Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - ultra-lopers
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

ultra-lopers
Goto page 1, 2, 3 ... 46, 47, 48  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
antipode
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 3:15    Post subject: ultra-lopers Reply with quote

hoewel zelf behoorlijk nieuw in het wereldje van de (trail)ultra-afstanden toch maar een voorzetje gegeven om een nieuw topic hier over te openen.
Dus ik zou zeggen, ultra-lopers verzamel u en deel wat we met elkaar willen delen.

Ik zelf hoop over een kleine 3 weken mijn eerste ultra te lopen, de Kepler Challenge, een 60km mountain ultra in Nieuw-Zeeland.
Zoals gezegd, een new be op het gebied van ultra's maar het is voor mij duidelijk dat hier ligt wat ik zoek qua lopen.
Back to top
View user's profile Send private message
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

PostPosted: Mon 18-11-2013 6:41    Post subject: Reply with quote

Leuk initiatief, je hebt mijn advies dus opgevolgd Wink
Er zitten best wel een aantal ultra en traillopers op dit forum en net als de barefooters kunnen we hier onze ervaring, resultaten en inzichten mooi delen.
De eerstvolgende ervaring voor mijn zal aankomend weekend zijn in Olne en na vorig jaar en een jaar met heel veel opgedane loopervaring op dit gebied sta wel heel anders aan de start daar. Veel meer ontspannen dat is zeker een feit en de rest zien we wel weer komen. Ook veel loopvrienden en vriendinnen zullen daar verschijnen, dus dat is dubbel zo leuk.
En dit keer neem ik toch de stokken maar mee voor onderweg en een blarensetje.
Die was ik vergeten...

Weblog
Back to top
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 8:19    Post subject: Reply with quote

Hoi wel een hele mooie die je gaat lopen zeg, ik ga komende zondag naar Geldrop voor de Tis voor niks,daarvoor loop ik zaterdag een 22 km Fartlek door de duinen om zo binnen 24 uur aan 65 km te komen.

Ga km's maken komende weken voor de Langstenachtloop en mentaal weer een stukje groeien wat denk het belangrijkste is voor Ultra's....
Back to top
antipode
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 9:27    Post subject: Reply with quote

Robis, ik had het op een ander forum ook over stokken, ik heb het idee dat het voornmelijk een "Europees" iets is, hier zie ik eigenlijk nooit iemand met stokken lopen.
Misschien om dat lopen in de heuvels voor vele lopers hier iets is wat gewoon bij de "dagelijkse training" hoort.

Nog een kleine 3 weken te gaan en ik moet zeggen dat ik er mentaal klaar voor ben.,afgelopen weekend het laatste heuvelwerk gedaan, 30km met bijna 1100m D+ en komend weekend nog een duuurloop van 30km over een vlakke trail (ik volg grofweg een schema uit Relentless forward progress) en dan afbouwen
Back to top
struiner
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Een forum over (trail) ultralopen vind ik een goed idee. Ik hoop hier veel van op te steken zoals ook het geval is met het deelgenoot zijn op het forum van de blote voeten lopers. Op 1 april liep ik vorig jaar mijn eerste ultraloop, de 60 van Texel. Dat smaakte naar meer, zoals ook het lopen van trails steeds meer mijn voorkeur heeft. Komend voorjaar hoop ik de 2 oceans ultramarathon bij Kaapstad te lopen. Daarvoor heb ik me aangesloten bij een groep Nederlanders (run2oceans4schools), die een grote sponsoractie opzet om vroegtijdige schoolverlating door jongeren in een township van Kaapstad tegen te gaan. In de voorbereiding heb ik o.a. twee trails van 50 km gepland: een nachtloop op 17 januari en de Sallandtrail op 8 maart. Het lijkt me leuk om daar andere gebruikers van dit forum te ontmoeten.
Antipode, kun je iets meer vertellen over het schema 'Relentless forward progress' dat jij ruwweg volgt?[/i]
Back to top
antipode
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 18:09    Post subject: Reply with quote

Struiner, onderstaand een foto van het schema wat ik gevolgd heb, alleen even omgezet in kilometers

ik heb het een beetje naar mijn omstandigheden aangepast., de zaterdag heb ik er uitgelaten en was een rustdag de zondag is voor mij de lange duurloop-dag.
en dan is maandag mijn "uitloopdag", alles is een dag opgeschoven.
Ik heb het vooral gebruikt om een inzicht te krijgen in de hoeveelheid kilometers die er door dit boek anageraden worden per week voor een gedegen opbouw., er is ook een schema in het boek wat ipv 75km, 100km in de week voorschrijft.
Het schema heeft het over 5 dagen per week lopen maar ik heb over het algemeen voornamelijk 4 keer per week gelopen omdat ik voor mijzelf voelde de ik de extra rustdag gewoon nodig had.
Ik moet zeggen dat het goed te doen was tot nu toe
Back to top
racoon
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 18:33    Post subject: Reply with quote

Wat te denken van lid worden van Marathon plus en met hun schema's gaan trainen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
antipode
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Ik heb nog nooit van Marathon Plus gehoord en dit schema bevalt mij prima Racoon, en ik denk dat het bij ultra -training toch nog meer geldt dan bij welke andere training dan ook, het is voornamelijk een kwestie van aanpassen en schuiven totdat je bij een schema uitkom wat bij je past.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Back to top
struiner
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 19:53    Post subject: Reply with quote

@ Antipode
Dank voor het schema. Het komt in grote lijnen overeen met een schema dat ik van een van de deelnemers van de 2oceansrun kreeg. Ook ik train liever drie dan vier keer in de week. Twee rustdagen na de lange duurloop hebben vooral mijn voeten nodig om te herstellen.
@Racoon
Dat bedoel ik dus met nuttige tips voor iemand die een nieuwe wereld binnen draaft. Nog nooit van Marathon plus gehoord. Ik aarzel om me op te geven als lid omdat ik niet in de buurt van Deventer woon en sta open voor argumenten om wel lid te worden.
Back to top
ChrisD
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 20:58    Post subject: Reply with quote

@Antipode; goed initiatief dit topic! Heb zelf nog maar drie ultra's gelopen, dus kan je nog geen gouden tip geven voor je eerste ultra. Maar wel heel veel succes gewenst en blijf genieten (toch nog een tip).

Voor de liefhebbers hieronder een link naar het Britse e-magazine UltraTales. Een prachtig tijdschrift vol verhalen van ultralopers, dat ongeveer om de maand verschijnt. Erg leerzaam vind ik zelf. Inmiddels is editie 9 uit, maar oudere nummers zijn nog steeds te downloaden. Persoonlijk vind ik nr. 5 het mooist, kijk maar eens op blz. 209! Very Happy

http://ultratales.wordpress.com

Veel loopplezier allen!

Christiaan
Back to top
achterhoekrunner
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Mooi initiatief...
Nog een aanvulling voor meer info op ultra(trail) gebied:
http://www.ultraned.org/
http://www.irunfar.com
http://www.ultramarathonrunning.com/training/
http://trailandultrarunning.com/

Ik heb ook het boek van Relentless Forward Progress en ben bezig om de schema's bij te werken naar km's en ze in Excelvorm te zetten. Als ik het klaar heb zet ik het ergens op mijn site. Ik laat het dan nog wel even weten.
antipode
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 21:26    Post subject: Reply with quote

en o'ja...ik moet mijn eerste ultra al lopen maar een van de doelen voor 2014 staat al vast
http://www.greatnasebywaterrace.co.nz/ de 80km
Back to top
struiner
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 21:46    Post subject: Reply with quote

Gaat er op een grijze novemberdag zo maar een wereld met de meest prachtige en informatieve trailsites voor me open.
Andre en Chris, dank voor jullie tips. Helemaal top.
Back to top
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 22:08    Post subject: Reply with quote

Www.ultraplatform.nl
Nog een leerzame site.
Back to top
roen
Lid
Lid

PostPosted: Mon 18-11-2013 23:48    Post subject: Reply with quote

struiner wrote:
@ Antipode
Dank voor het schema. Het komt in grote lijnen overeen met een schema dat ik van een van de deelnemers van de 2oceansrun kreeg. Ook ik train liever drie dan vier keer in de week. Twee rustdagen na de lange duurloop hebben vooral mijn voeten nodig om te herstellen.
@Racoon
Dat bedoel ik dus met nuttige tips voor iemand die een nieuwe wereld binnen draaft. Nog nooit van Marathon plus gehoord. Ik aarzel om me op te geven als lid omdat ik niet in de buurt van Deventer woon en sta open voor argumenten om wel lid te worden.

Eerlijk gezegd had ik dezelfde afweging en aarzeling om lid te worden van Marathon Plus, maar er zijn voldoende leden buiten de regio Deventer. Aldus gesproken te hebben, heb ik me net aangemeld. De schema's uit Relentless Forward Progress volg ik overigens ook. Het grote aantal duurlopen in RFP is goed voor het zelfvertrouwen. Voor mijn gevoel te weinig rustdagen, dus aan het eind van de opbouw ben je helemaal uitgeput als je niet uitkijkt. Confused Rolling Eyes
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 46, 47, 48  Next
Page 1 of 48

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum