| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Enielk Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 21:38 Post subject: hartslagband Garmin 405 CX werkt niet |
|
|
Ik heb een Garmin 405 CX aangeschaft heb hem al enige tijd en werkt super.
Vandaag wilde ik voor het eerst met de hartslagband om lopen maar mijn horloge kan ik niet pairen met de band om mijn borst.
hij geeft het volgende teken om en om onderaan als ik bv drie velden selecteer waarvan 1 de hartslag.
XX of een teken met een hartje dit gaat om en om ook al is mijn horloge in de buurt van de band. het lijkt dus wel of het bijna lukt, maar goed..
Ze praten ook maar over sensoren, maar ik zie ze niet in het gedeelte rond het hart op de band.
weet iemand wat ik fout doe of te lang in de winkel gelegen dat de batterij van de sensor op is?? hoor graag, alvast bedankt. |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 21:53 Post subject: |
|
|
De HR band die je om de borst doet zou aan de binnenkant twee gebiedjes moeten hebben waar draadjes tegen je lichaam komen. Die maak je even nat en doe hem zo om dat de zender in het midden zit, dus 1 sensor nabij hart, andere aan andere kant, zodat ze samen een elektrisch signaal kunnen opvangen.
Als dat niet werkt dan zou je even langs de winkel-van-aanschaf kunnen gaan? |
|
| Back to top |
|
 |
Enielk Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 21:58 Post subject: |
|
|
| volgens mij is de band een geheel en heeft een centrum waar de batterij in zit en waar garmin op staat, of zitten er verder in de band nog sensoren en waar moet dan de unit waar garmin op staat geplaatst worden ?? in het centrum van je borst net onder het borstbeen?? dank voor je snelle reactie hoor graag verder |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 22:03 Post subject: |
|
|
Om hartslag te meten heeft te band twee sensoren nodig (er wordt immers een electrisch signaal gemeten).
Als ik naar het plaatje op https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=10996 kijk dan zouden die in het stukje band links en rechts van het middenstuk moeten zitten. Misschien zien ze er niet uit als sensor, maar het zou er anders moeten uitzien dan het omliggende plastic. |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 22:09 Post subject: |
|
|
Ik heb ook weleens gehoord dat het goed zou zijn om geen katoenen kledingstukken te dragen omdat deze kletsnat worden doordat ze water vasthouden en zodoende de geleiding verstoren kan.
Ik draag momenteel een paar functionele shirts en ik heb geen last met mijn Garmin 310 XT hartslagmeting.
Ook werd er nog wel eens de tip gegeven om de band op de kop te dragen. Ik weet niet waarom dit beter zou zijn.
Bij de 310 is er een button in het menu om de hartslagmeting te herstarten. Misschien is dat bij jouw Garmin ook zo ?!
Is het bij jouw Garmin misschien zo dat de hartslagmeten in het menu geactiveerd moet zijn ?!
Draag je je band op de juiste hoogte ?!
Garmin heeft een forum waar je dingen over je horloge kan bespreken.
-----
Ik zie dat je vraag inmiddels al opgelost is. Fijn zo !!
Last edited by ChatnRunner on Sun 19-02-2012 22:13; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Enielk Lid

|
Posted: Sun 19-02-2012 22:10 Post subject: top beankt |
|
|
| het zijn twee geribbelde zone's links en rechts, sensor in het midden en hij geeft signaal. super bedankt je hebt me goed geholpen ,veel loop plezier!! |
|
| Back to top |
|
 |
DickB Lid

|
Posted: Tue 21-02-2012 6:52 Post subject: |
|
|
Je maakt die sensoren op de hartslagband toch wel nat? Als ze droog zijn zal het niet werken.... (Nat = vol onder de kraan) _________________ DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB |
|
| Back to top |
|
 |
Errrwin Lid

|
Posted: Tue 21-02-2012 8:34 Post subject: |
|
|
| DickB wrote: | | Je maakt die sensoren op de hartslagband toch wel nat? Als ze droog zijn zal het niet werken.... (Nat = vol onder de kraan) |
Of ouderwetsch met de tongh.
(niet lekker, wel effectief ) |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Tue 21-02-2012 13:14 Post subject: |
|
|
Er is bij de apotheek ook speciaal spul voor te koop (merk Johnson & Johnson).
Wordt normaal voor elektroden gebruikt die je op je lichaam plakt.
Gebruikte ik vroeger nog weleens. |
|
| Back to top |
|
 |
Hens Benefactor

|
Posted: Thu 23-02-2012 23:37 Post subject: |
|
|
| Errrwin wrote: | Of ouderwetsch met de tongh.
(niet lekker, wel effectief ) |
Spugen kan ook, daarna een beetje verdelen met een vinger. Voordeel is i.i.g. dat je niet hoeft te zoeken naar een kraan.
Drijfnat is niet nodig, maar alleen vochtig is vaak ook niet genoeg. Iets er tussenin dus, is althans mijn (beperkte) ervaring. _________________ Red Ons Bos! Don't Panic Get a Mac ov-chipklacht |
|
| Back to top |
|
 |
Robisrunning ChatnRunCircuit

|
Posted: Sat 25-02-2012 20:28 Post subject: |
|
|
Volgens mij worden hier twee dingen door elkaar gehaald.
Het pairen is niet afhankelijk van het wel of niet geleiden van de electroden, dus dat kan komen door een (bijna) lege batterij of signaal verlies. Batterij vervangen. Opnieuw pairen kan in het menu van de Garmin.
Het niet meten van een signaal komt idd door te weinig geleiding en even vochtig maken van de electroden (waar dan ook mee) is meestal voldoende. Ook zweet werkt dus meestal na een tijdje lopen gaat dat euvel vanzelf over. _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
Don_K Benefactor

|
Posted: Sun 26-02-2012 10:37 Post subject: |
|
|
| Robisrunning wrote: | Volgens mij worden hier twee dingen door elkaar gehaald.
Het pairen is niet afhankelijk van het wel of niet geleiden van de electroden, dus dat kan komen door een (bijna) lege batterij of signaal verlies. Batterij vervangen. Opnieuw pairen kan in het menu van de Garmin.
Het niet meten van een signaal komt idd door te weinig geleiding en even vochtig maken van de electroden (waar dan ook mee) is meestal voldoende. Ook zweet werkt dus meestal na een tijdje lopen gaat dat euvel vanzelf over. |
Klopt.
Dat stond verkeerd in de openingspost van deze thread.
Maar zoals je hebt kunnen lezen, is (buiten jou) niemand daardoor in de war geraakt, en is gewoon de juiste oplossing aangedragen.
Het probleem van de topicstarter is dus gewoon opgelost. _________________ The first half of a sprint is run at your maximal speed, while the second half is run at an even faster pace - Yevgeni Gagua |
|
| Back to top |
|
 |
|