Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - The final curtain....?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

The final curtain....?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Forum algemeen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
remco
Lid
Lid

PostPosted: Thu 22-03-2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Hens wrote:
Musicmaestro wrote:
het licht volgens mij niet aan de vorm van het forum.
Goed gedaan!

Ik vind de verschillen vooral cosmetisch. Modern is kennelijk ook dat je o.a. geen afscheidingen meer hebt tussen verschillende berichten. Alles zit in dezelfde witruimte. Goed overzicht en makkelijk navigeren wordt dan lastiger.
De basisstructuur is bij alle fora die ik ken, en de voorbeelden hierboven, exact eender: Een lijst met hoofdgroepen, die vaak gegroepeerd zijn in interessegebieden. In elke hoofdgroep een lijst met onderwerpen die mensen gestart zijn. Daaronder hangen de berichten zelf. Precies zoals hier dus. Idea

Ik denk dat het echt wel veel meer is dan cosmetisch, een heel groot ding is natuurlijk dat dit forum op een mobiel heel lastig te gebruiken is terwijl inmiddels meer dan 50 procent van de gebruikers met een mobiel apparaat binnenkomt

maar als het volgens jullie niet aan de forum software ligt, waar dan aan? Er zijn alleen maar meer lopers die er bovendien graag over willen ouwehoeren Smile

Overigens is ook het cosmetische aspect wel degelijk belangrijk, een deel van de oude gebruikers worden op enig moment minder actief en je hebt dus nieuw bloed nodig, als deze landen op een site die 2005 schreeuwt en waar je niet eens met 1 klik kunt registeren met je google of facebook account ben je ze al kwijt
Back to top
View user's profile Send private message
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 22-03-2018 12:47    Post subject: Reply with quote

remco wrote:
als deze landen op een site die 2005 schreeuwt

Wat is er dan 2018 aan een site als https://www.fiets.nl/forum/ ? Is het het kleurtje, of het gebrek eraan, het gebrek aan grafische elementen? Benoem de verschillen van een 2005-forum nou eens met een uit 2018. Wordt eens concreet.

Het mag er van mij best goed uitzien,maar we hoeven niet de laatste mode (als die er al is) mee te lopen, we zijn ook geen demo-forum,noch bestaat de bevolking hier uit louter ontwerpers.
marco1
Lid
Lid

PostPosted: Thu 22-03-2018 20:20    Post subject: Reply with quote

Volgens mij is er een paar jaar geleden een modernisering geweest, kan me herinneren dat er toen veel weerstand was waardoor we terug zijn bij dit forum. Ik vind het nog steeds een prima lay-out, maar de meeste lopers zitten tegenwoordig in Facebook groepen, dat bied meer mogelijkheden dan dit forum.
remco
Lid
Lid

PostPosted: Fri 23-03-2018 8:29    Post subject: Reply with quote

Hens wrote:
remco wrote:
als deze landen op een site die 2005 schreeuwt

Wat is er dan 2018 aan een site als https://www.fiets.nl/forum/ ? Is het het kleurtje, of het gebrek eraan, het gebrek aan grafische elementen? Benoem de verschillen van een 2005-forum nou eens met een uit 2018. Wordt eens concreet.

Het mag er van mij best goed uitzien,maar we hoeven niet de laatste mode (als die er al is) mee te lopen, we zijn ook geen demo-forum,noch bestaat de bevolking hier uit louter ontwerpers.

uhm, het enige wat ik probeerde is om te kijken wat er nog voor kansen waren voor dit forum maar als het prima is, dan zou ik zeggen lekker zo laten. Ik erger me nogal aan het feit dat steeds meer communities afhankelijk zijn geworden van het almachtige facebook en denk dat dat ook niet nodig is, maar ja....
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sat 24-03-2018 21:30    Post subject: Reply with quote

Oud, verouderd, achterhaald.. zou best kunnen.
Maar het draait uiteindelijk om het feit of hardlopers hier iets over hun hobby willen vertellen of hier juist komen omdat ze wellicht antwoord kunnen krijgen op vragen waar ze mee worstelen. Daarnaast kan het prettig zijn om naar (wedstrijd)ervaringen van anderen te kijken om daarmee je eigen 'strijdplan' te verbeteren.

Volgens mij zou dat nog steeds kunnen. Maar... dan zouden een stuk of wat onderdelen verbeterd moet worden - makkelijker gemaakt moeten worden.
Dat geldt bijvoorbeeld voor de opmaakopties voor tekst, het plaatsen van een foto of filmpje, het zoeken naar bijdragen uit het verleden, etc.
De chatfunctie was een tijdje populair bij een beperkt aantal personen maar als daar een wat modernere versie van ingepast kan worden...wie weet. (-;

Het zal hoe dan ook een enorme inzet vergen om het hier weer zo populair en levendig te krijgen als een aantal jaren geleden.
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 26-03-2018 9:55    Post subject: Reply with quote

Uiteindelijk begint dat de mensen die er nog wel zijn. We wordt namelijk niet of nauwelijks gereageerd op berichten die wel geplaatst worden.
Back to top
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-03-2018 7:34    Post subject: Reply with quote

Heeft het te maken met het feit dat er geen integratie is met toepassingen als Facebook, Twitter of Whatsapp? Dat zijn toepassingen die mensen vanaf hun mobiele telefoon gebruiken. Deze site werkt niet echt lekker met je mobiel.
Verder is er veel concurrentie van andere toepassingen.
Een vergelijkbare site in de VS: www.letsrun.com heeft een bulletinboard. Daar staat veel pulp op, maar ook erg goede draadjes. Die site doet het goed, want daar zitten meer mensen op en er is ook een professionele groep om de nieuwsgroep te beheren en actueel te houden.
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 29-03-2018 10:33    Post subject: Reply with quote

Of er meer mensen op www.letsrun.com zitten, is maar de vraag; ik krijg nergens gevonden hoeveel het er zijn. Hier is dat makkelijk: Het zijn er precies 4543. Die hebben de afgelopen 15 jaar meer dan 10800 onderwerpen aangesneden en een kleine 375000 berichten geplaatst. Ik vind dat geen kattenpis!

www.letsrun.com: Inderdaad veel pulp, de subfora maken samen nog geen 10 pagina's vol en de rest honderden! Pffff.
Het zal wel de concurrentie zijn van Facebook, Twitter e.d. ook een soort pulp vaak. Integratie kan ik het niet noemen, een bericht doorplaatsen is geen integratie, maar gewoon spam!

De inhoud van FB c.s. is misschien makkelijker verteerbaar. Hier moet je lezen wat er staat en nadenken voor je wat schrijft. Dat hoeft op Facebook meestal niet. Confused
remco
Lid
Lid

PostPosted: Thu 29-03-2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Hens wrote:
Of er meer mensen op www.letsrun.com zitten, is maar de vraag; ik krijg nergens gevonden hoeveel het er zijn. Hier is dat makkelijk: Het zijn er precies 4543. Die hebben de afgelopen 15 jaar meer dan 10800 onderwerpen aangesneden en een kleine 375000 berichten geplaatst. Ik vind dat geen kattenpis!

www.letsrun.com: Inderdaad veel pulp, de subfora maken samen nog geen 10 pagina's vol en de rest honderden! Pffff.
Het zal wel de concurrentie zijn van Facebook, Twitter e.d. ook een soort pulp vaak. Integratie kan ik het niet noemen, een bericht doorplaatsen is geen integratie, maar gewoon spam!

De inhoud van FB c.s. is misschien makkelijker verteerbaar. Hier moet je lezen wat er staat en nadenken voor je wat schrijft. Dat hoeft op Facebook meestal niet. Confused

http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=8723299

dus in 1 jaar wordt er meer gepost dan hier in 15 jaar
Jouw laatste alinea snap ik niet, Waarom zou ik bij een facebook post niet na hoeven te denken?
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sun 01-04-2018 19:27    Post subject: Reply with quote

remco wrote:
Jouw laatste alinea snap ik niet, Waarom zou ik bij een facebook post niet na hoeven te denken?

Dat gevoel bekroop mij ook. Ik zie toch regelmatig hele goede, weldoordachte en kritisch opbouwende discussies op FB. Het ligt denk ik vooral aan de groepen waar je deel van uit maakt.

Wel leent een medium als Facebook zich minder goed voor diepere discussie. Het is toch vooral reageren op de originele post, en minder doorpraten en argumenteren. Daardoor snap ik wel wat Hens misschien bedoelt, maar ik vind het ook te kort door de bocht.

Uiteindelijk zijn er hier gewoon te weinig leden die actief participeren. Niets meer, niets minder.
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Tue 03-04-2018 15:17    Post subject: Reply with quote

remco wrote:
dus in 1 jaar wordt er meer gepost dan hier in 15 jaar

Als je alle pulp meerekent wel ja, als je dat niet doet, kom je pakweg op dezelfde cijfers als hier uit.

remco wrote:
Waarom zou ik bij een facebook post niet na hoeven te denken?
Het mag wel, maar er wordt maar weinig serieus op ingegaan of er ontstaat snel een ruzie-sfeertje. Ik vind het niveau op FB echt een stuk lager dan i.i.g. op dit forum.
De hardloopgroepen op FB die ik volg (Ik loop hard, Losse Veter, Hardlopen in de Nederlandse- en Duitse grensstreek, Chat 'n Run) gaan vaak over tips, reclame voor wedstrijden of uitslagen of hoe lekker iemand deze keer weer gelopen heeft. Het gaat nooit over hoe je voor een bepaalde wedstrijd moet trainen, hoe je een zus-of-zo-blessure te lijf gaat, hoe je snelheid traint, welke schoenervaring mensen hebben, etc. enz.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 05-04-2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Ook ik ben al een hele tijd niet meer op CnR geweest. Vanavond kwam ik echter Jan Willem tegen toen ik bij hem in de winkel in Amersfoort nieuwe schoenen kocht (On Cloudflyers) en toen kwam CnR natuurlijk ook even ter sprake.

De reden dat ik niet vaak meer op CnR kom is dat er weinig nieuwe berichten worden gepost. Een proces dat zichzelf versterkt: minder berichten->minder bezoekers->minder reacties, enz.

Ik denk dat er een aantal oorzaken zijn. Zelf heb ik op FB een paar goede vrienden die wel geÔnteresseerd zijn in mijn bezigheden, maar die niet op CnR zitten. Het zijn ook lang niet allemaal hardlopers. Van een bijzonder loopje schrijf ik voor hen vaak wel een verslagje op FB. Vaak een plaatje erbij, zo gedaan op FB. Ik zou daarna ook een link op CnR kunnen zetten, maar alleen een link naar een artikel buiten CnR vind ik ook niet zo leuk. Alternatief is de tekst kopiŽren naar CnR, maar dat kan vaak niet letterlijk omdat ik in het FB-bericht ook mijn FB-vrienden persoonlijk aanspreek en de foto's overzetten gaat ook niet 1-2-3. Dus dat komt er niet van.

Verder stamt CnR uit de tijd dat iedereen internette via zijn PC. Tegenwoordig is de smartphone het primaire device en daar is CnR niet op aangepast. Als je dan weer eens via een PC of laptop naar CnR gaat zijn de berichten waar je eventueel op zou willen reageren al een paar dagen oud en dan wordt het een beetje mosterd na de maaltijd.

Wat voor mijzelf bij het posten op CnR ook mee ging spelen was dat ik voor mijn gevoel alles wel een keer had gezegd. Maar dat zouden nieuwe leden dan moeten aanvullen met hun ervaringen en dat gebeurt de laatste tijd nauwelijks meer.

Als CnR als forum wil blijven bestaan dan moet het via de smartphone toegankelijk zijn en het moet eenvoudig zijn om foto's toe te voegen. Wat voor mij CnR vroeger leuk maakte was dat ik regelmatig CnR's in levende lijve tegenkwam bij wedstrijdjes. Maar dan moet je ze wel herkennen. B.v. van foto's in posts of een herkenbaar shirt o.i.d. Of van albums met recente foto's op CnR, maar die zijn nu helaas van 2010 en ouder...

Wat in ieder geval blijft is dat ik de afgelopen jaren veel leuke loopvrienden (m/v) heb leren kennen via CnR.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gert88
Lid
Lid

PostPosted: Sat 07-04-2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Laat ik ook eens een poging doen.

Of we het nu leuk vinden of niet, als Chatnrun zo blijft dan bloedt het dood. Dat zou ik doodzonde vinden maar ik denk haast dat dit een gegeven is.
Regelmatig kijk ik ff, maar het is wel erg stil...

Van techniek heb ik geen sikkepit verstand maar er zijn een paar punten:

Chatnrun
1 heeft een gedateerde smoel
2 is niet gemaakt voor een mobiel
3 heeft geen link met sociale media
4 is ingewikkeld om media als filmpjes en fotoís te posten.

Dit is een probleem waar volgens mij veel fora mee worstelen. De oude PC is, naast de mobiel, immers bijzaak geworden.

Een aardig voorbeeld van een frisse smoel vind ik het forum van het damesblad Viva https://forum.viva.nl/index.php maar ja, daar zit een blad met geld en ontwerpers achter.
Een nieuwe vorm van platforms is MUUT.
https://muut.com/tour/ maar ja, daar moet je per maand voor dokken.

Toch denk ik dat, als we willen, er mogelijkheden moeten zijn. Zoveel lopers van alle leeftijden die maar wat graag -ook online- met hun hobby bezig zijn.

Iets voor een clubje webmasters, whizzkids, liefhebbers en techneuten, die er veel meer verstand van hebben dan ik?
Back to top
loopgek
Lid
Lid

PostPosted: Sun 08-04-2018 19:52    Post subject: Reply with quote

Leuk je weer even gesproken te hebben Jan!

En ik ben het eens met de laatste 2 posts van Gert en Jan : het forum heeft inhoudelijk wel toekomst, maar niet in deze lay out...
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 09-04-2018 15:29    Post subject: Reply with quote

2 maanden na de startpost lees ik dit bericht... dat zegt wel iets!
'vroeger' checkte ik dit forum vele malen per dag, maar gaandeweg (ok, ook omdat mijn goesting en prestaties soms iets afnamen) werd het C'n'R aanklikken minder.

Man wat heb ik hier veel uurtjes doorgebracht, en wat heb ik een leuke Greetz' mee mogen maken Smile.

Leuk topic is dit overigens! Veel overwogen en deskundige reacties; 't zou toch zonde zijn als Chat'n'Run verloren zou gaan...
Ik zou het best leuk vinden als er tůch nog een nieuwe impuls komt, in welke vorm dan ook. Maar dan moet er ook iets veranderen aan het postgedrag, want zoals MiepMiep als schreef ligt het natuurlijk ook een beetje aan onszelf:
minder berichten->minder bezoekers->minder reacties, enz.

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Forum algemeen All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum