| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
CarolusB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 12:30 Post subject: Welke software? |
|
|
Ik heb tot nu altijd zonder gelopen maar wil nu toch een echt hardloophorloge aan gaan schaffen!
Ga mogelijk gelijk maar voor een "all-options" versie maar kan niet goed inschatten wat voor mij handiger is; Garmin of Polar.
Ik weet van mezelf dat als ik er eenmaal aan begin ik het ook erg leuk vind om data te analyseren, later terug te kijken e.d.
Daarom wil ik de beschikbare (analyse)software ook betrekken in mijn keuze.
Wat ik graag wil weten is wat de voor- en nadelen zijn van de software/websites van Garmin en Polar en eventuele aparte software. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? |
|
| Back to top |
|
 |
EnerGize Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 13:52 Post subject: |
|
|
Ik heb zelf een Garmin 410. Ben erg tevreden met de mogelijkheden van het horloge. GPS is bij Garmin beter voor elkaar dan bij Polar.
Maar......
Polar heeft echt veel meer werk gemaakt van de software. Die vind ik bij Garmin niet geweldig. Er zijn echter wel alternatieve websites genoeg en ook (betaalde) software die veel beter is toegerust bijvoorbeeld sporttracks.
Het hangt vooral af van wat je echt wil met de software  _________________
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd. |
|
| Back to top |
|
 |
CarolusB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 14:18 Post subject: |
|
|
Het nadeel van een leek als ik is dat je niet goed weet wat de mogelijkheden zijn en daardoor ook moeilijk kan bepalen wat je wilt. De basisfuncties die je met HRM en GPS verkrijgt zullen bij beide programma's wel in orde zijn, dat geloof ik wel.
Ik had ook al de indruk dat het bij Polar qua software wat fraaier in elkaar zit maar weten doe ik het niet, vandaar mijn vraag.
Ik heb inmiddels op een blog gevonden hoe je in GTC trainingen maakt en deze download naar het horloge. Ziet er prima uit en dit wil ik bijvoorbeeld kunnen. Moet nog uitzoeken of dit bij Polar ook kan. |
|
| Back to top |
|
 |
max09 Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 14:22 Post subject: |
|
|
| CarolusB wrote: | Het nadeel van een leek als ik is dat je niet goed weet wat de mogelijkheden zijn en daardoor ook moeilijk kan bepalen wat je wilt. De basisfuncties die je met HRM en GPS verkrijgt zullen bij beide programma's wel in orde zijn, dat geloof ik wel.
Ik had ook al de indruk dat het bij Polar qua software wat fraaier in elkaar zit maar weten doe ik het niet, vandaar mijn vraag.
Ik heb inmiddels op een blog gevonden hoe je in GTC trainingen maakt en deze download naar het horloge. Ziet er prima uit en dit wil ik bijvoorbeeld kunnen. Moet nog uitzoeken of dit bij Polar ook kan. |
Bedoel je trainingen zoals in workout of zoals in courses? Dus alleen de workout of echt de route? Dat laatste kan niet (meer) bij alle modellen helaas. Ook de workout opties lijken beperkt in de 610 van Garmin maar dat zou je even goed uit moeten zoeken voordat je iets besluit. |
|
| Back to top |
|
 |
marco1 Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 14:58 Post subject: |
|
|
Mijn keuze, de bestelling gaat er volgende week uit, gaat uit naar de Garmin 910. De afgelopen jaren heb ik naar alle tevredenheid gelopen met de 305. Als software was ik zeer tevreden met Sporttracks, dit werkt echter niet op een Mac en nu ben ik over op Rubitrack.
De 910 is een allrounder en kan ook mee op de fiets en bij het zwemmen. Met name de routeopties van de Garmin was altijd beter dan van de Polar. _________________ www.brouksterrunners.blogspot.com |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Wed 08-02-2012 15:13 Post subject: |
|
|
Met behulp van de 'zoekfunctie' hier op chatnrun kun je ook veel informatie vinden over o.a. de Timex sporthorloges met GPS zoals de GlobalRunner.
Ik ben er zeer tevreden over maar voel me wel eens een roepende in de woestijn tussen al het Garmin geweld. (heb geen aandelen of zoiets)
Laatste tijd lees ik wel vaker dat er problemen zijn met de verschillende Garminmodellen. _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
CarolusB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 15:57 Post subject: |
|
|
@max09:
Ik bedoel (waarschijnlijk) workouts. Dat het horloge je laat weten wat je wanneer moet doen, lijkt me superhandig bij intervaltrainingen.
Courses = Routeinfo onderweg denk ik? Lijkt me soms handig maar is geen noodzaak.
@marco1
Kun je in Sporttracks workouts maken en deze overbrengen naar Garmin en/of Polar?
Ik weet niet of ik de 910 er budgettechnisch doorkrijg bij mijn vrouw.
@boco:
Ik heb een deel van je posts gelezen, vind echter nu al de keus zo moeilijk... |
|
| Back to top |
|
 |
CarolusB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 16:05 Post subject: |
|
|
M'n gedachten gaan vooralsnog uit naar een FR610 of RCX5 en de RCX5 is niet compatibel met ProTrainer, je moet polarpersonaltrainer.com dus gebruiken.
Nu las ik ergens dat in polarpersonaltrainer.com het maken van (interval)trainingen een stuk lastiger is.
Zoals je een intervaltraining in GTC maakt (volgens blog runningronald) vind ik prima. |
|
| Back to top |
|
 |
EnerGize Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 16:13 Post subject: |
|
|
Intervallen aanmaken in Garmin TC gaat perfect. Maak ik veel gebruik van. De online versie is dan wel weer een stuk minder. Dat is wel jammer bij Garmin (vind ik). De online versie is fraai maar de functionaliteit is minder dan in GTC. Andersom, GTC ziet er wel erg 1998 uit .
Kijk ook eens op www.dcrainmaker.com (als je die nog niet had gevonden). _________________
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd. |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 19:05 Post subject: |
|
|
De Garmin 310 XT wordt natuurlijk wat goedkoper omdat het vervangende type de 910 er is.
Ik doe weinig meer met de bijgeleverde software.
Ik beperk me met wat gemiddelden.
Wel vind ik, als je hartslagmeting bij de 310 overweegt, de oude hartslagband (de harde, niet de flexibele) die standaard bij de 305 geleverd wordt plezieriger.
Naast de 310 is de inmiddels erg goedkoop geworden 305 nog steeds een UITSTEKEND aan te raden horloge !!! |
|
| Back to top |
|
 |
marco1 Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 19:13 Post subject: |
|
|
| ChatnRunner wrote: |
Naast de 310 is de inmiddels erg goedkoop geworden 305 nog steeds een UITSTEKEND aan te raden horloge !!! |
Alleen is de 305 niet meer leverbaar. _________________ www.brouksterrunners.blogspot.com |
|
| Back to top |
|
 |
ChatnRunner Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 19:17 Post subject: |
|
|
Wist ik niet Marco.
Maar misschien ligt er in een winkel nog een exemplaar waar ze vanaf willen !!? |
|
| Back to top |
|
 |
DickB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 19:19 Post subject: |
|
|
Ik heb een RCX5 van polar welke prima bevalt. Een stuk kleiner dan mijn FR405 terwijl het scherm groter is. Het horloge is ook maar 45 gram.
Natuurlijk zit hier geen GPS in zoals in de Garmin. Dat kun je als nadeel opvatten, maar het heeft zeker voordelen. Om te beginnen natuurlijk het formaat en het gewicht. Maar je kunt ook vanaf het begin kiezen of je hem OF met GPS OF met footpod wilt hebben (of beide natuurlijk).
De G5 GPS unit is een stuk kleiner dan de oudere G3 en heeft een accu waar je ca 20 uur mee vooruit kunt. En als je accu onverhoopt leeg is (zoals ik met mijn Garmin wel eens had als ik weer was vergeten hem in de lader te leggen) kun je je training gewoon blijven volgen, alleen dan zonder snelheid afstand. Waar ik de FR405 regelmatig moest opladen hoef ik mijn G5 slechts 1x per maand te laden.
De polar webapplicate (polarpersonaltrainer.com) geeft inderdaad minder mogelijkheden dan de polarprotrainer5 welke bv bij de RS800 zit. Maar het heeft altijd nog meer mogelijkheden dan Garmin Connect of training centre.
Het maken van workouts is ook simpel, maar helaas beperkt tot 4 stappen. Ik vind dat erg jammer, want dat doet Garmin beter, en Polar ProTraine VEEL beter. Maar met die 4 stappen kun je toch aardig wat doen, want je kunt binnen die vier stappen een herhaling doen. Een training met een warmup een aantal keren versnellen en rust, en daarna een cool-down past precies in 4 stappen. Ik weet, het houdt niet over. (Persoonlijk vind ik dit een grote misser van Polar)
Een ander feature van de RCX5 is de race pace. (Het enige model van Polar die dat heeft.) te vergelijken met de virtual partner van Garmin). Polar ondersteunt dit ook volledig op polarpersonaltrainer.com. Je kunt achteraf op elk punt in de wedstrijd zien hoever je voor of achter liep op je gewenste tempo...
Ondanks de storende beperkingen van personal trainer ten opzichte van polars pro trainer ben ik zeer tevreden over de RCX5, welke ik in combinatie heb met de G5 gps unit. Misschien schaf ik de footpod ook nog een keer aan.... _________________ DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Last edited by DickB on Thu 09-02-2012 7:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
mynko ChatnRunCircuit

|
Posted: Wed 08-02-2012 19:35 Post subject: |
|
|
Binnenkort komt de Timex Run Trainer in Nederland op de markt. In Amerika is dit horloge erg goed ontvangen. Zoek maar eens op "dc rainmaker" dat is een amerikaanse triatleet die tientallen horloges en alles eromheen test.
Loopse
Mynko |
|
| Back to top |
|
 |
CarolusB Lid

|
Posted: Wed 08-02-2012 22:15 Post subject: |
|
|
Ik heb even een testaccount aangemaakt voor polarpersonaltrainer.com maar kan zo 1,2,3 niet vinden hoe ik een training met 4 stappen aanmaak, kan iemand mee even op weg helpen?
De rest van de info moet ik nog goed doorlezen. |
|
| Back to top |
|
 |
|