| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ptaurus Lid

|
Posted: Sun 05-02-2012 11:57 Post subject: Hervatten van de training |
|
|
Maandag aanstaande zal ik na een onderbreking van 3 weken en 2 dagen de training hervatten. Ik moet vandaag nog het laatste deel van mijn opdrachten afmaken. Het nakijkwerk is afgerond en niet dat er nu ineens zeeen van tijd zijn, maar ik kan nu weer normaal ademhalen. Het is nu gewoon druk.
Ik heb als voorlopig doel om over 33 dagen de CPC in elk geval te kunnen lopen. Drie weken geleden liep ik als laatste een training van 21.1 km rond de 1:43. Laten we nu eens proberen om dat over 33 dagen ook weer te kunnen.
Om het simpel voor mezelf (mentaal) te houden zal ik starten met een aantal trainingen op de loopband. Opstarten betekent voor mij altijd weer last van flinke spierpijn. Zelfs als ik korte stukjes loop. Ik heb geen idee wat nu de basis is. Ik ben een kg of 5 aangekomen in die 3 weken. Dat maakt het ook niet eenvoudiger. Ik hoop dat ik eind van de week in elk geval nog ergens tussen de 45 min en 60 minuten kan lopen.
Het zal niet meevallen in het begin. De spreekwoordelijke zure appel zal ik in zijn geheel moeten verorberen. Kortom de knop moet weer om.
Paul _________________ De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell
FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314?ref=tn_tnmn |
|
| Back to top |
|
 |
DRUM Mister Chat'n'Run 2007

|
Posted: Sun 05-02-2012 12:21 Post subject: |
|
|
3 weken valt wel mee Paul. Ik keek even terug in mijn schema van 2010, wetende dat daar in het voorjaar ook ergens een hiaat zat. Binnen anderhalve week na de herstart liep ik alweer 1000tjes in een normaal tempo.
ik was wel in drie weken 15 keer in het fitnescenter geweest, met veel km's op de roeimachine, dat dan weer wel  _________________ Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
RunBart Lid

|
Posted: Sun 05-02-2012 12:22 Post subject: |
|
|
Bij mij was het maar een week niet trainen en de paar weken ervoor elke week wel een training overgeslagen, maar ik ga zo ook weer voor het "eerst"
Ik weet nu al dat het pittig gaat worden, dus ik beperk me tot een kort rustig loopje om de spierpijn en vermoeidheid minimaal te houden.
Dus inderdaad de knop om en proberen zoveel mogelijk te genieten en geleidelijk weer wennen en rustig opbouwen, dan zal het vast allemaal meevallen  |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Sun 05-02-2012 12:43 Post subject: |
|
|
| DRUM wrote: | 3 weken valt wel mee Paul. Ik keek even terug in mijn schema van 2010, wetende dat daar in het voorjaar ook ergens een hiaat zat. Binnen anderhalve week na de herstart liep ik alweer 1000tjes in een normaal tempo.
ik was wel in drie weken 15 keer in het fitnescenter geweest, met veel km's op de roeimachine, dat dan weer wel  |
Ik heb 3 weken op trainingsgebied nul,nul gedaan. Ik heb hoofdzakelijk achter het scherm van mijn pc gezeten.
Paul _________________ De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Sun 05-02-2012 13:05 Post subject: |
|
|
Fijn dat je weer tijd krijgt, Paul. Nu kun je er weer lekker tegenaan. Geef het tijd, dan komt het allemaal vast weer goed.
Succes ! |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 19:30 Post subject: |
|
|
Vandaag dan de herstart
En whooow: ik was echt weer een beginner.
Op de loopband getraind om het niet meteen te lastig te maken.
Het begon de eerste 5 minuten al met helse buikpijn, maar dat trok gelukkig weg. De eerste 15 min een beetje met het tempo tussen 10,5 en 12 gespeelt om te kijken hoe dat allemaal voelde. Ik kan je zeggen zodra het boven de 11,5 kwam moest na 2 minuten het tempo snel weer terug.
Met pijn en moeite 35 minuten in enigszins tempo gelopen (gem 11 km/h) en daarna nog 10 min in 10 km/h door gesloft.
Er is heeeeeel veel te doen dus.
Ik ben altijd jaloers op Jan (miepemiep), die rustig na weken niet lopen een marathon gaat doen en die dan lekker loop. Voor mij onvoorstelbaar. Nu weet ik ook wel dat 3 weken niet lopen voor mij ook nul,nul bewegen is en dat scheelt natuurlijk ook.
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 19:58 Post subject: |
|
|
Paul, nu even doorbijten en over een week of twee heb je weer je eerste lekkere training. Of is dit niet opbeurend genoeg  _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 20:06 Post subject: |
|
|
| gzomer wrote: | Paul, nu even doorbijten en over een week of twee heb je weer je eerste lekkere training. Of is dit niet opbeurend genoeg  |
Ok bedankt,
Ik ga er zelf ook van uit dat het in het begin weer vrij snel beter gaat
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 21:30 Post subject: |
|
|
| ptaurus wrote: | Ik heb 3 weken op trainingsgebied nul,nul gedaan. Ik heb hoofdzakelijk achter het scherm van mijn pc gezeten.
Paul |
Dat lijkt me inderdaad niet best, 3 weken lang. Ik zit toch bij voorkeur voor het scherm
Maar zoals gezegd, meestal gaat (het eerste deel van) de progressie snel. Zo'n mooie parabool volgens de wet van de verminderde meeropbrengst  _________________ Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl |
|
| Back to top |
|
 |
ptaurus Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 21:53 Post subject: |
|
|
| loopgek wrote: | | ptaurus wrote: | Ik heb 3 weken op trainingsgebied nul,nul gedaan. Ik heb hoofdzakelijk achter het scherm van mijn pc gezeten.
Paul |
Dat lijkt me inderdaad niet best, 3 weken lang. Ik zit toch bij voorkeur voor het scherm
Maar zoals gezegd, meestal gaat (het eerste deel van) de progressie snel. Zo'n mooie parabool volgens de wet van de verminderde meeropbrengst  |
Zolang het maar niet iets is als f(x) = 0,00001x^2
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 22:01 Post subject: |
|
|
| ptaurus wrote: | | loopgek wrote: | | ptaurus wrote: | Ik heb 3 weken op trainingsgebied nul,nul gedaan. Ik heb hoofdzakelijk achter het scherm van mijn pc gezeten.
Paul |
Maar zoals gezegd, meestal gaat (het eerste deel van) de progressie snel. Zo'n mooie parabool volgens de wet van de verminderde meeropbrengst  |
Zolang het maar niet iets is als f(x) = 0,00001x^2
Paul |
Jaaa, daar was ik al bang voor. Ik doe alsof ik iets van wiskunde snap en gelijk val ik door de mand.  _________________ Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
|
| Back to top |
|
 |
MasterRunner Lid

|
Posted: Mon 06-02-2012 22:09 Post subject: |
|
|
Het is wel een parabool maar als f(x) de opbrengst moet zijn schiet het niet op....  |
|
| Back to top |
|
 |
Don_K Benefactor

|
Posted: Tue 07-02-2012 4:38 Post subject: |
|
|
Die formule past ook niet echt bij een *verminderde* meeropbrengst.
Volgens mij had JanWillem een parabool met een horizontale as in gedachten. _________________ The first half of a sprint is run at your maximal speed, while the second half is run at an even faster pace - Yevgeni Gagua |
|
| Back to top |
|
 |
gadget Benefactor

|
Posted: Tue 07-02-2012 7:53 Post subject: |
|
|
Ik zou dan gaan voor f(x)=100-100e^(-100x) _________________ He who can no longer pause to wonder and stand rapt in awe, is as good as dead; his eyes are closed.
(Albert Einstein) |
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Tue 07-02-2012 11:19 Post subject: |
|
|
een plaatje is duidelijk dan een praatje
 _________________ Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
|
| Back to top |
|
 |
|