemeters. Ik heb aan de Sallandtrail gedacht maar daar pak ik niet de hoogtemeters die ik zoek.
juniorke
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-10-2017 15:18    Post subject: Reply with quote

Kan je makkelijk aan een nummer geraken mag als individueel zonder tourorganisator? Vind j na de aankomst vergezellen volk makkelijk terug in zo n meute . ? Liep hier ooit in 1990 maar herinner me niet hoe het ging
Back to top
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Tue 10-10-2017 9:45    Post subject: Reply with quote

Geen probleem om aan een startbewijs te komen. Geen toestanden als in NY, Berlijn en London met lotingen en reisorganisaties. Via de site van de Rotterdam kun je al inschrijven.
In een later stadium kun je ook een startbewijs overnemen via startbewijshulp.nl. Dan kun je via Marathon Rotterdam organisatie het startbewijs over laten schrijven.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sat 14-10-2017 13:35    Post subject: Reply with quote

Appie-B wrote:
Runnerd wrote:
Evt. Enschede?

Volgend jaar in Enschede de 50e editie, wellicht telt dat nog mee in de afweging?

Met een beetje mazzel krijg ik een uitnodiging om deel te nemen in een bedrijfsteam. Lijkt me wel wat. (-; Noteer 'm vast op de kalender.
Gert88
Lid
Lid

PostPosted: Sun 15-10-2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Ik heb me ingeschreven. Het wordt mijn eerste marathon. Spannend Confused
Back to top
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Mon 16-10-2017 10:23    Post subject: Reply with quote

boco wrote:
Appie-B wrote:
Runnerd wrote:
Evt. Enschede?

Met een beetje mazzel krijg ik een uitnodiging om deel te nemen in een bedrijfsteam. Lijkt me wel wat. (-; Noteer 'm vast op de kalender.

Heb je het nu over Rotterdam (topic-titel) of over Enschede (quote appie)?

Dit jaar heb ik trouwens beide gedaan, allebei leuk om te doen maar om verschillende redenen Wink

Mark
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum