| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LazyD Benefactor

|
Posted: Sat 15-05-2010 12:40 Post subject: |
|
|
ok, geen last van.
maar hoe soepel vind je de L.Elite afwikkelen tov de L.Glide? _________________ Ben ik nu du oder wass!?
Mijn Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
Chiel Lid

|
Posted: Sat 15-05-2010 18:59 Post subject: |
|
|
| loopgek wrote: |
Ik bedoelde dat het bovenwerk sopt. Veel te brede schoen zonder dat het bovenwerk je op zijn plek houdt. |
Perfect voor mijn brede voetjes.
"Wie de schoen past trekt 'm aan" _________________ to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Sat 15-05-2010 20:24 Post subject: |
|
|
| boco wrote: | Nou, ze zijn goedgekeurd hoor.
Heb er vanmiddag een 10 km. wedstrijd op gelopen en dat ging best goed.
Even wennen aan het getik van de zolen op het asfalt maar ze zijn heerlijk licht. Was wel een beetje uitkijken op gladde stukken in het bos.
Vooraf was het voor mij opvallend dat ik de veters vrij stevig aan moest trekken. Ik vond ze van boven vrij ruim en dat heb ik bij de meeste schoenen niet zo. Maar, ze pasten perfect.  |
Dat schreef ik toen ik de LunarGlides voor het eerst aan de voeten deed.
Inderdaad vrij ruim bovenwerk maar goed op te lossen door de veters wat strakker aan te trekken dan normaal. Zeker geen sopschoen op basis van mijn ervaring. Voorlopig krijgen ze helaas een tijdje volledige rust... _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
marcel61 Lid

|
Posted: Fri 21-05-2010 15:36 Post subject: Spira Elite |
|
|
Gisteren vanuit de USA mijn Spira Elite schoenen binnen gekregen en vandaag (morgen de HM in Ijsselstein) rustig loopje gedaan op de nieuwe aanwinst van 30 minuten met 2x een tempoversnellinkje.
Loop nu bijna een jaar op 2 paar Mizuno Wave Rider 12. Deze schoen is in zijn klasse erg licht, maar dit gaat niet ten kosten van comfort en stabiliteit. Voor mij lopen ze zalig, net pantoffels....
Knalgele schoenen, het eerste valt me op dat ze voelbaar lichter zijn dan de toch al lichte Mizuno.
Verder valt het weinige profiel op, dus niet geschikt voor bos of natte wegen. De schoen gaat ongeveer 160 km mee. De pasvorm bevalt me goed, na het eerste loopje ben ik er best tevreden over, een echte wedstrijdschoen. Vergeleken metde Mizuno valt de Spira schoen ietsjes kleiner uit.
Van de werking van de veren merk ik gevoelsmatig niet, zit meer tussen je oren, maar heb wel het gevoel er vlotter mee te lopen, demping voelt goed. Wel is t.o.v de Mizuno, de Spira wat smaller. Dit merk ik wel in een mindere zijwaartse stabiliteit. Oneffenheden worden merkbaarder doorgegeven dan de bredere Mizuno.
Eerste indruk is dat dit een prima wedstrijdschoen is t/m 10 km. 15 km en meer lijkt me niet fijn vanwege de mindere stabiliteit, nog afgezien dat je ze dan vrij snel kan weggooien. |
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Fri 21-05-2010 15:53 Post subject: Re: Spira Elite |
|
|
| marcel61 wrote: | Gisteren vanuit de USA mijn Spira Elite schoenen binnen gekregen <knip>
De schoen gaat ongeveer 160 km mee. |
Dat is met wat in en uitlopen dus maximaal 10 wedstrijdjes.
Ik hoop dat ze erg goedkoop zijn. _________________ Help, mijn avatar is gekloond! |
|
| Back to top |
|
 |
marcel61 Lid

|
Posted: Fri 21-05-2010 16:01 Post subject: |
|
|
Via Ebay euro 59,00. (incl. verzendkosten) Geloof normaliter 89 euro...
zie ze voor dat geld nu niet meer staan op ebay....
was een bedrijf in Duitsland.... |
|
| Back to top |
|
 |
Joxer Lid

|
Posted: Thu 27-05-2010 13:22 Post subject: |
|
|
FF geen plaatje bij de hand, maar ik heb vanochtend een paar Nike's Zoom Structure Triax +13 gekocht.
Wit/grijs met een gele swoosh.
Eerst proefgelopen op de Asics 2150 maar die zaten niet fijn. Het pronatieblok was te duidelijk aanwezig.
Na 1x Asics, 1x Saucony en 2x Adidas nu dus Nike.
Echt merkentrouw ben ik niet, maar da's wel het laatste waar ik me druk om kan maken.
Joxer _________________ Welkom op het feest van de gemiste kansen! |
|
| Back to top |
|
 |
Appie-B Benefactor

|
Posted: Thu 27-05-2010 14:47 Post subject: |
|
|
| Joxer wrote: | FF geen plaatje bij de hand, maar ik heb vanochtend een paar Nike's Zoom Structure Triax +13 gekocht.
|
Deze?
 _________________ Tweeetttt... |
|
| Back to top |
|
 |
Joxer Lid

|
Posted: Thu 27-05-2010 15:21 Post subject: |
|
|
| Appie-B wrote: | | Joxer wrote: | FF geen plaatje bij de hand, maar ik heb vanochtend een paar Nike's Zoom Structure Triax +13 gekocht.
|
Deze?
 |
wacht... ff in de doos gluren... yep, dat zijn ze!
Overigens is dat zwarte op het bovenwerk van de schoen in werkelijkheid donkergrijs. _________________ Welkom op het feest van de gemiste kansen! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed 02-06-2010 15:14 Post subject: |
|
|
Ik had nog een bon...
Hoewel het een bon was waarop ik een paar nieuwe New Balance hardloopschoenen mocht halen bij Run2Day in Deventer, kwam ik toch thuis met een paar nieuwe Nikes LunarGlide+
De eigenaar van de winkel(neem maar aan dat het de eigenaar/uitbater was) had er geen enkel probleem mee dat ik een ander pmerk schoenen zou uitkiezen. Na het passen van een paar (veel te brede) NewBalance schoenen was de keuze snel gemaakt toen ik deze nieuwe LunarGlides even op straat had uitgeprobeerd:
Boco is happy.  _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Last edited by boco on Wed 02-06-2010 15:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Wed 02-06-2010 15:17 Post subject: |
|
|
| boco wrote: | ... kwam ik toch thuis met een paar nieuwe Nikes LunarGlide+
|
Op deze glides had ik teveel ruimte bij de voorvoet, waardoor ze zowel in het bos als op de baan onzeker aanvoelden. Ik heb ze inmiddels doorverkocht aan een snellere loper die er wel blij mee is. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed 02-06-2010 15:20 Post subject: |
|
|
| AdP wrote: | | boco wrote: | ... kwam ik toch thuis met een paar nieuwe Nikes LunarGlide+
|
Op deze glides had ik teveel ruimte bij de voorvoet, waardoor ze zowel in het bos als op de baan onzeker aanvoelden. |
Ja, dat klopt; ze zijn wat ruim boven op de voorvoet. Is bij de oranje versie net zo. Al eens eerder aangegeven dat dat geen probleem hoeft te zijn wanneer je de veters juist op de voorvoet wat strakker aantrekt dan normaal.
(en dan nog waren ze minder ruim om de voorvoet dan de NewBalance schoenen die ik gepast heb)
Ik heb er wel vertrouwen in (is nu m'n derde paar LunarGlides)
| Quote: | | Ik heb ze inmiddels doorverkocht aan een snellere loper die er wel blij mee is |
Nog sneller!!  _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
|
| Back to top |
|
 |
Chiel Lid

|
Posted: Thu 03-06-2010 8:48 Post subject: |
|
|
| boco wrote: | | Ik had nog een bon... |
Koop je ook wel eens schoenen? _________________ to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu 03-06-2010 18:43 Post subject: |
|
|
| Chiel wrote: | | boco wrote: | | Ik had nog een bon... |
Koop je ook wel eens schoenen? |
Mwa, niet overdrijven.
Deze bon had ik in Raalte gekregen, gewoon omdat ze mijn startnummer hadden 'getrokken' Enkele jaren geleden twee paar op bonnen kunnen halen met dank aan een hardloopblad dat binnen enkele maanden weer ter ziele ging.
De meeste schoenen moet ik echter gewoon voor betalen.  _________________ 't Giet ow goet, bi'j al wa'j doet!
|
| Back to top |
|
 |
Rupert Benefactor

|
Posted: Thu 03-06-2010 19:22 Post subject: |
|
|
| Chiel wrote: | | Koop je ook wel eens schoenen? |
Ja en die betaal ik van de inschrijfgelden van de door mij gelopen Nederlandse wedstrijden, die ik van de SP terug krijg.
Keep on Running _________________ Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent. |
|
| Back to top |
|
 |
|