Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privť berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. CalorieŽn om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Maastrichts Mooiste 13-6-2010
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Maastrichts Mooiste 13-6-2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
frietsje
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 13:58    Post subject: Reply with quote

haha, ik heb deze mail van de organisatie terug gekregen:
Quote:
Maastrichts Mooiste wil niet alleen een hardloopparcours aanbieden, maar een totaal belevenis, zoals het afwisselende parcours, de vele bandjes onderweg, de vlaai bij de finish en nu ook inclusief "oranje" Maastrichts Mooiste shirt bij de 15 km.

De organisatie streeft naar een hardloop belevenis waar graag iedereen jaarlijks aan mee wil doen en zonder dat alles optioneel is.

"zonder dat alles optioneel is". Blijkbaar denken ze dus dat mensen het net op prijs stellen als alles (het shirt in dit geval) verplicht is?
Marko
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 14:35    Post subject: Reply with quote

MarcRunning wrote:
Die prijs vind ik ook belachelijk!
Laat dan een optie open om wel/niet voor een shirt te kiezen.

Alle andere jaren heb ik nooit een shirt genomen, simpelweg omdat ik vaak genoeg loopshirts krijg bij andere wedstrijden waar ik 7 euro voor betaal. Mij zien ze dit jaar niet terug, al was het alleen maar vanwege dat kotswoord "loopbeleving" dat de organisatie schijnt te willen uitstralen.
Back to top
View user's profile Send private message
Marko
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 14:36    Post subject: Reply with quote

OMG lees net dat het shirt oranje word. Over wansmaak gesproken. Extra reden om weg te blijven.
Back to top
remco
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 15:33    Post subject: Reply with quote

hmm, het jaarlijkse "maastrichts mooiste bashing topic" begint vroeg dit jaar. Is het misschien een idee om ook een beetje zuinig te zijn op de zo ongeveer de enige loop van betekenis die nog over is in de regio?
Back to top
Barthuz
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 16:26    Post subject: Reply with quote

remco wrote:
hmm, het jaarlijkse "maastrichts mooiste bashing topic" begint vroeg dit jaar. Is het misschien een idee om ook een beetje zuinig te zijn op de zo ongeveer de enige loop van betekenis die nog over is in de regio?

Ik vind dat je een aantal mooie wedstrijden ernstig tekort doet
Marcel
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Fri 22-01-2010 17:08    Post subject: Reply with quote

remco wrote:

Dag Remco,

Jij noemt het Maastrichts Mooiste bashing, ik noem het kritisch zijn.
Laat ik voorop stellen dat Maastrichts Mooiste een mooie en leuke wedstrijd is om te lopen. Goed georganiseerd en een mooi zwaar parcours.

Mijn kritiek op de organisatie is dat ze elk jaar weer veranderen en uitbreiden. Kijk eens naar het gehele programma wat ze dit jaar hebben. We hebben het hier niet meer over een hardloop evenement. Maar over een evenement wat veel meer omvat. Als een organisatie dat wil, prima, maar zorg dat je hetgeen waar het om draait niet vergeet.
De mensen komen om te lopen, meer niet. Dat de organisatie denkt (in mijn ogen dan) dat hardlopers veel meer willen dan...........dat snap ik niet.

Nu gaan ze een shirt verplicht stellen, dus gaat het inschrijfgeld voor iedereen omhoog. En MM verdient hier aan. Een shirt kost niet zoveel als er nu bovenop het inschrijfgeld wordt gedaan. En dat kan je niet echt netjes noemen. Inschrijfgeld omhoog in orde, alles kost geld. Maar de manier waarop..........

Evenementen in de Regio zijn er zeker. Hardloop evenementen die zich alleen maar met het hardlopen bezig houden.
Mescherbergloop, Mergelland marathon, Parelloop, Megaloop, Upstairsloop (dit jaar voor het eerst in het centrum van Sittard) Venloop. En dan vergeet ik nog wel een aantal.

Venloop is puur lopen. En van dat evenement kan ik veel meer genieten dan een MM die er nog van alles omheen doet.

MM moet mijns inziens echt terug naar de basis. Alleen op de wedstrijddag de wedstrijden, en geen activiteiten erlangs. Hierop ook het kosten baten plaatje maken, waarbij in mijn ogen de toprun weggelaten kan worden.
Krijg dan Maastricht gezellig, wat volgens mij al wat beter lukte vorig jaar, en je hebt een hardloopevenement dat staat, dat mensen trekt, dat waarschijnlijk meer betaalbaar is, en dat puur hardlopen is.

Goed voorbeeld voor een 'simplistische' organisatie is natuurlijk de Zevenheuvelenloop. 15km en dat is het. En wat een evenement.

Dus geen bashing, maar gewoon kritiek waarmee ze hopelijk wat kunnen/doen. Maar dit blijft natuurlijk ook maar mijn mening.

Grtz,
Marcel.
View user's profile Send private message Visit poster's website
remco
Lid
Lid

PostPosted: Fri 22-01-2010 21:55    Post subject: Reply with quote

Marcel, "bashing" sloeg ook niet zo zeer op jouw commentaar.

vwb de wedstrijden in de regio: Alleen in maasticht en zeer nabije omgeving is verdwenen: Halve marathon van maastricht, kwart marathon van wieck, Halve van Margraten, Bemerloop, Wijnbergloop en dan vergeet ik er nog wel wat denk ik.

OK, er valt zeker iets te zeggen over jullie commentaar, ik hoef zelf ook niet zo nodig een t-shirt, maar er gebeuren ook goede dingen, er komt zelfs een nieuwe halve marathon in het najaar
http://www.maastrichtsmooiste.nl/ainsi-21-1.

Ik doe in ieder geval weer mee en ach een extra shirt kan ik nog wel gebruiken, dan sponsor ik liever MM dan de decathlon Wink

[/url]
Back to top
Maurieske
Lid
Lid

PostPosted: Tue 26-01-2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Heb er een mailtje aan gewaagd om de organisatie mede te delen dat ik 23,50 voor 15 kilometer belachelijk vond ..... Vervolgens kreeg ik het volgende antwoord:

Bedankt voor uw reactie.
De prijs is in lijn met andere grote hardloopwedstrijden in Nederland die dezelfde afstand aanbieden: Zevenheuvelenloop en Dam tot Damloop. Wij bieden aanmerkelijk meer diensten voor dit bedrag dan genoemde lopen.
Het oranje functionele shirt is een poging om het Nederlands elftal bij het WK voetbal in Zuid-Afrika een hart onder de riem te steken.
Jammer dat u zichzelf een zonnig loopweekend in Maastricht ontzegt!
Met sportieve groet,
Maastrichts Mooiste

robertw
Lid
Lid

PostPosted: Wed 27-01-2010 7:37    Post subject: Maastrichts Mooiste 14-6-2009 Reply with quote

Dit soort antwoord komen ze vanzelf wel achter als straks op 14 juni een aanzienlijk kleiner aantal deelnemers aan de start staat met dit soort inschrijfbedragen. Zoals ik al eerder gezegd heb, ik woon 500 meter van de start af maar ik ga toch naar Aken omdat ik daar voor 6 euro kan lopen op dezelfde dag. Is dan wel een 10 km ipv 15 km.
Back to top
Marcel
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 27-01-2010 7:57    Post subject: Reply with quote

Ze vergelijken zich dus met de Zevenheuvelenloop en de Dam tot Dam..........
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Wed 27-01-2010 23:39    Post subject: Reply with quote

Tsja, misschien komt hoogmoed inderdaad voor de val. Razz
Barthuz
Lid
Lid

PostPosted: Thu 28-01-2010 7:31    Post subject: Reply with quote

Hens wrote:
Tsja, misschien komt hoogmoed inderdaad voor de val. Razz

Of misschien een inschattingsfout voor de afstraffing
Dat zou jammer zijn. Maar je kan als organisatie niet zomaar de wensen van je deelnemers negeren
MarcRunning
Lid
Lid

PostPosted: Thu 28-01-2010 8:26    Post subject: Reply with quote

Ben erg benieuwd hoeveel deelnemers er uiteindelijk zullen zijn....
Back to top
Hens
Benefactor
Benefactor

PostPosted: Thu 28-01-2010 22:37    Post subject: Reply with quote

Ik hoop dus ook dat ze op hun schreden terug zullen keren.
Als ze zich willen vergelijken met de Zevenheuvelenloop (of de Safarirun Wink) dan maken ze, behalve het t-shirt, ook de medaille facultatief. Is tegenwoordig doodeenvoudig: bonnetjes aan de rand van je startnummer geven je recht op waar je voor betaald hebt. T-shirt, medaille, aapjes kijken, stuk Limburgse vlaai, noem maar op, alleen deelname is nog verplicht (maar ook wel onderuit te komen). Wink
remco
Lid
Lid

PostPosted: Wed 28-04-2010 7:51    Post subject: Reply with quote

Slechte berichten vandaag in de krant.
De hoofdsponsor vodafoon heeft afgehaakt, minder subsidie en geen toploop meer (al vind ik dat niet zo erg). Ook de organisator Gerino Mulder stopt er na dit jaar mee en geeft het stokje door.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Wedstrijden All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum