| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Chiel Lid

|
Posted: Thu 05-01-2012 0:00 Post subject: |
|
|
Heb al een 205 verzopen in de regen en mijn huidige 305 is ook niet waterdicht, dus vroeger of later....
Sparen voor een 310XT of liever de 910XT ... _________________ to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Thu 05-01-2012 9:03 Post subject: |
|
|
| Keimpe wrote: | want ik zocht het eerste model dat per kilometer een piepje en een tussentijd geeft. Bleek dus deze pas te zijn.
|
Dat kan de 405 ook. De type aanduiding doet misschien vermoeden dat het een later model betreft maar de 405 was er veel eerder. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keimpe Lid

|
Posted: Thu 05-01-2012 9:07 Post subject: |
|
|
| Da's nou jammer. Ben ik toch niet helemaal goed voorgelicht. Gelukkig scheelt het maar een paar tientjes... |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Thu 05-01-2012 9:07 Post subject: |
|
|
@ Chiel, bij mij is zelfs een 310XT verdronken. Ik zwem er nl ook mee maar daar kon dat specifieke apparaat niet tegen. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hans43 Lid

|
Posted: Thu 05-01-2012 9:09 Post subject: |
|
|
| Keimpe wrote: | | Da's nou jammer. Ben ik toch niet helemaal goed voorgelicht. Gelukkig scheelt het maar een paar tientjes... |
Qua gebruik heb je wat mij betreft wel de juiste unit gekozen.  _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Robisrunning ChatnRunCircuit

|
Posted: Thu 05-01-2012 16:19 Post subject: |
|
|
Als je de data van je Garmin in afstandmeten.nl hebt geïmporteerd, is er meestal een verschil. Bij mij is de gemeten afstand van de Garmin altijd langer dan de geïmporteerde!
Als je eens wat verder inzoomt zie je ook waarom!
Op rechte en licht kronkelende routes gaat het meestal nog wel goed, maar bij een bochtig parcours zie je vaak dat er een bochtje "afgesneden"wordt.
Dat is duidelijk te zien in de OSM-modus van afstandmeten.nl
Ik corrigeer dan vaak de route en dan komen ze meestal wel weer overeen. _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog
Last edited by Robisrunning on Fri 06-01-2012 12:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu 05-01-2012 18:38 Post subject: |
|
|
dubbel gepost  _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
Weblog
Last edited by Robisrunning on Fri 06-01-2012 12:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keimpe Lid

|
Posted: Fri 06-01-2012 9:34 Post subject: |
|
|
| tOOter wrote: | | @ Keimpe: die meldingen die in beeld verschijnen verdwijnen op de mijne na een paar seconden. Als je ze eerder weg wilt hebben, druk je even op de knop rechtsonder (<Enter> geloof ik). |
Gisteren getest en dat werkt goed, dank je! |
|
| Back to top |
|
 |
Keimpe Lid

|
Posted: Fri 06-01-2012 9:38 Post subject: |
|
|
| Robisrunning wrote: | | Als je de data van je Garmin in afstandmeten.nl hebt geïmporteerd, is er meestal een verschil. Bij mij is de gemeten afstanden van de Garmin altijd langer dan de geïmporteerde! |
Da's een hele geruststelling, want ik zag al een aantal PR's verdampen...
| Robisrunning wrote: | | bij een bochtig parcours zie je vaak dat er een bochtje "afgesneden"wordt. |
Lijkt me een hele logische verklaring. Als er een paar tellen tussen het peilen zit en jij hebt net in die paar tellen een scherpe bocht gemaakt, dan maakt je Garmin daar een Pythagorasje van (dus hij rekent niet A-kwadraat plus B-kwadraat, maar alleen C-kwadraat). |
|
| Back to top |
|
 |
Don_K Benefactor

|
Posted: Sat 07-01-2012 8:21 Post subject: |
|
|
| Keimpe wrote: | | Lijkt me een hele logische verklaring. Als er een paar tellen tussen het peilen zit en jij hebt net in die paar tellen een scherpe bocht gemaakt, dan maakt je Garmin daar een Pythagorasje van (dus hij rekent niet A-kwadraat plus B-kwadraat, maar alleen C-kwadraat). |
Onzin. In die situatie is A-kwadraat plus B-kwadraat identiek aan C-kwadraat.
Wat je bedoelt te zeggen, heeft Rob al gezegd in eenvoudige woorden.
En je probeert het vervolgens (op iets moeilijker manier) nogmaals uit te leggen middels een eenvoudige formule die je zelf blijkbaar niet begrijpt ... _________________ The first half of a sprint is run at your maximal speed, while the second half is run at an even faster pace - Yevgeni Gagua |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
|
| Back to top |
|
 |
Keimpe Lid

|
Posted: Sat 07-01-2012 14:15 Post subject: |
|
|
Ach natuurlijk! Mijn fout. Ik bedoelde de schuine zijde C in plaats van de A plus de B. De kwadraten hadden er even niks mee te maken.
@ChatnRunner: bedankt voor de constructieve link
@Don_K: bedankt voor je opmerkzaamheid. Zal ik jou als tegenprestatie goede manieren leren? |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Sat 07-01-2012 15:04 Post subject: |
|
|
 _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sat 07-01-2012 16:18 Post subject: |
|
|
Vanmorgen met post.nl binnengekomen en net een update van de software gedaan en de 310 ingesteld naar wens. Ook het vinden van de ANT-stick en de hartslagband lukte meteen.
Was een fluitje van een cent, nadat ik dit afgelopen donderdagavond al voor een clubgenoot had gedaan.
Ook mijn "oude" Garmin Connect account maar weer eens geactiveerd.
Mooi klokje en bijna dezelfde indeling als de 305.
Morgen in Egmond de eerste test... _________________ The trail is the thing, not the end of the trail.
Weblog |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Sat 07-01-2012 16:23 Post subject: |
|
|
Hééél toevallig weet ik dat Geert-Marthonlopertje sinds vandaag ook de beschikking heeft over een Garmin 310XT.
Hij is erg blij met dit mooie verjaardagscadeautje. Geert heeft vandaag Abraham gezien.  _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
|