Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

 
Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Eiwit/herstel drankjes na de training... de ervaringen
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Eiwit/herstel drankjes na de training... de ervaringen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DavidTC
Lid
Lid


Joined: Jun 13, 2011
Posts: 71

PostPosted: Thu 23-02-2012 15:43    Post subject: Reply with quote

ik eet na het lopen wel eens een blikje tonijn voor de eiwitten. maar erg sporadisch dus kan niet zeggen of het helpt. doet iemand dit ook?
ik wil wel graag eiwitten binnenkrijgen maar wil niet teveel calorien binnenkrijgen. dat houd me een beetje tegen om shakes te gaan nemen, maar misschien moet ik het binnenkort toch maar eens proberen. neem nu vaak gewoon een extra boterham ofzo
Back to top
View user's profile Send private message
tarwetijger
Lid
Lid


Joined: Feb 04, 2012
Posts: 21

PostPosted: Thu 23-02-2012 18:46    Post subject: Reply with quote

Kwark is ook mega goed. Een bak kwark (Franse magere kwark) van 500 gr. heeft o,1 gr. vet (te verwaarlozen dus!!) en maar liefst 40 tot 50 gr. eiwit. Dit is afhankelijk van het merk en waar je het koopt.
_________________
Online creatine kopen? of op zoek naar een nieuw hardloophorloge?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bootloader
Lid
Lid


Joined: Jul 12, 2009
Posts: 156

PostPosted: Thu 23-02-2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Heeft de C1000 dat ook? (en wat kost dat ongeveer?)
Back to top
View user's profile Send private message
ChatnRunner
Lid
Lid


Joined: Mar 13, 2006
Posts: 2934

PostPosted: Thu 23-02-2012 19:40    Post subject: Reply with quote

Ding dong !!

De C1000 vetarme en eiwitrijke stracciatella kwark, een volle beker à 450 gram, kost vandaag slechts € 1,29 !!

Ding dong !!


Back to top
View user's profile Send private message
Tante_Bep
Lid
Lid


Joined: Sep 08, 2011
Posts: 362

PostPosted: Fri 24-02-2012 11:45    Post subject: Reply with quote

De Zaanse Hoeve 500 gram magere kwark bij de AH, volgens mij 69 cent.

500 gram bevat:

45 gram eiwitten
30 gram koolhydraten
1 gram vet

Zelf een vers banaantje erdoor snijden.
Klaar is kees.


Groet Tante Bep
_________________
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
Back to top
View user's profile Send private message
Tante_Bep
Lid
Lid


Joined: Sep 08, 2011
Posts: 362

PostPosted: Fri 24-02-2012 11:49    Post subject: Reply with quote

DavidTC wrote:
ik eet na het lopen wel eens een blikje tonijn voor de eiwitten. maar erg sporadisch dus kan niet zeggen of het helpt. doet iemand dit ook?
ik wil wel graag eiwitten binnenkrijgen maar wil niet teveel calorien binnenkrijgen. dat houd me een beetje tegen om shakes te gaan nemen, maar misschien moet ik het binnenkort toch maar eens proberen. neem nu vaak gewoon een extra boterham ofzo


Tonijn is een perfecte eiwitbron
Ik eet het ook wel eens na een krachttraining.
Milieu technisch is het echter af te raden.
Tonijnen staan op de lijst van de vis die je niet moet eten omdat ze dreigen uit te sterven.
Makreel of sardientjes is een goed alternatief.

Groet Tante_Bep
_________________
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
Back to top
View user's profile Send private message
ChatnRunner
Lid
Lid


Joined: Mar 13, 2006
Posts: 2934

PostPosted: Fri 24-02-2012 12:44    Post subject: Reply with quote

Wat ik het nadeel van veel ingeblikte vis vind is dat het zo zout is.
Sardientjes en tonijn associeer ik automatisch met een zoute smaak.
Eigenlijk jammer ..
Back to top
View user's profile Send private message
bootloader
Lid
Lid


Joined: Jul 12, 2009
Posts: 156

PostPosted: Fri 24-02-2012 14:25    Post subject: Reply with quote

ChatnRunner wrote:
Ding dong !!

De C1000 vetarme en eiwitrijke stracciatella kwark, een volle beker à 450 gram, kost vandaag slechts € 1,29 !!

Ding dong !!



Bedankt voor de tip. Helaas is het wel vrij duur, want in de aanbieding 1,29 per bakje betalen is zeer decadent voor een student. Groot inslaan heeft ook geen zin bij zuivelproducten gezien de beperkte houdbaarheid.

Verder vraag ik me af of het bovengenoemde C1000 huismerk of het A-merk Danio dat zelfs 1,69 kost even goed zijn dan bijvoorbeeld die veel goedkopere Zaanse Hoeve die Tante_Bep aanhaalt.

Hoe vaak en hoe veel zou je die kwark eigenlijk moeten eten? Heeft het ook nog nadelen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hens
Benefactor
Benefactor


Joined: Nov 05, 2003
Posts: 6543
Location: Nijmegen

PostPosted: Fri 24-02-2012 23:39    Post subject: Reply with quote

Kijk eerst eens hoeveel eiwit je nu met je normale voedingspatroon binnen krijgt. Volgens het Voedingscentrum is 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht voldoende. Volgens de Belgen moet daar nog een correctiefactor bij vanwege de opneembaarheid van eiwitten. Zij komen dan uit op ong. 1,1 gr/kilo lichaamsgewicht. Dat zou genoeg moeten zijn voor 97,5 % van de bevolking
Zit je daar boven, dan is aanvullen dus niet meer nodig.
Vermoedelijk is er bij jou geen probleem en hoeft er dus ook niks opgelost te worden. Very Happy
_________________
Don't Panic
Back to top
View user's profile Send private message
Hagerty
Lid
Lid


Joined: Mar 23, 2020
Posts: 1

PostPosted: Mon 23-03-2020 16:46    Post subject: Reply with quote

Veel mensen zijn op zoek naar iets en ik was geen uitzondering, Ik heb geprobeerd om een goede sport voeding te vinden voor een zeer lange tijd, als u geïnteresseerd bent, Ik raad u aan om uw aandacht te besteden aan deze blog want hier vindt u de beste, in vergelijking met analogen, sport voeding
Back to top
View user's profile Send private message
Hens
Benefactor
Benefactor


Joined: Nov 05, 2003
Posts: 6543
Location: Nijmegen

PostPosted: Tue 24-03-2020 0:27    Post subject: Reply with quote

Dat is geen blog, maar gewoon spam! Evil or Very Mad
_________________
Don't Panic
Back to top
View user's profile Send private message
MasterRunner
Lid
Lid


Joined: Nov 23, 2004
Posts: 4893

PostPosted: Tue 24-03-2020 21:06    Post subject: Reply with quote

Meer eiwit KAN nodig zijn om bijv spieropbouw te bevorderen, maar ga niet zomaar heel veel meer eten, vooral als je mss wel redelijk sport maar niet op een hoger niveau dan wel veel meer dan ca 4-5x per week traint...

In mijn "top" tijd nam ik na de training wat eiwit (*) in mijn sportdrank, een aantal van die kleine schepjes, en eerst pas na een tip v/d trainster.
Op dat moment deed ik 5 loop- en 2 krachttrainingen per week.

Eigenlijk heb ik verder vooral goed warm gegeten, in principe bijna altijd "met de pot mee", dan krijg je als je thuis goed kookt, veel vers spul, eigenlijk het meeste al binnen wat noodzakelijk is.

Ivm mijn chronische ijzer tekort heb iswm een sport dietiste van Papendal destijds mijn voeding over 2 weken in kaart gebracht.
Eiwit/koolhydraten/vet was ~15% / 69% / 16%
Mijn vet gehalte was ca 13-14% maar das erg persoonlijk, dus pas op.
En dat vond ze prima, er is niks aan mijn voedingspatroon veranderd.
Mijn ijzertekort kon hier ook niet mee verklaard worden dus ik ben in die intensieve tijd op een onderhoudsdosis ferrofumaraat gezet.

De laatste jaren is dat niet meer nodig, zo diep en intensief kun je nl niet meer trainen als je M60++ bent dus raakt het ijzer veel minder uitgeput.
Af en toe laat ik het nog checken (Hb+Ferrtine) maar die is dan wel goed in tegenstelling tot vroeger. Ik voel me nu gelukkig er fit bij.

Wielrenners hebben vast meer nodig, maar daar heb ik geen ervaring mee, doe je dat erbij... ga dan toch advies zeker inwinnen. Als je het met normale voeding je het niet redt kan het daar aanliggen maar er kan ook iets anders achter zitten. Voor mijn ijzer tekort ging ik ook eerst door de medische molen om mogelijk verborgen zaken uit te sluiten.

(*)Protifar van Nutricia bijv op https://www.hulpmiddelwereld.nl/nutricia-protifar-eiwitpoeder
Met mate gebruiken!
Deze keuze: Tis voor een gecontroleerd gebruik, dus ik weet zeker dat het een goede bron is.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:    View previous topic :: View next topic  
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001-2006 phpBB Group

Version 2.0.20 of PHP-Nuke Port
Forums ©
Chat'n'Run is het grootste en gezelligste hardloopforum van Nederland en België.
Alles over hardlopen, blessures, accessoires, schoenen, trainingen en hardloopevenementen.
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Pagina Rendering: 0.02 Seconden