Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Hoe neem jij je gelletje mee tijdens een wedstrijd?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Hoe neem jij je gelletje mee tijdens een wedstrijd?
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moskie
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:07    Post subject: Hoe neem jij je gelletje mee tijdens een wedstrijd? Reply with quote

A'dam wordt mijn eerste marathon. Ik wil 1-2 gelletjes mee nemen, hoe doen jullie dat? Ik wil geen drinkbelt mee (te groot/zwaar) en in het zakje van mijn broek past het niet. Tips en truuks iemand?
Back to top
View user's profile Send private message
Steve
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Ik had er afgelopen zaterdag 1 mee tijdens de halve marathon, heb em gewoon in me hand gehouden. Ik had daar geen last van, alleen het open maken was een beetje lastig omdat me handen bezweet waren en de verpakking dus ook een beetje nat was. Ik ben dit tijdens mijn marathon ook van plan, alleen neem ik er dan denk ik 3 mee ofzo.

Mijn website: http://running-steve.tk/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
JeroenVN
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:17    Post subject: Reply with quote

Ik heb enkele shorts met een zakje links en rechts (Domyos, huismerk van Decathlon). Bij mij passen ze er wel in en die zakjes zijn nochtans niet zo groot. Ik neem er drie mee (10K, 20K, 30K). Eentje links, eentje rechts en eentje in de hand. Twee in een zakje is wat veel. Wel opletten: het zakje strijkt dan telkens tegen mijn dij en dat irriteert na een tijd, dus smeer ik op die plaats op mijn dij ook wat vaseline.

Sommige lopers maken de gels met een veiligheidsspeld vast aan de elastiek van hun short. Wel opletten dat je aan de rand prikt. En dan is er nog de kans dat het wat teveel flappert tijdens het lopen.

Wat je ook doet: doe een testloopje met je wedstrijduitrusting, want er is niets zo vervelend als op je marathon merken dat er iets begint te irriteren, hoe klein ook.

Succes!
JeroenVN
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:21    Post subject: Reply with quote

Steve wrote:
alleen het open maken was een beetje lastig omdat me handen bezweet waren en de verpakking dus ook een beetje nat was

Komt me bekend voor. Best dus al een eindje voor de drankpost openmaken, in mijn geval met hulp van mijn tanden. Mr. Green
BensdorpChocola
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:46    Post subject: Reply with quote

Gisterenmiddag nam ik tijdens een halve marathon simpelweg een gelletje mee in de handpalm. Werkt naar mijn mening prima.
Back to top
markdeboer
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 13:51    Post subject: Re: Hoe neem jij je gelletje mee tijdens een wedstrijd? Reply with quote

Moskie wrote:
A'dam wordt mijn eerste marathon. Ik wil 1-2 gelletjes mee nemen, hoe doen jullie dat? Ik wil geen drinkbelt mee (te groot/zwaar) en in het zakje van mijn broek past het niet. Tips en truuks iemand?

Ik heb een belt waaraan ik allerlei zaken aan kan hangen. Dus het houdertje van de flesjes kan van de band af. En dan kan je bv alleen een klein tasje aan de belt hangen. Goed voor twee of drie gelletjes (afhankelijk van verpakkingsgrootte).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henkie
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 08-10-2007 14:22    Post subject: Reply with quote

De afgelopen tijd tijdens mijn lange duurlopen in voorbereiding op de marathon van amsterdam heb ik mijn gelletjes meegenomen in mijn drinkbelt en ook tijdens de marathon zal ik hier 1 of 2 gelletjes indoen, gaat prima en ik vind het ook een fijn idee om de drinkbelt bij te hebben voor het geval dat...Verder ben ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn vriendin met een paar vrienden komt kijken en die zullen er in iedergeval voor zorgen dat ze op van te voren afgesproken punten staan met extra drinken en gelletjes dus mocht je iemand hebben die komt kijken is dit natuurlijk ook een idee...
Hoe dan ook veel succes de 21e en geniet ervan!
Marcel
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 08-10-2007 14:22    Post subject: Reply with quote

Gewoon omgedraaid achter tussen de broekrand stoppen.

Met 1 gelletje nu tijdens trainingen geen probleem.
2 gelletjes nog niet geprobeerd.

Tijdens de marathon verder hopen dat je iemand mee kan laten fietsen, of langs de kant kan laten staan om ze aan te geven Wink

Grtz,
Marcel.
Marc
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 14:41    Post subject: Reply with quote

Ik prop 1 gelletje en 1 flesje in de daarvoor bestemde plaat.s aan mijn flesjes belt. Gezien de zoetheid van die gel, nuttig ik altijd gelijk een flesje water om mijn gebit te sparen.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 08-10-2007 15:00    Post subject: Reply with quote

Ik had tijdens de Dwars door Drenthe Marathon twee gelletjes bij m'n sokken in gestopt. Was verder geen probleem tijdens het lopen maar het spul was tijdens het lopen erg warm geworden. Ben vrij zeker dat ik daar na zo'n 25 km. erg beroerd van ben geworden en m'n tempo moest laten zakken.
In een van m'n dertigplus duurlopen heb ik een hersluitbaar zakje (goed voor drie porties) in m'n hand gehouden tijdens het lopen. Dat ging wel goed maar was niet echt prettig. In Amsterdam zal ik twee van die zakjes meenemen. Moet nog even uitproberen wat het handigst is. Ik denk 1 in de hand en 1 in het zakje van m'n broek.
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Mon 08-10-2007 16:03    Post subject: Reply with quote

Ik heb gisteren bij de lange duurloop een heuptasje omgedaan. Aangezien ik in Athene voor de zekerheid 5 gelletjes mee wil nemen, gaat dat tasje dus ook in Athene om.

Overigens twijfel ik nu over het nut van gel tijdens de training aangezien 1 van de traningseffecten van een lange duurloop, het trainen van het lichaam aan een lage bloedsuikerspiegels, is. Maar dat is een andere discussie.

Erik
markdeboer
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 16:13    Post subject: Reply with quote

DeKeiler wrote:
Overigens twijfel ik nu over het nut van gel tijdens de training aangezien 1 van de traningseffecten van een lange duurloop, het trainen van het lichaam aan een lage bloedsuikerspiegels, is. Maar dat is een andere discussie.
Erik

Maar wel een leuke discussie: waarom zou je het niet doen? Als je met een goede suikerspiegel je training kan doen dan is je training toch kwalitatief beter, en met een beter herstel? Ik kan geen duurloop boven de tien kilometer zonder gelletje. Sinds ik dit weet loop ik een heel stuk makkelijker, langer en sneller dan voorheen. Ik kan het moment van aanvullen wel iets rekken (doe ik ook) maar ik moet er op een gegeven moment toch aan geloven. En eerlijk gezegd zou ik het best zonder willen, alleen omdat ze (te) duur zijn.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 08-10-2007 16:33    Post subject: Reply with quote

Erik, ik wil straks tijdens de marathon natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan. Je zult maar, zoals jij dat gaat doen, een stuk of vijf gelletjes meenemen en na de eerste teug al strontmisselijk door de straten van Athene lopen te zwalken. Twisted Evil
Nee, dat risico neem ik niet. In m'n langste duurloop heb ik de gel uitgeprobeerd die ik ook in Amsterdam ga gebruiken. Dat beviel uitstekend dus dat geeft vertrouwen. Overigens liep ik gisteren 36 km. en had ik vergeten een gelletje mee te nemen. Onderweg wel drinkposten met meloen, en ontbijtkoek. Blijkbaar ook goed genoeg om een eind op te kunnen lopen. Rolling Eyes

(een van de loopgroepleden - een huisarts - zegt dat het allemaal onzin is en het effect alleen tussen je oren zit) Laughing

Last edited by boco on Mon 08-10-2007 16:49; edited 1 time in total
Back to top
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006

PostPosted: Mon 08-10-2007 16:44    Post subject: Reply with quote

afgelopen zaterdag had ik mijn Camelbak niet mee en heb daarom ook een klein heuptasje meegenomen om de gel in op te bergen. (mijn gsm had ik er ook ingestopt)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Peetje
Lid
Lid

PostPosted: Mon 08-10-2007 16:48    Post subject: Reply with quote

boco wrote:

(een van de loopgroepleden - een huisarts - zegt dat het allemaal onzin is en het effect alleen tussen je oren zit) Laughing

mmhh, tijd voor bijscholing?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum