Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Nieuwe schoenen
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Nieuwe schoenen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 245, 246, 247  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-02-2017 11:13    Post subject: Reply with quote

max09 wrote:
Ja ik wat wil je weten? Op http://bit.ly/1jSyvVB staat de review van dit model en andere modellen die ik gebruik

Even aangeklikt en toch wel boeiend om te lezen!
Deze quote geeft mijn eigen idee over Hoka goed weer:

Quote:
Uit de ultra wereld had ik al eens verhalen gehoord over 'Hoka'. Hoka One One staat voor 'time to fly'..... Op de plaatjes zien de schoenen er achterlijk uit, alsof het hoge moonwalkers zijn. Ik had er weinig fiducie in....

Maar als ik de specs van de Hoka racer bekijk past 'ie prima binnen de 'range' van schoenen die ik gebruik. Misschien moet ik ze ook maar eens gaan proberen.

Mark
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-02-2017 11:26    Post subject: Reply with quote

max09 wrote:
Pietje wrote:
Iemand ervaring met de Hoka tracer?

Ja ik wat wil je weten? Op http://bit.ly/1jSyvVB staat de review van dit model en andere modellen die ik gebruik

Ik ben een midvoetlander en loop veel lange afstanden ik heb de Hoka Bondi 4 nu ik loop daar de laatste maanden heel veel op.
Ook wissel ik af en toe af met de adidas boost, nike pegasus, en de salomon sonic aero.
Ik moest heel erg wennen aan hoka heeft wel 5 maanden geduurd, ik wilde het al opgeven ik werd alleen maar moe op de hoka had het gevoel veel in te zakken.
Ik loop met een korte snelle pas en wil blijven afwisselen met de andere schoenen zeker omdat ik trainer ben en als ik techniek training geef kan dat minder op de lompe hoka’s.
Ik verwacht van de Tracer een felle actieve schoen die soepel af wikkelt en je soepel korte pas kan lopen ook door de mider dikke zool.
De 60 van Texel ben ik van plan als ik het 2e deel strand af kom te wisselen van Salomon naar tracer.
Back to top
View user's profile Send private message
max09
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-02-2017 11:27    Post subject: Reply with quote

@ Mark: inmiddels loop ik alweer ruim 4 jaar op dit merk. Diverse modellen zoals je kunt zien. Ik weet niet op welke schoen je normaal loopt, maar er zijn inmiddels veel verschillende modellen, ook met nog minder drop etc. Overigens ben ik zelf nog steeds verrast door de (zwaardere) Mafate Speed die echt op elk terrein betrouwbaar is al schoen. Ook op de lange afstand met onverharde stukken ideaal.

@ pietje: dan zou ik het stukje maar eens lezen dat ik schreef Smile #cadans #lichter

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
qmark
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-02-2017 20:51    Post subject: Reply with quote

max09 wrote:
@ Mark: inmiddels loop ik alweer ruim 4 jaar op dit merk. Diverse modellen zoals je kunt zien. Ik weet niet op welke schoen je normaal loopt, maar er zijn inmiddels veel verschillende modellen, ook met nog minder drop etc. Overigens ben ik zelf nog steeds verrast door de (zwaardere) Mafate Speed die echt op elk terrein betrouwbaar is al schoen. Ook op de lange afstand met onverharde stukken ideaal.

Dit zijn de schoenen waar ik momenteel op loop (al gebruik ik die Saucony's eigenlijk niet echt meer).
De laatste die ik gekocht heb zijn de New Balance 1500v3 waarmee ik de lange duurlopen loop.
Wat drop en zooldikte betreft vergelijkbaar met de Hoka Tracer dus misschien moet ik die ook eens gaan uitproberen.

Hoka associeerde ik altijd met gigantisch hoge, instabiele zolen met alleen maar demping, maar dat valt dus kennelijk wel mee (voor sommige modellen).
max09
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-02-2017 9:25    Post subject: Reply with quote

@ mark: dat valt zeker mee. Er zijn inmiddels erg veel modellen.

@ pietje: ik weet niet of je al gelezen hebt, maar k vroeg me af voor welke afstanden je een andere schoen dan de Bondi zoekt. Ik zou denk ik zelf voor de langere afstanden niet voor de Tracer gaan maar eerder voor de Clayton of de Clifton (3). Wat bevalt je minder aan de Bondi 4? Ik vind de Bondi 4 zelf een beetje zwaar en te zacht. Als afwisseling af en toe wel aardig. Ik ben aan de Bondi blijven hangen omdat de schoen ook offroad wel aardig presteert maar zou daarvoor inmiddels de Mafate Speed altijd pakken.

Back to top
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-02-2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Ik wil de tracer gaan gebruiken voor marathon’s en de kortere ultra tot 60 km.
De bondi loopt lekker alleen is denk voor mij iets te zacht.
Ik wil binnen nu en 2 jaar volledig over op Hoka ik wissel nog af met NIET Hoka.
Ik denk dat de tracer ook goed is voor snelle 10 en korte intervallen.

Ik ben trainer en op de bondi is het lastig op goede triplings etc voor te doen hahah
Back to top
max09
Lid
Lid

PostPosted: Fri 17-02-2017 12:21    Post subject: Reply with quote

@ pietje: ja dat snap ik goed. Ik heb ook veel verschillende modellen, voor elk soort loop Smile Ik weet niet in welke regio je woont en welke maat je hebt, maar wat mij betreft kan je best een keer langskomen en de Hoka proberen. Het probleem vind ik is de verkrijgbaarheid. Je kunt nergens even een aantal modellen naast elkaar proberen. In Valkenswaard zit de Trailrunshop, zij hebben denk ik de meeste modellen op voorraad maar dat is - voor zover ik weet - een van de weinige winkels.

Back to top
Pietje
Lid
Lid

PostPosted: Sun 19-02-2017 14:53    Post subject: Reply with quote

De eerste kilometers op de tracers het ie een lekker actief schoentje....
Back to top
max09
Lid
Lid

PostPosted: Sun 19-02-2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Pietje wrote:
De eerste kilometers op de tracers het ie een lekker actief schoentje....

Smile

Back to top
Bertuss
Lid
Lid

PostPosted: Sat 04-03-2017 19:12    Post subject: Alternatief Adidas Adizero Adios 3 Reply with quote

Op dit moment loop ik met veel plezier met Adidas Adizero Adios 3. Prima schoenen. Ik ben op zoek naar soortgelijke schoenen. Wat ik waardeer aan deze Adidas schoenen is de pasvorm. Ik heb namelijk smalle kleine voeten. Een aantal mensen klaagt bij de Adidas Adizero Adios 3 over de krappe pasvorm. Dat is voor mij dus juist goed. Iemand een idee welk merk/type mij dat ook kan bieden?
Back to top
Eide
Lid
Lid

PostPosted: Sat 04-03-2017 23:46    Post subject: Re: Alternatief Adidas Adizero Adios 3 Reply with quote

Bertuss wrote:
Op dit moment loop ik met veel plezier met Adidas Adizero Adios 3. Prima schoenen. Ik ben op zoek naar soortgelijke schoenen. Wat ik waardeer aan deze Adidas schoenen is de pasvorm. Ik heb namelijk smalle kleine voeten. Een aantal mensen klaagt bij de Adidas Adizero Adios 3 over de krappe pasvorm. Dat is voor mij dus juist goed. Iemand een idee welk merk/type mij dat ook kan bieden?

Adidas heeft eigenlijk altijd smalle schoenen, dus andere Adidas varianten is altijd een optie. Saucony valt ook vrij smal.
frietsje
Lid
Lid

PostPosted: Mon 13-03-2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Na jaren blindelings de nieuwe Saucony Kinvara te hebben gekocht ben ik nu op zoek naar iets nieuws. Ik ben destijds met de Kinvara begonnen als transitie naar de iets plattere schoenen om uiteindelijk bij minimalistisch uit te komen. Ik moet nu een nieuwe start maken (3,5 maand niet gelopen, geen blessure overigens) en dit leek me hét moment voor verandering.

Hebben jullie aanraders? Ik heb ooit een clinic gehad op een Vibram fivefingers model (onbekend welk), dat beviel aardig, al was het alleen op gras. Ik zie dat er inmiddels tig modellen van zijn. Mijn oog viel verder op de Merrel Vapor Glove 2.

Lijkt het jullie verstandig om deze stap te maken, of wellicht nog combineren met een andere tussenweg?
Musicmaestro
Lid
Lid

PostPosted: Tue 14-03-2017 21:04    Post subject: Reply with quote

frietsje wrote:
Na jaren blindelings de nieuwe Saucony Kinvara te hebben gekocht ben ik nu op zoek naar iets nieuws. Ik ben destijds met de Kinvara begonnen als transitie naar de iets plattere schoenen om uiteindelijk bij minimalistisch uit te komen. Ik moet nu een nieuwe start maken (3,5 maand niet gelopen, geen blessure overigens) en dit leek me hét moment voor verandering.

Hebben jullie aanraders? Ik heb ooit een clinic gehad op een Vibram fivefingers model (onbekend welk), dat beviel aardig, al was het alleen op gras. Ik zie dat er inmiddels tig modellen van zijn. Mijn oog viel verder op de Merrel Vapor Glove 2.

Lijkt het jullie verstandig om deze stap te maken, of wellicht nog combineren met een andere tussenweg?

Ik heb zelf veel op de Vapor Glove gelopen. Later op de Kinvara.
De Vapor Glove vind ik erg hardcore: sowieso plat en ook geen demping.

De Vapor Glove was mijn nr. 1 schoen, in een periode dat ik veel barefootstijl liep en misschien wel een fijne schoen om dit aan te leren. Het is ook een erg fijne schoen om erbij te hebben, maar om eerlijk te zijn: ik draag ze nooit meer:
Als ik snel wil gaan, verkies ik liever een lichte demping en als ik barefootstijl wil trainen (wat ik nog steeds regelmatig doe) verkies ik liever de VFF Bikila LS of de KSO Evo. Bikila dempt net wat aangenamer, de KSO is weer wat lichter.
Op een of andere manier vind ik de zool van de Vapor Glove onaangenaam afwikkelen ofzo, misschien is het iets tussen mijn oren hoor.

Mijns inziens kosten deze schoenen niet zo erg veel, je kan ze gerust uitproberen.

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Back to top
frietsje
Lid
Lid

PostPosted: Wed 15-03-2017 9:58    Post subject: Reply with quote

Musicmaestro wrote:

Als ik snel wil gaan, verkies ik liever een lichte demping en als ik barefootstijl wil trainen (wat ik nog steeds regelmatig doe) verkies ik liever de VFF Bikila LS of de KSO Evo.

Wat kies je dan als lichte demping?
Musicmaestro
Lid
Lid

PostPosted: Thu 16-03-2017 11:02    Post subject: Reply with quote

frietsje wrote:
Musicmaestro wrote:

Als ik snel wil gaan, verkies ik liever een lichte demping en als ik barefootstijl wil trainen (wat ik nog steeds regelmatig doe) verkies ik liever de VFF Bikila LS of de KSO Evo.

Wat kies je dan als lichte demping?

Mizuno Wave Ronin
Saucony Kinvara
Asics DS Racer
Nike Luna Racer

Hiertussen wissel ik wel, afhankelijk van mijn gevoel.
De laatste 2 zijn echt mijn wedstrijdschoenen, ik heb vorige week pas de Nikes gekocht en deze bevielen me erg goed tijdens mijn 15K wedstrijd (1.01'13), dus waarschijnlijk zal ik de Asics alleen nog gebruiken voor snellere trainingen, samen met de andere 2.
Kinvara wel meer voor langere afstanden.
Als het rustiger mag gaan, comfortabel bedoel ik, gebruik ik weer andere schoenen :O zoals Mizuno Wave Sayonara, Asics DS Trainer, Adidas Supernova Glide Boost ( maar die zijn erg zwaar en pak ik minder snel) of huismerk Scapino Dutchy...

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 245, 246, 247  Next
Page 246 of 247

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum