| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MarcRunning Lid

|
Posted: Thu 04-02-2010 15:40 Post subject: |
|
|
| petrusgradus wrote: | | Ik ben ook op zoek naar nieuwe schoenen. Klopt het dat jullie schoenen kopen op internet zonder ze te passen en zonder loopanalyse? Ik zou dat niet durven. |
Nee, dat zou ik ook niet doen. Een analyze in een winkel is wel belangrijk.
Ik koop die schoenen dan ook daar, want bij de meeste kun je terug gaan als de schoen toch niet bevalt.
Ik koop echter wel eens schoenen via Internet als het hetzelfde type is, dus als ik weet dat die schoen bij mij past.
Of de opvolger van een model, meestal zijn de aanpassingen toch maar vrij klein. |
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Thu 04-02-2010 15:44 Post subject: |
|
|
| ptaurus wrote: | | Robisrunning wrote: | | petrusgradus wrote: | | Ik ben ook op zoek naar nieuwe schoenen. Klopt het dat jullie schoenen kopen op internet zonder ze te passen en zonder loopanalyse? Ik zou dat niet durven. |
Nee, dat moet je nooit doen. Passen doe ik altijd eerst in de winkel en kopen op internet. Niet leuk voor de winkelier, maar wel voor de knip.  |
Tsja
Ik zou er niet trots op zijn
Paul |
Passen is nog tot daar aan toe.
Maar in een speciaalzaak een complete analyse ondergaan en dan niet kopen maar wel de geadviseerde schoen op het WWW bestellen is wel heel erg ....
Terecht dat veel zaken voor zo'n analyse 25 euro vragen (of zoiets) maar dat de kosten vervallen als je dan ook gewoon een schoen aanschaft. _________________ Help, mijn avatar is gekloond! |
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Thu 04-02-2010 15:52 Post subject: |
|
|
| jjmeijer66 wrote: | Ik loop al 11 jaar op hetzelfde merk+model schoenen.
|
Dat moet haast wel de asics A6 of 111 zijn.
Of zijn er nog andere langlopers? _________________ Help, mijn avatar is gekloond! |
|
| Back to top |
|
 |
Don_K Benefactor

|
Posted: Thu 04-02-2010 16:22 Post subject: |
|
|
| loopgek wrote: | | ptaurus wrote: | | Robisrunning wrote: | | petrusgradus wrote: | | Ik ben ook op zoek naar nieuwe schoenen. Klopt het dat jullie schoenen kopen op internet zonder ze te passen en zonder loopanalyse? Ik zou dat niet durven. |
Nee, dat moet je nooit doen. Passen doe ik altijd eerst in de winkel en kopen op internet. Niet leuk voor de winkelier, maar wel voor de knip.  |
Tsja
Ik zou er niet trots op zijn
Paul |
Passen is nog tot daar aan toe.
Maar in een speciaalzaak een complete analyse ondergaan en dan niet kopen maar wel de geadviseerde schoen op het WWW bestellen is wel heel erg ....
Terecht dat veel zaken voor zo'n analyse 25 euro vragen (of zoiets) maar dat de kosten vervallen als je dan ook gewoon een schoen aanschaft. |
Uit Rob's kan ik niet opmaken dat hij die analysekosten *niet* betaalt.
Via het internet zijn die schoenen immers vaak meer dan 25 euro goedkoper dan via de winkel. Het resterende prijsverschil kun je dan wellicht weer afstrepen tegen het verhoogde risico - als er iets mis blijkt te zijn met die schoenen, is je positie een stuk onduidelijker dan wanneer de schoenen zijn geleverd door de winkel die de analyse heeft uitgevoerd.
Als je *geen* analysekosten hebt betaald, ligt de zaak natuurlijk weer heel anders.
Maar Rob is natuurlijk wel iemand die heel veel lange afstanden loopt. Naast schoenen heeft hij daar ongetwijfeld ook een hoop andere kosten aan, en ik neem aan dat hij die aankopen voor een belangrijk deel doet in diezelfde winkel. |
|
| Back to top |
|
 |
Dippides Benefactor

|
Posted: Thu 04-02-2010 16:27 Post subject: |
|
|
| loopgek wrote: | | jjmeijer66 wrote: | Ik loop al 11 jaar op hetzelfde merk+model schoenen.
|
Of zijn er nog andere langlopers? | Niet echt lang op dezelfde type schoenen gelopen. Maar ben wel net bezig met de overstap van Asic 111-xTra naar Nike LunarGlide+. Een klein beetje spijt voel ik toch al wel een beetje, want die 111's zijn errug goed, maar ook weel een beetje stug en zwaar. Hoewel, maar 30 gram zwaarder dan de LunarGlides, maar die zijn met 300 graam ook niet vreselijk licht. _________________ Bas "Slowfoot" Prins
Dippides' trainingen |
|
| Back to top |
|
 |
jjmeijer66 Lid

|
Posted: Thu 04-02-2010 16:41 Post subject: |
|
|
| loopgek wrote: | | jjmeijer66 wrote: | Ik loop al 11 jaar op hetzelfde merk+model schoenen.
|
Of zijn er nog andere langlopers? |
Nee , Brooks Addiction antipronatie.
Toch een goede gok
Groet'n JJ _________________ Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Thu 04-02-2010 18:59 Post subject: |
|
|
| Dippides wrote: | De mijne zijn behoorlijk anders. (Ook de €69,- aanbieding van Wehkamp) |
Waarin zie je dat 'behoorlijk anders'?
Volgens mij lijken de verschillen groter dan in werkelijkheid het geval is.
Je kijkt er vanuit een andere hoek tegenaan. (maar misschien zie ik het verkeerd) _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
Dippides Benefactor

|
Posted: Thu 04-02-2010 20:05 Post subject: |
|
|
Ik zie veel verschil aan de zijkant (binnenzijde voet) en aan de hielkap. Het aantal groeven in de zool is anders. _________________ Bas "Slowfoot" Prins
Dippides' trainingen |
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Thu 04-02-2010 20:26 Post subject: |
|
|
| boco wrote: | | Dippides wrote: | De mijne zijn behoorlijk anders. (Ook de €69,- aanbieding van Wehkamp) |
Waarin zie je dat 'behoorlijk anders'?
Volgens mij lijken de verschillen groter dan in werkelijkheid het geval is.
Je kijkt er vanuit een andere hoek tegenaan. (maar misschien zie ik het verkeerd) |
Bij die zwart-gele zit er aan de binnen-midden-kant een extra flap naar de veters toe, om de voetboog meer steun te geven. (toch?) _________________ Help, mijn avatar is gekloond! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu 04-02-2010 21:40 Post subject: |
|
|
Ja, je hebt gelijk. Die hielkap en verschillend aantal groeven in de zool waren mij niet opgevallen.
Die extra strook - flap naar de veters - zou kunnen.
Maar eens in een loopwinkel naast elkaar bekijken. _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
|
| Back to top |
|
 |
hagenouw Lid

|
Posted: Fri 05-02-2010 18:01 Post subject: |
|
|
| boco wrote: | Ja, je hebt gelijk. Die hielkap en verschillend aantal groeven in de zool waren mij niet opgevallen.
Die extra strook - flap naar de veters - zou kunnen.
Maar eens in een loopwinkel naast elkaar bekijken. |
Volgens mij is de door Dick getoonde schoen een dames-model.
Onderstaand stukje vond ik op een hardloopsite.
"Aparte vrouwenschoen
Een vrouwenlichaam is anders dan een mannenlichaam, hier is dan ook rekening mee gehouden bij het ontwikkelen van de dames LunarGlide+. Zo is de breedteverhouding tussen de hiel en de voorvoet anders, is de hardheid van de tussenzool afgestemd op een vrouw en is de schoen gebouwd op een vrouwenleest. Ook houdt het bovenwerk rekening met de structuur van het vrouwenskelet en liggen de buiggroeven meer naar achteren omdat de midvoet van de vrouw korter is ten opzichte van de tenen."
Nu maar hopen dat Dick de mannen-versie heeft gekocht!
John |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Fri 05-02-2010 18:53 Post subject: |
|
|
| hagenouw wrote: | | Nu maar hopen dat Dick de mannen-versie heeft gekocht! |
Ach, als er verder geen borstvorming optreedt is het toch niet zo heel erg?
 _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
|
| Back to top |
|
 |
Robisrunning ChatnRunCircuit

|
Posted: Fri 05-02-2010 19:32 Post subject: |
|
|
| Don_K wrote: |
Als je *geen* analysekosten hebt betaald, ligt de zaak natuurlijk weer heel anders.
Maar Rob is natuurlijk wel iemand die heel veel lange afstanden loopt. Naast schoenen heeft hij daar ongetwijfeld ook een hoop andere kosten aan, en ik neem aan dat hij die aankopen voor een belangrijk deel doet in diezelfde winkel. |
Dat klopt, Peter. Met ca 28 wedstrijden en 2200km per jaar komt er wel meer bij kijken dan schoenen.
Ooit bij PK en Run2Day een loopanalyse bij aankoop van schoenen gedaan met steeds hetzelfde resultaat: Neutrale afwikkeling. Begonnen met de Asics A6 (nog steeds te koop!), maar loop momenteel op versie 10 en 11 van de Asics Nimbus, telkens 2 maten groter dan mijn dagelijkse schoenmaat. Sinds twee jaar koop ik mijn schoenen en ondertussen ook de loopaccesoires via internet, meestal bij www.wiggle.co.uk (UK), www.hardloopaanbiedingen.nl. Ik kijk ook regelmatig bij www.futurumshop.nl. Voor kleding soms wat aanbiedingen, maar ga daarvoor toch ook regelmatig bij Theo van Maanen bij R2D in Arnhem langs. Al is het om even bij te kletsen, want dat kan bij een internetshop helaas niet  _________________ With money you can buy a clock, but not time
http://robisrunning.web-log.nl/ & Mijn uitslagen
Last edited by Robisrunning on Mon 08-02-2010 12:51; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Mister Chat'n'Run 2008

|
Posted: Fri 05-02-2010 20:29 Post subject: |
|
|
| Robisrunning wrote: | ... Ik kijk ook regelmatig bij futurumshop.nl. Voor kleding soms wat aanbiedingen, maar ga daarvoor toch ook regelmatig bij Theo van Maanen bij R2D in Arnhem langs. Al is het om even bij te kletsen, want dat kan bij een internetshop helaas niet  |
Ja wel hoor, dat kan best ...
Je kunt bij Futurumshop gewoon langs gaan (Europaweg A'doorn) en daar werken echte mensen !!!
 |
|
| Back to top |
|
 |
ODT Lid

|
Posted: Mon 08-02-2010 11:39 Post subject: |
|
|
Heeft iemand al ervaring met de Brooks Glycerin 8? Loop nu op de 6, en daar heb ik weinig tegen afgezien van het feit dat de schoen eufemistisch gezegd nogal zwaar is  |
|
| Back to top |
|
 |
|