Momenteel wordt er gewerkt aan een upgrade van het forum/website.
Hou er rekening mee dat nieuwe berichten die je nu nog post op het forum na de upgrade niet meer zullen bestaan.

Update(02/04/2020 - 22u20)
De migratie van het forum verloopt goed, maar er is wel nog wat werk aan de website.
De go live zal wellicht voor ergens dit weekend zijn.

Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Gelletjes
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Gelletjes
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
3atleet
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2009 8:07    Post subject: Reply with quote

evelyne wrote:
3atleet wrote:
Wat ik met deze gels ook nog wel eens doe is hetvolgende. Ik los 1 gel op in water en vul hiermee een 33cl flesje (van die mineraalwater flesjes). Zo sla ik twee vliegen in één klap; gels zijn sneller weg te werken en je hebt minder last van die zoete smaak in je mond.

Is het dan niet gewoon een soort sportdrank?

Misschien wel hoor Evelyne... Het ligt een beetje aan met welke sportdrank je het wilt vergelijken. De opgeloste gel bevat wel veel koolhydraten en dat is niet bij elke sportdrank zo. Ik heb ook wel eens gewerkt met een sportdrank van EAS met veel koolhydraten: Carb Loader (44gram KH per aangemaakte bidon van 400 ml) maar de opgeloste gels (72gram KH per gel van 100gram) geven mij een voller gevoel.

Er zijn 100 redenen te bedenken om niet te sporten maar er is altijd 1 reden meer om het wel te doen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
3atleet
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2009 8:12    Post subject: Reply with quote

john1959 wrote:
Nu we toch over gelletjes hebben.....

Hoeveel, en en bij welk km-punt nemen jullie een gelletje tijdens de marathon.

ik:
15km-25km-35km
Merk: Sqeezy banaan

Ik probeer toe te komen met 2 EAS gels (100 gram per stuk) verdeeld over 4 keer: 9 - 19 - 24 - 34 km

Er zijn 100 redenen te bedenken om niet te sporten maar er is altijd 1 reden meer om het wel te doen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Fri 06-03-2009 9:14    Post subject: Reply with quote

Ben benieuwd of zoiets bij een marathon > 30 km nog zin heeft, zou zelf vooral innemen < 30 km.
Wel fijn dat er zoveel info is tegenwoordig.... ik liep in '96 en '97, zeer onervaren (1-2 j net bezig) , puur op wat er in R'dam aangeboden werd.... de bananen aan de finish waren hun leven niet veilig.... Twisted Evil onderweg dronk je alleen wat, uiteraard dat wat je gewend was (water in mijn geval).
Het had met meer kennis dus veel harder gekund...
Succes!
Back to top
View user's profile Send private message
LK
Lid
Lid

PostPosted: Sat 07-03-2009 9:24    Post subject: Reply with quote

Voor de marathon hou ik het op drie gelletjes bij 15, 25, en 35km en een mueslireepje bij 20 en 30km. Om niet helemaal op vloeistoffen te lopen en nog iets van substantie binnen te krijgen. Ik hoop dat het voldoende is.
Back to top
kalepier
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sat 07-03-2009 17:46    Post subject: Reply with quote

In de trainingen probeeer ik al gels te gebruiken zoals ik dat ook tijdens de marathon ga doen.

Zo neem ik iedere 7km een gel (snoepje) van W-cup.
1 stuks is qua koolhydraten gelijk aan ca 1,5 squeeziegelletje
Deze zijn niet zo'n plakboel en je hoeft ze ook niet met drinken weg te werken, dus gewon tussendoor te gebruiken.

Tijdens de marathon neem ik er 7 mee.

Peter
TPeters
Guest

PostPosted: Sat 07-03-2009 18:28    Post subject: Reply with quote

MasterRunner wrote:

Wel fijn dat er zoveel info is tegenwoordig.... ik liep in '96 en '97, zeer onervaren (1-2 j net bezig) , puur op wat er in R'dam aangeboden werd.... de bananen aan de finish waren hun leven niet veilig.... Twisted Evil onderweg dronk je alleen wat, uiteraard dat wat je gewend was (water in mijn geval).
Succes!

Mijn eerste marathon liep ik ook zo, net als de andere vier eind jaren tachtig, begin negentig. Ik heb niet de indruk dat ik veel harder had kunnen gaan vanwege wat gelletjes. Ik heb wel altijd hetgeen aanwezig was goed gedronken (en in Eindhoven ook gegeten). In Rotterdam neem ik wel wat gelletjes mee, maar meer voor het idee.
Back to top
JeroenVN
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sun 08-03-2009 0:27    Post subject: Reply with quote

kalepier wrote:

En krijg je die allemaal op, Peter? 7 x 1,5 squeezy lijkt me wel veel.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006

PostPosted: Sun 08-03-2009 13:34    Post subject: Reply with quote

kalepier wrote:

Deze zijn niet zo'n plakboel en je hoeft ze ook niet met drinken weg te werken, dus gewon tussendoor te gebruiken.

Peter

Bedoel je deze, Peter? http://www.wcup.be/producten/energy%20tabs.html
Back to top
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006

PostPosted: Sun 08-03-2009 13:41    Post subject: Reply with quote

Test 11, en tevens laatste:

Power Bar Gel Fuel, smaak vanilla.

Genomen tijdens een Duurloop van 1.45, waarvan 1.15 D1 en 30' D2. Ik had 2 flesjes bij met, de gel heb ik in een van de flesjes opgelost. Elk kwartier nam ik eerst uit dit flesje twee slokjes, en daarna uit het waterflesje 2 slokjes.
Smaak: superlekker.
Resultaat: voldoende energie, maar moeilijk te zeggen of het door de gel kwam, omdat ik hem reeds na een kwartier begon in te nemen, en gelijkmatig hiermee door ging. In elk geval positief.
Darmen: geen buikpijn, maar wel 2 stops. Ook weer moeilijk te zeggen of dit door de gel komt, want dat komt wel vaker voor.

Ik denk dat het oplossen van de gel in water wel een goed idee was, het vergemakkelijkt het innemen in elk geval. Voor een hele marathon zou ik dan wel in beide flesjes een gel moeten oplossen, even voor de drankpost, en dan even stoppen om de gelegenheid te hebben voldoende water te drinken, dat lukt me nl. rennend niet, dan gaat bij mij de helft ernaast.
Of je moet natuurlijk iemand hebben die je een bidon aangeeft, dat zou helemaal super zijn.
Back to top
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Sun 08-03-2009 17:24    Post subject: Reply with quote

Vandaag in Vorden heb ik één zakje GoGel meegenomen. Na 15 km. het zakje voor dreikwart leeggedrukt en de rest bij 20 km. naar binnen gewerkt. Achteraf had ik er beter twee mee kunnen nemen. GoGel bevalt mij overigens erg goed. Aan de finish stond een stand met loopkleren en een paar doosjes GoGel. Daar 4 nieuwe zakjes voor € 1,50 per stuk ingeslagen.
MasterRunner
Lid
Lid

PostPosted: Sun 08-03-2009 18:26    Post subject: Reply with quote

TPeters wrote:
MasterRunner wrote:
Succes!
Mijn eerste marathon liep ik ook zo, net als de andere vier eind jaren tachtig, begin negentig. Ik heb niet de indruk dat ik veel harder had kunnen gaan vanwege wat gelletjes. Ik heb wel altijd hetgeen aanwezig was goed gedronken (en in Eindhoven ook gegeten). In Rotterdam neem ik wel wat gelletjes mee, maar meer voor het idee.
Wij dachten het destijds ook goed te doen, maar laatst nog met mijn sportdiëtiste erover gehad.... heb er zeker 10 minuten laten liggen door een niet optimale voeding (en na de 37km was de fut er toch aardig uit, mijn laatste km ging in 6:30.... op een schema van net onder de 3u)
Ik denk achteraf... toch dat we het destijds onderschat hebben, om eerlijk te zijn.
Idem met krachttraining, dat was iets voor de wereldtop... toch niet voor "ons" .... Crying or Very sad
Back to top
kalepier
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sun 08-03-2009 20:57    Post subject: Reply with quote

Nee evelyne,

Deze heb ik ook geprobeerd om tijdens de marathon mee te nemen.
Want die geeft een flinke dosis magnesium
Dit zijn degene die ik bedoel

http://www.wcup.be/producten/sportfruit.html

Als mineralen aanvulling neem ik deze nog mee.

http://duursport.info/squeezy-nano-10-x-28-g-pr-16180.html?gclid=CPWwntGOlJkCFYFA3god0yubag

Peter
kalepier
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Sun 08-03-2009 21:01    Post subject: Reply with quote

JeroenVN wrote:
En krijg je die allemaal op, Peter? 7 x 1,5 squeezy lijkt me wel veel.

Geen probleem hoor, maar 6 is ook genoeg, aar tijdens training heb ik er wel eens één laten valen.
Dan raap ik hem wel op.
Maar tijdens de marathon wil ik hiervoor geen tijd kwijtraken, dus dan maar één extra.

Je kan trouwens ca 60 gram koolhydraat per uur opnemen, dus 2 per uur is ca 40 gram, de rest komt uit sportdrank.

Peter
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005

PostPosted: Mon 09-03-2009 21:09    Post subject: Reply with quote

kalepier wrote:
Deze zijn niet zo'n plakboel en je hoeft ze ook niet met drinken weg te werken, dus gewoon tussendoor te gebruiken. Tijdens de marathon neem ik er 7 mee. Peter

Nieuwsgierig geworden heb ik op internet nagezocht waar de Wcup te koop is. Geluk! In Apeldoorn zijn twee rijwielzaken die het in het assortiment hebben. Dat waren ook meteen de twee noordelijkste verkooppunten. Blijkbaar is het spul boven de rivieren nog niet zo populair als er onder. Laughing

€ 0,99 betaalde ik voor één buisje met 7 tabletten. Niet zo duur vond ik, dus twee Euro op de toonbank gelegd en met twee buisjes weer de winkel uitgestapt.
Zal op de eerstvolgende lange duurloop (maar misschien al tijdens de CPC) eens kijken hoe ze bevallen. Als ik er net zo snel door ga lopen als de Kale Pier haal ik een complete doos van die dingen. Twisted Evil

Wordt vervolgd dus. Wink
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006

PostPosted: Mon 09-03-2009 21:16    Post subject: Reply with quote

kalepier wrote:
Nee evelyne,

Deze heb ik ook geprobeerd om tijdens de marathon mee te nemen.
Want die geeft een flinke dosis magnesium
Dit zijn degene die ik bedoel

http://www.wcup.be/producten/sportfruit.html

Peter

Lijkt me wel lekker, het is dus een soort reep, maar is dit niet moeilijk te verteren tijdens het hardlopen? Ik had al moeite met winegums weg te sabbelen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Voeding en Drinken All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum