Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - (poging tot nieuw leven) Hoe gaat het met ons?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

(poging tot nieuw leven) Hoe gaat het met ons?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Tue 26-06-2018 9:56    Post subject: (poging tot nieuw leven) Hoe gaat het met ons? Reply with quote

Very Happy

Nu er af en toe wat reacties komen in "the final curtain?" en ik wat namen van 'oude' bekenden zie, vraag ik me af hoe het met jullie gaat.

Trainen jullie nog veel, of tobben jullie met blessures?
Wat zijn de dromen, als je die nog hebt?

Laat ik met mezelf beginnen (gelijk even tijd voor analyse Wink)...

ik fiets al een tijd meer dan ik hardloop.
voorgaande jaren kwam ik daar nog redelijk mee weg, profiteerde van het duurvermogen dat ik kreeg door het fietsen (mountainbiken).
maar inmiddels lijk ik die slag te hebben verloren, met zó weinig loopkilometers (277km dit jaar, da's ehm... 46km per maand Embarassed ).
vorig jaar liep ik gemiddeld nog 88km per maand zie ik nu.
OK, werk aan de winkel dus!

Want ik vind run-bike-runs nog steeds superleuk, maar het hardlopen viel zo tegen. en in plaats van meer hardlopen ben ik (blijkbaar) nog minder gaan lopen (omdat het niet zo leuk was waarschijnlijk Wink).

Met mijn duurvermogen zit het in ieder geval wel goed, vorig weekend heb ik de Bartje 200 (200km mountainbiken in Drenthe, tien uur op het zadel) gereden.

Doelen: diverse mountainbike-wedstrijdjes, een paar run-bike-runs (zowel mtb als racefiets) en héél misschien toch maar weer eens werken aan de snelheid en een 5km wedstrijdje?

Maar goed, even genoeg over mij, hoe gaat het met jou?

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Tue 26-06-2018 14:32    Post subject: Reply with quote

Ik loop nog steeds veel hoewel ik de afgelopen winter veel met blessures het geworsteld. Eerst een mysterieuze overbelasting waarna iik vanzelfsprekend te snel, te hard weer ging trainen. Daardoor aan beide kuiten een spierblessure gehad en nu eigenlijk pas 6 weken weer helemaal 100%.

Ik zit rond de 85km per week ongeveer waarbij ik minimaal 1 keer per week op onverhard probeer te lopen.

Verder loop ik vooral trails en lange afstanden. M'n laatste wedstrijd onder de 30km is al weer meer dan een jaar geleden toen ik nog een 10km PR liep op een semi-verhard parcours. Sindsdien heb ik alleen nog trails van 30km en verder gelopen eigenlijk.

Ik heb de aankomende periode ook geen behoefte aan wegevenementen. Ik richt me nu op de Trail des Fantomes 50km en daarna de Freedom Trail in Arnhem van 44km. Dan zitten we media september en moet ik even kijken wat ik ga doen. Misschien weer eens de 7HL of zo. Het belangrijkste is er plezier in hebben.
Back to top
View user's profile Send private message
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Wed 27-06-2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Leuk idee voor een levendig topic LazyD! Het begint te lopen volgens mij.

Ik loop ook nog altijd. Dat zal ook wel altijd zo blijven als het lichaam een beetje meewerkt. 't Is gewoon een handige manier om een beetje fit te blijven, om lekker buiten te zijn (2 minuten rennen naar het bos hiero), en om (soms) lekker geconcentreerd bezig te zijn.

Na een piek vorig voorjaar met toch nog weer een aantal prs, volgde een mislukte piek(=dal) vorig najaar. Ik heb toen besloten om het aantal groepstrainingen terug te brengen naar 1 per week en in plaats daarvan in de middagpauze en in het weekend vanaf huis te gaan lopen. Dat was meestal nog 6x per week, maar dan wel rustiger dan eerder. Ergens in januari ging het toch wel weer best ok en heb ik een paar leuke crossen gelopen. Daarna kwam er toch weer een slechtere periode met pijntjes en vermoeidheid.

Dit voorjaar realiseerde ik me dat ik het fitte gevoel helemaal kwijt was. Daarom ben ik weer bij de groep aangesloten (3 trainingen met de groep per week ipv 0 of 1). Waarschijnlijk was dit in april. Ik heb toen als doel gezet een 10km onder de 37 in juni. De 1e was al vrij gauw. Die ging net onder de 38. De 2e ben ik uitgestapt (warm). Als gevolg daarvan heb ik kort daarna een 5000m op de baan gelopen, om de 10km af te maken Smile Dat beviel goed, dus volgde er een 3000m. Volgens de vdot tabel was ik een treetje omhoog en zou de 10km met goede training onder de 37 moeten kunnen. Mooi! Daarna volgde nog een 1500m (waarom niet Wink) Dat was een pr (met 0,05) en weer een treetje hoger. Onder de 37 zou een makkie zijn. Nou niet dus, want het is niet gelukt. De laatste 10 ging iets boven de 38 Sad Nu zijn de baanwedstrijdjes voorbij. De 10km lukt nog niet zo, en eigenlijk heb ik best wel wat pijntjes. Het fitte gevoel was even terug, maar ik ben nu toch te vaak gewoon moe. De conclusie is dus dat ik nog steeds zoekend ben naar hoe ik het lopen in blijf vullen, want ik wil het wel blijven doen. Zonder doelen wordt op den duur wat saai lijkt het, en met doelen wordt het toch gauw weer teveel lijkt het. Ik jojo waarschijnlijk wat op en neer tussen deze twee aanpakken. Het trainen met de groep blijft denk ik, met name vanwege het sociale aspect.

Volgende, want ik ben ook benieuwd naar jullie!
Back to top
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Fri 29-06-2018 18:06    Post subject: Reply with quote

In 2012 verhuisde mijn werklocatie en kon ik helaas niet meer tijdens de lunch op de high tech campus (sintelbaan) trainen, maar werd het 4x per week in de buurt van het flight forum, vooral op asfalt, en in het weekend nog 'n keer in het bos. Door deze omvang ging ik weer naar het gewicht dat ik had toen ik nog rookte en kwam ik goed in vorm. Eind 2012 en jan 2013 in Nijmegen 1.01.52 en Egmond in 1.29.22 en korte voorbereidingswedstrijdjes van 7.1 en 8km met 15km/h. Maar in die periode is ook de kiem gelegd voor mijn voetblessures in 2014 en 2015. In 2014 nog Egmond gelopen in een waardeloze tijd en vlak daarna een bezoek aan de sportarts. Mijn eerste echte blessure (stressfractuur voet) na 12 jaar voetbal en 26 jaar lopen: 6 weken niet lopen en dan 10 weken start to run. In de opbouw daarna nog een peesplaat blessure zelfde voet en daarna stressfractuur andere voet.

In 2016 was ik weer belastbaar en heb heel langzaam opgebouwd (eindelijk wijs geworden Wink ) In 2017 veranderden mijn persoonlijke omstandigheden en van feb '17 woon ik alleen. Een ontzettend klotejaar, behalve wat sporten betreft. het werd qua loopkilometers mijn tweede jaar van de afgelopen 30 maar ik heb me pas in November weer eens aan een wedstrijd gewaagd. Dat werd een zeer matige 7 hills, 10e tijd van 11 deelnames (1.05.31) , en had te maken met het totaal ontbreken van wedstrijdritme. In Maart bij de Venloop (10km) ging het wat beter, dat werd mijn snelste Venloop ooit (8 deelnames), maar tevreden over de tijd was ik niet. In 2013 in Egmond was ik een stuk sneller als tussentijd notabene. Maar het gevoel is positief, ik kon 5 keer per week trainen zonder fysieke klachten. Sinds kort heb ik een nieuwe baan en ben nog zoekende naar een nieuw ritme qua trainen dat ik met mijn werk kan combineren. Voorlopig loop ik 4x per week en doe 2 keer week wat lichte fitness voor het bovenlichaam. Dat laatste vind ik niet echt leuk, maar is noodzakelijk voor de RSI preventie.

Komend najaar ga ik wss voor het eerst sinds 2007 de halve van Eindhoven lopen, doel toch weer onder de 1.30, en de 7 hills, 1.02.30 als streeftijd
schapie1981
Lid
Lid

PostPosted: Sat 30-06-2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Leuk initiatief, inderdaad Very Happy

Ik ben op dit moment weer lekker bezig met trainen. Het lopen heeft gedurende een periode van twee of drie jaar op een lager pitje gestaan door een nieuwe baan, een verhuizing, en (helaas) een verslechterde weerstand en bijbehorend gekwakkel. Toch heb ik eind 2016 in Spijkenisse nipt een marathon onder de 3 uur gelopen. Dit was gelijk reden om op marathonpensioen te gaan. Ik zal vast ooit wel weer eens en marathon gaan lopen, maar het kan lang duren voordat dat gebeurt.
De afgelopen drie maanden ben ik weer volgens de souplessemethode aan het trainen. Doorslaggevend was dat ik in februari een maand uit de running was door die nare griep die toen heerste. Ook heb ik wat rugklachten gehad. Ik moet zeggen dat de trainingsmethode wel bevalt. Ik heb de indruk dat dit voor mijn weerstand scheelt: verzuren doe ik alleen nog maar tijdens de wedstrijden. Ook voelt het allemaal wat minder lomp. Misschien heb ik nog net wat minder duurvermogen dan 3 jaar geleden, maar ik loop, naar mate een wedstrijd vordert, een stuk minder te harken. PR's breek ik op dit moment niet, maar met recent 18:02 op de 5 km en 37:25 op de 10km mag ik niet klagen. Aankomende vrijdag ga ik in Wageningen 5 km op de baan lopen. Ik wil toch nog even kijken of ik voor de zomervakantie weer onder de 18:00 kan komen. In het najaar gaat het accent wat meer richting 10-15km, met in Eindhoven op de halve marathon hopelijk weer een mooie tijd en een fijne race.
Kortom, lekker bezig.
Back to top
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 05-07-2018 7:35    Post subject: Reply with quote

JurP wrote:

Inderdaad, ik raak bijna niet uitgelezen! Mhihihi

Maar, en dat meen ik, het gaat net als met hardlopen vooral om de kwaliteit ipv kwantiteit Wink.

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Thu 05-07-2018 11:51    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:
JurP wrote:

Inderdaad, ik raak bijna niet uitgelezen! Mhihihi

Maar, en dat meen ik, het gaat net als met hardlopen vooral om de kwaliteit ipv kwantiteit Wink.

En kwaliteit dan vooral als in er heel veel plezier in hebben. De langste afstand, zeker bij matige weersomstandigheden, blijft toch die tussen het bankstel en de voordeur. Very Happy
Back to top
JurP
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-07-2018 22:24    Post subject: Reply with quote

LazyD wrote:

Ik zou graag wat meer kwaliteit zien dan Razz
Back to top
bz
Lid
Lid

PostPosted: Sat 07-07-2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Leuk vakantietopic Smile

Gezinsuitbreidingen, drukke werkzaamheden, een achillespeesblessure, en dit voorjaar een longontsteking zaten de consistentie op hardloopgebied de afgelopen jaren in de weg. Mijn astma lijkt de afgelopen jaren erger te zijn geworden. Momenteel loop ik vooral recreatief, om fit te blijven en de gedachten te verzetten.
Back to top
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 11-07-2018 11:08    Post subject: Reply with quote

Laatste marathon was in mei (Belfast). Nog een handvol en dan kan ik mijn 100e marathon (of verder) lopen. Daarvoor zoek ik nog een paar leuke marathons. Wellicht de 100e in Rotterdam waar ik in 2003 ook mijn eerste liep.

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 16-07-2018 7:41    Post subject: Reply with quote

100 marathons of meer in 15 jaar? Dit is een alleraardigst gemiddelde.
Back to top
Appie-B
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 18-07-2018 6:01    Post subject: Reply with quote

MiepMiep wrote:
Laatste marathon was in mei (Belfast). Nog een handvol en dan kan ik mijn 100e marathon (of verder) lopen. Daarvoor zoek ik nog een paar leuke marathons. Wellicht de 100e in Rotterdam waar ik in 2003 ook mijn eerste liep.

De (eenmalig) Westerkwartiermarathon in Groningen wellicht?

https://www.westerkwartiermarathon.nl/
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 19-07-2018 22:19    Post subject: Reply with quote

Hallo. Virago hier.

Ook nog steeds lopende al gaat het op dit moment iets minder. (longontsteking) Verder gaat het prima. 2 juni de marathon van Stockholm gelopen bij temperaturen van 27/28 in de schaduw.
Mijn volgende is gepland op Terschelling.(mijn 46e nog maar Miep Miep)
Sinds 1 januari met pensioen. Kan ik meer tijd aan mijn kinderen en kleinkinderen besteden. Helaas sukkelt mijn oudste kleinkind van 6 al weer 1,5 jaar met leukemie en moet nog 1,5 jaar ermee door gaan.
Wat wel een heel goed gevoel is, dat ik in 2009 voor de marathon van New York voor KIKA €14.141.41 bij elkaar gebracht heb .OOK MET BEHULP VAN MEERDERE CHAT'NRUNNERS. Nog altijd dank daarvoor.
Appie-B
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 20-07-2018 17:49    Post subject: Reply with quote

Beterschap, en tot bij De Run in Winschoten wellicht. Smile
Lid
Lid

PostPosted: Mon 23-07-2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Hallo,

Ook ik loop nog steeds, na de twee jaar die ik op Curacao gewoond heb is het op medisch gebied wat minder geworden, wat long en hartklachten zorgen ervoor dat ik mijn niveau van 2008 nooit meer zal halen. Nu dus op lager tempo in de achterhoede mijn loopjes uitlopen. Inmiddels 147 (ultra)marathons gelopen en noodgedwongen de snelheid dus moeten laten schieten, nu dus de afstand maar vergroten. Bij sommige wedstrijden is de tijdslimiet voor mij nu een probleem, wel de 60 van Texel en de 100km van Winschoten binnen de limiet gefinisht.

Hoogtepunten op loopgebied de afgelopen jaren waren oa het Helipad (148km) de 100km RUN, de ISU 104 km, de Triple Marathon en de loopjes die ik door mijn werk in het buitenland (Aruba, Cuba, LA, Curacao) en de 50 mijl van Wildervank die ik zelf heb georganiseerd (waarschijnlijk in 2019 de 2e editie)

De ene dag gaat het lopen beter dan de andere, soms verras ik mijzelf, soms gaat het voor geen meter, maar ik geniet er nog steeds enorm van. Ook dit jaar hoop ik weer in Winschoten te lopen en voor die tijd vast nog wel eens een marathon. Ik hoop dan ook weer wat CnR lopers tegen te komen. De laatste jaren zie ik alleen Jannet nog af en toe en Bertus bij de Sallandtrail.

Groet,
Marco
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum