Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

 
Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Isotone drank in combinatie met traditionele gels
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Isotone drank in combinatie met traditionele gels
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kaat
Lid
Lid


Joined: Jan 29, 2015
Posts: 7
Location: Ijmuiden

PostPosted: Thu 29-01-2015 13:03    Post subject: Isotone drank in combinatie met traditionele gels Reply with quote

Hoi,
Ik ben in training voor mijn eerste marathon in Rotterdam. Nu lees ik dat er AA isotone lemon sportdrank wordt geschonken. Kun je de gels met dze sportdrank combineren of bijv gel en water en dan de volgende post alleen de sportdrank. En er zijn zoveel merken gels, ik zie door de bomen het bos niet meer. (Ik hou al niet van zoet) . En iemand ervaring met de energy wine gums? Die spreken mij wel aan.
Gr
Karin
Back to top
View user's profile Send private message
anderson
Lid
Lid


Joined: Jan 14, 2013
Posts: 306
Location: Leiden

PostPosted: Thu 29-01-2015 16:16    Post subject: Reply with quote

Ik vind zelf High 5 het beste te drinken als gel daarna Born.

Geen Zip Vit Sport nemen dat is gewoon stroop mier zoet.
Back to top
View user's profile Send private message
racoon
Lid
Lid


Joined: Jan 18, 2013
Posts: 841

PostPosted: Thu 29-01-2015 16:26    Post subject: Reply with quote

Ik gebruik torq gels daarbij hoef je geen water te nemen, dit mag uiteraard wel.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dano
Lid
Lid


Joined: Sep 24, 2011
Posts: 1166
Location: haarlem

PostPosted: Thu 29-01-2015 18:03    Post subject: Reply with quote

ik loop de marathon altijd gewoon op wat aanwezig is bij de bevoorradingspunten en dat is geen enkel probleem fysiek gezien. Wel direct beginnen bij het eerste bevoorradingspunt. Als je pas begint als je honger en dorst krijgt is het te laat.
Smerig spul die gelletjes. Verdraag ze niet
_________________
LFC for life
Back to top
View user's profile Send private message
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007


Joined: Nov 10, 2003
Posts: 9069
Location: Eindhoven

PostPosted: Thu 29-01-2015 18:16    Post subject: Reply with quote

dano wrote:
ik loop de marathon altijd gewoon op wat aanwezig is bij de bevoorradingspunten en dat is geen enkel probleem fysiek gezien.


Als ik het woordje "altijd"wegdenk, zou ik dit ook geschreven kunnen hebben Wink Ik heb er maar één gelopen maar in die tijd pakten recreanten gewoon wat ze elke 5km aangereikt kregen en toppers hadden vaak hun eigen bidonnen

Qua energie voorziening geen enkel probleem gehad tijdens die marathon
_________________
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dano
Lid
Lid


Joined: Sep 24, 2011
Posts: 1166
Location: haarlem

PostPosted: Thu 29-01-2015 18:27    Post subject: Reply with quote

DRUM wrote:
dano wrote:
ik loop de marathon altijd gewoon op wat aanwezig is bij de bevoorradingspunten en dat is geen enkel probleem fysiek gezien.


Als ik het woordje "altijd"wegdenk, zou ik dit ook geschreven kunnen hebben Wink Ik heb er maar één gelopen maar in die tijd pakten recreanten gewoon wat ze elke 5km aangereikt kregen en toppers hadden vaak hun eigen bidonnen

Qua energie voorziening geen enkel probleem gehad tijdens die marathon

Very Happy Laughing
Cool
Nou ja laat ik het anders stellen van de marathons die ik heb gelopen (3) nog nooit gelletjes gebruikt. Doe ik trouwens ook nooit bij trainingsduurlopen van 30+ en de 30 km wedstrijden die ik gelopen heb.
Ben het overigens ook niet van plan bij mijn vierde marathon in april Very Happy
_________________
LFC for life
Back to top
View user's profile Send private message
ChrisD
Lid
Lid


Joined: Mar 10, 2013
Posts: 186
Location: Leerdam

PostPosted: Thu 29-01-2015 19:03    Post subject: Reply with quote

Hoi Karin,

Zoveel gelletjes, zoveel smaken: ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik heb ooit bij duursport.nl een tweetal proefpakketjes besteld en van alles uitgeprobeerd. Wat smaakt lekker (niets), wat geeft energie (zoveel mogelijk per verpakking) en wat verdraagt mijn maag (gelukkig alles). Afweging kan zijn of een gel wel of niet zonder water in te nemen is. Hoe dikker de gel, hoe meer je er bij moet drinken. Hoeft geen probleem te zijn, immers elke 5 km staat er een drankpost. Ik gebruik Amacx. Goedkoopst en meeste koolhydraten per verpakking.
Wat betreft gels en sportdrank is mijn ervaring, 16 (ultra)marathons, dat je van al die zoetigheid misselijk kan worden en dan helemaal geen zin meer hebt om iets te eten of drinken. Gevolg: man met de hamer! Wat jij voorstelt is geen gek idee: ene post sportdrank, andere gel met water.
Lees ook eens het volgende artikel over voeding tijdens de marathon:
http://www.prorun.nl/training/marathontips/de-wetten-van-de-marathon-trainen-van-je-maag

Ik wens je heel veel succes! Geniet van elke meter die je loopt, ook al doet het pijn, het is tenslotte je eerste marathon!

Chris
Back to top
View user's profile Send private message
Kaat
Lid
Lid


Joined: Jan 29, 2015
Posts: 7
Location: Ijmuiden

PostPosted: Thu 29-01-2015 20:53    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor jullie reacties. Blijft toch lastig. Ik heb 1 x een gel geprobeerd, wel op een korter afstand 21 km training, nam ik rond de 13 km om gewoon eens te proeven. Ik vond het een zoete kleverig gedoe en kreeg trek bij 18 km en normaal loop ik dit zonder iets te eten. Komende weken maar gewoon wat verschillende dingen uit proberen. En wel zoals er werd geschreven alle posten benutten om te drinken. Voorlopig genoeg te lezen op dit forum, leuk!
Back to top
View user's profile Send private message
dano
Lid
Lid


Joined: Sep 24, 2011
Posts: 1166
Location: haarlem

PostPosted: Thu 29-01-2015 22:17    Post subject: Reply with quote

Kaat wrote:
Bedankt voor jullie reacties. Blijft toch lastig. Ik heb 1 x een gel geprobeerd, wel op een korter afstand 21 km training, nam ik rond de 13 km om gewoon eens te proeven. Ik vond het een zoete kleverig gedoe en kreeg trek bij 18 km en normaal loop ik dit zonder iets te eten. Komende weken maar gewoon wat verschillende dingen uit proberen. En wel zoals er werd geschreven alle posten benutten om te drinken. Voorlopig genoeg te lezen op dit forum, leuk!

Je zou ook nog kunnen overwegen om te trainen op lopen zonder extra energie. 21 km is sowieso een afstand die zonder energie-inname kan en in de meeste weersomstandigheden ook zonder drinken.
_________________
LFC for life
Back to top
View user's profile Send private message
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007


Joined: Nov 10, 2003
Posts: 9069
Location: Eindhoven

PostPosted: Thu 29-01-2015 22:22    Post subject: Reply with quote

dano wrote:
21 km is sowieso een afstand die zonder energie-inname kan en in de meeste weersomstandigheden ook zonder drinken.


Als je niet met honger start is energie inname tjdens de 21km overbodig, zonder water doe ik alleen als het lekker frisjes is, < 5 graden. Als het warmer is is even de mond spoelen en weer uitspugen voldoende. Pas bij >15 graden zou ik een paar slokjes drinken
_________________
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
BlankeKeniaan
Lid
Lid


Joined: Oct 23, 2013
Posts: 1180

PostPosted: Thu 29-01-2015 22:29    Post subject: Re: Isotone drank in combinatie met traditionele gels Reply with quote

Kaat wrote:
Hoi,
Kun je de gels met dze sportdrank combineren of bijv gel en water en dan de volgende post alleen de sportdrank.


Hoi Karin,
Het is altijd even de vraag of je maag het verdraagt, zeker als je sportdrank in combinatie neemt met gels. Doe dus niets tijdens je marathon, wat je niet eerder in training hebt gedaan!
M.a.w.: gebruik je lange duurloop ook om je inname (gel en sportdrank) uit te oefenen. Het is belangrijk om met een duidelijke strategie hiervoor de marathon in te gaan. (Dus van tevoren bepalen wanneer je wat zult innemen).
Back to top
View user's profile Send private message
schapie1981
Lid
Lid


Joined: Apr 11, 2012
Posts: 682
Location: Arnhem

PostPosted: Fri 30-01-2015 8:12    Post subject: Reply with quote

Helemaal eens met wat Danny zegt. Als je een marathon gaat lopen dan is het verstandig om te kijken op de kaart die de organisatie levert, hier staat vaak veel nuttige informatie op. Weet om de hoeveel kilometer er bevoorradingsposten zijn, en wat ze hebben. Wil je sportdrank nemen, probeer de sportdrank die de organisatie aanreikt eens uit in een eigen training. Maak een voedingsplan. Om de hoeveel kilometers neem je een gel, wanneer begin je daarmee, en niet onbelangrijk, wanneer stop je met het nemen van gels en mogelijk sportdrank? Na verloop van tijd stopt de doorbloeding van je maag vrijwel, en veel mensen worden misselijk als ze dan iets nemen. Vaak is dit ergens na een kilometer of 30-35, afhankelijk van je snelheid en de intensiteit waar je op loopt.

Dus: maak een plan, en probeer het ook uit tijdens het liefst een lange duurloop. Ikzelf heb verzaakt dit te doen bij de marathon van Frankfurt dit jaar. Ik had te weinig genomen tijdens de eerste helft, en bij 32km of zo heb ik toen snel een banaan die bij een waterpost lag naar binnen gewerkt. Ik werd toen heel misselijk, en ben uitgestapt.
Back to top
View user's profile Send private message
MarcRunning
Lid
Lid


Joined: Apr 06, 2006
Posts: 1150
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Fri 30-01-2015 9:34    Post subject: Reply with quote

Kaat wrote:
Bedankt voor jullie reacties. Blijft toch lastig. Ik heb 1 x een gel geprobeerd, wel op een korter afstand 21 km training, nam ik rond de 13 km om gewoon eens te proeven. Ik vond het een zoete kleverig gedoe en kreeg trek bij 18 km en normaal loop ik dit zonder iets te eten.

Zou dat misschien komen doordat je suikerspiegel stijgt na die gel en je juist daardoor later weer honger krijgt?
Ik loop zelf overigens dit jaar ook mijn eerste marathon (Düsseldorf) en zit met dezelfde vragen. Dit onderwerp dus maar even volgen Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Kaat
Lid
Lid


Joined: Jan 29, 2015
Posts: 7
Location: Ijmuiden

PostPosted: Fri 30-01-2015 20:47    Post subject: Reply with quote

Ik ga zeker een plan maken, met wat googlen kwam ik op dit forum en hoop van iedereen wat op te pikken en dan een plan te maken en deze tijdens mijn 30 km duurlopen uit te voeren.

De organisatie in Rotterdam schenkt AA ISO lemon en water. Nu ben ik niet gek op sport dranken dus dacht meer aan water met gels. Maar mijn origenle vraag was naar ervaring met sportdrank en gels. Ik wordt al misselijk bij de gedachte Laughing dus ik ga voor plan A daarna maar eens plan B.
Back to top
View user's profile Send private message
tOOter
Lid
Lid


Joined: Nov 16, 2010
Posts: 2027

PostPosted: Sat 31-01-2015 0:14    Post subject: Reply with quote

In mijn eerste twee marathons had ik in mijn rugzakje (met water verdunde) sportdrank bij me en gelletjes. Dat ging in eerste instantie best goed, totdat het een keer wat warmer was. Ik heb toen meer gedronken, maar ik heb het idee dat ik toen in combinatie met mijn gels teveel koolhydraten binnenkreeg of zo. Het resultaat was in ieder geval dat ik misselijk werd en daar heb ik normaal gesproken geen last van.
Nu neem ik dus gels en gewoon water mee. Sportdrank vind ik toch niet lekker, dus ik mis het niet. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:    View previous topic :: View next topic  
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001-2006 phpBB Group

Version 2.0.20 of PHP-Nuke Port
Forums ©
Chat'n'Run is het grootste en gezelligste hardloopforum van Nederland en België.
Alles over hardlopen, blessures, accessoires, schoenen, trainingen en hardloopevenementen.
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Pagina Rendering: 0.03 Seconden