Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - SallandTrail2016 - jubileumeditie!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

SallandTrail2016 - jubileumeditie!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tOOter
Lid
Lid

PostPosted: Fri 11-03-2016 21:17    Post subject: Reply with quote

De pannenkoeken zitten erin. Smile
Alvast tot morgen en/of veel plezier op de Sallandse Bultrug!
Back to top
View user's profile Send private message
herwin
Lid
Lid

PostPosted: Fri 11-03-2016 21:49    Post subject: Reply with quote

Gelukkig is het ook voor de mensen die de hele dag stil moeten staan prima weer, niet te koud, weinig wind en geen regen.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 15:57    Post subject: Reply with quote

Boo staat nog bij de finish denken ik maar wat een geweldig goed georganiseerde loop. Echt heel goed. Hulde voor de organisatie en alle vrijwilligers.
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 17:40    Post subject: Reply with quote

De Sallandtrail 2016, ik had er veel over gehoord maar nog nooit aan mee gedaan. Vandaag dus daar verandering in gebracht. De Sallandtrail vindt plaats op de Sallandse Heuvelrug bij Nijverdal. Na de Smokkelaarstrail die voornamelijk vlak was vandaag dus wat hoogtemeters op het programma.

Meteen maar even wat loftuitingen de wereld in slingeren want wat een geweldig goed georganiseerd evenement. De startlocatie, vanaf het zwembad/sporthal van Nijverdal, is uitstekend voor een dergelijk evenement. Nummertjes uitreiken ging hartstikke rap ondanks lange rijen en grote ruimte om om te kleden en spullen achter te laten. Er waren veel enthousiaste vrijwilligers op de been, de sfeer was gemoedelijk en vrolijk en als bonus was het weer prachtig.

Na de start meteen klimmen en eigenlijk zat ik meteen lekker in m'n ritme. Ik had niet echt een doel, anders dan lekker lopen, maar het is toch fijn als je een lekker tempo kan aanhouden. Het was veel klimmen gedurende de 1e 10km zonder dat dat echt zeer deed. Wat wel zeer deed was het mountainbike pad vlak voor de verzorging. Zacht zand en gemeen steile klimmetjes en scherpe bochten. Op de verzorgingspost even een stukje sinaasappel en banaan naar binnen gedrukt en door.

Daarna kwam eigenlijk het saaiste stuk. Zo'n 2 kilometer fietspad door de weilanden. Loop je een wegwedstrijd is het prachtig maar bij een trail wil ik op onverhard lopen. Zodra we het onverhard weer opdraaiden stapte ik meteen op een boomwortel en verdraaide m'n knie iets. Even voelen gaf in ieder geval vertrouwen dat ik door kon, maar het ritme was er helemaal uit. De klim die volgde even gewandeld en daarna rustig weer gaan lopen en het tempo opvoeren.

Dat ging redelijk hoewel echt tempo maken er niet meer in zat. Is ook helemaal niet erg bij een trail. De laatste 7km lekker genoten van de omgeving en een aantal lopers van de 50km aangemoedigd. Ondertussen had ik al enige tijd niet meer op m'n horloge gekeken en was zelfs gestopt om een foto te maken. Het was dus best verrassend dat ik toch nog een tijd noteerde van 2:04:10.

Ook aan de finish weer gezien dat de organisatie stond als een huis. Ik ben onder het genot van een bekertje cola en een banaan lekker in het zonnetje gaan zitten om de doorkomende 50km lopers aan te moedigen.

Als klap op de vuurpijl nog een goodie-bag met een handdoek en nog maar eens een buff (die vooraf al werd uitgereikt). Kortom, moe, voldaan en als bonus nog wat aardige spulletjes ook. Wat wil een mens nog meer. Very Happy
Back to top
Nico033
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 19:33    Post subject: Reply with quote

Ook ik liep de 25 km. Erg mooie omgeving, relaxte sfeer, goede verzorging onderweg en achteraf. Enthousiaste ontvangst bij de finish door Bertus en natuurlijk prachtig weer.
Mijn eerste helft ging lekker, de tweede helft wat minder. Ik had een gelletje en water genomen bij de verzorgingspost en vervolgens erg last van de maag waardoor ik een paar keer een stukje moest lopen. In 2.02.18 over de finish.

Eide, als ik jouw verslag zo lees liep ik vlak achter jou toen je je knie verdraaide, en heb ik je kort bij de finish nog even gesproken..
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 19:39    Post subject: Reply with quote

Nico033 wrote:
Eide, als ik jouw verslag zo lees liep ik vlak achter jou toen je je knie verdraaide, en heb ik je kort bij de finish nog even gesproken..

Blauw shirt? Dank dat je heel even stopte. Smile
Back to top
Nico033
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 19:45    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:

Blauw shirt? Dank dat je heel even stopte. Smile

Klopt Very Happy gelukkig viel het mee...
Back to top
mattiman
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 19:57    Post subject: Reply with quote

Mooi verslag Eide. Sluit me aan bij alle superlativen. Het was super! En ook nog eens perfect hardloopweer, koel maar met warm zonnetje.

Heel veel dank aan alle vrijwilligers en de super organisatie! Zo veel mensen die helpen de weg wijzen, bij de verzorging, uitreiken startnummers, etc etc. Ik neem me voor ook eens te helpen Smile

Hoop dat degene die helemaal in het begin zijn enkel verstuikte er nog een beetje goed vanaf gekomen is ...
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 20:16    Post subject: Reply with quote

mattiman wrote:
Mooi verslag Eide. Sluit me aan bij alle superlativen. Het was super! En ook nog eens perfect hardloopweer, koel maar met warm zonnetje.

Heel veel dank aan alle vrijwilligers en de super organisatie! Zo veel mensen die helpen de weg wijzen, bij de verzorging, uitreiken startnummers, etc etc. Ik neem me voor ook eens te helpen Smile

Hoop dat degene die helemaal in het begin zijn enkel verstuikte er nog een beetje goed vanaf gekomen is ...

Dat hoorde ik ja, was vlak achter mij.
Back to top
theWarrior
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 21:25    Post subject: Reply with quote

vandaag de 75 km gelopen en bij deze wilde ik de organisatie (Bertus) nogmaals bedanken voor deze loop. Alles was perfect geregeld, ook de logistiek van de vertrektijden en de verschillende routes vond ik zeer goed gedaan. Mooi weer erbij. Wat wil je nog meer.

Ik heb wel mijn bedenkingen bij de uitslagen echter. Er zijn zowel bij de 50 als bij de 75 km lopers welke de tweede ronde in een onrealistische tijd hebben gelopen. Of de registratie van hun eerste ronde klopt niet (moet een stuk sneller zijn) of ......ze hebben een stuk gemist?
Back to top
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 21:43    Post subject: Reply with quote

Mijn 50 van vandaag verliepen ook prima!
Niet tot het uiterste gegaan, de bedoeling was een langzame duurloop (in de voorbereiding op Rotterdam) en dat is goed gelukt.

Tijdens de zuidelijke lus nog even kennisgemaakt met Pieter (Pietje), leuk om weer een gezicht van het forum te kennen!
Uiteraard ook de handdruk van Bertus bij de finish, daar doe je het toch allemaal voor.

Graag sluit ik me aan bij alle lof hierboven voor organisatie en vrijwilligers!
Het weer hebben jullie natuurlijk niet zelf in de hand, maar was ook vrij aardig Wink

Mark
Michiel_N
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 21:52    Post subject: Reply with quote

Leuk de verhalen te lezen, krijg er gewoon zin in. En ja het was een mooie loopdag!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sat 12-03-2016 22:07    Post subject: Reply with quote

Inderdaad hulde voor de organisatie!

Vandaag liep ik mijn eerste 75km. Eigenlijk zelfs iets meer, ik hoorde dat het richting 77km was. Maakt ook niet uit want het was een mooie loop.
Vooraf was ik vol vertrouwen dat het wel zou lukken, maar je weet het natuurlijk pas zeker wanneer je over de finish komt. Uit voorzorg ging ik niet te snel van start. Tot de eerste verzorging liep ik niet ver achter Anke. Vaak lopen we hetzelfde tempo, maar ik ging met opzet niet naast haar lopen om volledig vrij te zijn in mijn tempo.

Het liep best lekker, ook het lange stuk door het gras richting de Lemelerberg. Anke was daar al uit het zicht, maar volgens mijn gevoel liep ik zelf wel een lekker tempo. Hoe hard weet ik niet, want mijn GPS-horloge houdt het niet zo lang vol en ik had de GPS daarom niet gestart.
Tegen de tijd dat we weer op de 25/50km route kwamen was het tempo wel wat gezakt. Ik voelde mij verder wel goed. Ook geen pijntjes en dat ik ook de laatste lus zou gaan lopen stond voor mij toen al vast.

Van Bertus mocht ik ook door, maar vlak na het ingaan van de laatste 25km was het toch wel even schrikken. We moesten over een nieuw MTB-pad met met allemaal steile heuveltje. Veel zwaarder dan het stuk dat Eide hier eerder noemde en hier zakte het tempo helemaal. Daarna werd het weer gemakkelijker, maar echt vlakke stukken kwamen er bijna niet meer op de Sallandse Heuvelrug.

Ik voelde mij goed, hoefde nergens te wandelen. Nou op een paar hele steile klimmen wel, maar ook heuvelop kon ik bijna altijd minimaal joggend omhoog. Ondanks mijn lage tempo werd ik daarom niet veel ingehaald. Heuvelop maakte ik veel goed wanneer anderen gingen wandelen. Voor de eerste verzorging op de laatste lus kreeg ik een erg droge mond en liep ik het slechtst van de hele 75km. Ik had gelukkig zelf ook drinken mee en haalde de verzorging.

Daarna werd het alleen maar beter. Ik voelde mij steeds sterker, het tempo ging omhoog en heuvelop ging rennend i.p.v. joggend. Ik begon ook weer lopers in te halen die mij eerder voorbij waren gegaan. De laatste 15km liep ik ook veel beter en gemakkelijker dan dat ik datzelfde stuk liep bij de 50km van de vorige edities. Helaas had ik eerder al veel tijd verloren en het lukte niet meer om voor 18:00 uur te finishen. Om 18:15 stond Bertus echter ook nog op zijn post om mij te verwelkomen en te wijzen op de tafel met lekkers. Ook Anke stond er nog, maar die was ruim op tijd gefinished en al omgekleed. Topper!

Daarna kon ik zelf douchen, een baantje zwemmen en wat eten en drinken aan de bar. Het was weer een mooie loopdag. De 75+ km's zonder problemen en zonder wandelen gehaald met vooral een sterke laatste 15km. En na afloop geen stijve benen e.d. Het totaal zou wel wat sneller mogen, maar ik ben nu eenmaal geen trainingsbeest en wordt ook een jaartje ouder.
Back to top
Rudedadude
Lid
Lid

PostPosted: Sat 12-03-2016 22:24    Post subject: Reply with quote

Ik moet nog even een goede conclusie trekken over vandaag. Het evenement was fantastisch en het parkoers erg mooi. Ik liep de 50km, uiteindelijk in 4:50. Wat mij minder lekker zit is dat ik de eerste 25km in 2:03 heb gelopen en de tweede 25km in 2:46. Een tamelijk spectaculair verval dus. Ik moet nog even goed bedenken hoe ik dat ga verbeteren. Iets met rustiger starten zal vast helpen, alhoewel ik het eerste deel echt niet gepushed heb. Ik kan niet helemaal herleiden waarom ik na 34 kilometer zo volledig stuk kwam te zitten. Dat duurde ongeveer tot kilometer 40 en daarna heb ik het weer uitgedribbeld.

Hoe dan ook, nog voldoende te leren dus Smile
Back to top
MiepMiep
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sun 13-03-2016 10:59    Post subject: Reply with quote

Na het verslag van de beleving nog een korte analyse. De uitslagen staan op www.mijninschrijving.nl en daar valt al direct op dat er veel uitvallers waren op de 75km. Helaas staan de inschrijvingen er niet meer, maar ik meen dat het ca. 180 waren. In de uitslagen staan echter maar 11 dames en 72 heren. Er finishten relatief meer dames en die liepen allemaal binnen de 9 uur.

Zoals ik al dacht was mijn eerste stuk redelijk op tempo. Ik was tegelijk met Gerry Visser op het gemeenschappelijke verzorgingspunt 25/35km en Jet Klomp ging mij even voor de 40km voorbij. Zij finishten de 75km rond 8uur50, dus keurig binnen de limiet. Ik was zelf ook nog 10 minuten binnen de 6 uur limiet op het 50km punt, maar lag daar toen 10 minuten achter Gerry en Jet.

In de laatste 25km verloor ik nog een half uur. Dat moet dan vooral in het stuk tot de eerste verzorging zijn gebeurd, want daarna liep ik steeds harder en na de laatste verzorging zal ik zeker niet veel hebben verloren. Op de verzorgingsposten kan het verschil natuurlijk ook wat op zijn gelopen.

En nu de day after. Eigenlijk helemaal geen stijfheid, geen blaren, geen pijntjes e.d. Volgens de weegschaal vanochtend wel 1,5kg lichter, maar dat zit er zo weer aan.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum