Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - SallandTrail2016 - jubileumeditie!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

SallandTrail2016 - jubileumeditie!
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Thu 10-09-2015 22:57    Post subject: SallandTrail2016 - jubileumeditie! Reply with quote

Inschrijving SallandTrail2016

De jubileumeditie van de SallandTrail vindt plaats op zaterdag 12 maart 2016. Organisatie en vrijwilligers gaan hun uiterste best doen om deze vijfde aflevering minstens zo goed te laten verlopen als de vorige 4 edities. 😀

Daar komen we later nog wel op terug.
Nu eerst de agenda's trekken, papieren versies en/of digitaal maakt niet uit, als je het er maar in zet!!

- start inschrijving 50 km. SallandTrail 50 en 75 km. SallandTrail op zondag 1 november om 20:00 uur precies!!
- start inschrijving 25 km.SallandTrail op zondag 8 november om 20:00 uur precies!!

Zoals je ziet, inschrijving verdeeld over twee data, om te voorkomen dat 'de-boel-vastloopt' tijdens de inschrijving. Dat gedonder moet nou maar eens afgelopen zijn! 😀

Zorg dat je op tijd bent met je inschrijving!
Ervaring leert dat binnen enkele uren de maximumaantallen bereikt zijn en er alleen nog de mogelijkheid van een plek op een reservelijst beschikbaar is!

Succes alvast! 👍😀

Bertus
View user's profile Send private message
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Fri 11-09-2015 19:02    Post subject: Reply with quote

Mooi dat het zo'n succes is. Dat had je 5 jaar geleden niet kunnen vermoeden. Mede vanwege jouw enthousiasme, inzet en connecties.

Met betrekking tot het inschrijven.
Hebben jullie al overwogen om een aantal plaatsen te reserveren voor wedstrijdlopers die al een bepaalde prestatie hebben gelopen? Bijvoorbeeld op de marathon of een andere trail?
Zou toch jammer zijn als Pascal van Norden, Tim Pleijte, Jeroen Vink of een andere snelle man/vrouw niet kan deelnemen omdat ze de inschrijving gemist hebben. Bijvoorbeeld per afstand 25 plaatsen.

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Back to top
tOOter
Lid
Lid

PostPosted: Fri 11-09-2015 23:19    Post subject: Reply with quote

Euh ... er waren toch tijden dat het bij 'naast het asfalt rennen' ging om de beleving, en niet om de snelheid? Ik zie steeds meer trail-wedstrijden en zelfs een NK trailrunning (in Schoorl) voorbij komen. Ik heb daar dubbele gevoelens bij.
Ik vind het in de natuur te mooi en te leuk om er maar kort van te genieten.

Maar ik ben misschien niet zo'n goed voorbeeld; ik ben in mijn hele (sport)leven al erg slecht geweest in competitie. Ik voer alleen 'strijd' met mezelf. Mijn uitdaging ligt in de vraag of ik na een keer de 25km en een keer de 50 km nu ook de 75 km aan zou kunnen .... Ik denk er nog even diep over na, maar oh wat lijkt me dat gaaf ...
Back to top
Kobus
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-09-2015 13:52    Post subject: Reply with quote

Gaat toch prima samen... Beleving en snelheid in 1 evenement? Zolang beide groepen geen last van elkaar hebben op het parcours.

Trailevenementen creŽren min of meer zelf ook een wedstrijdsfeer d.m.v. een massa start.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 13-09-2015 16:31    Post subject: Reply with quote

Kobus wrote:
Trailevenementen creŽren min of meer zelf ook een wedstrijdsfeer d.m.v. een massa start.

De 'massastart' probeer ik bij de SallandTrail in elk geval een wat minder massaal karakter te geven - te voorkomen. Vlak voor de start vraag ik aan de deelnemers of degenen die vooral voor een snelle tijd zijn gekomen naar voren willen komen, en zij die vooral komen om te genieten een paar passen naar achteren willen doen.
Dat werkt! Laughing

Na ca. 100 meter begint een korte, felle klim waar men elkaar niet kan passeren en worden de eerste verschillen al gemaakt. Of die bepalend zijn voor de volgorde van binnenkomst na 25 km. weet ik niet. Voor de 50 en 75 km. deelnemers is er volgens mij tijd en afstand genoeg om het verschil in kracht en tempo uiteindelijk in de uitslagen naar voren te laten komen. Very Happy
Kobus
Lid
Lid

PostPosted: Sun 13-09-2015 19:24    Post subject: Reply with quote

Die klim maakt het verschil op de 25km afstand ook niet Cool

Waarom is er bij een trailrun geen mogelijkheid op ruime starttijden per afstand? Gebeurd bij toertochten op de fiets ook. Wil je snel, start je vroeg... Genieten is iets later starten.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 13-09-2015 21:41    Post subject: Reply with quote

Kobus wrote:
Die klim maakt het verschil op de 25km afstand ook niet Cool

Waarom is er bij een trailrun geen mogelijkheid op ruime starttijden per afstand? Gebeurd bij toertochten op de fiets ook. Wil je snel, start je vroeg... Genieten is iets later starten.

Oh, als je dat wilt mag je best pas na 5 of 10 minuten starten op de 25 km. SallandTrail.
Geen probleem; de klok loopt wel door maar jouw persoonlijke eindtijd wordt wel juist bij gehouden dankzij de chip. Very Happy

Zou ook op de 50 en de 75 km. kunnen maar dat lijkt me niet echt nodig.
Wie wil kan echter even een paar minuten wachten en dan achter de laatste lopers aansluiten en 50 of 75 km. in je eentje of samen genieten. Wink

(Wel rekening houden met uiterste doorkomsttijd na 25 en 50 km. om de rest van het parcours nog te mogen lopen! Ja, dat dan weer wel! Die vrijwilligers moeten ook een keer naar huis! Maar wil je daar ook geen last van hebben en heb je geen belang bij de gezelligheid en fantastische sfeer op de wedstrijddag, dan loop je SallandTrail gewoon op een andere dag van het jaar. De routes zijn makkelijk te vinden op internet)

Very Happy
anderson
Lid
Lid

PostPosted: Sun 13-09-2015 21:50    Post subject: Reply with quote

Vorig jaar bij de Veluwezoom konden de snellere lopers eerder starten gebeurd dus wel alleen te weinig. Bij de grote cross wedstrijden gebeurd dat ook.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 13-09-2015 23:27    Post subject: Reply with quote

Mijn ervaring is dat de lopers die echt voor een snelle tijd gaan, over het algemeen ook eerder aan de start verschijnen.
Lijkt me de juiste opstelling. Zij zijn tenslotte ook als eerste weer bij de finish. Laughing

Een aparte start voor de snelste groep lopers zul je op de SallandTrail niet tegenkomen.
Ben het er ook niet mee eens dat dat op meer trails zou moeten gebeuren.
Denk ook niet dat het straks op het NK trailrunning in Schoorl zal gebeuren. Wink

Wie er een wedstrijd van wil maken en zeker wil zijn dat hij vooraan staat bij de start, moet maar eerder aan de start verschijnen.
De deelnemers die vooral voor het genieten komen vraag ik om een paar passen achteruit te gaan (maar de meesten hebben dat uit eigen beweging al gedaan.) Laughing
Runnerd
Lid
Lid

PostPosted: Mon 14-09-2015 8:24    Post subject: Reply with quote

Pfff... ik zit net in mijn agenda te kijken en zie dat ik het weekend van de inschrijving (van de 25) ergens in ItaliŽ zit... zonder laptop in elk geval.

_Of_ ik ga direct voor de reservelijst, _of_ ik ga die 50 km eens proberen..! Shocked

Ik kan er gelukkig nog een tijdje over nadenken Smile
Back to top
HennyV
Lid
Lid

PostPosted: Mon 14-09-2015 20:08    Post subject: Reply with quote

Het ging me niet zo zeer om de situatie bij de start, maar bij het inschrijven. Bij diverse wedstrijden die erg populair zijn, kunnen snelle lopers toch inschrijven als de wedstrijd vol zit. Ze moeten dan wel kunnen aantonen dat ze een bepaalde tijd hebben gelopen. Bijvoorbeeld voor de 50K een marathon binnen 3h.
Back to top
herwin
Lid
Lid

PostPosted: Mon 14-09-2015 20:13    Post subject: Reply with quote

Om het een beetje overzichtelijk te houden even uit een ander topic:

EelcoT wrote:
boco wrote:
... inzet van voldoende [...] vrijwilligers .....

We vonden helaas te weinig zekerheden/garanties en hebben uiteindelijk besloten om GEEN 100 km.

Laat ik dan maar weer een duit in het zakje doen door me als vrijwilliger aan te melden. Zet mij maar weer op de laatste 50/75k post neer. Pracht stek en schitterend om iedereen te kunnen helpen met een natje, een droogje en voor degene die 't nodig hebben een bemoedigend woordje of een aanmoediging!

Waarschijnlijk heb ik ook nog wel een tweede vrijwilliger die met mij op die post wil staan.

Het enige vraagteken is wanneer ik 'm dan ooit zelf een keer kan lopen....

Een goed voorbeeld doet natuurlijk goed volgen, dus vorige week heb ik Bertus ook weer blij kunnen maken door mezelf aan te melden als vrijwilliger. Een beetje hetzelfde verhaal als vorig jaar: 50 kilometer of verder hardlopen gaat me nog echt niet lukken tegen die tijd, en als 25 kilometer wel lukt moet het echt met de handrem erop, dan kan ik net zo goed een keer met een verkenningsloopje mee, of loop ik een keer een stukje met een GPS-track die ik nog wel van vorige jaren heb, en laat ik die schaarse plek op de lijst graag vrij voor iemand die heel erg graag mee wil doen. Ik heb er nu twee keer gelopen en twee keer als vrijwilliger gestaan, en beide is erg leuk
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 14-09-2015 22:37    Post subject: Reply with quote

herwin wrote:
Om het een beetje overzichtelijk te houden even uit een ander topic:

EelcoT wrote:
boco wrote:
... inzet van voldoende [...] vrijwilligers .....

We vonden helaas te weinig zekerheden/garanties en hebben uiteindelijk besloten om GEEN 100 km.

Laat ik dan maar weer een duit in het zakje doen door me als vrijwilliger aan te melden. Zet mij maar weer op de laatste 50/75k post neer. Pracht stek en schitterend om iedereen te kunnen helpen met een natje, een droogje en voor degene die 't nodig hebben een bemoedigend woordje of een aanmoediging!

Waarschijnlijk heb ik ook nog wel een tweede vrijwilliger die met mij op die post wil staan.

Het enige vraagteken is wanneer ik 'm dan ooit zelf een keer kan lopen....

Een goed voorbeeld doet natuurlijk goed volgen, dus vorige week heb ik Bertus ook weer blij kunnen maken door mezelf aan te melden als vrijwilliger. Een beetje hetzelfde verhaal als vorig jaar: 50 kilometer of verder hardlopen gaat me nog echt niet lukken tegen die tijd, en als 25 kilometer wel lukt moet het echt met de handrem erop, dan kan ik net zo goed een keer met een verkenningsloopje mee, of loop ik een keer een stukje met een GPS-track die ik nog wel van vorige jaren heb, en laat ik die schaarse plek op de lijst graag vrij voor iemand die heel erg graag mee wil doen. Ik heb er nu twee keer gelopen en twee keer als vrijwilliger gestaan, en beide is erg leuk

Ja, natuurlijk erg blij met het aanbod van deze twee kanjers van hardloopliefhebbers! Het geeft ook wel een beetje aan hoe leuk het is om als vrijwilliger mee te kunnen werken aan het welslagen van de SallandTrail.
Mochten er onder de chat'n'runners meerdere belangstellenden zijn die zich net als Eelco en Herwin als vrijwilliger nuttig willen maken, dan ben je bij deze uitgenodigd om mij een berichtje te zenden. Kan aan sallandtrail@atletics.nl
Wink
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 14-09-2015 22:46    Post subject: Reply with quote

HennyV wrote:
Het ging me niet zo zeer om de situatie bij de start, maar bij het inschrijven. Bij diverse wedstrijden die erg populair zijn, kunnen snelle lopers toch inschrijven als de wedstrijd vol zit. Ze moeten dan wel kunnen aantonen dat ze een bepaalde tijd hebben gelopen. Bijvoorbeeld voor de 50K een marathon binnen 3h.

Nee, ook dat hebben we de afgelopen 4 afleveringen niet gedaan bij de SallandTrail en doen we ook dit jaar niet! Past niet bij ons.
Iedereen even veel kans om mee te doen; gelijke monniken gelijke kappen. Niemand een voorkeursbehandeling.
Wie zeker wil zijn van deelname moet gewoon de moeite nemen om op tijd in te schrijven, ondanks zelfs technische problemen bij de inschrijving de afgelopen jaren.
En... iedereen die mee wilde doen de afgelopen jaren heeft volgens mij ook meegedaan; snel, minder snel of langzaam.
Ik heb honderden liefhebbers de afgelopen jaren via de reservelijsten uiteindelijk door kunnen schuiven naar de deelnemerslijsten.
Afzeggers werden allemaal door mij in contact gebracht met mensen op de reservelijsten en altijd met succes!
Kost tijd maar levert ook veel goodwill en tevreden deelnemers op! Laughing
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 14-09-2015 22:59    Post subject: Reply with quote

Runnerd wrote:
Pfff... ik zit net in mijn agenda te kijken en zie dat ik het weekend van de inschrijving (van de 25) ergens in ItaliŽ zit... zonder laptop in elk geval.

_Of_ ik ga direct voor de reservelijst, _of_ ik ga die 50 km eens proberen..! Shocked

Ik kan er gelukkig nog een tijdje over nadenken Smile

Een (voor de hand liggende) tip:
- laat een bekende voor jou inschrijven als je dat zelf niet kunt doen!
- wel de benodigde persoonlijke gegevens voor de inschrijving aan deze persoon doorgeven!
Het is namelijk niet zo dat een ander zijn/haar inschrijving door kan geven aan jou!
Dat gaat altijd via mij en op volgorde van de personen op de reservelijst!
Wink
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum