View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Musicmaestro Lid

Joined: May 07, 2013 Posts: 517 Location: Zeeuws Vlaanderen
|
Posted: Sat 24-03-2018 21:50 Post subject: Binnenzolen omwisselen |
|
|
(even een beetje leven in de brouwerij)
Hebben jullie wel eens binnenzolen van jullie hardloopschoenen omgewisseld?
Ik heb zojuist van 2 schoenen dit gedaan en morgen ga ik het eerste paar uitproberen, ik kan er dus nog niets van vertellen.
Saucony Type A8 vs. Saucony Kinvara 9
van de Kinvara lijkt me de (binnen)zool wat te veel inveren en de Type 8 vind ik net wat te weinig dempen. Dus ik heb de binnenzolen omgewisseld, ik ben benieuwd. Morgen eerst de Kinvara's uitproberen met een lange duurloop.
Lijkt me wel dat het het beste werkt met schoenen van dezelfde fabriek.
Eventueel mensen hier die aftermarket-zolen hebben? _________________ Weer strak aan de bak
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching |
|
Back to top |
|
 |
Eide Lid

![]()
|
Posted: Mon 26-03-2018 9:56 Post subject: |
|
|
Mijn vrouw heeft dit vrij recent geprobeert met een paar zaalschoenen. Dat beviel voor geen meter omdat de nieuwe zolen de pasvorm beinvloeden. De schoen voelde dus gewoon anders aan. Die zolen liggen nu ergens stoffig te worden. _________________ Eide luistert in het echte leven naar de naam Frank |
|
Back to top |
|
 |
Musicmaestro Lid

|
Posted: Mon 26-03-2018 16:08 Post subject: |
|
|
Gisteren 28,5 km gelopen op de Kinvara's met de Type A8 zolen, het leek wel iets minder zompig. Maar alsnog kreeg ik (helaas) na ruime tijd toch last van tintelende zolen en een zompig gevoel.
Voor de rest beviel het wel trouwens. _________________ Weer strak aan de bak
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
|
Back to top |
|
 |
Hens Benefactor

|
Posted: Mon 26-03-2018 16:21 Post subject: |
|
|
Binnenzolen zijn alleen gemaakt om je te beschermen tegen de ruwe kantjes van de schoen zelf. De demping en ev. correctie zit in die schoen, niet in de binnenzool.
Inlegzooltjes (aftermarket) kunnen wél corrigeren, daarom koop je ze normaliter ook. _________________ Don't Panic |
|
Back to top |
|
 |
Musicmaestro Lid

|
Posted: Wed 28-03-2018 10:32 Post subject: |
|
|
Gisteren de variatie van Type A8 met binnenzool van de Kinvara uitgeprobeerd. Dit gaf voor mij wel de juiste demping en gevoel. Hier ga ik verder mee werken op weg naar de marathon van Zeeuws-Vlaanderen _________________ Weer strak aan de bak
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
|
Back to top |
|
 |
HennyV Lid

|
Posted: Thu 29-03-2018 7:36 Post subject: |
|
|
Ik wissel regelmatig van inlegzooltjes. Vooral dunnere zooltjes vervang ik door dikkere zooltjes. Dat bevalt me prima. |
|
Back to top |
|
 |
Gert88 Lid

|
Posted: Sat 07-04-2018 19:04 Post subject: |
|
|
HennyV wrote: | Ik wissel regelmatig van inlegzooltjes. Vooral dunnere zooltjes vervang ik door dikkere zooltjes. Dat bevalt me prima. |
Ik heb nooit zooltjes gewisseld omdat ik het idee heb dat daar niet zulke grote verschillen in zitten. Wel gebruik ik de blauwe inlegzooltjes in van Superfeet.
Omdat daar een plastic plaatje bij het hakgedeelte zit, zorg dit zooltje er wel voor dat de demping wat minder is. Maar ze voelen heerlijk. Ik ben wel benieuwd naar andere inlegzooltjes van Superfeet zoals de carbon. |
|
Back to top |
|
 |
|