| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Loopbeestje Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 13:27 Post subject: Sneller lopen door start to run opnieuw te doen? |
|
|
Hoi,
Ik zou graag mijn tempo van 8km/h opdrijven naar 10 à 11 km/h. Ik weet dat intervaltraining hierbij kan helpen maar ik had ook het idee om misschien de start to run (van 7 weken ipv 10) helemaal opnieuw te volgen, maar vanaf het begin te lopen met een snelheid van 10 à 11 km/h.
Als je het schema beziet is het ongeveer hetzelfde als een intervaltraining maar ik weet nu niet of mijn hartslag dan ook zal volgen... Ik bedoel dat ik niet weet of mijn hartslag op het einde van die 7 weken (tegen 10 à 11km/h) dan ook zoals nu zal zijn als ik mijn 5km loop tegen 8km/h.
Enige tips of ideeën hieromtrent?
Alvast bedankt! |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Sat 14-04-2012 13:38 Post subject: |
|
|
Welkom!
Ik denk dat aansluiten bij een serieuze loopgroep en/of atletiekvereniging met loopgroep(en) de beste/snelste manier is om aan je snelheid te werken. In je eentje is dat een stuk lastiger.
Door met anderen naar een zelfde doel toe te werken daag je jezelf meer uit dan wanneer je ergens op een fietspad oid met de stopwatch in je hand gaat proberen om je snelheid te verhogen. Je geeft dan veel sneller op als het wat lastiger wordt.
Succes ! _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Last edited by boco on Sat 14-04-2012 14:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Loopbeestje Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 13:44 Post subject: |
|
|
Eind september begint het nieuwe seizoen hier in onze gemeente en dan kan ik me pas aansluiten bij een vereniging. Dus tot die tijd moet ik het op m'n eentje doen. Maar doe dit al een jaar dus dat zal wel lukken
Maar denk je dat het zou lukken met die start to run of verdoe ik dan gewoon mijn tijd? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sat 14-04-2012 14:50 Post subject: |
|
|
Vertel eerst eens iets meer over jezelf maar vooral over je hardloopverleden tot nu toe. Het is nu een beetje lastig om een goed advies te geven.
Er is zelfs een speciaal "voorsteltopic" op Chat'n'Run dat juist hiervoor in het leven is geroepen. (-;
Hier kun je jezelf voorstellen.
 _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Last edited by boco on Sat 14-04-2012 14:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bz Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 14:52 Post subject: |
|
|
op grond waarvan denk je dat het haalbaar is om 25 a 37 procent sneller te gaan lopen binnen een paar weken?
vermoedelijk heb je wat individuele aandacht nodig, ik zou toch bij een vereniging langsgaan.
Last edited by bz on Sat 14-04-2012 14:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ladyrun Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 14:52 Post subject: |
|
|
Vandaag heb ik een laatste Start to run training gegeven, mijn lopers lopen volgende week ter afsluiting nog een 3 km op de baan. Ze zijn er wel klaar voor, liepen vandaag allemaal ruim 2 km binnen 15 minuten en dat 2 keer.
Het is maar een korte periode, ik schenk altijd veel aandacht aan houding en techniek. In deze groep had ik een aantal mensen die voor zichzelf al veel langer liepen maar zich bij Start to run aangesloten hadden juist om hun techniek te verbeteren. Het fijne vonden deze mensen dat ze het voor hun conditie niet nodig hadden en zich daarmo volledig konden concentreren op de technische aanwijzingen de ze kregen.
Ik zou het je zeker aanraden. _________________ Run like hell, feel like heaven
www.ladyrun.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Manon Miss Chat'n'Run 2007

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:01 Post subject: |
|
|
| Loopbeestje wrote: | | Eind september begint het nieuwe seizoen hier in onze gemeente en dan kan ik me pas aansluiten bij een vereniging. |
Hardlopen gaat niet in "seizoenen". Je kunt je op ieder gewenst moment aansluiten bij een vereniging. Als je in een bestaande loopgroep terecht komt, wordt vaak wel een zeker niveau van je verwacht, bijvoorbeeld 30 minuten achter elkaar kunnen hardlopen. Informeer bij de vereniging van je keuze in welke groep je het best terecht kunt.
En de vereniging waar je start to run gevolgd hebt? Heeft die niet iets van een vervolgcursus? _________________ Cikobesje |
|
| Back to top |
|
 |
Loopbeestje Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:01 Post subject: |
|
|
Wel, ik ben begonnen met start to run 5km een jaar geleden in mei. Mijn conditie was echt heel slecht en toch is het me gelukt om met dat schema een half uur (en daarna langer) te lopen.
Dus denk ik dat het nu misschien wel opnieuw haalbaar moet zijn door terug met het programma te starten maar dan aan een hoger tempo. Desnoods wil ik de 10 weken ook pakken maar daarom dus dat ik het vroeg of het een goed idee is om dit te doen.
Bij een vereniging aansluiten ga ik sowieso doen om de start to run tot de 10km te halen. Maar zoals ik al zei is dit pas binnen een paar maand en tegen dan zou ik mijn tempo verhoogd willen hebben.
Momenteel loop ik 3/4x per week 5km, rustig op mijn tempo van 8 à 8,5km/h. Als jullie nog iets meer moeten weten moeten jullie het maar zeggen! |
|
| Back to top |
|
 |
bz Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:02 Post subject: |
|
|
ik ken geen enkele vereniging die nieuwe leden pas in september verwelkomen. bij ons ben je iedere dag welkom  |
|
| Back to top |
|
 |
Rupert Benefactor

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:09 Post subject: |
|
|
| bz wrote: | bij ons ben je iedere dag welkom  |
En dat ben je zelfs bij mijn vereniging AV Sparta Den Haag. Ken je nagaan  _________________ Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent. |
|
| Back to top |
|
 |
Rupert Benefactor

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:16 Post subject: Re: Sneller lopen door start to run opnieuw te doen? |
|
|
| Loopbeestje wrote: | | Ik zou graag mijn tempo van 8km/h opdrijven naar 10 à 11 km/h. |
En daar wil jij dan Start to Run voor gebruiken? Kweenie of dat hun uitgangspunt en/of doelstelling is. _________________ Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent. |
|
| Back to top |
|
 |
Loopbeestje Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:21 Post subject: |
|
|
Tuurlijk ben ik daar altijd welkom, maar hun cursussen voor start to run is wel in seizoenen. Hun seizoen is volgende week afgelopen en eind september start er opnieuw cursussen voor 5, 10 en 15km...
en ik weet dat het niet start to run hun 'doel' is om snelheid te verbeteren maar voor mij lijkt het heel veel op intervaltraining een daarom wilde ik het daarmee doen als ik van 0 kan beginnen naar 30min lopen op 8km/h dan dacht ik dat het misschien wel zou lukken voor iets sneller. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sat 14-04-2012 15:26 Post subject: |
|
|
Nou; voorlopig krijg je meer vragen dan tips lijkt het wel.
Het lijkt me toch verstandig om nu al bij die vereniging aan te kloppen om te vragen of je nu alvast 'in kunt stromen' in een goep van vergelijkbaar niveau als dat van jou nu. Eventueel als 'gastloper' voor een paar maanden waarna je in september definitief aansluiting zoekt bij een gewenste groep.
Je kunt dan in elk geval bij elke training al eens advies vragen over bijvoorbeeld je loopstijl, over wel of niet intensieve intervallen doen om je snelheid te verhogen etc. _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
remco Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 16:35 Post subject: |
|
|
| Loopbeestje wrote: | | Tuurlijk ben ik daar altijd welkom, maar hun cursussen voor start to run is wel in seizoenen. |
Volgens mij probeert iedereen je juist te zeggen dat je je veel beter bij een reguliere loopgroep kunt aansluiten, ipv een start to run.
Als je het basisniveau van start to run al hebt zie ik er ook geen meerwaarde in. Ook in een 'normale' loopgroep wordt gericht getraind |
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Sat 14-04-2012 17:25 Post subject: |
|
|
Helemaal eens met Remco.
Nog een tip. Vaak ligt het wat gevoelig, maar je gewicht is ook heel bepalend als je harder wil lopen. Dus mocht daar een puntje zijn en je wilt echt sneller, dan moet de strijd op twee fronten gevoerd worden: af- en intervallen
Succes! _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
|