Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Garmin... steeds meer keuze, nieuwe opties... Wat kiezen?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Garmin... steeds meer keuze, nieuwe opties... Wat kiezen?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kollie
Lid
Lid

PostPosted: Wed 08-11-2017 19:18    Post subject: Reply with quote

Ik twijfel tussen de Tomtom Adventurer en de Garmin Vivoactive HR. Kan iemand daar advies in geven?
Back to top
View user's profile Send private message
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 12-11-2017 15:12    Post subject: Reply with quote

Meest actuele aanbod Adventurer:

Vente-Exclusive.com
TomTom Adventurer voor € 199,90

Is toch al weer € 25,- minder dan wat ik er een week of 5 geleden voor heb betaald. Goede prijs/kwaliteitsverhouding ook in vergelijking met hetgeen Garmin/Suunto biedt!
kollie
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-11-2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Het is uiteindelijk een Fenix 3 HR Sapphire geworden.
Kwam per toeval een heel interessante aanbieding tegen.
Back to top
arendapi
Lid
Lid

PostPosted: Tue 19-02-2019 19:36    Post subject: Fenix 5 Plus Reply with quote

boco wrote:
Dankjewel Mark. Laughing

Dat zijn ervaringen waar ik wat mee kan. (-;
Ik denk dat ik eerst maar eens een paar keer de 5X van iemand ga lenen en er mee op pad ga.
Dan kan ik ook nog eens zelf ervaren of de kaartfunctie voor mij (mijn ogen) geschikt is. Goed gedaan!

Opvallend dat de Fenix 5X Sapphire met grote prijsverschillen wordt aangeboden.
Bij Bever bijvoorbeeld betaal je € 750 terwijl je bij eglobalcentral al voor € 540 eigenaar van hetzelfde klokje kunt worden... Shocked

Heb begrepen dat de Fenix 5s plus / 5 plus /5 Plus X allemaal het zelfde scherm afmeting hebben en het verschil uitsluitend zit in de accu duur met uitzondering van de X daar zit nog een functie op tav zuurstof opname.
Back to top
marco1
Lid
Lid

PostPosted: Wed 27-02-2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Het scherm van de 5X plus is aanzienlijk groter dan de 5S plus, de laatste is ook wel het vrouwenmodel, beter geschikt voor kleine polsen. Zelf loop ik met de 5X plus, bevalt prima en navigeren op de kaart gaat ook goed.
@Boco, weet je zeker dat beide prijzen voor een Fenix 5X pus zijn, lijkt op het prijsverschil tussen een 5X en 5X plus.
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Sun 01-03-2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Een aantal weken (ca 4) geleden: Mijn oude Garmin 910XT met HRM-band (7 jaar geleden gekocht in een aanbieding) daarvan deed de band het plots niet meer, batterij vervangen hielp niet.
Meer dan alleen dit bekeken, maar op hoofdzaak klopt het wel.
https://www.wiggle.co.uk/compare/shared?product=102450589&product=102450596&product=5360115728&product=100307936
Was bekend met L+R toch de nodige problemen om HF optisch te meten en was eerst van plan dat te testen door er gewoon een te bestellen in NL, terug kan snel...
Maar ik was ook geďnteresseerd in de "loopdynamiek" cijfers. Tja.. of het op mijn leeftijd nog gaat helpen.... Wink kunnen we iig de achteruitgang monitoren... Laughing

Niet geďnteresseerd of een horloge mij kan laten weten dat er een telefoontje is ...., geen Spotify. e.d. nodig dus toch meer een sporthorloge , kwam ik de 735XT bij Wiggle tegen, ruim 2 weken geleden in de aanbieding als bundle met de HRM-band.
Op Tweakers pricewatch stond de 735XT-bundle net onder de 300 euro geprijsd maar Wiggle zou hem mij als nieuwe klant voor 230 euro met gratis verzending thuis sturen. Heb nog links en recht wat ervaringen/reviews gelezen, maar daar kon ik mee leven. De lage prijs was een grote meevaller, kijk wat ie nu weer kost dan was het een winkel van de Tweakers lijst geworden.

De extra HRM-band geeft met de betere HF-meet zekerheid en de run dynamics. Nog even gecheckt of er 2 weken terugstuur garantie is en hoe de rest geregeld is, leek me OK.

Heb nog op Tweakers Vraag&Aanbod en Marktplaats gekeken, de 1e op dat moments niks wat ik zocht en op MP verkochten ze de 2e hands 735XT-bundel ca 10-30 euro onder de door mij te betalen nieuwprijs. Er was er eentje die wat wilde zakken, de rest totaal niet...

Dus na een nachtje extra er over slapen maar niet langer gewacht met het risico dat de aanbieding "over" was dus besteld....

Heb er nu een aantal trainingen mee gewerkt, de velden moet ik nog een beetje "herijken" wat ik prettig vind. De app op Android werkt best aardig, tis geen Sport Tracks op een aantal punten, maar ST gaat ook "weg van de normale software" en dus naar de cloud neem ik aan....(klopt dit laatste?)
De run dynamics komt nog, maar das het andere verhaal. Het werkt, af en toe lijkt me er een bug in de app te zitten (contact time wel volledig zichtbaar in de aparte grafiek maar deels in de overlay met de HF).
De slaapmetingen zijn best leuk, nu een beter beeld hoeveel ik diep slaap, de lage HF was zo wie zo al duidelijk als je rustig wakker wordt.

Het echte plezier haal ik toch echt uit het hardlopen zelf, het lijfelijke & geestelijke ervan, maar dit is toch wel weer iets leuks als opvolger van de good old 910XT om even net iets beter dan alleen het gevoel naar het hardlopen te kijken.

Zijn er nog meer tevreden mensen net als LazyD met de 735XT?

Last edited by MasterRunner on Sun 01-03-2020 20:16; edited 2 times in total
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 02-03-2020 18:30    Post subject: Reply with quote

Het lijkt erop dat die HR-band hetzelfde is als van een 310 XT?
Daar heb ik er een van over...
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Thu 05-03-2020 0:17    Post subject: Reply with quote

Zou iemand nog een 910XT bij die band zoeken? Cool
Back to top
LazyD
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 06-03-2020 7:44    Post subject: Reply with quote

ik vind de 735xt nog steeds een fijn ding (zeker voor run-bike-runs).
een van de minpunten vind ik de accuduur, maar ik heb toch voorlopig een streep door mijn hele-triathlon-plan gezet, dus ik ga het er nog een tijdje mee doen.

(andré even de ogen dicht Razz ) hij was (zonder hartslagband) een tijdje terug, bij een buitenlandse winkel, onwijs in de aanbieding... 170 euro volgens mij.

Lefty rulez!

GasGeben!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 20:05    Post subject: Reply with quote

Fijn dat ie nog bevalt Dries.
Idd, dat van die accuduur vond ik op veel plaatsen terug, maar dat speelt bij mij niet en bij jou (helaas?) niet meer....

Die E170 is wel super ...dat was ca mid december volgens Tweakers pricewatch, E169 zo te zien... maar als ik dan de band er los bij had moeten kopen.... was ik ca 10 euro goedkoper uit geweest.
Dus het "valt mee"... ben nog steeds tevreden met mijn (wel toevallige..) deal.

Nu is enkel deze XT in NL ca E207, Amazon en Wiggle zitten nu hoger.

Tot nu toe vind ik hem prettig. Ook al is het niet het allernieuwste type, voor mij prima genoeg, heb nog nooit behoefte gehad aan de andere "features".
De app draai ik op een tablet en das qua grootte en functies heel redelijk, maar het liefst zou ik toch een desktop versie willen, Cheetah hmmm, naar Traininglab Pro moet ik nog beter kijken of die het meeste van de 735 wel oppikt.
Wat gebruik jij? Alleen de app of meer?

PS: Ik kan de training van de app wel de desktop krijgen.. door mijn tablet met Teamviewer daar over te nemen, zie de screen capture onder Win10.. Dan kun je de app prima met de muis bedienen....en tussendoor hier multi-tasken... en dat laatste kan op een android tablet iig niet zover ik weet.

Back to top
bz
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 20:32    Post subject: Reply with quote

mijn koelkastmodel 310XT doet het nog uitstekend Smile daar zit een hele goede oplaadbare batterij in, die na 10 jaar nog steeds vele uren meegaat
Back to top
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Die accu was bij mij ook nog super bij die 310... maar iets dat ongelukkig omviel in huis vernielde 2013 de 310.... daar kan ie dan weer niet tegen....
En daarom kwam de 910 onverwacht in die tijd. De accu daarvan is best goed... waarom ik toch omgeschakeld ben heb ik eerder aangegeven.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum