Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Het gebruik van sportdrankjes
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Het gebruik van sportdrankjes
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 10:50    Post subject: Het gebruik van sportdrankjes Reply with quote

Hallo,

Mijn naam is Coert Schrijver, 18 jaar oud, en zit nu in de 6e klas van het middelbare onderwijs. Ik onderzoek samen met twee vrienden het gebruik van isotone sportdrankjes die bedoeld zijn voor duursport (zoals hardlopen). Voor ons profielwerkstuk gaan we er namelijk vanuit dat het gebruik van sportdrankjes meer een marketing tool is, en weinig stimulerende effecten heeft op de sportprestaties. Om data te verzamelen over het gebruik van deze sportdrankjes in de praktijk en de resultaten van dit gebruik hebben we een enquête opgericht.

Voor studiedoeleinden wordt door ons onderzoek gedaan naar het gebruik van (isotone) sportdrankjes onder hardlopers. Aangezien dit forum mij een geschikte locatie leek voor deze doelgroep zou ik jullie willen verzoeken om onze enquête; het gebruik van sportdrankjes, in te vullen. Het is nog geen 2 minuutjes werk!

http://www.survio.com/survey/d/K1A4K5B6O1J4F4A5W

Dit zou enorm veel betekenen voor ons onderzoek, en alles wat je invult blijft uiteraard anoniem. De gegevens worden alleen gebruikt voor het onderzoek om vervolgens verwijderd te worden. Alvast hartelijk dank!

Mvg,
Coert Schrijver

Last edited by CoertSchrijver on Mon 09-11-2015 17:51; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
DickB
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 14:04    Post subject: Re: Het gebruik van sportdrankjes Reply with quote

CoertSchrijver wrote:
Hallo!

Voor studiedoeleinden wordt door ons onderzoek gedaan naar het gebruik van sportdrankjes onder hardlopers. Aangezien dit forum mij een geschikte locatie leek voor deze doelgroep zou ik jullie willen verzoeken om onze enquête; het gebruik van sportdrankjes, in te vullen. Het is nog geen 2 minuutjes werk!

Dit zou enorm veel betekenen voor ons onderzoek, en alles wat je invult blijft uiteraard anoniem. De gegevens worden alleen gebruikt voor het onderzoek om vervolgens verwijderd te worden. Alvast hartelijk dank!

Mvg,
Coert Schrijver

Ik loop 4x per week hard, dat kan ik niet invullen
Ik gebruik af en toe sportdrank, maar minder dan 1x per maand. Ook dat kan ik niet invullen. Als ik 'eigenlijk nooit' invul ben ik meteen klaar met het onderzoek....

Daarbij, wat is sportdrank? Hebben we het over isotone drank of van die suikerbommen?
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 14:30    Post subject: Reply with quote

Precies dezelfde opmerkingen als DickB. Kan 4x per week sporten niet invullen. Ik mis ook een beetje de context van het onderzoek wat ik persoonlijk altijd prettig vindt om te weten. Ik neem aan dat dit onderzoek voornamelijk in de commerciële hoek zit?
Back to top
theWarrior
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 15:12    Post subject: Reply with quote

Mond op mondreclame.....spuug je de sportdrank dan bij de ander de mond in?

Wellicht wordt er mond tot mondreclame bedoeld?
Back to top
anderson
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 15:55    Post subject: Reply with quote

hahaha
Back to top
Koen87
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 16:23    Post subject: Reply with quote

Coert, introduceer het beter:
1. Voor welke opleiding is het?;
2. Wat voor een soort opdracht is het?;
3. Waarom voer je dit onderzoek uit?;
4. Voer je dit uit in opdracht voor een bedrijf/organisatie of enkel als studie-opdracht?;
5. Wat ga je met het resultaat doen?;
6. Wordt het gepubliceerd?

En neem bovenstaande opmerkingen. Het is ook niet voor niets dat je een vragenlijst eerst behoort te testen.

Daarnaast vraag je van ons om er tijd in te steken, zorg er dan ook voor dat voor ons duidelijk is wat we ermee aan moeten. Ik heb zelf nooit questionnaires afgenomen, maar mijn ervaring met onderzoek is wel: des te meer je mensen erbij betrekt, des ter meer respons je krijgt. Dat geldt helemaal voor dit forum, waar dergelijke vragenlijsten een keer of 6x per jaar langskomen (als het niet vaker is).

Ps; Controleer je tekst op fouten. Ik neem aan je dat je je questionnaire moet bijvoegen als bijlage. De fouten die erin staan lijken dan niet netjes. Afijn, ik hoop dat je voldoende respons krijgt. Ik kan de vragenlijst ook niet afmaken vanwege de reden die Dick heeft benoemd.

Last edited by Koen87 on Mon 09-11-2015 16:33; edited 2 times in total
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 16:32    Post subject: Reply with quote

Om de opmerkingen over het introduceren van een onderzoek in een handzame context te plaatsen:

Wat is de aanleiding van het onderzoek?
    Wat is het belang van het onderzoek?
    Aan welke behoefte of op welke vraag geeft het onderzoek antwoord?
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:26    Post subject: Re: Het gebruik van sportdrankjes Reply with quote

DickB wrote:
CoertSchrijver wrote:
Hallo!

Voor studiedoeleinden wordt door ons onderzoek gedaan naar het gebruik van sportdrankjes onder hardlopers. Aangezien dit forum mij een geschikte locatie leek voor deze doelgroep zou ik jullie willen verzoeken om onze enquête; het gebruik van sportdrankjes, in te vullen. Het is nog geen 2 minuutjes werk!

Mvg,
Coert Schrijver

Ik loop 4x per week hard, dat kan ik niet invullen
Ik gebruik af en toe sportdrank, maar minder dan 1x per maand. Ook dat kan ik niet invullen. Als ik 'eigenlijk nooit' invul ben ik meteen klaar met het onderzoek....

Daarbij, wat is sportdrank? Hebben we het over isotone drank of van die suikerbommen?

Bedankt voor de feedback!
We hebben geprobeerd de enquête zo bondig mogelijk te houden om te voorkomen dat mensen overspoeld worden met opties, maar het was natuurlijk niet de bedoeling om keuzes buiten te sluiten. Ik ga het meteen aanpassen.

Het gaat trouwens over 'suikerbommen', denk daarbij aan sportdranken zoals AA-drink, Gatorade en dergelijke die vermeldt staan bij vraag 7.
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:28    Post subject: Reply with quote

Eide wrote:
Precies dezelfde opmerkingen als DickB. Kan 4x per week sporten niet invullen. Ik mis ook een beetje de context van het onderzoek wat ik persoonlijk altijd prettig vindt om te weten. Ik neem aan dat dit onderzoek voornamelijk in de commerciële hoek zit?

Ik heb de enquête aangepast en hoop dat het nu duidelijker is!

Je hebt helemaal gelijk over de context, ik zal een soort van bondige context vermelden in de inleiding aangezien er meer vraag naar is. Smile
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:29    Post subject: Reply with quote

theWarrior wrote:
Mond op mondreclame.....spuug je de sportdrank dan bij de ander de mond in?

Wellicht wordt er mond tot mondreclame bedoeld?

Slordig foutje Confused
Bedankt voor de oplettendheid, het is aangepast!
Back to top
Koen87
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:30    Post subject: Reply with quote

Hypertone sportdranken bedoel je? AA, gatorade etc hebben namelijk meerdere varianten.

Ik weet je leeftijd niet of op wat voor een onderwijsinstituut je zit, maar zorg ervoor dat je definities helder hebt.

Vraag 3: Voeg 3-4x per week toe.
Vraag 4: voeg de optie '0' toe.
Vraag 5: voeg een "anders, namelijk..." optie toe.
Vraag 8: voeg een "anders, namelijk..." optie toe.
Vraag 9: voeg een "anders, namelijk..." optie toe.

Het zal je op deze manier meer tijd kosten om te verwerken, maar ten goede komen van je profielwerkstuk. Laat je introductie nalezen door bijv. een broer, zus of ouder.

Zie voor een aantal bekende typen sportdrankjes: https://www.duursport.nl/sportdrank

Last edited by Koen87 on Mon 09-11-2015 17:39; edited 1 time in total
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:35    Post subject: Reply with quote

Koen87 wrote:
Coert, introduceer het beter:
1. Voor welke opleiding is het?;
2. Wat voor een soort opdracht is het?;
3. Waarom voer je dit onderzoek uit?;
4. Voer je dit uit in opdracht voor een bedrijf/organisatie of enkel als studie-opdracht?;
5. Wat ga je met het resultaat doen?;
6. Wordt het gepubliceerd?

En neem bovenstaande opmerkingen. Het is ook niet voor niets dat je een vragenlijst eerst behoort te testen.

Daarnaast vraag je van ons om er tijd in te steken, zorg er dan ook voor dat voor ons duidelijk is wat we ermee aan moeten. Ik heb zelf nooit questionnaires afgenomen, maar mijn ervaring met onderzoek is wel: des te meer je mensen erbij betrekt, des ter meer respons je krijgt. Dat geldt helemaal voor dit forum, waar dergelijke vragenlijsten een keer of 6x per jaar langskomen (als het niet vaker is).

Ps; Controleer je tekst op fouten. Ik neem aan je dat je je questionnaire moet bijvoegen als bijlage. De fouten die erin staan lijken dan niet netjes. Afijn, ik hoop dat je voldoende respons krijgt. Ik kan de vragenlijst ook niet afmaken vanwege de reden die Dick heeft benoemd.

Ik zal een beter beeld geven van het onderzoek in de inleiding!
Het is voor ons ook de eerste enquête die we afnemen bij een iet s breder publiek vandaar de regelmatige fouten, maar ik ben blij dat ik kan rekenen op dit soort opbouwend kritiek waardoor het hopelijk professioneler overkomt voor de doelgroep. En de fouten zijn inderdaad was slordig en tonen wat gebrekkigheid in ons Nederlands, hoop geen verkeerd indruk achter te laten. Dit kan te maken hebben met het feit dat we de afgelopen 6 jaar op het middelbare onderwijs een tweetalige richting gevolgd hebben waardoor ons niveau Nederlands zo af en toe gebreken kan tonen.
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:41    Post subject: Reply with quote

Koen87 wrote:
Hypertone sportdranken bedoel je? AA, gatorade etc hebben namelijk meerdere varianten.

Ik weet niet je leeftijd of op wat voor een onderwijsinstituut je zit, maar zorg ervoor dat je definities helder hebt.

Zie voor een aantal bekende types sportdrankjes: https://www.duursport.nl/sportdrank

Bedankt voor je tijd en moeite alvast!
Met ons onderzoek kijken we met name naar het gebruik van isotone sportdranken aangezien die in theorie ideaal zouden moeten zijn voor duursporten (zoals hardlopen).

Ikzelf ben trouwens 18 jaar en zit in de 6e van tvwo
Back to top
Koen87
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:42    Post subject: Reply with quote

Geen enkel probleem. Wij chatnrunners helpen elkaar graag voort. Echter zien we regelmatig HBOers voorbij komen met een soortgelijk onderzoek, wat op die leeftijd niet acceptabel. Ik snap dat dit voor jullie anders is, mijn profielwerkstuk had ook een wat ander niveau dan mijn hbo-scriptie. Wat uiteraard ook logisch is;) Neemt niet weg dat alles wat je nu mee kunt nemen alleen maar positief zal zijn:).

Succes ermee en houdt ons op de hoogte!
Back to top
CoertSchrijver
Lid
Lid

PostPosted: Mon 09-11-2015 17:55    Post subject: Reply with quote

Als HBOer was dit inderdaad niet acceptabel geweest en ik hoop dat mensen ermee kunnen leven dat onze enquête niet op academisch niveau is, en dat het voor ons ook een leerproces is. Dit alles is namelijk de bedoeling van een profielwerkstuk; het leren onderzoeken. Nogmaals bedankt en ik houd u op de hoogte, we hopen de enquête nog wat te verbeteren gaandeweg. De statistieken hebben we gereset om zo een realistischer beeld te krijgen van de situatie. Als mensen bereidt zijn de enquête nogmaals in te vullen (nu het hopelijk iets acceptabeler is) zouden we dat enorm op prijs stellen!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum