| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Wed 26-10-2011 19:51 Post subject: OK, er komt een strenge 'horrorwinter' aan... en nu?? 8O |
|
|
Als we de berichten mogen geloven staat er een extreem strenge horrorwinter voor de deur.
Nu kunnen weergoden wel eens anders reageren dan weersvoorspellers graag willen maar toch...
Hoe gaan wij, hardlopers om met strenge kou, pakken sneeuw en gladde wegen? Houden we een winterrust, het aantal trainingskilometers drastisch omlaag, overwinteren in, bijvoorbeeld een vrij Libië of gewoon er tegenaan! nu de aanbiedingen al in de gaten houden van dikke, warme tights, geitenwollen FiveFingers, Buff met oorwarmers etc.etc.
Wat is jouw beste hardlooptip voor de komende NovaZembla-winter?
Wat was je meest extreme ervaring met hardlopen in de winterkou?
Een fantastisch hardloopidee voor de komende ijstijd? _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Last edited by boco on Wed 26-10-2011 20:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Pietje Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 19:59 Post subject: |
|
|
Lekker door trainen en als het niet meer te fietsen is hardlopend naar werk en weer terug.....
Ik zie het allemaal wel...... |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:00 Post subject: |
|
|
Toen ik nog lid was bij de sportschool traine ik gewoon meer op de lopende band. Nu moet ik net als vorige winter de kou trotseren. Ik neem eigenlijk geen speciale maatregelen. Mijn kale kop bescherm ik met een muts. Handschoenen in het begin aan. Dat soort standaard zaken.
Ik verkeer niet in de positie om af te reizen naar warmere oorden. Zou dat natuurlijk wel willen, want ik heb niets met die sneeuwellende. De verse sneeuw is nog wel ok, maar daarna wordt het troep.
Alleen bij spekgladde wegen blijf ik binnen. Verder probeer ik alle trainingen zp goed mogelijk te doen. Soms met wat improvisatie.
Het is niet te hopen dat die duitse jongens gelijk krijgen
Paul _________________ De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell
FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314?ref=tn_tnmn |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:03 Post subject: |
|
|
Ter voorbereiding laat ik m'n baard voorlopig maar staan denk ik.
edit:
Voorlopig wacht ik nog maar even met inschrijven voor de Derde Kerstdagloop en ook de voorinschrijving voor Egmond is mij te link!
 _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Last edited by boco on Wed 26-10-2011 20:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Barthuz Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:04 Post subject: |
|
|
Ik wordt binnenkort voor een paar maanden lid van een sportschool. Dan kan ik in elk geval dinsdag of woensdag een keer 's avonds trainen.
En dan in het weekend een duurloop overdag als het meestal toch iets minder koud is. Je ziet dan elk geval iets beter waar je kan lopen zonder al te veel gevaar op uitglijden ed.
Beter dan niets als het echt winter wordt _________________ Never die easy - Walter Payton |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:06 Post subject: |
|
|
| Barthuz wrote: | Ik wordt binnenkort voor een paar maanden lid van een sportschool. Dan kan ik in elk geval dinsdag of woensdag een keer 's avonds trainen.
|
dat zou ik ook zomaar ook eens kunnen doen. Een maandje of 5 ofzo.
Paul _________________ De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:08 Post subject: |
|
|
Sportschool is handig, maar ik kan me dagen herinneren dat zelfs deze onbereikbaar was door heel dik ondergesneeuwde en ongeveegde wegen, 5 km. door een sneeuwstorm met ruitenwissers die weigerden
Ik ga niet rennen over gladde wegen iig, wel als er een vers laagje sneeuw ligt. |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:10 Post subject: |
|
|
| evelyne wrote: | Sportschool is handig, maar ik kan me dagen herinneren dat zelfs deze onbereikbaar was door heel dik ondergesneeuwde en ongeveegde wegen, 5 km. door een sneeuwstorm met ruitenwissers die weigerden
Ik ga niet rennen over gladde wegen iig, wel als er een vers laagje sneeuw ligt. |
Dan moet het wel 10m hoog liggen voordat ik de sportschool niet meer kan bereiken
|
| Back to top |
|
 |
Manon Miss Chat'n'Run 2007

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:17 Post subject: |
|
|
In Apeldoorn staat een indoorhal. Kun je de hele winter in een korte broek baantrainingen doen
En verder neem ik die langetermijnvoorspellingen altijd met een flinke korrel zout. _________________ Cikobesje |
|
| Back to top |
|
 |
gadget Benefactor

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:22 Post subject: |
|
|
Ik vind het eingenlijk wel leuk.. Koud heb ik het nog nooit gehad met hardlopen.. sneeuw vind ik wel leuk eigenlijk, maar ja modder vind ik ook leuk  _________________ He who can no longer pause to wonder and stand rapt in awe, is as good as dead; his eyes are closed.
(Albert Einstein) |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:28 Post subject: |
|
|
| Manon wrote: | | En verder neem ik die langetermijnvoorspellingen altijd met een flinke korrel zout. |
Misschien verstandig om ze dit keer met een zak strooizout te nemen.  _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
kouketer Mister Chat'n'Run 2006

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:31 Post subject: |
|
|
Als het zo'n strenge winter wordt dan weet ik het nu zeker:
Ik schaf mij weer een "iesbewies" aan! Mag ik meedoen met de Noorderrondritten, die er dan eindelijk weer eens komen!
http://www.noorderrondrit.nl/iesbewies/ _________________ PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..." |
|
| Back to top |
|
 |
Pietje Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:47 Post subject: |
|
|
Bruggenloop in Rotterdam zou weer in gevaar kunnen komen ook.
Ook de dutch ultra run die ik wil gaan doen 50 km over het strand.
Verder is de kans dat als er mooie verse sneeuw ligt ik meer km's maak dan anders je loopt dat zo ie zo een stuk langzamer, goed voor de inhoud en de middenvoetlanding....
Last edited by Pietje on Wed 26-10-2011 21:26; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
mattiman Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 20:53 Post subject: |
|
|
Dan begin ik maar alvast met extra eten om er een goed isolerend speklaagje bij te kweken.
Of ik ga dit jaar toch maar eens een lange hardloopbroek kopen.
Eén vd twee |
|
| Back to top |
|
 |
Barthuz Lid

|
Posted: Wed 26-10-2011 21:06 Post subject: |
|
|
De meeste meteorologen zijn het met elkaar eens. Gemeenten hebben al flinke hoeveelheden zout ingekocht. Mensen bereiden zich voor op een strenge winter: het zal wel geen dag gaan vriezen. _________________ Never die easy - Walter Payton |
|
| Back to top |
|
 |
|