View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
blotevoetenlope Lid

|
Posted: Fri 29-12-2017 12:53 Post subject: |
|
|
De hype voorbij, of voorbij de hype? Wat mij betreft het laatste, ga zo lekker m'n rondje maken. In de drizzle... |
|
Back to top |
|
 |
dijkloper Site Admin

|
Posted: Thu 04-01-2018 15:02 Post subject: |
|
|
Nee hoor Marco, volgens mij wordt er nog steeds op blote voeten (hard-)gelopen. Ik kwam er zelfs afgelopen week in mijn eigen woonplaats een tegen, dat was nog niet vaak gebeurd. Maar ik denk dat veel mensen zijn uitgeweken naar bijvoorbeeld Facebook. _________________ BV sinds september 2006. DN2ASR1 |
|
Back to top |
|
 |
jenk Lid

|
Posted: Thu 26-04-2018 5:29 Post subject: |
|
|
Nou ik leef ook nog steeds en loop ook nog steeds op blote voeten, maar je hoort er inderdaad niet meer zoveel over.Maar ach wij vinden het lekker en fijn dus wat let ons, aankomende zaterdag loop ik weer eens een hardloopwedstrijdje door Horst (rundje um t hundje), verder loop ik inmiddels 10 jaar op blote voeten dus dat is wel een feestje waard .
Hoop dat het met iedereen verder ook goed gaat, we spreken elkaar nog wel eens,
groeten uit het zonnige zuiden  _________________ De groeten en de wind van achteren! |
|
Back to top |
|
 |
letsgobf Lid

|
Posted: Wed 13-11-2019 14:14 Post subject: |
|
|
Ben recent begonnen met bf. Hype niet voorbij wat mij betreft.
Gaat nog niet vanzelf, maar ben vol goede moed
Zondag is de 7HL, is deze barefoot te doen?
Geen kiezel- of schelpenpaden toch? |
|
Back to top |
|
 |
rvancauwenberghe Lid

|
Posted: Wed 13-11-2019 21:41 Post subject: |
|
|
Leuk, veel succes alvast !  |
|
Back to top |
|
 |
dijkloper Site Admin

|
Posted: Thu 14-11-2019 13:00 Post subject: |
|
|
letsgobf wrote: | Zondag is de 7HL, is deze barefoot te doen?
Zeker, ik heb hem een keer of drie op blote voeten gelopen. De laatste keer is al weer wat jaren geleden, dus de situatie kan veranderd zijn.
Het slechtste stuk was altijd de Derdebaan.
Nou zeg je dat je recent met bf running bent begonnen. Is dit dan niet een beetje te snel, te veel? Bijna alle hardlopers die bf gaan, trappen in die valkuil.  _________________ BV sinds september 2006. DN2ASR1 |
|
Back to top |
|
 |
Hens Benefactor

|
Posted: Thu 14-11-2019 14:31 Post subject: |
|
|
Situatie is niet veranderd.
Meeste is vrij nieuw zwart, glad asfalt. Derde Baan (km 5,2 - 6,9) en Postweg (km 10,0 - 10,8 ) is oud keiïger asfalt met reparatieplekken, Gelderselaan (km 14,0 - 14,5) zijn gebakken klinkers. _________________ Don't Panic
Last edited by Hens on Fri 15-11-2019 14:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
letsgobf Lid

|
Posted: Thu 14-11-2019 15:14 Post subject: |
|
|
Dank voor de reactie. Ik had al geprobeerd via Googlemaps te kijken en zag idd voornamelijk asfalt.
Ik ga voor een schoenloze 7HL. Neem wel de Vibrams als backup mee.
Wordt mijn eerste wedstrijd barefoot  |
|
Back to top |
|
 |
letsgobf Lid

|
Posted: Thu 14-11-2019 23:12 Post subject: |
|
|
dijkloper wrote: | letsgobf wrote: | Zondag is de 7HL, is deze barefoot te doen?
Zeker, ik heb hem een keer of drie op blote voeten gelopen. De laatste keer is al weer wat jaren geleden, dus de situatie kan veranderd zijn.
Het slechtste stuk was altijd de Derdebaan.
Nou zeg je dat je recent met bf running bent begonnen. Is dit dan niet een beetje te snel, te veel? Bijna alle hardlopers die bf gaan, trappen in die valkuil.  |
Ik ben nu ruim een half jaar serieus bezig met barefoot running. Liep en loop wel al langer veel op blote voeten.
Heb al 16km op asfalt gelopen, maar nog niet in wedstrijd/georganiseerd verband. De valkuil snap ik, maar wil graag. Zal een paar dagen gevoelige voetzolen hebben vermoed ik..... Als het lukt, is het de moeite waard. |
|
Back to top |
|
 |
letsgobf Lid

|
Posted: Mon 18-11-2019 10:34 Post subject: |
|
|
Was zo gaaf om te doen. Gister heb ik met de zevenheuvelenloop mijn eerste barefoot wedstrijd gelopen. Ging best goed. Twee pittige stukken met scherpe steentjes asfalt. (idd derdebaan & de postweg). Daar ff heel rustig aan, de rest probleemloos kunnen lopen.
Ik was niet de enige, hoorde uit de reacties dat er nog iemand op blote voeten liep. |
|
Back to top |
|
 |
dijkloper Site Admin

|
Posted: Tue 19-11-2019 7:19 Post subject: |
|
|
Gefeliciteerd, moet een lekker gevoel geven.
Er waren minstens nog twee hardlopers op blote voeten. Als je de BV-scene een beetje kent weet je naar wie je kunt uitkijken.  _________________ BV sinds september 2006. DN2ASR1 |
|
Back to top |
|
 |
rvancauwenberghe Lid

|
Posted: Wed 20-11-2019 10:24 Post subject: |
|
|
Sterk gedaan!  |
|
Back to top |