| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
edos Lid

|
Posted: Mon 11-07-2011 20:47 Post subject: hartslagmeter band van garmin forerunner 310XT |
|
|
iemand tips / truuks / ervaring met de softstrap hartslag band van de garmin.
laatste tijd veel rare hoge waardes, uitval.
nieuwe batterij er in laten zetten.
nog 1x een training gedaan, daarna niets meer.
garmin support verteld; harde reset en 3 kwartier buiten leggen.
resultaat: helaas noppes, geen hartslag ...
iemand ervaring? meteen weer alles opsturen is ook we zo een gedoe...
btw : set is van afgelopen oktober.
Thanx! |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Guest

|
|
| Back to top |
|
 |
frederica Benefactor

|
Posted: Tue 12-07-2011 8:12 Post subject: |
|
|
Ik heb (slechte) ervaringen met de softstrap band en mijn man ook. Ik heb hem destijds los besteld ter vervanging van de harde band, mijn man had hem bij de 310 geleverd. Beide hadden we de eerste maanden geen problemen, daarna vreemde, veel te hoge waarden en af en toe uitval. Bij mij kwam daar nog bij dat mijn batterij na 3 trainingen steeds al weer leeg was. Ik heb mijn band teruggestuurd naar futurumshop, geld terug gekregen, en ik loop nu weer met de oude harde band. Mijn man heeft hem bij seeyourheartbeat.nl om kunnen ruilen voor een vernieuwde versie van de softstrapband (deze wordt nu meegeleverd bij de 610), nadat hij overigens al 2x een nieuwe (oude versie) softstrapband had gekregen met dezelfde problemen.
Met de (oude versie) van de softstrapband zijn serieuse problemen, waarschijnlijk veroorzaakt door interne kortsluiting. Als je op het Garmin forum verder zoekt kom je hierover heel veel informatie tegen. _________________ http://www.frederica.weblog.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Guest

|
|
| Back to top |
|
 |
edos Lid

|
Posted: Thu 14-07-2011 17:58 Post subject: |
|
|
Thanx voor jullie reacties: Ik heb gezeurt bij Garmin en ze gaan me een nieuwe sturen , moet alleen uit de UK komen; duurt 2 weken zeggen ze ... pfff, maar goed, nieuwe poging en hopen maar... |
|
| Back to top |
|
 |
gvklaveren Lid

|
Posted: Sun 20-11-2011 20:30 Post subject: |
|
|
Ook ik kreeg vooral aan het begin van een training steeds rare hoge waarden voor de hartslag.
Soms wel zo hoog als 240!
Nat maken hielp niet (meer).
Het lijkt er nu op, dat ik er wat op gevonden heb (tot nu toe).
Ik heb de rubberen contactvlakjes met gezichts scrub creme voorzichtig "opgeschuurd".
Tijdens drie lopen het effect van de hoge hartslagwaarden niet meer gezien...
Waarschijnlijk werkt Cif ook, maar dan moet je verdraaid goed naspoelen, want van zulke middelen gaat je huid kapot.
Je moet m.i. de contactvlakjes wel altijd nat maken als je de soft band om doet. _________________
Met vriendelijke hardloopgroeten,
Gerard. |
|
| Back to top |
|
 |
denny79 Lid

|
Posted: Fri 17-02-2012 15:18 Post subject: |
|
|
Ook ik kreeg rare hoge waardes van de hartslagmeter bij mijn 310. Na een half uur liep ik met hartslag 230... Ik heb als alternatief een polar wearlink borstband gekocht (19 euro), hier past de garmin-unit precies op (zelfde aansluiting/drukknopjes) deze werkt perfect. Afgelopen zaterdag zag ik echter dat na 1,5 uur mijn hartslag daalde, in het overzicht is ook duidelijk te zien dat de waardes nu naar beneden gaan. De waardes zijn lang niet zo extreem als bij de garmin-band, maar het klopt nog steeds niet helemaal. Loopje van een uur lijken de waardes te kloppen.
Na het vervangen van de batterij werkte de hartslagmeter helemaal niet meer. Van alles geprobeerd: reset, opnieuw installeren etc. Niets hielp. Tot ik op de oplossing vond. Batterij eruit en gedurende twee minuten de twee contacten met elkaar verbinden (paperclip ertegenaan oid). Daarna batterij erin en direct contact met het horloge! |
|
| Back to top |
|
 |
MarcRunning Lid

|
Posted: Fri 17-02-2012 17:16 Post subject: |
|
|
| gvklaveren wrote: | Ik heb de rubberen contactvlakjes met gezichts scrub creme voorzichtig "opgeschuurd".
Tijdens drie lopen het effect van de hoge hartslagwaarden niet meer gezien...
|
Mij viel ook al eens op dat er een beetje aanslag op die rubber vlakjes zat. Waarschijnlijk door zweet.
Ik heb die vlakjes toen met een oude tandenborstel en wat alcohol schoon gemaakt, daarna werkte hij weer correct.
Nu neem ik die band altijd gezellig mee onder de douche en maak hem dan met wat douchespul of shampoo schoon  |
|
| Back to top |
|
 |
gzomer Lid

|
Posted: Fri 17-02-2012 17:21 Post subject: |
|
|
@denny79: ik heb dezelfde oplossing vanaf Garmin-forum (tip: Iwan) gehaald en het werkt inderdaad prima! _________________ Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running. |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Fri 17-02-2012 21:09 Post subject: |
|
|
| frederica wrote: | | ... Ik heb mijn band teruggestuurd naar futurumshop, geld terug gekregen, en ik loop nu weer met de oude harde band. |
Ik was ook niet tevreden over de soft-strap en loop met m'n 310 ook met de "oude" harde band die nog behoorde bij mijn 305.
Dat bevalt beter om meerdere redenen (schuurt niet op de huid en handig batterij-wisselen).
(En die Iwan die had goede tips zo hier en daar !! ). |
|
| Back to top |
|
 |
Robisrunning ChatnRunCircuit

|
Posted: Tue 27-03-2012 15:23 Post subject: |
|
|
Ik heb ook minder goede ervaring met de nieuwste soft-strap band die bij de 310 geleverd werd. Niet om meettechnische redenen, maar ik merkte na een lange duurloop dat mijn borst vol met schaafwonden zat. Afplakken hielp niet, omdat de tape losliet (zweet) en afplakken van de scherpe harde randen van de harde transmitter (zit met drukknopen op de onderband) gaf ook geen verbetering.
Ik denk dat het door mijn bouw komt en dat de transmitter tijdens het lopen op en neer schuift en hierbij ook kantelt zodat de huid in contact komt met de relatief scherpe randen.
Ik gebruik nu weer de band die bij de 305 zat en die werkt prima (even opnieuw pairen) en ik zie ook geen afwijkingen mbt de hartslagwaarden.
De schaafwonden zijn nu verleden tijd. Iemand soortgelijke ervaringen? _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Tue 27-03-2012 17:04 Post subject: |
|
|
Ik gebruik de soft strap ook niet i.c.m. m'n 310.
Naast onvoldoende goed contact van de soft strap vind ik de harde HSM-band van de 305 ook fijner vanwege het makkelijker kunnen vervangen van de batterijen.
Ik had geen last van striemen waar Rob over schrijft doordat ik de band iets minder strak om mijn borst zet en ik hem met bandjes over mijn schouders omhoog houd. |
|
| Back to top |
|
 |
frietsje Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 0:08 Post subject: |
|
|
Ik heb ook problemen met mijn (2e) soft strap icm de 310.
Dezelfde klachten als de anderen.
Ik zal bij deze nog eens de 'opschuur' techniek proberen, en anders stuur ik hem ook terug.
Met mijn oude suunto t6 had ik er overigens ook geregeld problemen mee. _________________ Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 6:05 Post subject: |
|
|
Hier dezelfde problemen met de 2e zachte band. De eerste was prima en volgens mij iets anders dan de versie die ik sinds oktober 2011 heb. Net als Rob schuurplekken na lange afstanden. Ik heb geëxperimenteerd met het strakker en minder strak zetten van het elastiek. Ook met de positie van de borstband wat geprobeerd maar de schuurplekken blijven ontstaan. Erg onplezierig, als iemand een waterdicht alternatief heeft (ivm triathlon) voor deze borstband hoor ik het graag. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Wed 28-03-2012 11:57 Post subject: |
|
|
Hoi Hans,
ook een harde HSM-band nemen !!
Kun je zo bij bijv. Futurumshop bestellen en dan wordt hij netjes bij je thuis afgeleverd ..
Groetjes. |
|
| Back to top |
|
 |
|