Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Mudrun en sporthorloge
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Mudrun en sporthorloge

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joete
Lid
Lid

PostPosted: Wed 16-09-2015 7:03    Post subject: Mudrun en sporthorloge Reply with quote

Volgende week ga ik meedoen met de MudMasters in Biddinghuizen. Nu heb ik ook een TomTom Runner Cardio en ben ik eigenlijk wel benieuwd naar mijn hartslag tijdens de run, maar ook over de tijd die ik er over ga doen, al heb ik geen doel maar wil ik gewoon genieten van de run en de gezelligheid...

Hebben jullie ervaring met het lopen van een Mudrun en het gebruik van een sporthorloge? Zonde van het horloge om te doen? Of kan dit prima? Het horloge is waterdicht, spoel hem ook regelmatig af onder de kraan, maar ik weet niet of modder e.d. een ander effect heeft?
tOOter
Lid
Lid

PostPosted: Wed 16-09-2015 9:56    Post subject: Reply with quote

Vorig jaar heb ik de Strongmanrun in Hellendoorn gedaan met mijn Garmin FR 910 om. Dat gaf geen enkel probleem, behalve dat er af en toe 'wat' modder/zand onder het bandje komt dat wat schuurt. Maar dat duurt slechts tot de volgende waterhindernis.
Mijn hartslagband had ik toen niet om. Ik weet niet of de hs-meting van de TomTom door modder beïnvloed wordt, maar je tijd kun je waarschijnlijk gewoon bijhouden.
Veel plezier en succes alvast!
Back to top
View user's profile Send private message
Mitrilvich
Lid
Lid

PostPosted: Wed 16-09-2015 11:39    Post subject: Reply with quote

Ik heb dit jaar de StrongmanRun gelopen met m'n Tomtom Multisport (dus zonder hartslag sensor/band). Geen last gehad van het horloge en alles is mooi geregistreerd. Functioneel heeft het horloge niet te lijden gehad.

Het bandje van mijn horloge is zwart in het midden met grijze randen. Deze grijzen randen lijken wel wat 'viezer' te zijn geworden, dus een beetje verkleurd door de modder. Een collega van mij heeft hetzelfde horloge en ook zijn bandje is door modder e.d. verkleurd. Dit is voor zover ik weet het enige probleem wat betreft de Tomtom's icm mudrun.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Wed 16-09-2015 22:34    Post subject: Reply with quote

Mitrilvich wrote:
Ik heb dit jaar de StrongmanRun gelopen met m'n Tomtom Multisport (dus zonder hartslag sensor/band). Geen last gehad van het horloge en alles is mooi geregistreerd. Functioneel heeft het horloge niet te lijden gehad.

Het bandje van mijn horloge is zwart in het midden met grijze randen. Deze grijzen randen lijken wel wat 'viezer' te zijn geworden, dus een beetje verkleurd door de modder. Een collega van mij heeft hetzelfde horloge en ook zijn bandje is door modder e.d. verkleurd. Dit is voor zover ik weet het enige probleem wat betreft de Tomtom's icm mudrun.

Ik vermoed dat het bentoniet - dat aan een aantal mud-onderdelen is toegevoegd- de schuldige is. Wink
Joete
Lid
Lid

PostPosted: Thu 17-09-2015 4:11    Post subject: Reply with quote

Gaat die verkleuring zo snel dan? Ik die de 18km, maar als je daarna direct door de wasstraat gaat zal het toch nog wel meevallen?

@Mitrilvich: heb je ook een fotootje van de verkleuring? Ben wel benieuwd hoe ernstig de verkleuring is...
Koen87
Lid
Lid

PostPosted: Thu 17-09-2015 20:14    Post subject: Reply with quote

Als je het niet vertrouwd kan je altijd je horloge thuis laten liggen. Het wordt toch wel geregistreerd via een chip, maar goed dan mis je wel iets moois voor op Strava;)
Back to top
Mitrilvich
Lid
Lid

PostPosted: Thu 17-09-2015 20:55    Post subject: Reply with quote

Joete wrote:
Gaat die verkleuring zo snel dan? Ik die de 18km, maar als je daarna direct door de wasstraat gaat zal het toch nog wel meevallen?

@Mitrilvich: heb je ook een fotootje van de verkleuring? Ben wel benieuwd hoe ernstig de verkleuring is...

Ik heb een paar foto's geprobeerd te maken, maar het is moeilijk om de verkleuring erop te zien. Het bandje in zijn geheel is namelijk verkleurd (mud everywhere) en ik kan, als ik goed kijk, kleine nuance verschillen zien (die natuurlijk weer nauwelijks te zien zijn op een foto).

Het duidelijkste is deze foto:
http://1drv.ms/1MtqGU4
Je ziet dat het plastic rondom de horloge-kast en knop plaatselijk wat lichter is dan de zijkant van het horloge-bandje. De lichtere gedeelten zijn volgens mij de originele grijstint.

Hoe dan ook, ik gebruik het horloge er niet minder om, en heb het vermoeden dat niet alleen het plastic van TomTom hier vatbaar voor is.
Back to top
Joete
Lid
Lid

PostPosted: Thu 17-09-2015 21:41    Post subject: Reply with quote

Mitrilvich wrote:
Het duidelijkste is deze foto:
http://1drv.ms/1MtqGU4
Je ziet dat het plastic rondom de horloge-kast en knop plaatselijk wat lichter is dan de zijkant van het horloge-bandje. De lichtere gedeelten zijn volgens mij de originele grijstint.

Hoe dan ook, ik gebruik het horloge er niet minder om, en heb het vermoeden dat niet alleen het plastic van TomTom hier vatbaar voor is.

Bedankt! Duidelijk genoeg.
Zie inderdaad iets verkleuring, maar niet heel schokkend. Zal niet alleen door een mudrun komen denk ik. Daarbij is mijn horloge zwart met rood, dus dat zal ook minder opvallen dan op het lichte grijs.

Ik ga gewoon lekker m'n run opnemen! Mocht ie echt verkleuren, dan kan ik het bandje altijd nog vervangen.
Mitrilvich
Lid
Lid

PostPosted: Thu 17-09-2015 22:51    Post subject: Reply with quote

Joete wrote:

Ik ga gewoon lekker m'n run opnemen! Mocht ie echt verkleuren, dan kan ik het bandje altijd nog vervangen.

Prima plan, succes bij de MudMasters!
Back to top
Joete
Lid
Lid

PostPosted: Mon 28-09-2015 12:09    Post subject: Reply with quote

Whaaaah!!! Gaaf dat het was!!! Alles doet/deed me zeer gisteren, vandaag nog niet te veel uitrekken, want dan voel ik het nog... Maar wat heb ik genoten zeg!

Hij staat online op Strava: https://www.strava.com/activities/400693406

Horloge heeft het goed gehouden, geen verkleuring te zien. Tussendoor in elke sloot wel geprobeerd de modder er een beetje af te spoelen (even onderwater en beetje wrijven waar nodig) zodat dit niet te lang bleef zitten. Na de run thuis ding goed onder de kraan gehouden en even uit elkaar gehaald om alles af te kunnen spoelen.

Wel wat langer over de run gedaan dan gehoopt, was met een groepje, 1 oudere en 1 die na 2/3 van de run helemaal op was. Had zelf sneller gekund, maar ja, je bent samen en vond het belangrijker dat we hem allemaal gezellig uit liepen dan dat ik binnen 3 uur binnen zou zijn. Ik heb in ieder geval wel super genoten en een gezellige dag gehad. Volgend jaar maar weer denk ik Laughing en dan misschien meer richten op een mooie tijd...
IFV
Lid
Lid

PostPosted: Wed 13-09-2017 13:02    Post subject: Jullie ervaring met Obstacle Runs Reply with quote

Beste runners,

Het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) doet onderzoek naar Obstacle Runs - mede naar aanleiding van een in opdracht van de gemeente Venlo uit te voeren evaluatie naar VenloStormt - en wil graag leren van ervaringen van deelnemers aan dergelijke evenementen. Heb jij minimaal één keer deelgenomen aan een Obstacle Run? Dan stellen we je deelname aan ons onderzoek zeer op prijs! Het kost slechts 10 minuten om deze enquête in te vullen. Dit doe je door op deze link te klikken:
https://nl.surveymonkey.com/r/F7WFC6M

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Accessoires All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum