Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Asics Gel nimbus vallen uit elkaar na 300km
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Asics Gel nimbus vallen uit elkaar na 300km
Goto page 1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:14    Post subject: Asics Gel nimbus vallen uit elkaar na 300km Reply with quote

Zoals de titel zegt. 300km gelopen in iets van 5 maanden tijd en de binnenkant van m'n rechterschoen is stuk (zit een gat van een paar cm in). Is dat normaal? M'n vorige schoenen (Sauconies) heb ik zeker 6 jaar mee gedaan.

Ik snap dat schoenfabrikanten ook hun brood moeten verdienen, maar m'n "groene" geweten zegt me dat twee paar schoenen per jaar de vuilnisbak in flikkeren niet echt goed is.
Back to top
View user's profile Send private message
Sterrekind
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:19    Post subject: Reply with quote

Heb je ze in de wasmachine gedaan? Nee toch? Waar heb je ze gekocht?
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:28    Post subject: Reply with quote

Wasmachine? Nee. Heb ze bij run2day in utrecht gekocht.
Back to top
ptaurus
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:47    Post subject: Reply with quote

Schoenen horen zo'n 1000 km mee te gaan (minimaal)

Ik zou daarom zeker even tereug naar de zaak gaan en kijken wat die nog voor je kunnen betekeken.

Ik denk zelfs dat een rechtzaak winst op kan leveren, want je mag verwachten dat loopschoenen langer dan 300 km meegaan. Alleen ga maar eens bwijzen dat je er maar 300 km op hebt gelopen en dan voor 130/140,- een rechtzaak beginnen doe je ook niet. Zo komen dat soort fabrikanten altijd goed weg.

paul

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314?ref=tn_tnmn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:53    Post subject: Re: Asics Gel nimbus vallen uit elkaar na 300km Reply with quote

mattiman wrote:
Is dat normaal? M'n vorige schoenen (Sauconies) heb ik zeker 6 jaar mee gedaan.

Wat normaal is weet ik niet, maar ik, die weinig op asfalt loopt, doe meestal tegen de 2000km met schoenen. Dan voel ik ook echt dat het minder wordt met de demping en er beginnen af en toe gaten te bvallen in het bovenwerk van de schoenen Wink
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sterrekind
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:55    Post subject: Reply with quote

mattiman wrote:

Er zijn mensen die ze in de wasmachine doen om de schoenen er als nieuw uit te willen laten zien, maar dan laat de lijmlaag los, vandaar mijn vraag. Verder ben ik het eens met Paul, schoenen horen veel langer mee te gaan. Ik ben alleen ook bang dat je niet veel kunt doen tegen de fabriek. Ik heb mijn asics bij de runnersworld vandaan en daar is de service hier erg goed, ik ken ze daar ook al lang. Terug gaan naar de winkel dus.
Succes!

Last edited by Sterrekind on Fri 15-07-2011 21:56; edited 2 times in total
Back to top
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:55    Post subject: Reply with quote

Met Paul eens, terug naar de winkel, dit is veel te snel!

En laten we even van het goede uitgaan, misschien behelst de service van Run2Day wel dat er een paar nieuwe schoenen worden gegeven!

loopse
Mynko
Back to top
gadget
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:57    Post subject: Reply with quote

mattiman wrote:

Oooh...dat zijn best aardige lui hoor.. ik zou gewoon even teruggaan met die schoenen, even het verhaal vriendelijk uitleggen en vragen wat ze eraan kunnen doen..

Ik heb ook ooit zoiets gehad met adidassen gekocht bij pk.. kreeg een flinke korting op mn volgende schoenen..

6 jaar is overigens akelig lang voor een paar hardloopschoenen... Daar zit waarschijnlijk geen grijntje demping meer in...

Maarten
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 21:57    Post subject: Reply with quote

Ga wel even terug naar de winkel en vragen wat ze er van denken. Kan wel begrijpen als het niet binnen een garantie valt, maar wellicht zijn ze coulant of krijg ik een beetje korting op nieuwe oid. En misschien is het wel een constructiefout geweest, want het is echt één plek aan de binnenkant van één schoen. De rest vd schoenen zijn als nieuw.

Overigens is zelfs 1000 km niet veel, als je er over nadenkt. Een paar duurloopjes per week en je moet ieder jaar nieuwe schoenen kopen. Kunnen ze niet iets leren van autobanden? Die gaan toch zeker 50.000 km mee voordat die 5mm profiel versleten is? Smile

O nee, dan verkopen ze te weinig schoenen, het is de bedoeling dat je ieder jaar nieuwe koopt...
Back to top
tOOter
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 22:01    Post subject: Reply with quote

Ik heb hetzelfde met mijn Nimbussen 12, in januari 2011 gekocht en in gebruik genomen. Na vier maanden ontstond de eerste zichtbare slijtage aan de binnenkant van de hiel. Dat is nu na zo'n 750 km. ook een gat van een paar centimeter groot, maar ik heb er (nog) geen last van.
Ik vind het wel onder de kwaliteitsmaat voor zo'n merk. En toch heb ik vorige week een paar versie 13 gekocht, omdat ik er wel lekker op loop. Ik ben benieuwd hoe lang deze het uithouden.

In de winkel werd gezegd dat het te maken zou hebben met de elastische veters die ik gebruik waardoor mijn hiel wat meer zou schuiven in de schoen. Question Makkelijk gezegd, weten zij veel wanneer ik die veters ben gaan gebruiken? Het klonk in ieder geval niet alsof ze er iets aan wilden doen of het ook maar vreemd vonden dat zo'n gerenommeerde schoen zo snel slijt. Aan de binnenkant, maar ik vind de zool ook al behoorlijk gesleten trouwens.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb anders dan de ervaringen van anderen. De Nimbussen 12 zijn het eerste paar hardloopschoenen dat ik ga verslijten. Smile
Back to top
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Fri 15-07-2011 22:06    Post subject: Reply with quote

tOOter wrote:
In de winkel werd gezegd dat het te maken zou hebben met de elastische veters die ik gebruik waardoor mijn hiel wat meer zou schuiven in de schoen. Question

Dat lijkt mij klinklare onzin!! Wat een bullshit!

Normale schoenen moeten toch ruim boven de 1000km meegaan zonder slijtage, behalve de zool dan
Iwanowitsch
Guest

PostPosted: Fri 15-07-2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Lang geleden ook op Nimbussen gelopen.
Nooit gemerkt dat er vreemde slijtage op de schoenen aanwezig was.

Ben erg tevreden over mijn huidige Saucony Progrids Omni 8 ...

Iwan.
Back to top
ptaurus
Lid
Lid

PostPosted: Fri 15-07-2011 22:10    Post subject: Reply with quote

mattiman wrote:
Overigens is zelfs 1000 km niet veel, als je er over nadenkt. Een paar duurloopjes per week en je moet ieder jaar nieuwe schoenen kopen. Kunnen ze niet iets leren van autobanden? Die gaan toch zeker 50.000 km mee voordat die 5mm profiel versleten is? Smile

O nee, dan verkopen ze te weinig schoenen, het is de bedoeling dat je ieder jaar nieuwe koopt...

Het gaat niet om het profiel, het gaat om de demping die na 1000 km al behoorlijk afgenomen is. Overigens is 6 jaar voor een paar schoenen bijna per definitie al te lang. Zelfs al staan ze 6 jaar in de kast. Daarom moet je ook altijd uitkijken met aanbiedingen van prijsvechters. Die hebben misschien wel jaren in het magezijn gestaan.

Paul

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314?ref=tn_tnmn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Sat 16-07-2011 8:00    Post subject: Reply with quote

Eén van de langste topics hier is blootvoets lopen. Dan heb je ook alleen de demping van een paar millimeter eelt en een goede techniek. Dus waarom zou een laagje stevig slijtvast rubber van een cm niet jarenlang meer dan voldoende demping en bescherming kunnen bieden?
Back to top
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007

PostPosted: Sat 16-07-2011 8:37    Post subject: Reply with quote

mattiman wrote:
Eén van de langste topics hier is blootvoets lopen. Dan heb je ook alleen de demping van een paar millimeter eelt en een goede techniek. Dus waarom zou een laagje stevig slijtvast rubber van een cm niet jarenlang meer dan voldoende demping en bescherming kunnen bieden?

Omdat het menselijk lichaam het vermogen heeft om te herstellen van de aangedane schade. Je voeten blijven "als nieuw". Rubber is levenloos weefsel en kan dat dus niet.
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum