Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 2273, 2274, 2275

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
esther
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Vanmorgen al vroeg op pad geweest voor een duurloop van 12 km.
Lekker in de regen gelopen.
Back to top
View user's profile Send private message
Plenty2run
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 06-03-2020 16:46    Post subject: Reply with quote

Vanochtend ruim 9 km gelopen, geen regen gehad. Eigenlijk een vast rondje met meerdere mogelijkheden in te korten of te verlengen (5,5 - 7,5 - 9 - 10). Dat bekijk ik altijd tijdens het lopen zelf hoe ver ik wil.
Mijn nieuwe blog
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Gisteravond op de clubtraining in de stromende regen.... inlopen, loopscholing, de grondoefeningen mochte we overslaan.. Wink en de kern training was 5x20" met p=10", en dat in totaal 4x met 200m pauze tussen elk blokje; en dan uitlopen...
Pittig qua snelheid, makkie qua omvang.... alleen door en door nat...
Back to top
bz
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 20:31    Post subject: Reply with quote

MasterRunner wrote:
bz wrote:
Laat ik ook eens wat posten. Ik ben vanaf de kerstperiode aan het sukkelen met mijn achillespees. Ben enkele weken onder behandeling by fysio, krijg EPTE therapie. Het lijkt aan te slaan. Vandaag na 3 weken niet gelopen te hebben weer eens rustig gejogd, ongeveer 5km. Het voelde goed, hopelijk morgen geen reactie.
+1... ook wat posten...
Oef das vervelend bz. Heb je een "echt" opbouwschema voor ogen? Het heeft mij iig geholpen om zo richting een uur te komen.
LazyD wrote:
ik ben 2 weken geleden met de (woon-werk) fiets tegen een verkeerd afslaande auto aangeknald....kan wel redelijk normaal trainen!
Ai, das best heftig Dries, had vervelender kunnen aflopen.
En hoe is het herstel verder gegaan?

Had zelf mijn training bij de club weer opgepakt na zelf het rustig naar minimaal een uur opgebouwd te hebben, lange duurloop en daarnaast ook geleidelijk meer tempotrainingen tot ca de drempel gedaan.
Wat nog niet bijster goed gaat is de belastbaarheid van de loopscholing. Was afgelopen dinsdag vrij technisch en daar heb ik toch wat last van vermoedelijk de pezen gekregen. Dus de rest v/d week rust gepakt, was te vervelend. Vandaag of morgen een duurloopje? En: Even aftasten welke oefeningen nu nog te belastend zijn om op de club training te doen.
De laatste duurlopen tussen de 11-12 km/u waren een eitje, mijn rust pols zit weer vrij laag (40-45), nu nog die andere belastbaarheid en dan kan ik weer verder.

Hoi, nee, ik heb het te druk om echt op een schema te trainen, als ik tijd heb om te lopen kijk ik naar wat ik de laatste 2 weken heb gedaan en neem ik een beslissing wat ik ga doen. Ik bekijk het ook in de opbouw per dag en dan kijk ik de dag erna of er reactie was. Heb een paar dagen terug al zonder reactie versnellingen kunnen doen. Vandaag voor het eerst weer twee tempoblokken in de duurloop verwerkt. De pees lijkt het vooralsnog goed aan te kunnen. De oefeningen die ik bij een groepstraining op de club zou doen, die sla ik voorlopig nog even over. Kun je dat deel van de warming up niet gewoon overslaan, en een paar rondjes op de baan lopen?
Back to top
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2020 22:35    Post subject: Reply with quote

bz wrote:
Hoi, nee, ik heb het te druk om echt op een schema te trainen, .............De pees lijkt het vooralsnog goed aan te kunnen.....
Jammer, maar soms loopt het qua tijd zo, hopelijk wordt het beter voor je qua planning.
Fijn dat het de goede kant uit gaat.
Quote:
Kun je dat deel van de warming up niet gewoon overslaan, en een paar rondjes op de baan lopen?
Ik kijk zelf per oefening ook of het te belastend is en de trainster waar ik tijdelijk bij zit, tot ik weer terug ga naar mijn oude groep vertelde me net dat ze zulke (pittige) looptrainingen niet zo vaak geeft, wat ik niet wist..
En wordt het op eea toch even te riskant kan ik idd dat gaan doen wat je voorstelde.
Gisteravond ging het iig goed en heb nu ook geen last en ik verwacht ook niet dat het nog komt. 1x per maand hebben we op donderdag een andere trainer, die had ook loopscholing (lees een andere...) maar die was niet belastend voor mij.
Back to top
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Sat 07-03-2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Ik train momenteel 4-6 x per week, verdeeld over lopen en roeien, een roeitrainer heb ik tegenwoordig thuis, dus de abo op de sportschool is al een tijdje opgezegd Wink
Ik zou eigenlijk ook wat fitness moeten doen, maar heb er heel weinig zin in. Om toch een beetje het bovenlichaam te trainen doe ik direct na elke loop of roeitraining een serie pushups
bz
Lid
Lid

PostPosted: Sun 08-03-2020 10:30    Post subject: Reply with quote

MasterRunner wrote:
bz wrote:
Hoi, nee, ik heb het te druk om echt op een schema te trainen, .............De pees lijkt het vooralsnog goed aan te kunnen.....
Jammer, maar soms loopt het qua tijd zo, hopelijk wordt het beter voor je qua planning.
Fijn dat het de goede kant uit gaat.
Quote:
Kun je dat deel van de warming up niet gewoon overslaan, en een paar rondjes op de baan lopen?
Ik kijk zelf per oefening ook of het te belastend is en de trainster waar ik tijdelijk bij zit, tot ik weer terug ga naar mijn oude groep vertelde me net dat ze zulke (pittige) looptrainingen niet zo vaak geeft, wat ik niet wist..
En wordt het op eea toch even te riskant kan ik idd dat gaan doen wat je voorstelde.
Gisteravond ging het iig goed en heb nu ook geen last en ik verwacht ook niet dat het nog komt. 1x per maand hebben we op donderdag een andere trainer, die had ook loopscholing (lees een andere...) maar die was niet belastend voor mij.

Ik heb gemiddeld genomen genoeg tijd om te lopen maar weet niet echt wanneer ik tijd heb, met 3 kleine kinderen is het met name in het weekend soms zo dat ik moet wachten totdat de kans zich voordoet om te gaan lopen. Het maken van een planning heeft soms ook zijn nadelen, ik doe nu wat ik denk dat nuttig en haalbaar is gegeven mijn toestand. Soms verzin ik dat pas tijdens het inlopen. Ik hou alles goed bij in een logboek zodat ik genoeg variatie en de juiste balans intensief/niet intensief aanhou.

Ik ben overigens geblesseerd geraakt in een periode dat ik teveel tijd had om te lopen, en ik deed een training die ik normaal nooit deed [10x30 seconden hard een viaduct op en terugdribbelen], ondergrond was niet perfect en je kunt je makkelik verstappen daar, had korte sokken aan dus pezen waren ontbloot. Dus combinatie van foutjes. Met een trainer erbij was het niet gebeurt. Ik zal dit soort trainingen nu vantevoren overleggen met mijn trainster.

Gisteren weer 14km kunnen lopen, dus gaat weer goede kant op.
Back to top
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Sun 08-03-2020 11:57    Post subject: Reply with quote

@Bz
Bekende periode... kleine kids.
Je bent goed bezig
Succes verder.

DRUM wrote:
Ik train momenteel 4-6 x per week, verdeeld over lopen en roeien, een roeitrainer heb ik tegenwoordig thuis, dus de abo op de sportschool is al een tijdje opgezegd Wink..............Om toch een beetje het bovenlichaam te trainen doe ik direct na elke loop of roeitraining een serie pushups
Mooi aantal trainingen! Een aanpak waar je achter staat houd je op de langere termijn toch beter vol, dus vooral dat doen waar je achter staat Cool
Back to top
esther
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-03-2020 7:09    Post subject: Reply with quote

Zaterdagmorgen een langzame duurloop van 18 km gedaan.
En gisteren stond er nog een langzame duurloop van 26 km op het programma.

Nu een paar dagen looprust.
Back to top
RubenV
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Mon 09-03-2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Gisteren stond er nog eens een interval training op de planning, 6*1km aan 04:00 met de aatste 3 km traktatie op een stevige regenbui Razz

Nu zondag doe ik mee aan een 8km wedstrijd, dus deze week wordt het iets minder trainen.
Back to top
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Fri 13-03-2020 9:46    Post subject: Reply with quote

RubenV wrote:
Gisteren stond er nog eens een interval training op de planning, 6*1km aan 04:00 met de aatste 3 km traktatie op een stevige regenbui Razz

Nu zondag doe ik mee aan een 8km wedstrijd, dus deze week wordt het iets minder trainen.

Gaan de wedstrtijden in België gewoon door?
RubenV
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Fri 13-03-2020 21:06    Post subject: Reply with quote

Dick wrote:
RubenV wrote:

Gaan de wedstrtijden in België gewoon door?

Ondertussen is beslist dat alle sportwedstrijden worden afgelast (t/m 3 april).
Zondag dus ook geen wedstrijd voor mij.

Wel met mijn coach afgesproken dat ik zondag als "wedstrijd" 5km aan 100% loop, soort wedstrijdje tegen mezelf dus Laughing
Back to top
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Sat 14-03-2020 13:57    Post subject: Reply with quote

MasterRunner wrote:
Een aanpak waar je achter staat houd je op de langere termijn toch beter vol, dus vooral dat doen waar je achter staat Cool

Ik heb sinds ik vrijgezel ben (feb 2017) het aantal trainingsmomenten opgevoerd. In de eerste helft van 2019 waren er vaak 10-12 sportactiviteiten per week, en dan reken ik woon-werk verkeer op de fiets niet mee. Dat liep spaak in de zomer, deels door motivatie deels door wat klachten, maar ook door het besef dat ik het als " coping mechanism" gebruikte. In 2020 werd ik op 1 januari verkouden, voor het eerst in vele jaren, later nog wat klachten van de voorhoofdholte. Inmiddels klachtenvrij maar nog steeds niet erg fit, langzaam opbouwen maar weer. Maar niet meer terug naar 5x lopen, 5x roeien en 2x fitness per week Wink
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Sat 14-03-2020 15:17    Post subject: Reply with quote

RubenV wrote:

Wel met mijn coach afgesproken dat ik zondag als "wedstrijd" 5km aan 100% loop, soort wedstrijdje tegen mezelf dus Laughing

Zal lastig zijn, maar veel succes in ieder gval.
Psychorunner
Lid
Lid

PostPosted: Thu 26-03-2020 21:54    Post subject: Reply with quote

De afgelopen weken ben ik druk geweest met mijn emigratie. Paar keer op en neer gereden tussen Nederland en Frankrijk, waarvan twee keer met een goed gevulde bestelbus. En nu ben ik dan helemaal over Smile en blijf ik voorlopig hier, in de Bourgogne dus. Ook al veel gesaust en geklust.

Ik had hier al eerder twee keer gelopen, nu dan voor het eerst als nieuwe inwoner. In Utrecht was mijn laatste training op 15 februari. Op dat moment had ik een ritme van 1x per week, waar ik al tevreden mee was, gezien mijn trainingsfrequentie sinds 2012 …

Door alle maatregelen m.b.t. het coronavirus (hier moest je vorige week dinsdag al in de rij voor de supermarché) moest ik een ingevuld en ondertekend formulier (Attestation de déplacement dérogatoire) bij me hebben, met daarop ingevuld de tijd waarop ik vertrok. Ik had het vakje aangekruist waar achter o.a. stond: 'activité physique individuelle'. Nieuwe regel sinds dinsdag is dat je (in deze regio) binnen een cirkel van 1km van je huis moet blijven. Op deze site (https://carte-sortie-confinement.fr/carte.php?lat=46.770568&long=4.037188) kan je je adres invullen en zie je waar je mag lopen, fietsen of de hond uitlaten zonder in overtreding te zijn en een boete te riskeren. Een fietstraining of lange duurloop wordt dus een saai iets Wink.

Maar goed: formulier opgevouwen onder mijn loopshirt en gegaan. 22 minuten gelopen waar ik blij mee was, zeker gezien mijn flinke rugpijn (de stenen trap gaf niet erg mee toen ik er met mijn rug opviel tijdens het sjouwen). Ook is de omgeving heuvelachtig. Wel lekker loopweer, zo'n 13 graden met een heerlijke voorjaarszon.

Loop-ze,

Bart

PS Ik zie nu dat de laagste hoogte 265 meter was, de hoogste 329, dus dat mag je idd heuvelachtig noemen, zeker op zo'n klein stukje, en heen en terug.
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 2273, 2274, 2275
Page 2275 of 2275

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum