Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - [BFR] Lopen op blote voeten...
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

[BFR] Lopen op blote voeten...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 578, 579, 580 ... 600, 601, 602  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PaulvD
Lid
Lid

PostPosted: Sun 14-06-2015 19:40    Post subject: Sockwa's etc. Reply with quote

Hee Joost en de rest,

Mooi om alle verhalen te lezen. Ik heb nu een paar jaar Sockwa's en die bevallen prima. Je hebt ze inmiddels zelf gekocht zie ik, hoe bevallen ze? Ik heb nu 2 paar: de x8 ventileert heel fijn en dat is prettig voor mijn zweetvoeten (vooral in de zomer). Ik wissel nog steeds de Sockwa's en blote voeten af en dat gaat heel goed.

Verder leuk om alle verhalen te lezen van iedereen. Ik doe mee aan de 010 Triathlon en kan zo na het fietsen mijn sockwa's aandoen (of niks, ligt aan de temperatuur en ondergrond). Wat is er trouwens crazy aan de marathon in Amsterdam? Ik zag het ook voorbij komen, maar twijfel nog.

Fijne avond!
Back to top
View user's profile Send private message
Jooost
Lid
Lid

PostPosted: Mon 15-06-2015 21:26    Post subject: Reply with quote

Hoi Paul , je leeft nog ! Mooi man . Niet , dat ik dacht dat je er niet meer zou zijn .... ( hoe lul ik me hier nou weer uit ) , maar had je qua blote-voeten-lopen een beetje opgegeven .
Na je zware marathondoop in september vorig jaar was je van de radar verdwenen .
Die sockwa's ; ik zie ze een beetje als noodzakelijk kwaad . Het is 't net niet , ze zijn ook een beetje te klein , 2 blauwe nagels na afloop van de Roparun , net als vroeger op schoenen , heb nou eenmaal rare voeten , 1 maat groter zat helemaal niet lekker , zwabberde om m'n voeten heen .
010 Triathlon , ik ken 't niet , zal ook zelf niet meedoen , kan niet zwemmen , alleen maar drijven , dat schiet niet op dus .
Als ik jou was , zou ik wel wat aandoen , burgemeester Aboutaleb is al niet zo tolerant , ik weet niet hoe hij op naaktlopers reageert Wink
Die Crazy marathon in Amsterdam ? Volgens mij is 't de bedoeling met een ( zo groot mogelijke ) groep blootvoeters met z'n allen in een rustig tempo dwars door de drukke hotspots in onze hoofdstad te marathonnen . Beetje gekkigheid dus , aandachttrekkerij , nou ja , we zien wel .
O ja , als je a.s. zaterdagochtend niks te doen hebt , ik ga een uurtje lopen met Hardloper Hans ( check z'n weblog , ik ken hem verder ook niet , maar 't lijkt me een prima kerel ) . We starten bij de Ikea in Delft . Als er nog andere lopers zijn die hun schoenen aan de wilgen willen hangen , laat 't ff weten .
En anders , veel plezier , met of zonder kleren , loop ze , zwem ze , fiets ze ,geniet ervan .
Back to top
Keimpe
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-06-2015 8:57    Post subject: Reply with quote

Jooooooost! Gisteravond een heerlijk rondje Brienenoord gedaan vanuit hartje Rotterdam. Kilometer of 15 denk ik. De Brienenoordbrug is het slechtste gedeelte van het parcours, maar als je op die verhoging in het midden loopt, valt het wel mee. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk beter dan ik.

Omdat ik vaak pas op het moment zelf weet of ik zin heb om te lopen en zo ja, waar en hoe lang, had ik je niet vantevoren uitgenodigd om samen te lopen, maar volgende week ben ik er weer, dus misschien heb je dinsdag zin in een rondje?
Back to top
Jooost
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-06-2015 19:57    Post subject: Reply with quote

Heee Keimpmans , volgende week dinsdag ? Goed plan ! Aan mij zal 't niet liggen ( hoewel , heb nog 4 dagen de tijd om een smoes te verzinnen ) .
En als je geen zin hebt , dan maak je maar zin , zei mijn moeder altijd . We hebben een deal , denk ik dus .
De Brienenoordbrug is inderdaad pittig . Maar het uitzicht maakt alles goed , toch ?
Back to top
Keimpe
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-06-2015 20:08    Post subject: Reply with quote

Prima, it's a deal. Ik app/bel/SMS je tegen die tijd wel privé.
Back to top
struiner
Lid
Lid

PostPosted: Tue 23-06-2015 13:52    Post subject: Reply with quote

Af-gelopen zondag heb ik met veel plezier mee gelopen met een groep blotevoetenlopers door Amsterdam. We waren met acht man en één vrouw sterk en mazzelden met het weer. Geen regen. Wel veel lege straten in Amsterdam Noord en massa's toeristen hartje stad. Dat slalomt lekker tussen al die verbaasde gezichten door, weer eens wat anders dan dennenappels die nooit wat terug zeggen.
Het was een hartverwarmende loop met veel gein, aangename babbels en luid gejuich van onze kant wanneer we een veegwagentje van de stadsreiniging passeerden. En met een lekker tempo van rond de 10 km per uur (heb ik me laten zeggen). Er waren een paar lopers bij die ik niet kende, niet van naam en niet van gezicht, alle veel jonger dan ik. Veelbelovend.
Voor zover nodig heb ik nog meer zin gekregen in vrijdag 28 augustus de dag waarop de eerste Crazy Barefoot Marathon wordt gelopen.

De organisatie onderzoekt de mogelijkheid om ook duo's mee te laten lopen. Zo kunnen lopers voor wie een hele marathon op blote voeten net iets te veel is toch meedoen. Het idee is dat een tweetal deels loopt, deels fietst, elkaar daarbij steeds afwisselend.
Via de website https://crazybarefootmarathon.wordpress.com/ of de facebookpagina van Crazy Barefoot Marathon & Crazy Barefoot Stampede kun je meer informatie krijgen, o.a. over het tijdstip en de start- en finishplaats. Dit wordt bepaald na overleg met de Amsterdamse Stadsreiniging, die de marathon ondersteunt.
Back to top
Keimpe
Lid
Lid

PostPosted: Wed 24-06-2015 6:11    Post subject: Reply with quote

Joost, bedankt voor weer een lesje geschiedenis en stedebouwkunde gisteravond in Rotterdam. Je moet echt running city guide worden! Of we moeten er een fraai Rotterdams woord voor bedenken... "Loopgids", "Voorvoeter", "Stadsroedeleider", "Loopburgemeester" ...
Back to top
Maartun
Lid
Lid

PostPosted: Thu 25-06-2015 19:55    Post subject: Reply with quote

Wie loopt zaterdag de Veluwezoomtrail?
Back to top
Aardloper
Lid
Lid

PostPosted: Thu 25-06-2015 21:43    Post subject: Reply with quote

Ja, de 25km. Ik twijfel nog over iets aan de voeten of niets.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maartun
Lid
Lid

PostPosted: Fri 26-06-2015 17:03    Post subject: Reply with quote

Ik loop de 18. Zonder schoenen.
Back to top
RonLoper2
Lid
Lid

PostPosted: Fri 26-06-2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Beste mensen,

Hebben jullie een tip?
Ben twee weken geleden begonnen met een serie strandwedstrijden in Noordwijk (Star Balm). Steeds 8 km blote voeten over het strand op de donderdagavond. Ik dacht slim te zijn en ging dinsdag voor de eerste wedstrijd even trainen op mijn VFF. Na 2 km misschien iets te fors aangezet en ik voelde iets in een kuit. Alsof er een touwtje knapte. Voorzichtig terug gedribbeld. Donderdag toch meegedaan - heel voorzichtig gestart. Ging eigenlijk best goed. Veel rustige trainingen en een duurloop verder tweede wedstrijd zonder enig probleem. Maar gisteren ging het op de 6 km weer mis. Heb die 8 km wel uitgelopen in toch een aardige tijd van 35:53 maar die kuit was de volgende ochtend stijf en pijnlijk. Ik kan er nu weer gewoon mee rondlopen. Wellicht is hij volgende week donderdag weer fit. Wat zal ik doen? Op blote voeten blijven lopen of toch maar een of twee keer met schoenen aan (aannemende dat de kuit goed genoeg voelt om mee te oden natuurlijk)?

Groeten van Ron
Back to top
Aardloper
Lid
Lid

PostPosted: Sat 27-06-2015 8:03    Post subject: Reply with quote

RonLoper2 wrote:
... Wat zal ik doen? Op blote voeten blijven lopen of toch maar een of twee keer met schoenen aan (aannemende dat de kuit goed genoeg voelt om mee te oden natuurlijk)?

Hallo Ron,

Ik ken de details niet, maar als ik er vanuit ga dat je onderstel gewend is om op schoenen te lopen met een wat verhoogde hak is het niet heel gek dat je dit soort klachten hebt. Dan zou ik de volgende keren weer met schoenen lopen (ook geen VFF's) totdat de klachten verdwenen zijn en blootsvoets en/of op VFF's lopen weer rustig oppakken buiten wedstrijdverband. Misschien is het sowieso niet zo verstandig om een wedstrijd te lopen met een sluimerende blessure.

Groeten, Jesse
Back to top
Aardloper
Lid
Lid

PostPosted: Sat 27-06-2015 8:27    Post subject: Reply with quote

Maartun wrote:

Misschien tot straks. Jullie starten een half uur later en maken in de het eerste deel van het parcours een wat kleinere lus dan de 25km. Maar ik loop bij lange na geen 7km in een half uur dus waarschijnlijk loop je dan al lang en breed voor me en zou je me nog kunnen zien finishen, al dan niet met schoenen:)
Back to top
jenk
Lid
Lid

PostPosted: Sat 27-06-2015 9:29    Post subject: Reply with quote

@ ronloper

Klinkt als een spier verrekking of een klein spier scheurtje, gewoon je rust pakken en pas daarna weer opbouwen, als de blessure niet over is komt die hoe dan ook terug met of zonder schoenen Wink

succes met je herstel
Aardloper
Lid
Lid

PostPosted: Sun 28-06-2015 9:25    Post subject: Reply with quote

Aardloper wrote:
Maartun wrote:
...en zou je me nog kunnen zien finishen, al dan niet met schoenen:)

Respect! Het werd dus voor mij met schoenen. Na ± 2km trok ik mijn FiveFingers aan om ze vervolgens niet meer uit te trekken. Onderweg veel met keien, grind en zelf complete bakstenen verharde paden. Dat was voornamelijk op het van het 18K afwijkende gedeelte van het parcours. In onze achtertuin (Nationaal Park Zuid Kennemerland), zijn ook wel wat nare paden, maar als ik in dat gebied loop vermijd ik die meestal en is er bovendien vrijwel overal wel een kortgegraasde berm waar je naar uit kunt wijken.

Leuk om jou en Harold tegen te komen!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Training All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 578, 579, 580 ... 600, 601, 602  Next
Page 579 of 602

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum