| View previous topic :: View next topic |
| animo voor dit topic, of houden zoals het was? |
| ja, goed idee |
|
88% |
[ 70 ] |
| nee, af en toe wat andere sporten in "hoe heb je..." is prima |
|
11% |
[ 9 ] |
|
| Total Votes : 79 |
|
| Author |
Message |
Hans43 Lid

|
Posted: Wed 23-05-2012 21:09 Post subject: |
|
|
Ik ben vanmiddag wezen baan zwemmen. Het werden 70 baantjes in totaal. Eergisteren heb ik een dik uur op de fiets gezeten om de lichte stijfheid uit mijn benen te fietsen na de Leiden marathon zondag.
Morgen maar weer eens een gewoon stukkie lopen. _________________ Soms zit het mee, vaak zit het tegen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sterrekind Lid

|
Posted: Thu 24-05-2012 14:28 Post subject: |
|
|
Ik heb uitgebreid bij de fysio getraind. Was lekker, echt het gevoel wat gedaan te hebben. Daarna nog een lange wandeling met mijn krukken, wat een beetje fout afliep (zie fb). Nu met het pootje omhoog.
Trouwens, van dit weer word ik blij ! _________________ Zeer gemotiveerde loper, langzaam weer aan het opstarten na knieblessure met leuke loopjes. |
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Mon 28-05-2012 12:25 Post subject: |
|
|
| Gefietst 78 km. Goed door kunnen fietsen in het zonnetje met een lichte wind. Het eerste uur nog wat last van de voetzolen, maar dat trok gelukkig weg. |
|
| Back to top |
|
 |
achterhoekrunner Lid

|
Posted: Mon 28-05-2012 13:21 Post subject: |
|
|
Met een maatje lekker met de ATB er op uit geweest. Heerlijk weer en een mooie route gefietst. Conditioneel geen probleem met de 60 kilometer, alleen mijn achterwerk sputtert wat tegen. Het was behoorlijk druk met fietsers in het bos. Nou ja, relatief dan. In mijn routes zitten alleen hele rustige natuurgebieden. _________________ Wee völle zeg, mot ok völle wetten. |
|
| Back to top |
|
 |
Appie-B Benefactor

|
Posted: Wed 30-05-2012 9:48 Post subject: |
|
|
De Elfstedenfietstocht van maandag ( http://connect.garmin.com/player/183119520 ) volgens mij wel goed verteerd. Was gezellig, goed te doen, maar wel erg druk; wandelen bij stempelposten en open bruggen e.d.
Vanavond ga ik maar weer een stukje hardlopen, dat is door het fietsen een dag of 5 geleden inmiddels. |
|
| Back to top |
|
 |
lennart Lid

|
Posted: Thu 31-05-2012 20:30 Post subject: |
|
|
| vandaag lekker op de fiets naar het werk geweest. ging lekker ondanks een klein beetje regen. Net voor de grote bui over. lekker uitgefiets na de training van gisteravond. gister rond de 16 km gelopen met een goede hardslag/snelheid. trainingen bij de atletiekvereniging beginnen zijn vruchten af te werpen, ondanks de maand looprust ivm huis schilderen. 10 juni is kijken waar ik sta. |
|
| Back to top |
|
 |
DikkieDick Lid

|
Posted: Fri 01-06-2012 21:20 Post subject: |
|
|
Vanmiddag/avond bijna 2,5 uur op de tennisbaan gestaan. Merk dat ik door het 'vele' lopen nu ook wat snelheid weet op te bouwen, dus rende lekker over de baan en het lukte me ook een aantal keren een nagenoeg onhaalbare bal te halen. Bijna een soort van intervaltraining, maar dan wat meer onvoorspelbaar.
Had de Garmin nog aan, maar aangezien die als normaal horloge de hele dag had aangestaan vond ie het in het begin van de 2e set welletjes. Had sowieso al wat twijfel over de gelopen afstand. Soms nam die zelfs af: stond ie bv. op 521m, kijk je even later is het 510m, om vervolgens weer naar 521m te gaan.
Heb weliswaar wel verloren: 1e set liep aanvankelijk van geen kant, 2e set kwam ik er iets beter in, setpoint niet benut, waarna mijn tegenstandster (en tevens mijn vrouw) in de tie-break wel het matchpoint wist te benutten. _________________ mvg, Dick
http://blog.dickpluim.com |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Sun 03-06-2012 15:43 Post subject: |
|
|
op de mooiste zomerdag van het jaar... mountainbiken in prachtig gebied: park Klarenbeek in Arnhem.
de langste race gedaan: tweeenhalf uur wedstrijd, (verzurende) heuvel op en af, draaien en keren... en (dus) veel remmen.
remmen en nat+modder, beste hardlopers, gaat niet zo goed samen... dus na afloop bleken m'n remblokken (achter) totaal versleten.
het was koud, guur, nat, afzien, drassig, zwaar... en toch/dus: super!
http://www.bergracemtbevents.nl/ _________________ 10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
Gas geben! |
|
| Back to top |
|
 |
Sterrekind Lid

|
Posted: Sun 03-06-2012 16:23 Post subject: |
|
|
Ik heb vanmorgen 30 minuten op mijn crosstrainer gestaan, heerlijk, me kapot gezweet. Geen last van mijn knie, maar wat last van mijn rug. Nog meer core doen dus. Ook nog wat arm en schouder oefeningen gedaan met mijn gewichten. Hoe meer ik nu train, hoe sneller het herstel na de operatie de dertiende (nog maar anderhalve week, brrrr).
CU, Marlies _________________ Zeer gemotiveerde loper, langzaam weer aan het opstarten na knieblessure met leuke loopjes. |
|
| Back to top |
|
 |
max09 Lid

|
Posted: Sun 03-06-2012 16:32 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: | op de mooiste zomerdag van het jaar... mountainbiken in prachtig gebied: park Klarenbeek in Arnhem.
de langste race gedaan: tweeenhalf uur wedstrijd, (verzurende) heuvel op en af, draaien en keren... en (dus) veel remmen.
remmen en nat+modder, beste hardlopers, gaat niet zo goed samen... dus na afloop bleken m'n remblokken (achter) totaal versleten.
het was koud, guur, nat, afzien, drassig, zwaar... en toch/dus: super!
http://www.bergracemtbevents.nl/ |
Goed gedaan. Gelukkig pas na afloop remmen gedoe en niet tijdens de wedstrijd. Nu lekker schoonmaken zeker he  _________________ http://www.runpower.nl
Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Mon 04-06-2012 7:29 Post subject: |
|
|
dat schoonmaken is wel een vet nadeel tov hardlopen
maar verder... wint mtb-en het eventjes van hardlopen, en dat terwijl ik zachtjes aan eigenlijk zou moeten gaan trainen voor de KustMarathon [slik].
zoals je weet heb ik het boek van Jeff Galloway ook in huis, en de eerste run-walk-run trainingen er opzitten.
het snuffelen aan deze methode beviel me erg goed, en misschien maakt dat dat ik met mijn zeer beperkte hardlooptraining zonder blessures kan opbouwen naar... een gezond uitgelopen Kustmarathon?
maar komende weken eerst nog 'even' een lange mountainbike-marathon in het Sauerland, en een pittige lange wedstrijd in Oosterbeek  _________________ 10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
Gas geben! |
|
| Back to top |
|
 |
George Lid

![]()
|
Posted: Mon 04-06-2012 10:06 Post subject: |
|
|
Hier nog een paar woorden van Dr. Strunz* voor een marathon training:
Verzicht auf leere Kohlenhydrate und Nüchtern-Training
*mijns inziens een van de beste artsen en looptrainers van Duitsland met zeer veel inzichten en methoden die vaak pas na jaren door de goegemeenschap aangenomen worden. _________________ wei wu wei
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution |
|
| Back to top |
|
 |
evelyne Miss Chat'n'Run 2006

|
Posted: Mon 04-06-2012 20:43 Post subject: |
|
|
Omdat ik vanochtend mijn loopkilometertjes al had gemaakt, hoefde ik vanavond op de fitness gelukkig niet meer op de loopband.
Had nu dus ook wat meer tijd voor mijn oefeningen, een paar extra gedaan. Het lukte mij nu ook om mezelf 3x op te trekken aan de stang.
Verder nog een kwartiertje wat uitgefietst. |
|
| Back to top |
|
 |
Kobus Lid

|
Posted: Mon 04-06-2012 21:01 Post subject: |
|
|
| LazyD wrote: |
maar komende weken eerst nog 'even' een lange mountainbike-marathon in het Sauerland, en een pittige lange wedstrijd in Oosterbeek  |
Ho, ho... vergeet deze niet... http://www.rdhf.be/ #Rock and roll |
|
| Back to top |
|
 |
LazyD Benefactor

|
Posted: Mon 04-06-2012 22:52 Post subject: |
|
|
oeh, die had ik zeker even verdrongen
het duurvermogen zal begin juli wel op peil zijn...
ik hoef dan alleen de loopstand nog maar te vinden  _________________ 10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
Gas geben! |
|
| Back to top |
|
 |
|