Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Trainen volgens Verheul
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Trainen volgens Verheul
Goto page 1, 2, 3 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Wed 09-02-2005 23:31    Post subject: Trainen volgens Verheul Reply with quote

Ik probeerde het topic 'Hoe heb je getraind vandaag' te moderaten en daar alle posts over souplesse uit te filteren. Maar Lycos vond het niet goed dat ik dan bijna 2000 berichten onder elkaar wil hebben.

Toch lijkt het me goed een apart topic hierover te openen en te beginnen met de vermaarde tabel

Komt snel een nieuwe:
[img]<http://www.chatnrun.nl/images/....jpg>[/img]

Last edited by Dick on Wed 16-04-2014 20:57; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Wed 09-02-2005 23:34    Post subject: Reply with quote

Gisteren overigens getraind op een te gladde baan:

15 x 200m in 37,5 sec pauze 200m
5 x 100m in 18,3 sec pauze 100m

Door de gladheid had ik gisteren na de training en vandaag last van spierpijn aan mijn hamstrings en de liezen. Op dit moment is het al een stuk minder BTW.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Wed 09-02-2005 23:46    Post subject: Reply with quote

14x200 pauze 200m: 42.9
10x100 pauze100m: 19.9

voor verdere toelichting zie topic "hoe heb jij getraind" Wink

groeten
Ton
View user's profile Send private message Visit poster's website
estor
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 0:27    Post subject: Reply with quote

Ik train sinds november bij Phoenix in Utrecht, waardoor ik ook in contact ben gekomen met de methode Verheul, of beter gezegd de Souplessemethode, die er op gebaseerd is. Ik wil vanaf deze week weer vier keer per week gaan lopen, twee maal een intervaltraining (200m en 400m of 400m en 1000m), een wisselduurloop (af en toe even aanzetten) en in het weekend ofwel een bostraining ofwel een wedstrijd.

Alleen tijdens een wedstrijd ga je over je verzuringsdrempel heen, tijdens de wisselduurloop, maar ook tijdens de intervallen doe je het relatief rustig aan. Het moet soepel gaan, is het motto! Momenteel loop ik intervaltempo's die horen bij mijn meest recente tijd op de 10km: 44min.

Het bevalt mij wel, deze methode, al kan ik nog niet zeggen of ik sneller ben geworden, daarvoor doe ik het nog niet lang genoeg denk ik...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007

PostPosted: Thu 10-02-2005 0:42    Post subject: Reply with quote

Dick,

Ik heb toevallig Wink al op de Capgemini site gekeken en zag dat Peter van Egdom ook deel uit maakt van het team. Vraag hem eens hoe hard hij 200tjes extensief loopt. Vroeger toen ik ze van Pieter in 48 seconden moest doen, maar dan wel 20-25 keer met 100 dribbelen, deed Peter ze in 39sec, ook op schema van Pieter
Ben benieuwd hoe hard hij ze loopt!

groeten
Ton
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Thu 10-02-2005 9:13    Post subject: Reply with quote

DRUM wrote:
Dick,

Ik heb toevallig Wink al op de Capgemini site gekeken en zag dat Peter van Egdom ook deel uit maakt van het team. Vraag hem eens hoe hard hij 200tjes extensief loopt. Vroeger toen ik ze van Pieter in 48 seconden moest doen, maar dan wel 20-25 keer met 100 dribbelen, deed Peter ze in 39sec, ook op schema van Pieter
Ben benieuwd hoe hard hij ze loopt!

groeten
Ton

Peter maakt geen deel meer uit van het team. Zijn plek is ingevuld door een ander Embarassed Ik vind het erg jammer. Lijkt me toch wel bijzonder om in een team met hem te lopen. Crying or Very sad
Maar ik kan hem eenvoudig bereiken per email. Ik zal hem de vraag voorleggen.
bilal
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 9:47    Post subject: Re: Trainen volgens Verheul Reply with quote

Dick wrote:

Toch lijkt het me goed een apart topic hierover te openen en te beginnen met de vermaarde tabel

Volgens jou tabel ben ik een 33'er.. (als ik naar de trainingstijden kijk)
Ik heb nog nooit op een wedstrijd langer dan 3km gelopen, dus ik ben geen afstandsloper.. hoewel ik mezelf toch in de 36/37 minuten schat.

Overigens had ik gisteren nog een duurloop gedaan van 40 minuten, vandaag weer (in de regen Sad )
grtn, Bilal
Back to top
View user's profile Send private message
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 10-02-2005 9:59    Post subject: Re: Trainen volgens Verheul Reply with quote

bilal wrote:
Volgens jou tabel ben ik een 33'er.. (als ik naar de trainingstijden kijk)
Ik heb nog nooit op een wedstrijd langer dan 3km gelopen, dus ik ben geen afstandsloper.. hoewel ik mezelf toch in de 36/37 minuten schat.

grtn, Bilal

Ho ho Bilal. Je moet de tabel niet omgekeerd gebruiken. Je gaat uit van je wedstrijdtempo en kiest daarbij een souplesse trainingstempo.
Het is dan de idealiter de opzet dat je na een aantal maanden trainen je nivo in de wedstrijden wat kunt opvoeren en dan ook je trainingtempo iets kunt aanpassen.
Het is niet zo dat je vanuit je huidige trainingstempo een wedstrijdtempo kunt uitzoeken uit de souplesse trainingstabel.

Erik
trotfox
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 11:09    Post subject: Reply with quote

Wat goed, deze nieuwe thread. Ik ben sinds januari begonnen met een schema gebaseerd op de souplessemethode en het bevalt me uitstekend.
Ik ben vorig jaar overgestapt op de Posemethode en de souplessemethode laat zich daarmee perfect combineren.

Doelstelling komende maanden is algemene conditionering met veel aandacht voor de Posetechniek.

Gisteren 6x1000m in ongeveer 5.48 met 800m rust.
2km inlopen met aanvullend Pose-oefeningen voor heup en benen.
2km uitlopen met aanvullend lichte stretch- en flexibiliteitsoefeningen.

Gr. Arhab
Back to top
Beast
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 12:41    Post subject: Reply with quote

Ik train nu volgens het 47min schema. Ik heb mijn intervaltijden vanaf september (toen ben ik begonnen) twee maal naar beneden bijgesteld aan de hand van mijn 10km prestaties. In de voorbereiding op Rotterdam loop ik in elk geval elke week een keer 6*1000m en een keer 4*2000m. Afhankelijk van mijn 'gevoel' kan daar (meestal eens per 2 weken) nog een 8*400m bij komen. In het weekend zondig ik tegen de souplessemethoden. Dan loop ik meestal een lange duurloop zonder te wisselen van tempo (dus geen WISSELduurloop)

De methode bevalt mij uitstekend en is voor mij mentaal juist niet zwaar (itt wat door loopgek werd beweerd in een andere draad). Juist het extensieve karakter en de afwisseling (tussen de trainingen, maar ook in de training) maakt dat je voor je gevoel zo weer klaar bent.

Gert
Back to top
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Thu 10-02-2005 12:46    Post subject: Reply with quote

Beast wrote:
In het weekend zondig ik tegen de souplessemethoden. Dan loop ik meestal een lange duurloop zonder te wisselen van tempo (dus geen WISSELduurloop)

Ik zou je adviseren toch eens te proberen om de 8 ŗ 9 min een versnellinkje in te plannen van 30 tot 60 sec. Niet te hard (uiteraard). En vooral 5 tot 10 x 100m versnellinkjes is heel prettig om te doen aan het eind. Echt waar!!
frankie
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 10-02-2005 17:33    Post subject: Reply with quote

met 31.30 wat ik kan op de 10 nu,vind ik die tijden maar heel traag hoor.

als ik die tijden moet lopen zoals hij het zegt,geraak ik nooit in vorm.
veeeeeeeeeel te traag

en dat moet je ook eens zeggen tegen iemand die 30.00 loopt op de 10 km.
die lacht ermee
pr: 1500meter:3.47 -3000:7.57---5000:13.50---10000:29.24---15km:45.31.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
rapid
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 17:56    Post subject: tijden Reply with quote

Ben het met Frankie eens. Trainingsinhoudelijk vind ik de anaerobe drempel tijden bovendien gewoon niet kloppen, en de vraag is ook maar of deze eenzijdige trainings insteek voor iedereen even veel vruchten af gaat werpen. In de top atletiek wordt er volgs mij door niemand volgens deze methode getraind, en ook in het buitenland volgt niemand deze opvattingen. Mijn feestje is het zeker niet Crying or Very sad
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Thu 10-02-2005 17:59    Post subject: Re: tijden Reply with quote

rapid wrote:
Trainingsinhoudelijk vind ik de anaerobe drempel tijden bovendien gewoon niet kloppen...

Dit moet je ff uitleggen, Ben. Waarom zou dat niet kloppen?
estor
Lid
Lid

PostPosted: Thu 10-02-2005 18:21    Post subject: Reply with quote

Wel grappig wat jullie zeggen Rapid en Frank, jullie verwoorden precies de reactie van de meeste lopers op deze methode:

"Te langzaam!"
"Zo weinig kilometers!"
"Alleen maar intervallen!"

Wat het 'langzame' betreft, dat is inderdaad even wennen, dat je nooit buiten adem raakt na een versnelling. Maar je kan erdoor wel "goed lopen", je kan op je houding letten, je hoeft niet te forceren om een bepaald tempo te halen. Je loopt soepel en als je een goede dag hebt, voelt het alsof het vanzelf gaat. Persoonlijk vind ik dit een prettige manier van lopen.

Wat betreft de de afwisseling; je moet natuurlijk niet alleen maar op de baan lopen, dat is saai. Persoonlijk loop ik maar 1x per week op de baan. De 1000m intervallen doe ik "in het wild" en de bostraining en wisselduurloop zijn ook altijd anders... Nee, eentonig kan ik het niet bepaald noemen... Smile

Ieder zijn meug natuurlijk, maar wijs de methode niet te snel van de hand... Very Happy

Ik weet niet hoe het met toppers zit, maar neem nou Arnout Okken; ik beweer niet dat hij deze methode gebruikt (ik zou het niet weten), maar hij heeft wel zijn weekvolume met de helft verminderd! En hij is in tijden niet zo snel geweest...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 92, 93, 94  Next
Page 1 of 94

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum