Posted: Sun 19-05-2013 16:00 Post subject: Hoe bepaal je D1, D2 en D3 zonder hartslagmeter?
Ik zag in het trainingsschema dat mijn trainer de termen D1, D2 en D3 als volgt definieert en preciezer dan dit zal het helaas niet worden (de trainer is erg pragmatisch, maar niet erg theoretisch onderlegd, zo lijkt het).
D1: rustig, D2: iets sneller, D3: flink tempo
Kan iemand mij helpen met het begrijpen hoe dit te duiden zonder hartslagmeter?
Blijkbaar zijn deze termen zo ingeburgerd dat het ondenkbaar is dat je niet zou weten wat ze inhouden, tenzij je een absolute beginner ben. Helaas liep ik toentertijd niet op te letten, omdat de Methode Verheul mij bezig hield. _________________ Met dit stuk hout wordt alles ineens een stuk duidelijker.
Ik loop ook zonder hartslagmeter en gebruik de site runinfo.nl om de tempo's te bepalen waarin ik ongeveer zou moeten lopen op basis van mijn niveau. Op die site staat onder andere een tabel waarin je je 10 km tijd kan invullen en op basis daarvan word je d1,d2 en d3 zones berekend (http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm). Hopelijk heb je hier wat aan!
Posted: Sun 19-05-2013 16:19 Post subject: Re: Hoe bepaal je D1, D2 en D3 zonder hartslagmeter?
Rasheed wrote:
Ik zag in het trainingsschema dat mijn trainer de termen D1, D2 en D3 als volgt definieert en preciezer dan dit zal het helaas niet worden (de trainer is erg pragmatisch, maar niet erg theoretisch onderlegd, zo lijkt het).
D1: rustig, D2: iets sneller, D3: flink tempo
Kan iemand mij helpen met het begrijpen hoe dit te duiden zonder hartslagmeter?
Blijkbaar zijn deze termen zo ingeburgerd dat het ondenkbaar is dat je niet zou weten wat ze inhouden, tenzij je een absolute beginner ben. Helaas liep ik toentertijd niet op te letten, omdat de Methode Verheul mij bezig hield.
voor jou
D1 rustig: 5.45 en langzamer
D2 normaal rond de 5.15-5.45
D3 vlot rond de 4.50-5.15
En het komt niet zo heel precies, als je maar zorgt voor variatie in je trainingen _________________ Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Posted: Sun 19-05-2013 17:25 Post subject: Re: Hoe bepaal je D1, D2 en D3 zonder hartslagmeter?
loopgek wrote:
voor jou
D1 rustig: 5.45 en langzamer
D2 normaal rond de 5.15-5.45
D3 vlot rond de 4.50-5.15
En het komt niet zo heel precies, als je maar zorgt voor variatie in je trainingen
Ah, juist. Bedankt JanWillem. Ik geloof dat saaiheid vermijden de belangrijkste drijfveer met die D1, D2 en D3 duurlopen zijn. _________________ Met dit stuk hout wordt alles ineens een stuk duidelijker.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum